View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.03.2018 14:06 Post subject: |
|
|
Begge er jo forsvarere også. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3645 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 23.03.2018 14:08 Post subject: |
|
|
Plutselig sitter jeg å synger en sang, med samme melodi som : we're not gonna take it  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.03.2018 14:22 Post subject: |
|
|
Quote: | – Hva ligger bak at Statsadvokaten nå tar ut tiltale?
– Det er fordi vi finner det bevist utover enhver rimelig tvil at den tiltalte har begått den handlingen han er tiltalt for |
Er han skyldig håper jeg de har bevis å backe opp den selvsikkerheten. Han er vel annmeldt for voldtekt tidligere også.
Molde kan ikke fortsette å spille han nå ihvertfall, han må permitteres. Er ikke gitt at det blir flere kamper i vårsesongen, og om han finnes skyldig er han ferdig. strafferammen sier minimum 3 år og "normalstraff" 4 år for sovevoldtekt.
Som 27 åring er han fort ferdig med fotballkarrieren sin ved dom. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.03.2018 14:25 Post subject: |
|
|
Liker generelt ikke forhåndsdømming men omstendigheter - historikk - tatt i betraktning... synes man kan gi samme behandling i år som ifjor. Kriminell handling av usleste sort, blir ikke folk av det ugresset der. Forjævlig rett og slett. At de ikke skjemmes i Molde. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 23.03.2018 14:42 Post subject: |
|
|
De må virkelig støtte han og føle seg sikre på at det ikke stemmer i Molde mtp rollen han har fått i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 23.03.2018 15:01 Post subject: |
|
|
Vi får håpe at det ikke har vært en straffbarhendelse. Bevisbyrden i voldtektssaker synes jeg generelt er for lav da mye av det er basert på synsing og offerets forklaring. Uansett, for et annet fora enn dette.
Vedkommende vil nok spille frem til eventuell domfellelse. Videre derfra kanskje også til og med til soning starter - det kan jo fort vær et par år til. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.03.2018 15:15 Post subject: |
|
|
Brakkebirger wrote: | Bevisbyrden i voldtektssaker synes jeg generelt er for lav da mye av det er basert på synsing og offerets forklaring. |
Ja, du mener det, altså. |
|
Back to top |
|
 |
DavidWatts Junior
|
Posted: 23.03.2018 15:17 Post subject: |
|
|
Jeg veldig nysgjerrig på hvem det er? Ser jo noen hint her, men en bekreftelse på pm hadde jeg satt pris på  _________________ I wish I could be like David Watts, fafafafafafafafa. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.03.2018 15:25 Post subject: |
|
|
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.03.2018 15:26 Post subject: |
|
|
Alle de voldtektsoftene som får livene sine ødelagt av svin - for deretter å se de gå frie rundt i lokalsamfunnet ikke er enig.
Altfor, altfor mange voldtekter ender med henleggelse eller frikjennelse/delvis frikjennelse.
Det er vanskelig å dra frem bevis i slike saker, de færreste voldtar på video eller med en haug vitner.
https://www.nrk.no/norge/...1.13125969
https://www.dagbladet.no/...m/64036697
https://www.tv2.no/a/8698981/
https://www.nrk.no/vestfo...1.12117784
Bevisbyrden for lav? Selv når mannen innrømmer at hun gråter, slår han vekk og skriker nei, selv da risikerer man frifinnelse.
For lav? Nei fader, det må være området i rettsvesenet der det er desidert enklest å begå grov vold og ødelegge noens liv uten å bli dømt. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 23.03.2018 15:32 Post subject: |
|
|
Ikke for å være helt Davy, men:
Bildetekst fra Adressa-artikkelen wrote: | Tiltale: En Molde-spiller er tiltalt for «sovevoldtekt» av Statsadvokaten |
Litt stygt av Adressa/RB å oute offeret på det viset der? |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.03.2018 15:37 Post subject: |
|
|
DavidWatts wrote: | Jeg veldig nysgjerrig på hvem det er? Ser jo noen hint her, men en bekreftelse på pm hadde jeg satt pris på  |
Kan vel si at vedkommende har vært anmeldt for noe lignende tidligere mens han spilte for et annet norsk lag som har svarte og hvite drakter. Den saken ble henlagt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.03.2018 15:38 Post subject: |
|
|
Under saken i VG:
Quote: | DENNE ARTIKKELEN HANDLER OM
Krim Voldtekt Molde |
Betyr det at Jim Solbakken var involvert? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.03.2018 15:52 Post subject: |
|
|
jubajuba: Haha! Da hadde kanskje myndighetene satt inn ressursene alle lignende ofre hadde fortjent for å få dømt ham.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3645 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 23.03.2018 16:03 Post subject: |
|
|
Selv om saken i seg selv er trist, så kom Zorac med dagens  |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4027 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 23.03.2018 17:27 Post subject: |
|
|
jubajuba wrote: | Ikke for å være helt Davy, men:
Bildetekst fra Adressa-artikkelen wrote: | Tiltale: En Molde-spiller er tiltalt for «sovevoldtekt» av Statsadvokaten |
Litt stygt av Adressa/RB å oute offeret på det viset der? |
En større sjanse for at han blir dømt også da tenker jeg.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.03.2018 19:30 Post subject: |
|
|
Brakkebirger wrote: | Bevisbyrden i voldtektssaker synes jeg generelt er for lav da mye av det er basert på synsing og offerets forklaring. |
Julio er det deg? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.03.2018 23:17 Post subject: |
|
|
Kan ikke si jeg har fulgt voldsomt med på alle disse sakene, men det er klart at når de klarer å frifinne folk som tilstår, som i et par av sakene som refereres lengre opp, så er det fullstendig uholdbart.
Samtidig er det viktig å huske at mange slike saker er vanskelig i forhold til bevisførsel, og ender det med ord mot ord, så blir det også helt feil å dømme noen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.03.2018 23:43 Post subject: |
|
|
Voldtektsanklager er uansett noe som sitter fast og merker den anklagede for livet. Det er vel ingen som ville overlatt barnet sitt til en som er etterforsket for pedofili, uansett hvor mye denne måtte være frikjent, for eksempel.
Den involverte spilleren og Molde (og eventuelle fremtidige klubber) får uansett her et problem, spesielt med tanke på hvordan (andre lags) supportere "bruker" slike ting. Anklagene går på noe av det nedrigste man kan gjøre mot andre, og blir fort ammunisjon for opposisjonen. Shit sticks.
Det blir interessant å følge dette fremover, både i forhold til utfall og hvordan det påvirker spiller og klubbs navn og rykte - og hvordan dette håndteres av disse i etterkant uansett utfall. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.03.2018 00:05 Post subject: |
|
|
Det er jo ganske innlysende hvem dette gjelder. Hvordan har klubber forholdt seg til slikt tidligere? Kommer han til å spille fortsatt? Dette er jo temmelig alvorlige anklager.
Og hva skal kommentatorer eventuelt si om denne spilleren ikke spiller? Kanskje like greit å redegjøre for hvem det er av Molde FK? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.03.2018 00:18 Post subject: |
|
|
Det er i alle fall ingen vits i å la ham spille i forsøk på å verne om identiteten.
Jeg synes det virker klart mest fornuftig med en permisjon fra kampene så lenge saken går. Det er jo nå snakk om tiltale, ikke "bare" anklager, og det er neppe bra for hverken klubb eller spiller å ha dette over seg i og rundt kamp. Jeg vil også anta at spilleren er i en situasjon nå hvor han ikke er i stand til å yte optimalt, og da er det lite vits å spille. Det er heller ikke veldig kult for offeret - om anklagene er reelle - å se overgriperen fly rundt og sparke ball på TV-skjermen som om ingenting har skjedd nå som saken faktisk har gått så langt.
Permisjon nå, og sparking eller inn på laget igjen så fort han er fysisk og mentalt klar for det alt etter dom tror jeg er det beste for alle parter. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.03.2018 00:27 Post subject: |
|
|
Kan si mye om Molde og klubbdriften der nede, men stokk dumme er de ikke. Så jeg regner med at de skjønner at det er til det beste for både klubben og han selv at han ikke entrer Lerkendal om et par uker når Molde kommer på besøk. Vi husker jo alle sangen fra Kjernen fra høstens oppgjør, det blir neppe mindre oppmerksomhet denne gangen. Suspensjon er eneste gangbare vei her, og jeg mener at når tiltalen først er offenlig så kan de like så greit offentliggjøre hvem dette gjelder så slipper andre spillere å ha dette hengende over seg. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 24.03.2018 02:37 Post subject: |
|
|
Det var hvertfall en viss person som ikke spilte, eller var i troppen, for Molde mot Ranheim idag. Tviler på at han er med i noen kamptropper, inkludert mot oss på Lerkendal, så lenge han er tiltalt. Spørsmålet er om han er med på trening eller er/blir suspendert fra de også. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 24.03.2018 07:51 Post subject: |
|
|
Dere glemmer at det er OGS som styrer ferga i Molde, han er opplært av "jeg forsvarer spillerne mine samma faen" Ferguson. Tipper denne spilleren kommer på banen mot Rosenborg om et par uker. Så her gjelder det å holde seg våken! |
|
Back to top |
|
 |
|