English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2017/18
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2199

PostPosted: 10.04.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

Håper City tar det her. Cocky Liverpool fans orker jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3956
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 10.04.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

Cocky??? Surprised

MOI?? Very Happy
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 11.04.2018 00:46    Post subject: Reply with quote

Her har det vært stille.

Roma, må jo være en av tidenes upsets i CL det her. Deilig at Liverpool tok det. Men er sinnsykt heldige med dommeravgjørelsene da. Tulling han Lahoz eller hva han heter.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 641

PostPosted: 11.04.2018 05:58    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Her har det vært stille.

Roma, må jo være en av tidenes upsets i CL det her. Deilig at Liverpool tok det. Men er sinnsykt heldige med dommeravgjørelsene da. Tulling han Lahoz eller hva han heter.


Dommeren var ikke på topp, men det gikk begge veier. Er ikke fan av verken City eller Liverpool (eller engelsk fotball for øvrig), så jeg så matchen med nøytrale øyne.

Liverpool skulle hatt frispark i forkant av 1-0, og Raheem Sterling skulle hatt to gule kort for grov filming. I tillegg soleklar straffe som ikke ble blåst før scoringen til Salah. Men groveste feilen var annulleringen, selv om jeg tenkte den var korrekt før reprisen.

Dømmer nok ikke CL-finalen, for å si det sånn! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Nettroll
Junior


Joined: 14 Mar 2018
Posts: 50

PostPosted: 11.04.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

Fotbaill'n den e' ruind! Juventus med sin latterlige logo også i ferd med å snu det mot Real Madrid nå. Egentlig greit. Mer stemning med calcio enn Barcelona/Real Madrid som følges mest av turister og sponsorer.
Back to top
View user's profile Send private message
Nettroll
Junior


Joined: 14 Mar 2018
Posts: 50

PostPosted: 11.04.2018 22:07    Post subject: Reply with quote

0-3! Steike.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 11.04.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

Fy faen så digg! Forza Italia!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Nettroll
Junior


Joined: 14 Mar 2018
Posts: 50

PostPosted: 11.04.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

Rødt kort på Buffon. For et drama. Det er i sånne stunder man skulle ønske man hadde tv.

Edit: Og der var det avgjort. Straffe på over overtid av Ronaldo. Nære på for Juventus.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 641

PostPosted: 11.04.2018 22:56    Post subject: Reply with quote

Intet mindre enn skandaløst.

Real Madrid-spillerne har kastet seg i feltet hele kvelden, og til slutt biter dommeren på. Ronaldo hadde vel fem-seks filminger som alle kvalifiserte til gult.

Tragisk at juks ikke blir slått hardere ned på. Hadde utestengt Ronaldo & co over lang tid hvis jeg satt med litt UEFA-makt Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 11.04.2018 22:58    Post subject: Reply with quote

Kjøpt og betalt!
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 11.04.2018 23:20    Post subject: Reply with quote

Straffen er helt riktig dømt(se denne tweeten for bildebevis) og det røde kortet er også korrekt.

Juventus-spilleren dytter Real-spilleren i ryggen og all verdens hjelp av VAR hadde ikke hjulpet Juventus der.

Buffon mister det jo totalt og hadde han bare holdt seg til å kjefte skulle jeg vært enig i at det røde var strengt, men han jager jo dommeren fysisk rundt til han til slutt mister balansen og holder på å falle. Hvis det ikke er rødt så er det ingenting som er rødt for kjeftbruk og oppførsel ovenfor dommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3536
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 12.04.2018 07:50    Post subject: Reply with quote

Syns det er trist at Buffon ikke skal klare å vinne trofeet han fortjener etter sin utrolige karriere.

Men ingenting å si på straffen. Benatia kommer i altfor høy fart i ryggen på Vazquez. Straffen er klar.
Ronaldo er rett og slett ett monster og iskald som setter den straffen på måten han gjør etter å ha ventet i 3 minutter på å få ta den.

Likevel så skrudde jeg av kampen med en ekkel smak i munnen, Juve hadde fortjent ekstraomganger i går kveld.
Rart å se Buffon miste det helt, men forstår jo frustrasjonen hans.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 12.04.2018 08:28    Post subject: Reply with quote

Fryktelig trist for fotballen at Juventus fikk en avgjørende dommeravgjørelse mot seg. Sånn en gjennomført redelig og ærlig klubb som aldri har vært kyniske eller heldige eller drevet med juks av noen art.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 12.04.2018 08:30    Post subject: Reply with quote

Ja, ganske utgjort egentlig.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18532

PostPosted: 12.04.2018 09:01    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Fryktelig trist for fotballen at Juventus fikk en avgjørende dommeravgjørelse mot seg. Sånn en gjennomført redelig og ærlig klubb som aldri har vært kyniske eller heldige eller drevet med juks av noen art.


Haha, irriterte meg faktisk over at Real Madrid gikk videre, men nå kom jeg på andre tanker.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.04.2018 12:08    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Her har det vært stille.

Roma, må jo være en av tidenes upsets i CL det her.


Roma imponerer med vanvittig intensitet mot en svak utgave av Barca. Sjelden man ser spillere underprestere så vanvittig (Pique, wtf??) uten å bli tatt av, den høyresida var død og begravet i 80 minutter. 3-0 var på ingen måte ufortjent - romerne skapte sjanse hver gang de fikk ballen inn i Barca-feltet.

Men: herregud for et elendig dommerteam det var i den kampen. Fryktelig usikker kampleder som ikke tør å gjøre viktige avgjørelser (Roma skulle definitivt hatt 2 røde kort, Barcelona ett, Roma-spillerne PLØYDE ned alle spillere som truet målet bitte litt, og brukte 5 minutter på sniking, dytting og generell faenskap hver eneste gang Messi sto klar med frispark i god posisjon.), og en linjedommer som overså mange offsider på flere meter på Suarez.

Det var sånn sett en dårlig Rosenborg-kamp, på mange måter - et favorittlag som tror det går av seg sjøl, et fysisk tungt, kynisk og hardtarbeidende motstanderlag, og en dommer som ikke klarer å deale med destruktiv spillestil.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 13.04.2018 14:01    Post subject: Reply with quote

Semifinalene er klare.

Bayern Munchen-Real Madrid
Liverpool-Roma

Førstnevnte starter med hjemmebane.

Som Liverpool-supporter må jeg si at dette var en flott trekning. Her har man alle muligheter til å nå en ny finale, Roma er gode, men på et annet nivå enn de to andre lagene som er igjen. Tipper det blir Liverpool-Real Madrid i finalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 13.04.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Må være første gang på flere år at de fire semifinalistene er fra fire forskjellige land. Av det jeg husker har det enten alltid vært to spanske eller to tyske lag med (for det meste to spanske da).
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.04.2018 15:23    Post subject: Reply with quote

Det slo meg også. Det er sikkert ikke dumt for interessen med litt spredning heller. Det hadde for meg og andre nøytrale enda morsommere med noen utenfor de fire(/fem) store, men det er nok utopi.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.04.2018 22:32    Post subject: Reply with quote

Greit spinnvill kamp i Liverpool. Drøyt å se LFC-fansen bite negler 10 minutter etter at Firmino satte 5-0.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 24.04.2018 23:11    Post subject: Reply with quote

Interessant å se hvor høyt Roma lå i banen, uten at de så ut til å revurdere taktikken. De åpnet og avsluttet best, men i mellom der fikk Liverpool fem mål... Ekstremt uheldig å få både 1-0 og 3-0-scoringene imot, begge skulle vel vært avblåst, og da hadde kampen sett helt annerledes ut. Begynner å skjønne de som taler for dette VAR-systemet.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
petko
Rutinert


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 654
Location: Kowloon, Hong Kong

PostPosted: 24.04.2018 23:24    Post subject: Reply with quote

Verken 1-0 eller 3-0 hadde blitt avblåst av VAR. Dog er det tvilsomt om straffesparket til Roma hadde fått stå...

Utrolig gøy å se et lag spille sprudlende offensiv 4-3-3 fotball! Og Liverpool er vel minst like dårlige bakover som det vi var under storhetstiden.
_________________
Veni, vidi, vici!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 25.04.2018 00:32    Post subject: Reply with quote

Enormt moro å se Liverpool om dagen. For et lag. Og for en spiller Salah er, het kandidat til å bryte Messi og Ronaldos hegemoni der.

Synd det siste kvarteret ødela helhetsinntrykket, Liverpool kunne scoret 8-9 mål i kveld, Roma er heldige å komme unna med "bare" 5 mål i sekken og to mål, hvorav det ene var på et feilaktig straffespark.

Liverpool ikke tapt ennå i årets CL, og jeg har vanskelig for å se for meg at de gjør det borte mot dette Roma-laget her om de kommer skjerpet og med de få skadefrie spillerne som er igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 25.04.2018 01:30    Post subject: Reply with quote

Den timen fra 25 min og utover er ren fotballkunst. Kunne tenkt meg å se tall på hvor mange gjenvinninger Liverpool har i den perioden. Det er helt rått. Og som du sier, Salah, herre min hatt for en flyt han er inne i.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18532

PostPosted: 25.04.2018 07:42    Post subject: Reply with quote

Herregud hvor dårlige Roma var, det forsvarsspillet var ikke verdig et italiensk lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22  Next
Page 17 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb