View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
andrezinho Veteran

|
Posted: 07.05.2018 22:58 Post subject: |
|
|
Det som irriterer meg med Bendtner nå er hvordan kroppsspråket og innsatsviljen påvirker laget negativt i kamper vi sliter, evt. i usexy bortekamper på kunstgress (dvs. alle kamper nå). Det er synd at en så stor profil som han er har så dårlige lederegenskaper ute på banen. Jeg er sikker på at det sprer usikkerhet blant de andre spillerne, som vet godt at han er den spilleren på laget med høyest toppnivå. Det virker som han blir helt oppgitt over manglende spilleforståelse og tekniske ferdigheter blant lagkameratene, og bare skrur av.
Som et resultat trekker han lenger ned i banen for å få ball, som bare ødelegger rytmen i spillet ytterligere, som Brakkebirger er inne på. Hadde han i det minste slått noen geniale pasninger fra dypet... Men de har det vært lite av i det siste. Pådrar seg unødvendige brudd imot og bedriver pasningsspill på Konradsen-nivå. Bendtner - Søder - Helland funka jævlig bra mot et elendig Molde, siden har det vært helt krise.
Fy faen jeg savner den høyresiden vi hadde med Svensson. Og at vi i det hele tatt er i nærheten på kontringer, for der er vi jo helt ufarlige nå. Hadde vi hatt Adegbenro i form i sesongåpningen hadde nok han reddet utrolig mange poeng for oss, slik som Jevtovic gjorde i fjor. Gegenpress-angrep ala LFC ønskes! Det funker ikke hverken med Bendtner eller Helland. Det er fryktelig synd å si det, men jeg tror laget vil heve seg når Bendtner forsvinner. Han tar stor plass, og passer for tiden overhodet ikke inn i måten vi ønsker å spille på, ihvertfall ikke som ving.
Jeg har vært 100% LORD helt fra starten, men nok en gang i karrieren er han i en klubb han ikke passer inn spillemessig. Hans manglende evne til å tilpasse seg et system blir hans bane. Burde kanskje dra til Argentina eller noe for å spille omstendelig fotball... Evt. tjene penger i Kina resten av karrieren. |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 08.05.2018 13:16 Post subject: |
|
|
Enig. Det er ikke noe poeng å dra han med til bortekamper som har kunstgress når han definerer kunstgresskamper som ikke-fotball. Det må også være mulig å bytte han ut av kampen når vi trenger mer struktur. Eller er Kåre redd for hva som vil skje hvis Lord blir byttet ut?  |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.05.2018 13:21 Post subject: |
|
|
Lord har da blitt byttet ut flere ganger i år. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.05.2018 16:13 Post subject: |
|
|
Lord er ikke noe 4-3-3 spiss, han er en 4-4-2 eller best bak spissen sopm en playmaker der han får mye ballkontakt høyt i banen.
klarer vi å komponere rett tror jeg dog han vil bøtte inn mål som spiss i 4-3-3 også. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.05.2018 16:44 Post subject: |
|
|
Bendtner puttet i 6 av kampene på kunstgress i fjor. Kun Odd og Sogndal holdt han ute. Det er greit å ha gjort en god observasjon før man kommer med slike idiotiske påstander som at en spiller bevisst senker nivået sitt på et visst underlag. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 08.05.2018 18:04 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Lord er ikke noe 4-3-3 spiss, han er en 4-4-2 eller best bak spissen sopm en playmaker der han får mye ballkontakt høyt i banen.
klarer vi å komponere rett tror jeg dog han vil bøtte inn mål som spiss i 4-3-3 også. |
Enig i det. Han viste jo det i fjor. Til tross for vondfot bør han jo fortsatt være eliteseriens beste ensomme spiss. Men i den perioden vi går gjennom nå kan vi ikke ha gratispassasjerer, og ihvertfall ikke 2 vinger som er det. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.05.2018 19:44 Post subject: |
|
|
Bendtner gjør tekniske ting som ingen andre gjør etter han i Norge. Men som ledertype og lagspiller i en struktur så fungerer det i beste fall middels. Det er jo en grunn til at han har fått stryk i klubb etter klubb og til slutt havna i RBK.
Det alene er nok ikke grunnen til at RBK sliter om dagen men en av flere grunner. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 08.05.2018 19:57 Post subject: |
|
|
Bendtner som midtspiss i 4-3-3 høres jo i utgangspunktet perfekt ut. Spesielt på ett dominerende lag i en liga hvor han er overlegen på spilleforståelse, teknikk og avslutningsferdigheter.
Han må i så tilfelle ha to vinger som jobber ræva av seg og samtidig levere varene offensivt. Det har vi ikke, Dølle er nærmest. Helland eier ikke defensive fibre eller hurtig. Bendro derimot har både rykk, fart og finter, ett angrep alene. Leiesoldaten fra Italia er jo langt i fra kampklar. Levi har ikke vært i nærheten.
Så da må Søder inn som midtspiss. Ikke fordi han e så steike god foran kassa men ett arbeidsjern uten like og han setter virkelig standard som førsteforsvarer.
Sleng ut Dølle på høyre og Helland på venstre, siden vi sliter med å få backene opp i innleggsposisjon så er det meningsløst med innover vinger. Da har vi i allefall 2/3 angrepsspillere som kan bidra i det defensive arbeidet. Bendro skadefri, Helland benk.
Vola saken løst
 |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 10.05.2018 22:50 Post subject: |
|
|
Bendtner i København igjen.. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 10.05.2018 22:51 Post subject: |
|
|
Kan vi ansette Tom Nordlie som personlig coach for Bendtner? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.05.2018 23:43 Post subject: |
|
|
Han har vært i Paris, tipper han mellomlander i Køben på vei hjem igjen. Virker som han jobber med noe motegreier. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 10.05.2018 23:47 Post subject: |
|
|
Fusion wrote: | Bendtner i København igjen.. | For meg så virker det merkelig, er jo i København hver uke, om ikke flere ganger i uken. Dette går bare èn vei, og det er nedover. Bendtner er ikke i Rosenborg etter sommerens overgangsvindu. På mange måter, så er det kanskje like greit. Bendtner har mange gode egenskaper, men slik vi spiller, så passer det ikke helt. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.05.2018 23:48 Post subject: |
|
|
Jeg kobler ikke reisingen hans opp i mot prestasjonene på banen. Det blir litt for enkelt. Hva har det egentlig å si? Det er jo ikke sånn at han ikke trener like mye som de andre? For noen så er reising noe som gir energipåfyll. |
|
Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 11.05.2018 01:55 Post subject: |
|
|
Tenk hvordan Lord ville skinne hvis RBK spilte angrepsfotball, og han ble foret med innlegg og pasninger i boks ofte. Er jo helt latterlig hvor få målsjanser han har fått i år (og egentlig i fjor også).
Han passer perfekt som spydspiss i 4-3-3, men laget evner jo ikke sette ham opp. Når det er sagt, så er han ganske dårlig som ving og ser helst at det prosjektet gis opp nå.
Men, det er gode nyheter. Har akkurat solgt Bendtner på Fantasy E/S, så han kommer garra til å eksplodere i helga!  |
|
Back to top |
|
 |
T7 Junior
|
Posted: 11.05.2018 08:41 Post subject: |
|
|
Tenk hvordan Lord ville skinne om han var på treningsfeltet, og trente med sine lagkamerater, i stedet for å samle Eurobonus på flyturer rundt omkring i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Nettroll Junior
|
Posted: 11.05.2018 09:07 Post subject: |
|
|
Det er vel bare en sånn type han er. Dette er faktisk det mest seriøse han har tatt karrieren sin på flere år. Sier litt. Men han er likevel såpass for god for ES at det bare er å glede seg så lenge vi har han. Skulle vi imidlertid få et kjempebud håper jeg han selges. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.05.2018 12:24 Post subject: |
|
|
hello wrote: | For noen så er reising noe som gir energipåfyll. |
Tror ikke dette gjelder for Bendtner. Det er jo bare såvidt mannen har puls. Har vært totalt blottet for energi og overskudd (evt interesse) siden i fjor høst. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 11.05.2018 12:29 Post subject: |
|
|
Bendtner har aldri vært en spillertype som løper mye. Hvor kommer denne oppfatningen fra?
Synes han er mer en nok aktiv. Faktisk overrasket over hvor mye han blir med hjemover. Det er IKKE hans feil at Kåre har bestemt seg for å bruke to kantspillere som ikke kan spille kant. Jeg tenker da på Lord og Pål.
Få Lord i boksen, få Samuel i gang og bruk en høyrekant som ikke stopper alle angrepene.
Last edited by Harceïde on 11.05.2018 12:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 11.05.2018 12:29 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | hello wrote: | For noen så er reising noe som gir energipåfyll. |
Tror ikke dette gjelder for Bendtner. Det er jo bare såvidt mannen har puls. Har vært totalt blottet for energi og overskudd (evt interesse) siden i fjor høst. |
Helt enig. VM kan ikke komme fort nok. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.05.2018 12:47 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Bendtner har aldri vært en spillertype som løper mye. Hvor kommer denne oppfatningen fra? |
Er det noen som har den oppfatningen? |
|
Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 11.05.2018 14:13 Post subject: |
|
|
Jeg syns ikke Bendtner har vært «mer enn nok aktiv» i år, hvis noen lurte. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.05.2018 15:17 Post subject: |
|
|
T7 wrote: | Tenk hvordan Lord ville skinne om han var på treningsfeltet, og trente med sine lagkamerater, i stedet for å samle Eurobonus på flyturer rundt omkring i Europa. |
Måtte vært alene da. Er jo ikke sånn at de andre trener og han er på reise i Europa. De andre har fri de også. Kan være Helland er på familetur til Hemne, kanskje Mike har tatt med seg familien en tur hjem til Danmark? Kanskje Reginiussen går en tur i bymarka med ungene? Men de legger ikke alt sånt ut på Instagram. Dermed har ikke vi her inne som sitter å leter etter ting å forklare de dårlige prestasjonene med noe å henge oss opp i.
Hedon wrote: | Tror ikke dette gjelder for Bendtner. Det er jo bare såvidt mannen har puls. Har vært totalt blottet for energi og overskudd (evt interesse) siden i fjor høst. |
Jeg ser ikke så mye forskjell på han nå og i fjor, laget rundt han spilte bedre i perioden hvor han scoret mye mål, og da leverte han også. Ellers har det vært som det er nå. Hele poenget var uansett at det blir i overkant enkelt å koble reisevirksomheten hans opp i mot prestasjonene på banen. Så lenge han gjør det trenerteamet sier han skal gjøre så bør det holde. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.05.2018 22:29 Post subject: |
|
|
– Kommer du tilbake etter VM?
– Ja. Det er planen. Første delmål for Danmark er å gå videre fra VM-gruppa, så får vi se etter det. Men når VM er over, skal vi nok relativt kjapt tilbake. Jeg vet ikke om vi drar rett tilbake til troppen, eller om vi får tre-fire dager fri: De andre i troppen får jo noe fri i denne perioden. Men planen er at jeg skal tilbake hit, ja.
– Også med tanke på overgangsvinduet? Du regner med å komme tilbake hit først uansett?
– Ja. Bestemt, svarer Bendtner.
(...)
– Jeg har spilt i mange ulike roller, og det har vært vanskelig å komme til mange sjanser i uvante posisjoner. Spillemessig synes jeg det har vært fint. Så blir det spennende: Vi har fire kamper foran oss nå som vi må gjøre det beste ut av, for å få så mange poeng som mulig, sier Bendtner.
Les mer: Bendtners gladmelding til supporterne: – Kommer tilbake til RBK etter VM |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.05.2018 22:53 Post subject: |
|
|
Gud bedre for en tynn sak. |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 12.05.2018 00:22 Post subject: |
|
|
Tror ikke på ham, dog. Solidarisk pjatt. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
|