View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 29.04.2018 23:04 Post subject: |
|
|
gurgla wrote: | #boringrbk #kåreout
Farvell 4-3-3. For vinglekåre så handler det kun om poeng og nå er tilbake til røttene opplegget over og ut. Dagens kamp var beviset på det. |
Jeg trodde det kun var ved tap han mistet din tillitt? |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 29.04.2018 23:53 Post subject: |
|
|
For meg er fotball underholdning. Det vi har prestert i år od store deler av fjoråret så kjeder jeg meg når RBK spiller fotball. Det går sakte, sidelengs med støttepasninger. Vi har i tillegg begynt å endre formasjon kun for å tilfredsstille Bendtner.
Vi scorer kun på dødballer eller flakseskudd fra 35 meter. Etter en lang sesongoppkjøring så evner enda ikke å prestere bra offensiv fotball. Vi er jo krisedårlig mtp kvalitetene vi har oc tiden de har fått sammen.
Det fins ikke noe igjen av det Vinglekåre lovet. Nå handler ALT om poengene og ikke utførelse. Men for all del, de som ønsker å spille 4-4-2 må jo få lov til det. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 30.04.2018 00:09 Post subject: |
|
|
Grunnen til at jeg valgte å overse det i kamptråden og samtidig kommentere om det her, handler om hvordan han velger å kommunisere ting som at projekt 433 er død samt Kåre må bort..
Trur også det er grunnen til at han ble oversett av folk flest, men han blir jo mer og mere edgy helt til han får oppmerksomhet med sine 3/4 setninger uten noe annet enn hashtags til å backe opp logikken.
Man dummer bare ned forumet med slike meninger mener nå jeg, så får vel alle andre mene hva de vil.
Finns mange grunner til at 433 ikke har fungert så bra som vi ville senest ifjor og årets sesongstart. Men at dagens kamp er bevis på dette er jo idioti da begge anker spillerne var skada og ikke tilgjengelig.
At Kåre må ut er jo også ganske så langt i natta, greit at en klubb sparker trener pågrunn av spillemåte alene selv om resultatene har vært der.. Kunne vært originalt det. Men da må jeg poengtere at dette kan man bare gjøre om man har erstatteren klar... Elr ihvertfall en nogenlunde grei plan om hva nest steg kommer til å bli.
Så ja noen meninger kunne man vært uten. Samtidig som at noen mener at de helt klart kunne vært uten min mening. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 30.04.2018 00:30 Post subject: |
|
|
Det er ikke idioti å hevde at dagens kamp i det minste er en del av beviset på at Rosenborg-stilen/tilbake til røttene er død. Dagens kamp er en av 30-40 kamper som overveldende og behørig beviser dette.
Det er kanskje like mye idioti å idiotforklare andre på dette forumet som måtte ha en annen mening enn deg. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 30.04.2018 00:53 Post subject: |
|
|
Jeg syns heller Kåres intervju (rbk.no) etter kampen er et langt tydeligere bevis på at tilbake til røttene er død, og det handler om måten han har endret tankesettet totalt. KI's tanker om eget spill og motstanderen er så ulikt KI da han overtok som trener at det litt vanskelig å skjønne at det er samme mann som står og svarer Stenseth.
KI svarer blant annet på spørsmål om valg av formasjon at det handler om motstanderen og styrkene til Strømsgodset. KI hadde aldri sagt noe som dette de par første årene etter at han overtok laget. Da hadde det vært: vi bruker ikke energi på Strømsgodset, vi vet at om vi får til å spille sånn vi skal, så skal vi vinne her". |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 30.04.2018 01:40 Post subject: |
|
|
Har Ingebrigtsen virkelig forandret seg?
Kåre Ingebrigtsen gikk til valgkamp med løfter han visste at velgerne var interesserte i, på et tidspunkt der laget hadde ingenting å spille om. Han hadde ingen spesiell kompetanse, erfaring eller resultater å vise til. KI hadde aldri blitt valgt som trener i Rosenborg dersom han ikke hadde forespeilet en jakt på et ideal som de fleste trenere ikke har noe forhold til.
