English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alex Gersbach
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 34, 35, 36  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 08.10.2017 15:10    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer rett og slett ikke å se at Gersbach har et større talent og kommer til å nå lengre. Hadde han hatt farta til Skjelvik ville det vært lettere å tenke i de baner. Det er Meling som har ekstremferdigheter her.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 08.10.2017 15:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Og det er godt mulig Meling er bedre defensivt 1vs1, men Bergdølmo var uansett av et helt annet kaliber. Snakkes når Meling spiller seg inn på Ajax og Dortmund.


Mulig det, men å sammenligne dagens marked med det vi hadde for 15-20 år siden er å grave dypt etter argumentasjoner Razz

Tror forresten at Meling i 2017 helt uten problemer skulle klart å spilt seg inn hos Ajax. Og at Bergdølmo hadde tilbragt hele sesongen på tribunen til Dortmund.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 08.10.2017 16:13    Post subject: Reply with quote

Både Andre Hansen, Jørgen Skjelvik og Birger Meling kunne spasert rett inn på og styrket det Ajax-laget vi møtte.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5500

PostPosted: 08.10.2017 16:43    Post subject: Reply with quote

Meling er den beste backen vi har hatt på årevis, ferdig snakka.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 08.10.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

Enig. Å argumentere for at Gersbach bør spille på bekostning av Meling, er som å argumentere for at Børge Hernes bør prioriteres foran Jan Derek. Det er direkte absurd.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 08.10.2017 17:15    Post subject: Reply with quote

Hvem argumenterer for at Gersbach bør spille istedet for Meling, egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 08.10.2017 17:19    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Mulig det, men å sammenligne dagens marked med det vi hadde for 15-20 år siden er å grave dypt etter argumentasjoner Razz

Nå var det ikke jeg som absolutt skulle sammenligne Meling med Bergdølmo. Tvert imot, faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5500

PostPosted: 08.10.2017 17:28    Post subject: Reply with quote

Men jeg mener fortsatt Gersbach bør få mer spilletid og at det er uproblematisk å la han få det i serien nå i innspurten.
Back to top
View user's profile Send private message
Matt
Proff


Joined: 10 Nov 2007
Posts: 293

PostPosted: 08.10.2017 19:04    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Gersbach, og andre ung talentfulle spillere får muligheter. RBK må bli bedre på talent utvikling, og da må spillere få muligheten til å utvikle seg gjennom a lags spill,
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 08.10.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Det er sant Matt, men det er også viktig at vi stiller md et lag som presterer i tråd me de mål vi har satt... ser du problemstillingen?

Håper det blir ROM for at Alex kan få spille litt, samt at vi klarer å forlenge og eventuelt låne ham ut!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Matt
Proff


Joined: 10 Nov 2007
Posts: 293

PostPosted: 09.10.2017 08:28    Post subject: Reply with quote

Ja klart det, men nå mot slutten av sesongen. Eller mot svakere motstand mener jeg at det må være mulig å gi unge talentfulle spillere muligheten.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 09.10.2017 14:19    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å se dette fantastiske råtalentet til Gersbach. Derimot klarer jeg fint å se at Meling innehar et sjeldent stort backtalent.

Gersbach har alt for store mangler med ball. Er man bevisst på det setter motstanderlaget stort press på ham hver gang han får ballen og Gersbach vil enten gå på balltap etter balltap, eller bare sparke ballen opp og håpe på det beste.

Pr i dag tenker jeg at Gersbach blir en god ES spiller som maksimalt får en topp med noen år i f.eks Nederland eller Romania. Meling kan spille i alle de store ligaene, selv om han ikke er klar for de største haiene i badekaret foreløpig.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 09.10.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Gersbach lider under:
- ekstremt enbeint
- årets spillestil med høye indreløpere og få nære spillepunkter fremover
- dårlig selvtillit
- ingen spisskompetanser

Punktene to og tre får Gersbach til å se dårligere ut enn han egentlig er.
Punkt fire trenger ikke være en svakhet, om nivået er jevnt høyt
Men kombinert med den ekstreme enbeintheten ser det ikke bra ut. Han er veldig lett å låse av. Også lett å runde. Synes ikke utviklingen går rett vei for Gersbach, som per i dag er langt unna å forsvare en plass på laget. Etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
Matt
Proff


Joined: 10 Nov 2007
Posts: 293

PostPosted: 09.10.2017 20:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er langt fra noen fotball ekspert, me så langt jeg har klart å se virker det som om Gersbach har egenskaper det går ann å bygge videre på.

Han er ikke bedre enn Meling, men jeg mener fremdeles at han Levi og andre unge spillere i RBK tropp bør få muligheter. Da dette er den eneste måten de kan få utivklet seg.

Ingen vist i å signere unge spillere å aldri la de slippe til.

