| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 25.09.2006 23:53 Post subject: |
|
|
Peto,
he he, nei, jeg så ingen kontakt mellom POLudvigsen og Reginiussen.
Jeg så kampen på TV. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 26.09.2006 00:35 Post subject: |
|
|
Midtbane neste år:
100% sikkert (iforhold til kontrakter):
Roar Strand
Jan Gunnar Solli
Per Ciljan Skjelbred
Alexander Tettey
Marek Sapara
Usikkert:
Ørjan Berg
Jahmir Hyka
Taourè
Av disse så kan/bør vi kvitte oss med Jan Gunnar Solli og mens som sagt så er Berg og begge EØS-gutta meget usikkre. Dessuten bør vi hente inn Strand sin erstarter til vintern slik at han kan bli "lært" inn i RBKs spillesystem og kan prestere etterhvert. Da blir midtbanen slik:
Roar Strand
Per Ciljan Skjelbred
Alexander Tettey
Marek Sapara
Det betyr at vi har 2 ledige plasser i midtbanen vår så her kan både Dusan Djuric og Robert Koren få plass! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.09.2006 10:55 Post subject: |
|
|
Har Roar sagt at han skal ta en sesong til? Det har ikke jeg fått med meg, i hvert fall. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.09.2006 11:11 Post subject: |
|
|
| Joda, sånn er det. |
|
| Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 26.09.2006 11:23 Post subject: |
|
|
Nå er vel Roar Strands erstatter Tettey og eller Skjelbred. Midtbanen bestående av:
Marek Sapara
Alexander Tettey
Per Ciljan Skjelbred
er vel førstevalgene fremover
Roar Strand
Vidar Riseth
Jahmir Hyka
Jan Gunnar Solli
kan alle spille på midtbanen selv om Solli ser mer ut som en høyreving, Riseth først og fremst er midtstopper. Roar Strand legger vel snart opp.
Spørsmålstegnet er hva som skjer med Hyka. FÅr han spilletillatelse, og utvikler seg trenger vi vel ikke flere, annet enn at talentspeidingen og lokal talentutvikling selvsagt å fortsette.
Det som trengs er en ung og god midtstopper. Helst rask og pasningssterk. En høyreback kunne også vært nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.09.2006 12:25 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | Djuric så "litt" glatt ut
 |
SÃ¥? Har det noen betydning da? Det viktigste er jo at han evt forsterker laget. Noe annet er totalt uinteressant. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.09.2006 13:36 Post subject: |
|
|
| Det er ganske viktig at ballen ikke sklir av når han skal heade, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.09.2006 14:25 Post subject: |
|
|
| Vel Frode Johnsen var jo noe slikt på håret han og. Og han var vel brukbar på hodet... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.09.2006 14:27 Post subject: |
|
|
Det var en spøk.  |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.09.2006 14:59 Post subject: |
|
|
Hehe regnet med det, men man kan jo aldri vite i denne verden.
Uansett, Torbjørnsen har sikkert kontroll på han. |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 26.09.2006 23:02 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | Kom ikke Brozek inn i en av VM-kampene og dundret et skudd i stanga? Eller blander jeg med en annen spiller? |
Brozek kom inn i alle VM-kampene og i en av dem satte han et skudd i stanga. Han var det eneste lyspunktet til Polen under VM. Jeg trodde han bare var "cheatspiller" da jeg så han på cm 01-02, men så så jeg en kamp for Wisla i 2004 eller noe, og har lagt ekstra godt merke til han når jeg har sett Wisla senere (ikke det laget som går mest på TV, så det har ikke blitt så mye, men).
Fredrik Nilsen var som sagt på prøvespill i Sunderland i påsken, og skulle egentlig på prøvespill dit i juni, men pga nedrykket måtte de vurdere hvor hardt de skulle kutte ned på ungdomssatsing. Men Nilsen har hatt jevnlig kontakt med Sunderland, og like før sesongstart i England fikk han beskjed om at han var interessant fortsatt. De har folk som ser på han nesten hver kamp, men jeg tror ikke de vil komme med et evt bud før sesongslutt i Norge. Han er fortsatt med i U18-troppen, med mindre han har blitt ekskludert i en nyere tropp jeg ikke har fått med meg. Men har vært der fast siden februar nå. I tillegg spilte han på G17- og G16-landslaget.
Men om Fredrik Nilsen bytter lag i første omgang blir det nok som du sier til Kongsvinger eller Lillestrøm. Tror ikke han er spesielt interessert i å gjøre overgang til 1.divisjon. Og i og med at Nilsen spiller både høyreback, høyreving og midtbane sentral er han i mine øyne en reddende engel for LSK på høyrebacken... Dag Anton Johansen er noe av det verste jeg har sett...
Det som er synd med Fredrik Nilsen er at han er en lei nøtt å oppdage i og med at han ikke har ekstremferdigheter. Er en spiller som ikke syns så godt. Det høres negativt ut, men tro det eller ei; det gjør han kanskje bare enda bedre!!!  _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 26.09.2006 23:08 Post subject: |
|
|
| Batigol wrote: | | Djuric har vist 1 A-kamp for Sverige....! Spennende spiller! |
Han har vist 3 A-landslags-kamper! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.09.2006 21:57 Post subject: |
|
|
Det står en artikkel om Petter Furuseth Olsen i Dagbladet
http://www.dagbladet.no/s...78028.html
I følge hjemmesidene til Hammarby er han omskolert til midtbanespiller ila tiden i sverige, og er det med stor suksess.
http://www.hammarbyfotbol...layerid=21
Nå som vi etterhvert kanskje trekker Sapara ned sentralt på midten, Roar Strand går ut på dato, og Solli i beste fall kan omskoleres til ving eller back, så hadde det vært bra med én kvalitetsspiller til på midten i tillegg til unge Skjelbred og Tettey.
Kan Furuseth Olsen ha vokst såpass mye at han kan være aktuell, og er Rosenborg en av klubbene som Dagbladet nevner som aktuell? |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 27.09.2006 22:07 Post subject: |
|
|
Nei, han er rett å slett ikke god nok!
Og dette har jeg sagt før også. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.09.2006 22:13 Post subject: |
|
|
| riktig som Baadshah sier! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 27.09.2006 22:57 Post subject: |
|
|
Uansett hvor stor suksess han er i Sverige så blir han aldri god nok for RBK... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 27.09.2006 23:29 Post subject: |
|
|
Kjøp av P F Olsen kommer aldri til å skje  |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 28.09.2006 08:38 Post subject: |
|
|
Petter F. Olsen hadde nok vært god nok for troppen til Rosenborg, men det er mulig han mangler noe for å kunne kjempe om en plass i førsteelleveren.
Espen Ruud er ikke god nok for Rosenborg, ihvertfall ikke på kort sikt. Fyren er rett og slett for ustabil. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.09.2006 13:47 Post subject: |
|
|
Hvorfor overser dere Mattias Andersson (SIF)? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.09.2006 14:07 Post subject: |
|
|
Hvorfor overse hvem som helst?
Det er flust med gode spillere i verden uten at man kan nevne de i hvert eneste innlegg som skrives. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.09.2006 15:30 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Hvorfor overser dere Mattias Andersson (SIF)? |
Fordi det finnes mange bedre alternativer, Tarik feks.. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 28.09.2006 15:43 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | | Espen Ruud er ikke god nok for Rosenborg, ihvertfall ikke på kort sikt. Fyren er rett og slett for ustabil. |
Espen Ruud ER god nok for RBK, det har jeg sagt lenge nå. Og det står jeg ved, jeg synes det er meget positivt at Bratseth for 5 ukers siden sa at de vuderer Ruud. Han vil i fremtiden bekle høyrebeck-rollen i RBK, vent å se. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 28.09.2006 16:01 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Hvorfor overser dere Mattias Andersson (SIF)? |
Kanskje fordi Mattias ikke er sååå god. En får se hva han får til i Tippeligaen.
Venstresida til godset er den mest velspillende kanten i Adecco og Tippeligaen, og Andersson har meget gode prestasjonsbetingelser mot lag som Follo, MS, Pors, Hødd etc. Det blir noe helt annet å møte virkelig motstand. Han skorer mye men ikke mer enn vanlig for enkelte vinger for ett opprykkslag i Adecco. Han serverer for lite. Aafks Joakim Austnes og Morten Moldskred har tidligere vist at de kan skore like jevnt og trutt fra vingen i Adecco uten at det betyr de kan ta ferdighetene med opp på ett høyere nivå.
Vi ønsker spillere som forsterker RBK, ikke spillere som er på Storflor nivå. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 28.09.2006 16:27 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Petter F. Olsen hadde nok vært god nok for troppen til Rosenborg, men det er mulig han mangler noe for å kunne kjempe om en plass i førsteelleveren.
Espen Ruud er ikke god nok for Rosenborg, ihvertfall ikke på kort sikt. Fyren er rett og slett for ustabil. |
Vett du hva jeg kaller slikt.
"jeg har sett på tekst-tv" karen...
Bare fordi Petter Furuseth Olsen gjør det bra i Hammerby og er tilbydt en superkontrakt. iflg. tekst-tv.
Ja, da er han god nok for RBK...
Hvem skulle vi droppe om PFO kom til rbk? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.09.2006 02:33 Post subject: |
|
|
Hvor god er denne Dusan Djuric?
Hvis jeg fritt kunne velge en ung midtbanespiller så hadde det vært Rasmus Würtz, gutten er kun 23 år. Og er totalt dominerende i dansk fotball. Han er også sentral midtbanespiller! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
|