View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Robert Junior
|
Posted: 25.09.2006 14:09 Post subject: |
|
|
Davy Wathne wrote: | Litt synd at ikke Sapara får spille Sentralt. Da kunna strand blitt flytta opp til indreløper og tettey kommet inn på andre sida.. |
Nettopp! Men hvorfor får ikke Sapara spille sentralt? Han er jo kjøpt inn for å spille sentralt! Akkurat nå spiller vi med minst 4 mann "out-of-position": Sapara, Strand, Riseth og Basma.
Sapara må inn sentralt, og skyver ned Riseth på midtstopperplassen. Dermed blir det plass til Strand i sin vante posisjon, mens den ledig backplassen overtas av Basma.
Er det ikke flere som ser dette? Hva er hensikten/strategien med dette tøvet at spillere skal puttes inn på uvante plasser/roller?
Sapara skal inn sentralt, og det er ingen vits i å drøye med det. Trenerne driver jo og skryter av hvor fort han tilpasser seg laget. Han vil sikkert "tilpasse" seg sentralt rimelig kjapt også. Det er jo tross alt hans vante posisjon! |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 25.09.2006 14:29 Post subject: |
|
|
Tror dere at det trengs å bestille billetter? |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 25.09.2006 14:48 Post subject: |
|
|
Grunnen til at Sapara ikke spiller sentralt er at det trengs mer innsyn i den rollen en han har fått iløpet av ett par uker for å bekle den rollen godt nok. Og Riseth har vert MEGET god i den sentrale rollen om vi ser bort fra kampen mot Sandefjord, en dårlig etter 5 gode er ingen grunn til å fjerne han fra den rollen.
I tillegg har Sapara vist at han er god som indreløper, og han har ett bra samspill med Strand på høyrekanten, ett samspill som kanskje forsvinner om han blir satt inn sentralt, og Strand kommer opp.
Basma har også vist seg å være god som stopper, bedre der enn som back, så å si at han spiller utenfor posisjon blir feil. Om jeg ikke tar helt feil så har Basma flere sesonger som stopper enn som back bak seg også.
SÃ¥ den eneste som spiller "out-f-position" er nok Strand. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.09.2006 15:13 Post subject: |
|
|
RBK-Mart wrote: | Tror dere at det trengs å bestille billetter? |
Nei, billetter til bortesupporterfeltet er det bare å kjøpe ved ankomst. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.09.2006 15:16 Post subject: |
|
|
Jeg vil forøvrig legge til at jeg vil beholde sentrallinja så uforandret som overhodet mulig i det som gjenstår av sesongen. Jeg tror vi vil tjene mer på å holde på den sentrallinja som har gjort det veldig bra for oss i det siste, enn å plutselig begynne å skifte og bringe usikkerhet inn. Sentrallinja i et lag er veldig viktig. For meg er det lettere å bytte ut en back eller ving i ny og ne, enn å bytte ut midtstoppere, sentral midtbane og spiss.
Sapara er sylfersk i klubben. Jeg vet ikke hvor godt kommunikasjonen med medspillerne går, men hva angår Sandefjord-kampen så det ikke lysende ut. Sapara hadde flere gode initiativ, men han ble ikke brukt av lagkameratene. Om det skyldes dårlig kommunikasjon som følge av språkvansker, eller om det bare skyldtes at medspillerne hadde en helt på trynet ræva dag på jobb, vet jeg ikke. Men uansett, det var nok til at jeg ble usikker på om jeg vil ha inn Sapara sentralt allerede. For hos den sentrale midtbanespilleren vår er kommunikasjonen med indreløperne og resten av laget VELDIG viktig.
Vidar er visekaptein og kjeften hans går i ett sett bestandig. Og med tanke på at han etter at Ørjan ble skadet igjen og Tettey ikke fungerte helt som ønskelig i den rollen, har bekledd sentralrollen godt, så ser jeg ingen grunn til å flytte Sapara inn der med en gang. Det kan skape usikkerhet i laget. Det kan gi kommunikasjonsvansker, og sånn som det er nå er det bedre å holde seg til det som har gitt oss suksess, enn å plutselig bryte opp og gjøre noe nytt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 25.09.2006 16:04 Post subject: |
|
|
Spiller Vidar et par rævvakamper på rad så skal det selfølgelig vurderes endringer men pr i dag tenker/vurderer trenerteamet rett" Vi vet hva vi har men vi vet ikke hva vi får" Vidar er garantert ikke tiltenkt den sentrale midtbane neste sesong.Tror Vidar blir benkesliter neste sesong, for som stopper holder han ikke mål.Er sikker på at det blir handlet eller satset på yngre krefter før sesongstart |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 25.09.2006 17:36 Post subject: |
|
|
La oss ikke håpe på en like dårlig åpning (for å si det mildt) som mot Sandefjord i semifinalen.
Jeg krymper og får litt vondt i magen bare ved tanken  |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 25.09.2006 18:58 Post subject: |
|
|
Selv om jeg stort sett alltid tipper feil resultat foran en kamp forsøker jeg igjen:
Odd-RBK 1-1
Håper jo selvfølgelig på seier men må være realistisk  |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:00 Post subject: |
|
|
Jeg drister meg til å tippe 1-2 og borteseier...  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
Prebba Senior

|
Posted: 25.09.2006 19:06 Post subject: |
|
|
0-1!!! IVERSEN!! |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
|
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
|
|
Håhå, hør så skuffet Alsaker ble. |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:07 Post subject: |
|
|
Jess.. 0-1. Steffen Iversen _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
Prebba Senior

|
Posted: 25.09.2006 19:08 Post subject: |
|
|
Visst jeg ikke husker helt feil, har ikke Rbk vunnet kampene der de har scoret først da? |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:08 Post subject: |
|
|
Katalysator wrote: | Håhå, hør så skuffet Alsaker ble. |
Vet du? Det reagerte jeg på også... Bergenser til å kommentere denne kampen, det passer ikke nå, ikke noen gang! _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:10 Post subject: |
|
|
Der SKAL han score! _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:11 Post subject: |
|
|
KenMan wrote: | Vet du? Det reagerte jeg på også... Bergenser til å kommentere denne kampen, det passer ikke nå, ikke noen gang! |
Hvis dere husker Alsakers kommentering av Vaagan Moens mål i går og sammenligner det med hans kommentering av Iversens mål så finner man hvor ufattelig dårlig kommentator han er. For de som ikke husker:
(Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…, DET ER EN FANASTISK PRRRRRESTASJOOON AV VAAGAN MOEN!!!!!! HELT FANTASTISK!! ENORRRM BALANSE OG EN FANTASTISK AVSLUTNING!!!!!)
Beklager caps lock. |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:12 Post subject: |
|
|
Nettopp... Vi får klage til TV2... hehe...  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 25.09.2006 19:13 Post subject: |
|
|
KenMan wrote: | Der SKAL han score! |
Iversen scorer bare med lobb og på hodet  |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:13 Post subject: |
|
|
Ja, hørte dere nå da? Marek Sapara redder Odd debbe gangen. Sapara fikk skutt ballen i bena sine... _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 25.09.2006 19:19 Post subject: |
|
|
Hadde Basma tatt ett par steg ut der så hadde det vert offside...
hvem slo den lekkre passninga fra midten og ut på venstrekanten? Var det Riseth? |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:27 Post subject: |
|
|
Fy søren for en dårlig kamp. Men vi har jo relativt god kontroll.
Men hvorfor er Hirchfeld misfornøyd etter hvert eneste utspark? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 25.09.2006 19:29 Post subject: |
|
|
off Basma er så elendig |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 25.09.2006 19:40 Post subject: |
|
|
Hvorfor står vi bare og ser på??? _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
|
Back to top |
|
 |
Henging Senior
|
Posted: 25.09.2006 19:42 Post subject: |
|
|
Herregud så tafatt publikumet er på Odd stadion.. Eneste som synger er jo Kjernen. Forsåvidt bra, men det er så tafatt på tribunen generelt. |
|
Back to top |
|
 |
|