Med 5 kamper igjen i ligaen og 9 poengs ledelse mener at det må være rom for å slippe til spillere som Gersbach.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.10.2017 21:33    Post subject: Reply with quote

Vil vi se overlapp på utsiden og innlegg i felt fra nede ved dørlinjen så er Gersbach mer å satse på for RBK enn Meling. Men Meling har mye annet å vise, og hans personlighet kan sannsynligvis prege en fotballkamp mer enn Gersbach. Derfor vil Meling garantert være førstevalget så lenge han er her, men om han blir overraskende tidlig solgt videre (ikke så usannsynlig at han er en av de første som forsvinner videre) så tror jeg Gersbach kan fylle rollen med bravour, spesielt om han vet han har tillit fra tidlig vintervinduet og vil være førstevalget igjennom hele vårsesongen, og at venstre indreløper og Adegbenro/de Lanlay alltid har Gersbach å forholde seg til. Syns han er solid, men Meling er vel flinkere til å komme forstyrrende opp i angriper og avverge situasjoner på den måten.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 13.10.2017 07:56    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje Gersbach kommer til å rotne litt på rot fremtil eventuelt Meling blir solgt. Han spiller såpass lite at det er ikke unaturlig at innsatsen dabber litt av.
Ett utlån hadde nok vært det beste både for oss og for Alex da vi i bunn og grunn har grei dekning på back plass. Men det er vel forankret at vi skal ha dobbel dekning overalt og litt til. Da vil spillere som Gersbach som skal inn i en rolle nesten 5 kan bekle (Skjelvik, Rasmussen, Meling og Hedenstad) slite med spilletiden.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 23.10.2017 10:32    Post subject: Reply with quote

Ingen smil å se og småklaging hele tiden. Spilte en heller svak kamp i går mot Brann. Jeg har likt han, men begynner å tvile.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18512

PostPosted: 23.10.2017 10:36    Post subject: Reply with quote

Ja han var ikke god i går og er langt bak Meling. Tror nok det er best for alle parter at han spiller et annet sted neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 23.10.2017 10:39    Post subject: Reply with quote

Må ikke glemme at det er snakk om en 20 år gammel gutt fra andre siden av jordkloden.
Tror ikke han har hatt det enkelt jeg. Potensialet er der, men jeg tror ikke vi er rett klubb for han pr.nå. Skulle ha sendt han på lån før sessongen.

Blir feil å dømme hans potensiale på en kamp hvert tredje skuddår. Synd at det blir slik, er 100% sikker på at han kommer til å bli en latterlig god spiller.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2199

PostPosted: 23.10.2017 10:40    Post subject: Reply with quote

Gersbach er nok ikke her i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2595

PostPosted: 23.10.2017 12:23    Post subject: Reply with quote

Synd om både han og Skjelvik forsvinner i samme vindu. Pdd er det vel begge "backupene" på venstre back.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.10.2017 13:46    Post subject: Reply with quote

Det er sant, men samtidig må vi huske at SIB garantert har en erstatter på luringen! Vi fortsetter sikkert "støvsugningen" av noen av de andre lagene i ES
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5500

PostPosted: 23.10.2017 15:00    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Ingen smil å se og småklaging hele tiden.


Her må du utdype. Han har vel bare såvidt nevnt det på landslagssamling, og det han sa da var vel noe ala "jeg trenger/ønsker mer spilletid". Får ikke småklage-vibber av det, det er jo temmelig naturlig å si, og det at Meling er bedre er jo ikke et argument mot det at han trenger mer spilletid. Som 20-åring er man avhengig av spilletid og alle kan ikke være en Vilhjalmsson, som også surnet litt i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 23.10.2017 19:10    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Rosenvingen wrote:
Ingen smil å se og småklaging hele tiden.


Her må du utdype. Han har vel bare såvidt nevnt det på landslagssamling, og det han sa da var vel noe ala "jeg trenger/ønsker mer spilletid". Får ikke småklage-vibber av det, det er jo temmelig naturlig å si, og det at Meling er bedre er jo ikke et argument mot det at han trenger mer spilletid. Som 20-åring er man avhengig av spilletid og alle kan ikke være en Vilhjalmsson, som også surnet litt i sommer.


Beklager, jeg burde ha utdypt. Siste eksemplet mitt er fra intervjuet etter gårsdagens kamp. Han nevner i en bisetning at han ikke kan huske sist gang han spilte en hel kamp. Hvilket jo er sant. Men det er ikke noe glimt i øyet, ingen smil. Nå fikk han jo spilt, så da må han vel være fornøyd! Han kom også inn mot Zenit og spilte 45 minutter som innbytter mot Tromsø. Så han har spilt ca 160 minutter på 8 dager. Han har spilt 13 kamper i år. Hvilket ikke er krise.

Hadde jeg vært Gersh hadde jeg sagt i intervjuet "i det siste har jeg fått spilt en del og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg mangler fortsatt litt kamptrening, (for jeg spiller ikke så bra som jeg vil, når jeg får sjansen), men håper at jeg kan avslutte sesongen på en god måte og vise at jeg fortjener plassen".

Jeg har personlig likt Gersh siden han kom og han spredte energi i laget i fjor, akkurat som Reitan. Han fikk en del spilletid i begynnelsen av sesongen. men har blitt danket ut av Meling. Jeg synes det blir litt rart å låne han ut. Kanskje fordi han er utlending.

Uansett: en Gersh i angrepsposisjon er noe jeg sier et klart ja til.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3599

PostPosted: 23.10.2017 19:44    Post subject: Reply with quote

Å påstå at Gersbach har fått få sjanser i år synes jeg er å dra det langt.

- Startet i 8 ES-kamper, byttet inn i 4
- Startet i 4 NM-kamper
- Byttet inn i 2 EL-kamper (inkl. Kvalik), riktignok kun noen få minutter

Som andrevalg på venstreback er ikke dette få sjanser, og det han har vist når han har fått sjansen har stort sett vært meget svakt.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 34, 35, 36  Next
Page 26 of 36

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb