View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 20.11.2017 13:30 Post subject: |
|
|
15 på de 15 siste i ligaen. Kan fort bli 30 neste sesong - om vi får beholde han hele året. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 20.11.2017 14:14 Post subject: |
|
|
Tipper han blir her ut VM, og så får vi se om han spiller CL-kvalifisering eller ikke. Han blir nok solgt etter VM for å kunne bli med på sesongoppkjøring i ny klubb.
Det er selvsagt lov å håpe at han spiller her også høsten 2018, men i forhold til å få fart på karrieren igjen har han vel ikke så mye mer å hente sportslig sett ved å være i Rosenborg.
Eneste årsak for å spille her også neste høst må vel i så fall være at han liker seg så godt i Trondheim og Rosenborg at han gjerne vil gi noe igjen og forsøke å hjelpe klubben inn i et nytt gruppespill. Men det er lov å håpe!  |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 20.11.2017 14:21 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | robbie wrote: | Altså, 19 mål for en RBK-spiss er jo isolert sett helt gjennomsnittlig. Men det er jo ikke det det er snakk om. Bendter binder sammen angrepet og gjør laget bedre på en måte vi ikke har sett siden Steffen Iversen var på sitt beste.
Han har en kombinasjon av spilleforståelse og pasningsferdigheter som løfter opp vingene og midtbanen. En spiller som Adegbenro for eksempel ville neppe vært så effektiv om han måtte spille med Gytkjær eller Bille. Da ville han framstått som en ueffektiv og uintegrert angriper a lá Chibuike.
Bendtner har skapt seg sin egen rolle i Rosenborg, og det er den rollen han skal bedømmes etter. |
Hvordan er 19 mål "gjennomsnittlig"? Kikk gjerne på toppscorertråden før du svarer. |
Et målsnitt på 0,68 i Eliteserien lar seg høre, men er ikke spesielt høyt om man ser på Rosenborgs toppscorere post 1988. Bendtner har også kun 1 assist.
Men en annen ting er at vi sjelden har hatt en mer effektiv spiss i RBK. Bendtner har rekordhøy uttelling på mål i forhold til sjanser. Dessverre er han ganske alene om det i dagens RBK, og det forklarer litt hvorfor han står med kun 1 assist; altfor mange av hans medspillere er klinisk ufarlige foran mål. Bare i gårsdagens kamp mot Viking skulle Bendtner hatt to målpoeng for assist. I tillegg brente han selv - noe som sjelden skjer - en meget stor målsjanse.
Årets store problem er at RBK ikke har hatt et ordentlig grunnspill, og har skapt mange færre sjanser enn tidligere år. Maskinfotballen har uteblitt, og det er mye takket være enkeltprestasjoner at vi har sanket så mange poeng i år, til tross for langt færre mål og målsjanser.
Bendtner har vært god og satt halvparten av mulighetene sine - dessverre har han blitt satt opp alt for lite i gode posisjoner av til tider stressede, upresise og litt for ego medspillere. Etter min mening.
Bak har Tore Reginiussen og Andre Hansen en stor del av æren for årets mesterskap, har berget enormt mange poeng, og har forsynt seg av de fleste månedens spiller-kåringene for året.
Så jeg våger påstanden at årets seriegull kan vi takke våre finansielle muskler for, slik at vi har kunnet kjøpe de beste spillerne. Vi har bedre spillere, men dårligere spill enn i 2015 og Kåres første gull. Nå må bare trenerne begynne å få sammen en klar struktur i spillet slik at helheten blir enda bedre enn enkeltdelene. Da kan laget bli virkelig bra. I år har det vært kjedelig og til dels frustrerende å være tilskuer, med noen få hederlige unntak som de to heldige seirene mot Ajax og en del fantastiske enkeltprestasjoner i begge ender av banen. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 20.11.2017 14:25 Post subject: |
|
|
Oxbailla
Gytkjær og Søder hadde ikke vært i nærheten av samme sluttsum som Bendtner i år om de hadde spilt på topp for RBK-utgaven anno 2017. Mannen setter jo omtrent alt av store sjanser! |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 20.11.2017 17:53 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | machiavelli wrote: | robbie wrote: | Altså, 19 mål for en RBK-spiss er jo isolert sett helt gjennomsnittlig. Men det er jo ikke det det er snakk om. Bendter binder sammen angrepet og gjør laget bedre på en måte vi ikke har sett siden Steffen Iversen var på sitt beste. |
Hvordan er 19 mål "gjennomsnittlig"? Kikk gjerne på toppscorertråden før du svarer. |
Et målsnitt på 0,68 i Eliteserien lar seg høre, men er ikke spesielt høyt om man ser på Rosenborgs toppscorere post 1988. Bendtner har også kun 1 assist. |
Det er jo nettopp kommentaren jeg setter spørsmålstegn ved. Det er altså 3 spillere (!) siden 1988 som har scoret mer enn Bendtner. Han er topp 6 siden 1988 på en sesong. Dersom han scorer et mål til er han altså en av de fire som har scoret mest i en sesong siden 1988.
Det er kun Søder og Gytkjær som har scoret lignende tall og vi må 13 (!) år tilbake for å finne sist noen leverte slike tall.
Da må vi altså tilbake til 1998 (!) for å finne noen som har levert mer mål. Med det hederlige unntaket av Søderlund. I de 19 årene etterpå så er det kun i 4 sesonger man har scoret like mye eller mer enn Bendtner i år. Det er 15 sesonger med målscorere med mindre mål enn Bendtner. Det er fortsatt en mulighet for at Bendtner som blir 1 av 2 på 19 år som levere så mye mål i en sesong. Hvordan det havner i kategorien "gjennomsnittelig" er utenfor min forstand. Særlig når du ser det faktiske gjennomsnittet på RBK-spisser de siste 19 årene (hint: det er ikke imponerende). |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 20.11.2017 21:19 Post subject: |
|
|
Må huske at det kun var 22 kamper fra 88 til og med 94 før det ble utvidet til 26 kamper fra 95-08 sesongen.
Bendtner har vært meget god, med tanke på formen han kom hit i. Dog er jeg mest imponert over det han gjør med ballen utenom målene. Vil påstå at han har ferdigheter som overgår Steffen Iversen på sitt beste i RBK.
Gi Lorden vinteren, slik at vi kan spille med 11 mann fra starten av vårsesongen, før han mest sannsynlig forsvinner etter VM. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 20.11.2017 21:38 Post subject: |
|
|
Altså, vi kommer selvsagt ikke til å spille med Bendtner i vårsesongen for å så bytte til en annen spiss rett før vi skal ut i CL-kval. |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 20.11.2017 21:50 Post subject: |
|
|
Vi kommer nok til å spille med Bendtner uansett når han forsvinner så lenge han er i klubben. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 20.11.2017 22:21 Post subject: |
|
|
Men da drar han i vinter - ikke rett før kvaliken. Det er et scenario som av åpenbare grunner ikke kommer til å skje. |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 20.11.2017 23:04 Post subject: |
|
|
Time will show..
Jeg tror uansett ikke han forlater oss i vinter, da det blir et enormt sjansespill for Bendtner med tanke på å få være med i VM-troppen neste år. |
|
Back to top |
|
 |
suruk Rutinert
|
Posted: 21.11.2017 00:42 Post subject: |
|
|
DR: - Jeg har skubbet grænserne for rigtigt og forkert
Quote: | (...)jeg kan gå på vandet(...) |
Quote: | - Det er stort for mig at være tilbage, efter at jeg har været nede i en dal, hvor mange mennesker havde dømt mig ude. Det er en af de ting, man aldrig skal gøre med mig: Man skal aldrig dømme mig ude og sige, jeg ikke kommer tilbage. Jeg kommer altid tilbage. |
Vises på nrk neste tirsdag evt streames med dansk vpn på DR - der han avslører at han leier inn pianist for å spille under middagsselskaper han arrangerer, som en ekte Lord.
Last edited by suruk on 21.11.2017 01:20; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4041 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.11.2017 00:55 Post subject: |
|
|
Det er jo nettopp kommentaren jeg setter spørsmålstegn ved. Det er altså 3 spillere (!) siden 1988 som har scoret mer enn Bendtner. Han er topp 6 siden 1988 på en sesong. Dersom han scorer et mål til er han altså en av de fire som har scoret mest i en sesong siden 1988.
Det er kun Søder og Gytkjær som har scoret lignende tall og vi må 13 (!) år tilbake for å finne sist noen leverte slike tall.
------------------
Akkurat dette er jo faktisk ganske utrolig siden vi liker å kritisere Kåre for mangler i mange retninger... vi har et lag og spisser som scorer bra med mål, vi vinner serien år etter år og gjør det bra i Europa...
Gode gamle dager opp igjen sier jeg. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.11.2017 01:03 Post subject: |
|
|
Samtidig er noe av det som kjennetegner RBK er at supportere og klubb alltid ser utviklingspotensiale uansett hvor bra det skulle gå. Noe som også er grunnen til at RBK har blitt den klubben den har blitt.
Men ja, isolert sett kan det se sutrete ut  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.11.2017 09:24 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Men da drar han i vinter - ikke rett før kvaliken. Det er et scenario som av åpenbare grunner ikke kommer til å skje. |
Det er i sommer etter VM de store pengene kan komme på bordet, så slik jeg ser det er det størst sjanse for at vi selger nettopp da. Får han spilt kamper og scoret et par mål i VM, i tillegg til å ha hatt en god vårsesong for oss - så vil det potensielt komme store summer på bordet. Da er det åpenbart at vi selger. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 22.11.2017 09:52 Post subject: |
|
|
Det var kommune valg her i Danmark i går, og lorden var savnet som kandidat: https://ekstrabladet.dk/s...er/6926090 _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.11.2017 00:12 Post subject: |
|
|
Episode én og to av Danmark-dokumentarserien er tilgjengelige hos NRK.
Episode tre med Bendtner-spesial kommer altså på tirsdag. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2017 17:11 Post subject: |
|
|
Alt tyder dermed på at Bendtner blir værende fram til juli - minst.  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.11.2017 21:11 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Hvordan er 19 mål "gjennomsnittlig"? Kikk gjerne på toppscorertråden før du svarer. |
Herlig formulert når du så glatt ignorerer at innlegget mitt handlet om at Bendtner er en komplett spiller som bidrar med mere enn bare mål. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 27.11.2017 00:55 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Episode én og to av Danmark-dokumentarserien er tilgjengelige hos NRK.
Episode tre med Bendtner-spesial kommer altså på tirsdag. |
Mange takk for dette tipset monsieur RBKweb! _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 27.11.2017 18:33 Post subject: |
|
|
Da ble det strykkarakter på Lorden i hans første regjeringsår i Trøndelagen. Ja ja, bedre lykke neste år. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 27.11.2017 19:05 Post subject: |
|
|
hm? |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 27.11.2017 20:18 Post subject: |
|
|
MkBerg wrote: | Svært interessant signering, men jeg frykter kraftig flopp. Alt under 20 mål i Eliteserien er stryk. |
|
|
Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 27.11.2017 21:32 Post subject: |
|
|
Jejeje, har vært gjennom den der på side 106. |
|