English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gullkampen 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 01:14    Post subject: Reply with quote

Ingen som beviler at det er mulig å slå dem, men det var fullt mulig å slå Sandefjord på Lerkendal og, uten at det skjedde av den grunn.
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 25.09.2006 01:14    Post subject: kjipt... Reply with quote

Det var kjipt...ser ut som dette skal bli en veldig spennende høst.
-Både LSK og Brann taper på bortebane idag, så da ligger alt til rette for at RBK kan ta innpå serieledelsen...

Ser ut som vi blir nødt til å slå RBK i Bergen 22. oktober
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2006 01:31    Post subject: Reply with quote

Cupen ser jeg på som noe helt annet i år faktisk! Litt som å dra fram den loslitte klisjèen "cup er cup". RBK har slitt mot meget svake lag i cupen, og har så vidt gått videre mot lag som Mandalskameratene og Raufoss, samtidig som vi har slått Stabæk, LSK, og VIF i serien. Så jeg legger ikke så mye vekt på tapet mot Sandefjord sånn sett.
Johnny W
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 01:33    Post subject: Reply with quote

Vi har jo tapt hjemme mot Ham-Kam i serien også da. Jeg må si jeg er veldig nervøs for hvordan kampene denne uka går. Men det er jo selvfølgelig deilig at konkurrentene kaster bort poeng etter poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2006 01:37    Post subject: Reply with quote

Ja. Nå føler jeg at vi skal være gode nok til å ikke være avhengige av motstandere. Men sånn det er nå har vi faktisk nesten råd til å tape en kamp, uten at det ernoen hvilepute. Håper i hvertfall spillergruppa kan senke litt skuldre, nå som de for første gang på lenge ikke MÅ vinne for å henge med.
Peto
Senior

PostPosted: 25.09.2006 01:45    Post subject: Reply with quote

Føler meg veldig sikker på at Brann kommer til å tape i resten av bortekampene også mot Lyn og Viking. Dessuten så taper de mot RBK hjemme. Tror også at Brann skal få problemer mot Hamkam og Odd Grenland hjemme. Jeg tror ikke at tippeligainnspurten blir så spennende som alle vil ha det til. Gjør RBK jobben sin denne uken og får full pott med 9 poeng tror jeg at de har lagt et solid fundament for det 20. seriegullet. Men det beror selvsagt på 110% innsats og innstilling. Faller vi ned på Sandefjord-kampen nivå blir kampen om seriegullet åpent som ei låvedør. Denne uken blir veldig spennende! Cool
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2006 02:06    Post subject: Reply with quote

Joda, alt ligger forsåvidt i våre hender nå. Gjør gutta jobben sin, så kan vi ha et par poeng på Brann allerede før møtet i Bergen. Så jeg tror vel at det blir en ganske grei seier i år sånn sett. Grei som i ikke gjentagelse av 2004. Tviler på om det avgjøres i siste serierunde. Skal vel også nevnes at de fleste lag har en tendens til å få kalde føtter i det RBK griper etter gullet..

EDIT:
Brann har forøvrig både Kristjan Ørn Sigurdsson og Charlie Miller ute med gult-kort-karantene i kampen mot Odd. Det er vel neppe noen fordel for bergenserene.
Peto
Senior

PostPosted: 25.09.2006 02:24    Post subject: Reply with quote

Ser at Mjelde prøver å bortforklare tapet idag med både dårlig vær og fravær av Andresen. Forholdene er uansett likt for begge lag og alle som så kampen ble vitne til at Tromsø har kvaliteter til å kunne slå Brann uansett værforhold og bane. Dessuten så er denne betydningen av Andresen kraftig oppskrytt spør du meg? Brann har tapt 4 seriekamper før i år og blitt slått ut av 2 cuper med Andresen på banen så det synes jeg var en uheldig uttalelse fra Mjelde. Det som kanskje er verre for Brann er at det er mange på laget som må sone karantener fremover. Både Charlie Miller og Kristjan Ørn Sigurdsson må stå over i neste hjemmekamp mot Odd Grenland. Men Brann har en veldig stor stall så dette bør ikke by på problemer. Cool
Back to top
TIL
Junior

PostPosted: 25.09.2006 08:12    Post subject: Reply with quote

Ja, Tromsø hadde helt klart kvaliteter til å slå Brann. Det betyr samtidig at de har kvaliteter til å slå RBK på torsdag.

Som Tromsø og RBK-tilhenger har jeg blandede følelser for denne kampen. Men Tromsø trenger nok poengene mer. Tror RBK kan vinne serien med tap. Samtidig kan Tromsø klare seg med seire over Fredrikstad hjemme, Start hjemme og Viking borte. 29 poeng holder til å klare seg tror jeg.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.09.2006 08:37    Post subject: Reply with quote

Peto wrote:
Ser at Mjelde prøver å bortforklare tapet idag med både dårlig vær og fravær av Andresen. Forholdene er uansett likt for begge lag og alle som så kampen ble vitne til at Tromsø har kvaliteter til å kunne slå Brann uansett værforhold og bane. Dessuten så er denne betydningen av Andresen kraftig oppskrytt spør du meg? Brann har tapt 4 seriekamper før i år og blitt slått ut av 2 cuper med Andresen på banen så det synes jeg var en uheldig uttalelse fra Mjelde.

joda, men statistikken viser jo faktisk at Brann tar dobbelt så mange poeng i serien med Andresen på banen, som de gjør uten han. Så det er faktisk noe i det Mjelde sier. Men det er uansett en dårlig unnskyldning.
trondh
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 09:29    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
med 4 poeng på de to neste kampene er vi serieleder! Målforskjellen er helt lik akkurat nå, bare at Brann har flere scorte mål. Kan det bli en reprise fra 2004 før siste serierunde?

Nå er vel det litt feil. Brann har 10 + mål og vi har 12. Skal vi ta 4 poeng betyr det at vi minst må ha 13 +. Ergo er vi i førersetet dersom situasjonen skulle bli slik.
Og selv om statistikken de siste årene tyder på at det skal bli en vinner i Brann-RBK er den totale statistikken 9-11-11. 5 av møtene på 90-tallet ble uavgjort. Så at det kan bli en gullstrid som 2004 er jeg enig med deg i

Likevel... LSK kan maks oppnå 51 poeng nå. Dvs at de i praksis er ute av striden. Har tidligere sagt at 51 for RBK er nok uansett hvordan det går i Bergen. Dvs. at Brann må legge igjen 4 p andre steder. Det tror jeg fortsatt på.

Vi har igjen 4 lag som fortsatt kan rykke ned. Brann har igjen bare 2. Her er det liten fordel Brann. For situasjonen kan raskt være avgjort for Ham-Kam og Viking før de møter dem. Ham-Kam trenger bare 4-5 p på de tre kampene før Brann for å være på rimelig trygg grunn, mens Viking må skjerpe seg for ikke å være degradert før siste runde.
Vi har Tromsø nå og de kjemper desperat for poeng, Ham-Kam må slå VIF i Oslo for ikke å være desperate mot oss, Viking på Lerkendal kan raskt bli spikeren i kista for dem og med FFKs dårlige bortestatistikk/gode hjemmestatistikk i år kan det også bli viktig for dem å vinne i siste runde.
Det betyr at vi ikke har råd til at laget sover som mot Sandefjord, da kan vi raskt ha mistet det lille taket vi har nå.
Det blir nervepirrende uker, men etter å ha sett Brann i går er jeg ganske sikker på at de ikke tar full pott ut sesongen, med eller uten Andresen.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 10:18    Post subject: Reply with quote

He He,
artig at Mjelde brukte været som unnskyldning.
Jeg skrev jo før kampstart at været ville være TILs 12. medspiller...
trondh
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 10:26    Post subject: Reply with quote

Var det ikke noen som skrev om Gullit og Chelsea her inne, mulig deg TomH. Som skyldte på været og snøen etter besøket i Tromsø. Selv om det vel var Chelsea som "vant" den delen av kampen som det snødde.

Været er en dårlig unnskyldning. Alle norske lag trener og spiller kamper på vinteren, og alle ville vel foretrukket blå himmel og 20 grader på kamp.

Vær, dommere, suspenderte spillere osv er unnskyldninger som sjelden er særlig relevante. Men de er vel greie å ty til etter et surt tap.
Back to top
TIL
Junior

PostPosted: 25.09.2006 16:00    Post subject: Reply with quote

Var for øvrig tragisk å hære på Alsaker kommentere i går. Prøvde seg på alle mulige unnskyldninger for at Brann slapp inn mål, og at de tapte. Semb klarte heldigvis å irettesette han innimellom.

Hvis kommentatorene ikke klarer å være nøytrale, bør de ikke få kommentere favorittlagene sine. Alsaker ønsket tydelig Brannseier i går.
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 25.09.2006 17:02    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
He He,
artig at Mjelde brukte været som unnskyldning.
Jeg skrev jo før kampstart at været ville være TILs 12. medspiller...

Og dermed åpenbart den eneste som var i stand til å trekke den slutningen..
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 21:49    Post subject: Reply with quote

Iversen er optimistisk
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 26.09.2006 00:23    Post subject: Reply with quote

RBK sin gulldrømmen lever til fulle etter praktkampen ikveld mot Odd. Dette tror jeg er den beste bortekampen jeg har sett av RBK i år. I perioder var RBK veldig gode og det kunne fort ha stått både 5-0 og 6-0. Idag leverte RBK en skikkelig søknad om at de er Norges beste lag!!! Very Happy
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 00:33    Post subject: Reply with quote

Men det er små marginer i innspurten.Avgir vi påeng i en av de to neste kampene hjemme, og Brann slår Odd er vi kansje bak etter 22 runder.For all del,ikke ta av.Den vanskeligste kampen vi har igjen mener jeg er bortekampen mot Hamkam
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 26.09.2006 00:40    Post subject: Reply with quote

Ja, det er viktig med ydmykhet og beina godt plantet på jorda. Det er kun hardt og ærlig arbeid som teller med 110% innstilling. Allerede på Torsdag venter en tøff kamp mot Tromsø. Tror kampen ikveld bygde opp selvtilliten i laget igjen. Cool
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 01:58    Post subject: Reply with quote

Helt klart Peto.Tror Steffen hadde helt rett når han mente at tapet mot Sandefjord kunne ha en positiv effekt i innspurten med tanke på fokus.Av de igjennstående kamper vil jeg driste meg til å påstå at kampen mot Brann er den jeg føler meg mest sikker på at en 3-påenger kommer Tommel'n opp!
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 26.09.2006 03:19    Post subject: Reply with quote

Ja, HamKam kampen blir tøff. HamKam er kanskje Tippeligaens tøffeste duellag og prisen for en seier på Briskeby koster utallige liter med blod og svette. Markus Ringberg og Jan Michaelsen er noen av Tippeligaens aller beste duellspillere og forsvaret med fyrtårnet Knut Haraldsen i spissen er meget oppofrende i spillestilen. Dette HamKam laget kan fort lage trøbbel for Brann i Bergen også. Cool
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 03:43    Post subject: Reply with quote

Peto wrote:
Ja, det er viktig med ydmykhet og beina godt plantet på jorda.

Laughing Laughing Laughing
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 04:41    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva du ler av. Slike påminnelser kan du ikke få nok av.Dette er en av fotballens læresetninger når du skal prestere Tommel'n ned
Hele vitsen må jo være å skjønne debattantens intensjoner
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 04:58    Post subject: Reply with quote

Noen ord fra Matta:
http://www.fxt.no/tippeli...749463.ece
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 05:12    Post subject: Reply with quote

Bare dau synsing fra "MATTA" Må liksom ha noe å si. Ansatt i TV 2 veit du.God Natt Idea
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 29, 30, 31  Next
Page 16 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb