English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Levi hadde tatt sjumilssteg de siste kampene han var innpå i høst, sammenlignet med tidligere i året. Det handler litt om å tilpasse seg nytt nivå på trening og spill. Han virker absolutt å være en som både kan ta nivået og ha det lille ekstra ferdighetsmessig. Jeg har trua på Levi i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2017 14:43    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Grunnen til at jeg tviler litt på at det vil skje hos oss er først og fremst at han egentlig er for treig til å spille kant - Helland i noenlunde form er ganske mye raskere - og det blir en hemsko mot gode lag. Og selv uten det har han fortsatt mye å gå på, spesielt på å løfte bunnivået, før han i det hele tatt kan vurderes som et førstevalg. I tillegg holder han guttelagsnivå defensivt (seriøst!), og det må jobbes mye med.

Høres ut som du beskriver Moi Elyounoussi. Altfor treg til å gjøre det spesielt bra i Eliteserien. Han var for all del god, men ikke dominant.

Nå er han ansett som høstens beste spiller i Belgia og linkes til klubber i de store ligaer for 150 millioner. Ut i fra hva jeg har sett, har han ikke akkurat blitt noe raskere der nede - men har man nok teknikk og x-faktor, er det utrolig hva man kan oppnå. Jeg tror Levi kan bli minst like god her hjemme som Moi var.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2017 14:55    Post subject: Reply with quote

Moi er nok raskere enn Helland også.

Det er ikke sikkert forskjellen er så gigantisk på ti meter, men jeg er bekymret for at Levi - som Helland - er akkurat litt for treig til å passere en back som spiller på et typisk lag vi må slå for å kvalle til CL. Det er altså grenseverdien jeg er bekymret for, den meteren som skiller målsjanse fra overgang imot.

Jeg må likevel innrømme at det er imponerende av Moi. Svært få spillere klarer å bli ansett som den beste spilleren i en liga de ikke engang spiller i Wink
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2017 15:07    Post subject: Reply with quote

Nei, Moi løper i sirup. Han kan se rask ut fordi han har sånn beinfrekvens som Mini hadde til tider, men han løper tregt rett framover.

Belgia, Sveits, poteto, potato.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 15:48    Post subject: Reply with quote

Helland runda venstrebacken til Sociedad gang på gang etter at han kom innpå - og borte mot Zenit skåra han på et skikkelig bakromsløp (men vi kan vel ikke møte dem i kvalik).
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 17:26    Post subject: Reply with quote

Det er sjeldent ren løpshurtighet er avgjørende for om en kantspiller passerer en motspiller, det handler om kvikkhet, teknikk og spilleforståelse. Levi virker å ha mer enn nok av det til at han skal kunne utvikle seg til en spiller som kan bidra for oss, også mot motstandere på CL-kval nivå.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 18:31    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det er sjeldent ren løpshurtighet er avgjørende for om en kantspiller passerer en motspiller, det handler om kvikkhet, teknikk og spilleforståelse. Levi virker å ha mer enn nok av det til at han skal kunne utvikle seg til en spiller som kan bidra for oss, også mot motstandere på CL-kval nivå.

Der er jo Skjelvik et vandrende eksempel. Kjemperask, men ikke i nærheten av den forståelsen av motstanders bevegelsesmønster samt teknisk kvalitet til å passere sin mann. MØ på motsatt side har jo knapt hurtige muskelfibre i kroppen, men bruker teknikken sin til å manipulere motstanderen ut av balanse. Levi er både kvikk og god til å få motstander ut av balanse, så der ser jeg ingen problemer.

Og når det kommer til ren løpshurtighet, så skjønner jeg ikke helt hva zaphod mener med at Levi er så treg. Senest mot Sociedad hadde jo gutten flere bakromsløp som bare ble ødelagt av dårlige pasninger heller enn at Levi ble løpt opp. Og er ikke det CL-kvalnivå på motstander så vet ikke jeg.

Moi er jo en spillertype som får frihet til å vandre inn i mellomrommet til motstander; det kombinert med høy fotball-IQ og meget god teknikk bringer deg langt, selv på det aller høyeste nivået. Det er ikke i de klassiske mann-mann-duellene han briljerer aller mest, selv om han er ganske bra på det også Smile
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 18:56    Post subject: Reply with quote

Er ikke dette en tråd der vi skal diskutere nye spillere til sesongen 2018? Diskusjoner om spillere vi har (Levi etc.) kan vel tas i trådene der det hører hjemme?

Jeg klikker på denne tråden så fort jeg kommer inn på rbkweb - det står jo at det er nye innlegg der Smile og kanskje inneholder de rykter som er for gode til å være sanne? Og det vil jeg gjerne lese om.

Men så diskuteres det hvor hurtig Levi er på de første meterene... Sukk...
robbie
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 19:01    Post subject: Reply with quote

En diskusjon om nye spillere ér jo nettopp også en diskusjon om hva vi allerede har. Fordi det er sammenligningsgrunnlaget.

Om vi ikke tar den diskusjonen ender vi med å ønske oss Espen Hoff og John Anders Bjørkøy om igjen og om igjen.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 20:24    Post subject: Reply with quote

Skjønner heller ingenting av at Levi skal være treg, er jo langt raskere enn Helland. Men vi ser tydeligvis ikke på samme spiller. Glad for å ha sett det Kåre og R. Sociedad-treneren så, og for Levi som fast ving neste sesong.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 22.12.2017 22:58    Post subject: Reply with quote

Det blir spennende å se hvilken midtstopper som blir dratt opp av hatten før sesongstart! Er vel muligheter for at det blir en skandinav som enten skal avslutte karrieren, eller starte på nytt! Andreas Bjelland har jo norsk far dersom det skulle hjelpe noe! Han ser ut til å spille fast i Brentford, så er vel lite interessert å komme hit! Okore har blitt nevnt før, men han har vel ganske nylig skrevet under for ny klubb! Granqvist i Krasnodar er vel også en mulig midtstopper! Blir i hvertfall ikke overrasket om det kommer en skandinav med europeisk erfaring!
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 23.12.2017 00:34    Post subject: Reply with quote

Eikrem ferdig i Malmö

Nå er ikke jeg personlig sikker på om dette vil være en passende signering for RBK, men han har vært mye diskutert her inne, så sikkert andre som finner dette høyinteressant Wink

Mannen har jo åpenbare kvaliteter; spørsmålet er om han vil få tilstrekkelig utløp for disse i RBK.

EDIT: Highlights fra den fantastiske 2016-sesongen
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 23.12.2017 00:47    Post subject: Reply with quote

Alt for dårlig defensivt og duellkraft til internasjonale kamper. Bør sikte høyere enn dette. Hvor lavt skal vi synke i diskusjonen av nye spillere?
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 23.12.2017 00:56    Post subject: Reply with quote

Det er mulig å overleve på andre egenskaper enn kraft og fysikk internasjonalt. Men om Eikrem skulle spilt på RBK-midtbanen hadde man vært avhengig av at de andre to hadde komplementert ham, det er klart Tommel'n opp!

Jeg ønsker meg ikke Eikrem personlig, men han er en bedre spiller enn Haugen, og han er blitt diskutert Smile
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.12.2017 01:07    Post subject: Reply with quote

Med Trondsen på plass er vel kvoten for pasningsterke venstre indreløpere fylt, med mindre David Silva får seg trøndersk kjæreste.

Da er vel en fotballklok trondhjemmer med premier league-erfaring født i Ghana et bedre valg.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.12.2017 12:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Alt for dårlig defensivt og duellkraft til internasjonale kamper. Bør sikte høyere enn dette. Hvor lavt skal vi synke i diskusjonen av nye spillere?

En ganske tungvint måte å fortelle oss at du ikke har sett Eikrem spille.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 23.12.2017 16:51    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Eikrem er langt bedre alternativ en Haugen! Har storspilt i Malmø og flere ganger blitt hyllet som den beste midtbanespilleren i sverige. Nå er nok AC litt foran han, i alle fall mener jeg det. Men Eikrem hadde fint kunne spilt seg inn på midtbanen vår. Nå ser jeg på det som meget tvilsomt at noe annet en Molde er aktuelt for han i Norge, så ikke sett han som aktuell.

Han hadde mindre spilletid i år, men har storspilt når han har fått spille. Har kommet fra benken og snudd kampen nærmest alene flere ganger. Er en av flere spillere i Malmø som er blitt nedprioritert i år pga uavklart kontraktssituasjon. Vi skal vel ikke se lenger enn til vår egen klubb for å vite at det kan være andre grunner en av man ikke er god nok, til at man ikke får spille alt. Skjelvik ble ikke satt på tribunen fordi han plutselig var rævva i noen uker..
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 23.12.2017 18:07    Post subject: Reply with quote

Eikrem...? Han kommer ikke til RBK. Solbakken og Solskjær sørger for det.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 23.12.2017 18:26    Post subject: Reply with quote

Eikrem; seriøst???han er jo så mye Molde gutt som det er mulig å få det...han er jo oppdratt til å hate RBK !!!

...dette blir for dumt....
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 23.12.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

Det er jo det som ville vært det morsomme. At en "Molde-gutt" går til erkerivalen Rosenborg.

Personlig tar jeg gjerne både Haugen og Eikrem. Det finnes helt sikkert flere utenlandske spillere, men det er alltid bra å ha gode, norske spillere i troppen.
marco83
Senior

PostPosted: 26.12.2017 21:07    Post subject: Reply with quote

Rbk 2018
In:
Kasper Larsen ( groningen)
Sigurd rosted
Robert skov ( silkeborg)
Fredrik ulvestad
Skaarsem

Out
Bjordal
Skjelvik
Solli
jevtovic
Anders konradsen
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2017 21:31    Post subject: Reply with quote

Lord standarn wrote:
Det er jo det som ville vært det morsomme. At en "Molde-gutt" går til erkerivalen Rosenborg.

Finnes ikke et gram humor i å ha en Molde-gutt i Rosenborg.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 27.12.2017 14:16    Post subject: Reply with quote

Helt enig.
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 27.12.2017 18:17    Post subject: Reply with quote

Etter min mening bør man legge følelser til side.
Er Eikrem det beste alternativet til å forsterke startelveren, så mener jeg vi skal gå for ham.
Er det en identisk spiller som ikke kommer fra Molde, hvor prislapp og alt annet er likt, gå heller for ham.

Skal vi bli best mulig, så kan vi ikke heng oss opp i fødested når det gjelder spillere som forsterker laget.
OM Eikrem forsterker oss, er en annen sak.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 27.12.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

Lever godt med fødested, men han har feil agent.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 133, 134, 135  Next
Page 33 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb