| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bukowski Proff

|
Posted: 02.12.2017 21:03 Post subject: |
|
|
| Regner med det blir publikumsrekord når Ranheim tar imot Molde. Flesteparten av pulikummet har ikke særlig forhold til Ranheim, men hater Molde by... |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 02.12.2017 21:07 Post subject: |
|
|
Grattis til Ranheim!
Kåre sa vel at det kunne bli aktuelt med utlån av noen spillere om de skulle rykke opp.
Skal bli spennende å se om de ryker rett ned igjen eller om de kan etablere seg med sin semi-profesjonelle modell. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 02.12.2017 21:07 Post subject: |
|
|
Gratulerer til Ranheim! Kjørte Karlsen en vellykket panenka som siste straffetaker for å kompensere for den mislykkede han hadde for Hødd(?)? _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 02.12.2017 21:14 Post subject: |
|
|
Nei, han klinket den høyt og knallhardt til høyre for keeper. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 02.12.2017 21:15 Post subject: |
|
|
[quote="dags"]Hvor mange på dette laget er tidligere juniorspillere i Rosenborg? Vel fortjent seier.[/quot
Barli
Wittry
Kvande
Tromsdal
Fosnæs
Riksvold
Karlsen
Storflor _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1069 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 02.12.2017 21:17 Post subject: |
|
|
http://www.saftkokaradn.com/forum/
This site has been temporarily disabled.... Hahhahahha  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 02.12.2017 21:28 Post subject: |
|
|
Takk Willoch. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.12.2017 21:28 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Må bare gratulere med ett velfortjent opprykk. Sier dog litt om ES nivået da når studenter og lærere rykker opp i toppdivisjonen. |
Jeg husker den gangen snekkere og feiere spilte champions league! PÃ¥ en friidrettsbane! |
|
| Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 02.12.2017 21:33 Post subject: |
|
|
Smått genial kommentar på en firrijulslaudag.  |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 02.12.2017 21:40 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Må bare gratulere med ett velfortjent opprykk. Sier dog litt om ES nivået da når studenter og lærere rykker opp i toppdivisjonen.
Får håpe at NFF har såpass vett at de kjører motsatt oppsett mellom RBK og RIL og helst på forskjellig klokkeslett. Regner med fulle tribuner når Molde kommer på besøk... | Blir nok ikke hjemmekamp samtidig eller samme helg. Tror begge klubber vil send inn ønske om dette. Samtidig som NFF heller ikke vil ønske dette.
Men det må vel gjøres sykt mye på den stadion til Ranheim om de skal få spille der i ES? Ny matte, bedre bortefasiliteter osv. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 02.12.2017 21:40 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Sier dog litt om ES nivået da når studenter og lærere rykker opp i toppdivisjonen.
|
Er det virkelig et argument?
FYI, så er det studenter på Rosenborg også. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.12.2017 22:20 Post subject: |
|
|
Like etter at straffekonken var over og nedrykket var eit faktum tok det full fyr ute på bana: Ein rasande Bakke hamna i klinsj med Ranheim-spelar Kristoffer Løkberg, og måtte haldast tilbake av klubbens fysiske trenar Knut Ripe.
- Løkberg kom opp i ansiktet på meg og skreiv rævafotball. Det er så utruleg dårleg respekt. Dette er det verste eg har vore med på hjå eit fotballag, seier Bakke i mixed zone etter kampen, og fortel at det var langt meir enn Løkberg han var sint for.
- Trenarar, spelarar og unge folk skrik til meg og dei andre heile kampen. Dei må få seg folkeskikk. Eg veit ikkje om dei har det her i Trøndelag, men dei må få det. Det er det verste eg har vore borti. Flautt, og det skal dei verkeleg få høyra. Skal dei opp i eliteserien må dei opp i eliteserien på oppførsel óg, seier Bakke, og legg til:
- Eg må tola at dei vann, men dei kjem fort ned att.
(...)
At det blei så stor skilnad på laga meiner Bakke handlar mykje om kampoppsettet.
- Me har spelt tre kampar på seks dagar, medan Ranheim har tre på 16. Oppsettet er slik at dei vil at eliteserielaget skal slita. Det såg me i dag óg. Så det er berre å retta ein takk til fotballforbundet for at dei set det opp slik, seier Bakke.
Les meir: Rasande Bakke måtte haldast tilbake: - Makan til mangel på folkeskikk har eg aldri vore borti
– Bakke er ikke fin i det hele tatt. Han må gå i seg selv. På onsdag truet han med å brekke nesen på en av våre spillere, svarer daglig leder i Ranheim, Frank Lidahl.
Les mer: Bakke: - Ranheim eier ikke folkeskikk
Lidahl: - Bakke har truet med å brekke nesen på en av våre
Den tradisjonsrike klubben, som lenge nesten utelukkende besto av arbeidere fra papirfabrikken, er dermed tilbake på øverste nivå for første gang siden sesongen 1955/56. De spilte også i hovedserien i 49/50, 52/53 og 54/55.
Bortekampen neste år blir den første for Rosenborg på Extra arena, som ligger rett vest for gamle Ranheim stadion.
Forrige gang lagene var i samme divisjon, var i landsdelsserien 1959/60. Det endte med nedrykk for blåtrøyene, mens Rosenborg vant avdelinga og senere kvalifiseringa mot Kristiansund.
Les mer: Første byderby i serien på 23 år |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.12.2017 22:24 Post subject: |
|
|
| Spiller du rævva anti-fotball må du jaggu tåle å høre det. Fullt fortjent at Ranheim vant. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 02.12.2017 22:34 Post subject: |
|
|
Gratulerer til Ranheim! Fullt fortjent!
Herlig Ã¥ se bakke drite seg sÃ¥ jævlig ut. Maken til dÃ¥rlig taper skal man lete lenge etter😂 _________________ Alfredbørs 1-10: 3 |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.12.2017 22:38 Post subject: |
|
|
Bakke-troverdighet som folkeskikkens vokter: 1/10. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.12.2017 22:43 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | "Trivelig" oppførsel av Karlsen på målet. |
Fra saken på adressa (pluss) så hadde Dyngeland referert til Karlsens mislykkede Panenka da han var i Hødd i forkant. Da er det helt OK.
For øvrig så forstår jeg ikke dette snobberiet folk (stort sett utenfor dette forumet) kommer med at det blir "flott" med Ranheim i toppdivisjonen, og at de visstnok ikke har noe der å gjøre med en tullestadion og deltidsspillere.
Greit å minne på at Produktet Norsk Fotball i bunn fremdeles handler om idrett, altså. De har ikke laget Campus Ranheim (som saftkokerne), men de har kommet seg opp med edruelig satsing og små ressurser og satsing på lokale talenter/mislykkede talenter. Om noe så bør det jo bejubles! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.12.2017 22:50 Post subject: |
|
|
Forhistorien: Straffesparket som kunne kostet ham karrieren
– Keeperen spurte meg om jeg turte å gjøre det igjen, så sa jeg «vent og se, pass på midt i mål», forteller Karlsen.
– Bare vær stille du, sa jeg. Bare pass deg, fortsetter han.
For Karlsen var iskald, satte ballen midt i mål og burde strengt tatt hatt gult kort da han feiret med å komme helt opp i ansiktet på keeperen etter den lille disputten. Målet sikret ekstraomganger, som etter en ny halvtime med krig gikk til straffekonk.
En etter en scoret alle, minus Eirik Schulze. Scenen var for dekket for Karlsen.
– Jeg sa til Svein (trener Maalen) at jeg ville ta den siste straffen og bli avgjørende. Jeg liker meg i sånne situasjoner, selv om jeg bommet én gang.
– Jeg var ikke nervøs i det hele tatt. Jeg elsket det, hevder Karlsen.
Les mer: Fra klønete synder til opprykkshelt: – Neste år avgjør jeg på Lerkendal på 16. mai!
Håper forresten virkelig at ikke Ranheim eller Molde blir motstander 16. mai. Tullete å kaste bort et ekstra fullt hus på den måten. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Grandis Junior

|
Posted: 02.12.2017 23:14 Post subject: |
|
|
Jeg ble oppfostret på Lerkendal allerede som liten guttepjokk. Spilte samtidig alle min fotballår på Ranheim. Sitter med en mildt sagt trang ranheim-drakt på, som jeg selv brukte som guttespiller på det glade 90-tallet.
Det blir jo spesielt med Ranheim i Eliteserien neste år, men jeg håper fortsatt på troillan selvsagt. Men blir jo ikke direkte lei meg hvis Ranheim skulle score mot troillan. Men jeg skal ikke gå full Adebayor heller.
Grattis Ranheim! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 02.12.2017 23:20 Post subject: |
|
|
| Artig med Ranheim. Sjarmerende med et rent trønderlag+Reginiussen som er semi-proffer som kan hevde seg i norgestoppen. Håper de holder på identiteten sin og fortsetter med det gode utviklingsarbeidet. I en perfekt verden er dette 6 ekstra poeng for oss og en fin arena for eventuelle utlånsspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.12.2017 23:39 Post subject: |
|
|
| Latterlig oppførsel av Løkberg. Skjønner godt at Bakke blir fly forbanna. Virker som det er et par slitsomme folk på det Ranheim-laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 02.12.2017 23:44 Post subject: |
|
|
| Blir det Ranheim-Rosenborg på Lerkendal mon'tro? |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 02.12.2017 23:45 Post subject: |
|
|
Hadde også stilt opp på Lerkendal mot Molde, om de hadde leid stadion da også.
Blir litt som å stå opp for lillebror! |
|
| Back to top |
|
 |
Grandis Junior

|
Posted: 02.12.2017 23:48 Post subject: |
|
|
Bare litt kosesnakk etter matchen. Husk at Ranheim ligger på den dannete siden av byen. |
|
| Back to top |
|
 |
|