2014 og 2015 er for alt vi vet unntaket i KI's karriere. Presset fra omgivelsene til å trene mer, øve på spillemønster, spille 4-3-3, bruke Eggen som mentor, samt bruke de neglisjerte trønderske talentene (Selnæs, Midtsjø, Helland) kan ha hatt større betydning i oppturen enn hvilken trener som har ledet laget. KI vet at en regjerende mester sjelden vil sparke treneren, og har gått på defensiven for å unngå en nedtur som den han var ansvarlig for i Bodø/Glimt. Ambisjoner og manglende kompetanse kan gi kortvarig suksess, men vil nesten alltid føre til en kollaps på et tidspunkt. KI har nå oppnådd nok til å ikke lengre stole på sin muligens manglende kompetanse. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.04.2018 02:51 Post subject: |
|
|
Dette begynner å minne om tiden etter Eggen (og Hareide). Vi vant liga, men det var misnøye med spillestil og vi kom oss ikke til CL.
Etter at By Rise fikk fyken fulgte triste år med Perry, Høgmo, Tørum og sist men ikke minst Janne Jonsson. Historien viser at å skifte trener når man vinner er en jævlig dårlig idé. *Forbehold om glipp i hukommelsen, mener det også var noe murring i spillerstallen under Ola.
Det bør imidlertidig taes grep fra rbks pr-avdeling. Fremstår planløs og rådvill, for ikke å nevne stolt når vi spiller som i dag. Det må være rom for å si at vi ikke skal fremstå slik! Bør også hente inn Eggen som personlig veileder igjen. |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 30.04.2018 07:17 Post subject: |
|
|
Det er vel som å banne i kirken å kritisere en trener som har gitt 3 seriegull og 2 cupgull de siste 3 sesongene...... MEN vi snakker ikke om hvilken som helst klubb i ES, vi snakker om vår kjære RBK. Vi skal ikke bare vinne, vi skal vinne med stil. Vi kan ikke forvente det bestading, men helst minst 70% av gangene. Dette er vi langt unna og har vært langt unna i pr år nå. Vi spiller på en slik måte at det er sjansefattig, kjedelig og ganske så tilfeldig det vi skaper.
Kåre har ikke utviklet laget positivt men negativt. Han snakker stadig vekk om at "jeg lover at vi skal bli bedre offensivt". Vel hvor lang tid ca. må vi vente? Spør jeg da. Vi har jo ventet i noen år så det bør kanskje skje snart?
Aner ikke hva Kåre egentlig vil med spillestilen. Tror ikke egentlig han vet selv heller. Han prøver på det ene, så prøver han på det andre. Når noe går bra så slår han det stort opp og det er dette som skal satses på (f.eks to spisser på banen, Bendter på venstre, Bendter som 10'er, X som anker, Y som anker, kanskje heller Z som anker etc.) og når det ikke går så bra lenger så prøves det på noe annet.
Jeg er utrolig skuffet og lite stolt over måten vi spiller og vinner kamper på. Forsetter dette begredelige spiller kommer jeg til å bruke tiden på noe mer nyttig enn å se kampene på tv (ikke mulighet til å se dem live) og heller lese kamptråden som de siste årene har vært utrolig mye mer underholdende enn selve kampene.
Dette laget minner meg utrolig mye om Hamren sitt lag, dørgende kjedelig å se på, men de vant. Kåre sitt lag er nå like dørgende kjedelig å se på, men der Hamren var klar på at det var slik han ville spille, det var hans stil, så er Kåre sitt lag mer resultat av mangel på stil og resultatet av en rekke tilfeldigheter som vipper i vår favør samt bedre stall enn de andre og noen virkelig gode spillere som utgjør den store forskjellen mot de nærmeste konkurrentene.
Når alt kommer til alt så lider nok laget mest av at vi er langt unna å ha den riktige spilleren i ankerrollen. Den viktigste rollen i RBK sin 4-3-3 stil. Tror det er her skoen trykker mest og at klubben håpet vel på at noen av spillerne som ble hentet skulle passe der, men enn så lenge kan vi slå fast at Jacob R. er langt unna nivået pr. dags dato til å fylle den rollen, Ander K. er virkelig ikke rette personen der, Lundemo er ikke god nok, men fin backup i ES, og Anders Trondsen har vel ikke fått nok tid til å kunne avsi endelig dom, men Kåre ser ut til å ha gått bort fra det alternativet.....
De første 7 - 10 kampene handler mest om å ikke bli hektet av toppen eller havne i bunnstriden. Det er nå og utover vi skal se hvilken retning Kåre fører laget, men er redd for at 2018 blir året som bekrefter at 2016 og 2017 ble brukt til å innføre Kårestilen som er langt unna RBK sin offensive grunnstil og tankegang. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 30.04.2018 08:15 Post subject: |
|
|
Quote: | Det var greit å fange dem opp med å snu V’en på midtbanen, mener Kåre Ingebrigtsen som var strålende fornøyd med både 1. omgang og det defensive. |
 |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 30.04.2018 08:22 Post subject: |
|
|
 _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 30.04.2018 08:36 Post subject: |
|
|
gurgla wrote: | Vi har i tillegg begynt å endre formasjon kun for å tilfredsstille Bendtner.
|
Vi har vel strengt tatt gjort som vi alltid har gjort; tilpasset formasjon og spillestil etter de spillerne vi har tilgjengelig. Akkurat nå opplever vi, som da Kent Bergersen spilte ving eller Frode Johnsen/Rushfeld spilte spiss sammen (feks), (midlertidig, ettersom jeg antar Bendtner spiller sin siste kamp for oss i mai) ubalanse i stallen og da tilpasser vi spillet etter det. Akkurat det synes jeg er udramatisk.
Så får vi se om vi spiller bedre på Lerkendal, det er det som betyr noe. Foreløpig ser vi ikke ut til å være i form. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 30.04.2018 08:44 Post subject: |
|
|
Rart dette, vi er ikke i form, men leder formtabellen...
Blir litt surrealistisk med all denne kritikken samtidig som vi vinner alle kampene og ikke slipper inn mål. Vi skal ikke dra på bortekamp for å underholde og score 5 mål, MEN skjønner hva dere mener...  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 30.04.2018 08:53 Post subject: |
|
|
Det jeg irriterer meg mer og mer over hver eneste kamp er hvor raskt spillerne ser til støttepasninger tilbake til forsvaret... Når de svært ofte bare trenger å snu og se framover. Det virker som om de har fått beskjed om å spille på absolutt null risiko. Problemet er - som vi så i går en del ganger - at forsvaret vårt utmerket godt klarer å spille på seg risiko helt alene. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 30.04.2018 09:03 Post subject: |
|
|
Ja det er slående hvordan de ofte ser bakover før de ser fremover, men det kan jo også ha noe å gjøre med at det er alt for få brudd fremover. Og det er sjokkerende hvor dårlig presisjonen ofte er. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.04.2018 09:08 Post subject: |
|
|
Quote: | Blir litt surrealistisk med all denne kritikken samtidig som vi vinner alle kampene og ikke slipper inn mål |
For å ta i bruk en tynnslitt floskel: det må gå an å se bak resultatene også. Vi vinner igjen. Er det fortjent? Nei. Kunne/burde/skulle Godset ha scoret? Ja. Skaper vi sjanser? Nei. Har vi bedring i banespillet? Tja, men kun rent posisjoneringsmessig, som en direkte konsekvens av å formasjonsendre oss bort fra en merkelig taktikk treneren fortsatt forsvarer med nebb og klør.
For tiden har vi flaks med alt; endelig er vi det laget Rekdal alltid har påstått at vi har vært. Men denne typen flaks jevner seg ut over tid, og vi kan like gjerne tape fem på rad som å vinne fem på rad, så lenge vi ikke har bedring i prestasjonene. Da må vi ta med oss poengene, takke pent for de, og så gjøre de nødvendige endringene som gjør at vi faktisk fortjener resultater framover.
Jeg så Ranheim sin kamp mot Vålerenga, og de er rett og slett vesentlig bedre strukturelt enn det vi er. Mye bedre avstander i laget, mye raskere spillvendinger, og der vi presterer å slå innlegg i etablert angrep mot kun Søderlund (!!) klarer Ranheim å fylle på med fire spillere hver eneste gang. Hadde de overtatt tre-fire av våre førstevalg på banen, så hadde de slått oss ganske greit. Ingen burde bli overrasket om Maalen en gang trener storebror i byen, og jeg sitter med en sterk følelse av at han, rent fotballfaglig, løper ringer rundt Kåre og Erik. Det kan være lurt å hugge til der før han ender som trener i Vålerenga eller lignende. |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 30.04.2018 09:38 Post subject: |
|
|
Men kan vi også snakke litt om Kåres forferdelige prestasjoner i media?
Quote: | – Det handler sikkert om omgivelsene. Vi flirer av at alle mener vi har hatt en elendig serieåpning. Og er nummer to med 14 poeng. Så vi flirer litt av alle andre som mener vi er så skrekkelig dårlig, sier RBK-treneren og legger til:
– Det kan tenkes at den gesten til Mike handler om det. Jeg håper i hvert fall det. |
https://www.adressa.no/10...4376b.html
Hva er det han mener? Og hvem er det han prater til? Mike har vært elendig i år og scorer sitt første mål på rein flaks – så føler Kåre at nå er kritikerne stilnet? Eller?
Og her:
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Han forsøker å være cocky, men det kler han virkelig ikke.
Så en kommentar til dette med støttepasningene. Årsaken ligger nok ikke så mye i endret filosofi eller hva Kåre sier de skal gjøre, men at basisferdighetene rett og slett er mangelfulle på samtlige midtbanespillere. Da snakker vi om evnen til orientering i forkant av mottak og tekniske ferdigheter i selve vendingen (hvordan man stiller kroppen og touch etc.) Lundemo er kanskje minst dårlig. Mike og Konradsen er forferdelige. Bare se på Mike her:
https://youtu.be/YaW3JaK9RYU
Han aner virkelig ikke at han har et hav av plass bak seg å vende opp i. Og hadde han visst om det, ville han brukt så mye tid på selve vendingen at Start hadde rukket å komme opp i press. |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 30.04.2018 09:44 Post subject: |
|
|
Og en ting til fra Adressa-artikkelen over:
Quote: | – Det skal være skudd fra distanse, og det skal jeg bidra med. Det skal være et våpen for oss. Men det er ikke bare å skyte som indreløper når vi møter lag som står lavt og jeg ofte er feilvendt. Det blir litt annerledes når jeg trekker litt tilbake i banen og kan drible fram. Da er det lettere å komme i skuddposisjon. |
Mike og Konradsen var noe dypere i banen i går. Jeg hadde en mistanke om at det ville skje på forhånd, av den enkle grunn at når det på papiret er ett ekstra ledd i formasjonen, så ville det føre til at spesielt Mike ville befinne seg noe lenger ned i banen.
Så det var altså det som måtte til for at han innser at det er lettere å spille slik alle andre indreløpere i verden gjør. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.04.2018 09:46 Post subject: |
|
|
Det merkelige er jo at vi VET at Mike egentlig kan det der - det var jo blant annet de ferdighetene som gjorde ham til ligaens beste enkeltspiller i flere sesonger. Teknisk skolert, orientert, flink til å skjerme riktig vei, rask til å rettvende seg hvis man ikke punktmarkerer ham. Og nå speider han konstant etter Tore hvis han ikke kan spille Helland umiddelbart. Hva er det de gjør på trening?
Konradsen er jo som forventet - han er en spiller som må ha spillet foran seg. Kunne funket fint i et klassisk RBK-lag, men ikke i 4-1-5. Bedring i 4-2-3-1, selvfølgelig, med utgangspunkt lavere i banen. |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 30.04.2018 10:02 Post subject: |
|
|
Jeg er uenig. Det er jo ikke slik at Mike sine ferdigheter på det området har hatt en negativ utvikling. Det er jo ikke noe som man i utgangspunktet kan, men som man plutselig har blitt dårlig til.
Og som sagt, jeg tror ikke det har noe med en holdningsendring i måten å spille på heller. Det er ikke sånn at de ønsker å være dårlig orientert, snu seg feil vei, bruke alt for mange touch, for så å sende en feilpasning når man endelig kanskje har fått vendt opp. Det er rett og slett evnen det skorter på.
Og det er synd, for hadde det vært en holdningsendring som førte til dette ville det vært mye enklere å rette opp, enn når det er en ferdighet som må bli mye bedre.
Men det som har endret seg siden Mike var så dominant i f.eks. 2015 er rammebetingelsene: Motstanderne finnes ikke naive når de møter RBK nå, som i 2015, som gjør at det er mindre rom. Midtbanen vår er ikke like mye «naturlig» rettvendt nå som den var da. I tillegg har de ikke Selnæs sine ferdige pasninger lenger. Og i tillegg insisterer vi på en slags spillestil der vi ikke gjør noe som helst forsøk på å flytte på motspillerne eller gi ballfører alternativer bak neste forsvarslinje. Det skjer bare unntaksvis at midtstopperne eller DM oppsøker motspiller før pasning, og dersom det skjer er det minst 50 meter til nærmeste medspiller og sjansen for at man treffer da er lav. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.04.2018 10:25 Post subject: |
|
|
Har Kåre endret seg i intervjuene i år sammenlignet med tidligere? Han har alltid sagt at "vi skal fokusere på oss sjøl" og spesielt "er vi den beste utgaven av oss selv så skal vi være gode nok til å vinne", selv på bortebane. I intervjuet etter kampen i går så sier han at de fortsatte med formasjonen fra Mesterfinalen for å ta hensyn til Godset og styrkene deres. Det høres så utrolig defensivt ut, ikke rart vi strever og flakser med oss tre poeng.
Akk... |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 30.04.2018 10:33 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Jeg så Ranheim sin kamp mot Vålerenga, og de er rett og slett vesentlig bedre strukturelt enn det vi er. Mye bedre avstander i laget, mye raskere spillvendinger, ... |
Nå er det ikke til å stikke under en stol at Ranheim har vesentlig andre forutsetninger når det gjelder spillestil i de fleste kamper. De regnes (av motstanderne) som et bunnlag, så motstanderne legger seg ikke så lavt og kompakt som de gjør mot RBK. Da er det betydelig enklere for Ranheim å strekke motstanderens lag i lengderetning slik at indreløperne kan motta ball rettvendt og drive fremover.
De fleste lag gir ikke Rosenborg noe mellomrom å drive inn i, derfor fremstår RBK veldig statisk i etablert angrep. Kåre forsøkte å skape rom ved å sende indreløperne veldig høyt i oppbyggingen, men det har ikke fungert spesielt bra. Da er det mer naturlig å "snu V'en" slik som mot Lillestrøm og Godset. Da tvinger man motstanderen til å markere i mellomrom, som igjen skaper rom for de to dype midtbanespillerne til å motta ball rettvendt og drive fremover. Da får man forhåpentligvis tvingt frem press fra motstander, som igjen skaper mellomrom.
Quote: | Ingen burde bli overrasket om Maalen en gang trener storebror i byen, og jeg sitter med en sterk følelse av at han, rent fotballfaglig, løper ringer rundt Kåre og Erik. Det kan være lurt å hugge til der før han ender som trener i Vålerenga eller lignende. |
Det har blitt urovekkende moteriktig på det forumet her å rakke ned på den faglige kunnskapen til en trener som har tre seriemesterskap, to cup-gull og to gruppespill i Europa på tre år. Gresset er alltid grønnere på den andre siden? Ingen tvil om at Maalen har gjort en god jobb i Ranheim og en gang i fremtiden kan være aktuell for RBK, men det å påstå at han "løper ringer" rundt Kåre (og Hoftun) må vel sies å være litt respektløst. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 30.04.2018 10:38 Post subject: |
|
|
Diabolic wrote: |
Men det som har endret seg siden Mike var så dominant i f.eks. 2015 er rammebetingelsene: Motstanderne finnes ikke naive når de møter RBK nå, som i 2015, som gjør at det er mindre rom. Midtbanen vår er ikke like mye «naturlig» rettvendt nå som den var da. I tillegg har de ikke Selnæs sine ferdige pasninger lenger. Og i tillegg insisterer vi på en slags spillestil der vi ikke gjør noe som helst forsøk på å flytte på motspillerne eller gi ballfører alternativer bak neste forsvarslinje. Det skjer bare unntaksvis at midtstopperne eller DM oppsøker motspiller før pasning, og dersom det skjer er det minst 50 meter til nærmeste medspiller og sjansen for at man treffer da er lav. |
At motstanderne har endret seg så veldig siden 2015 kjøper jeg ikke, selv om det er denne forklaringen KI prøver å selge. Posisjonering, touch, og pasning på rettvendt indreløper gikk på autopilot fordi det var det vi trente på på feltet. Det var terping på dette konstant via spill på to mål.
Og kom ikke og snakk om savnet etter enkeltspillere, som om det er forklaringen på at vi ikke ligner på Rosenborg, for det er ingen grunn til at vi skal ligne på Perrys menn. Ranheim ligner jo mer på Rosenborg enn Rosenborg, og det er divisjonforskjell mellom deres og våres spillermateriell. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 30.04.2018 11:01 Post subject: |
|
|
"...Mini er blitt som andre gamle fotballspillere: De husker bare at vi spilte fantastiske kamper før i tiden, sier Ingebrigtsen." (VG, 30.04)
Det er noe som stinker sterkt når trenere som ikke får det til viser en sånn arroganse som KI gjør. Tror det er den umiskjennelige eimen av hest som nå er i ferd med å legge seg rundt Lerkendal.
Det er ikke spillerne våre som er for dårlige. Tvert i mot, mangelen på samhandling og godt innarbeidet system kamufleres av enkeltmannsprestasjoner. Hvor mange spillermål har vi hatt så langt i år?
To? Det viser bare hvor store mangler vi har offensivt.
Jeg tror de beste lagene i ES ville blitt vesentlig forsterket dersom de kunne ha overtatt en del av vår spillere. Det er så åpenbart og selvfølgelig at lag som ikke trenes godt fremstår ustabile på tross av gode individer på laget. Alle ser jo potensialet i dette laget. Men KI får det ikke ut.
Defensivt er vi omtrent som under Hamren. Hovland har stilnet kjeften på både meg og flere andre. Men som det stadig nevnes her, det er defensive pasninger, og vi er veldig gode frem til midtstreken. Ballfører søker defensive valg, og medspillerne posisjonerer seg i tillegg defensivt. Bakrom utnyttes stadig sjeldnere.
Som Zaphod skriver kan vi like gjerne tape slike kamper 0-1 som å vinne dem.
Både mot Kristiansund, Start, Lillestrøm, Strømsgodset, Odd og Glimt var kampbildet slik at vi fort kunne stått med halvparten av poengene nå. Mot Sarpsborg gikk de små marginene mot oss, selv om vi også kunne ha vunnet der.
Fotball handler om å score mål. Det får vi omtrent ikke til av banespillet vårt for tiden. Det er i alle fall fint lite røtter og Eggen over KI. KI kunne vært erstattet av en rekke ES-trenere med minst like godt resultat. Vi kan ikke bygge fremtiden med det han holder på med nå. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 30.04.2018 12:17 Post subject: |
|
|
At folk forsvarer KI med antall pokaler, holder ikke. Vi vinner jo Eliteserien uten å imponere. Potensialet i laget er mye mye mer. Vi har ikke utviklet oss siden i fjor med tanke på spill. Dødballer er det eneste godkjente. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.04.2018 12:42 Post subject: |
|
|
Jeg er skikkelig negativ til KÃ¥re & co. for tiden.
Men jeg kan se en formildende faktor: Det kan godt være at Sportslig Avd.s eneste, overordnede, styrende fokus er: Hvordan bli bedre i Europa?
Hvis dette er tilfelle så forklarer det en god del av utviklingen i spillet siden 2015. Da blir det også mye viktigere å øve på å "ha god kontroll" enn å øve på offensiv samhandling mot dårlige motstandere.
Kort sagt så kan det godt tenkes at de lar vær å gjøre ting som ville fått oss til å spille mer underholdende fotball, og istedenfor gjør ting som gir oss bedre sjanser i Europa. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|