English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlys
Veteran

PostPosted: 25.09.2017 22:21    Post subject: Reply with quote

Synes personlig Ulland Andersen er ganske begrenset. Ikke spilleren jeg ville gått for med det første. Virker å være ganske nære å ha fått ut fullt potensiale, det er ikke Tokmac i nærheten av å ha fått ut ennå.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran

PostPosted: 25.09.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

For min del er det motsatt. Tokmac er den begrensede spilleren med kun fart og dribleferdigheter. Han er en dårlig pasningsspiller med dårlig fotballhode, og er ikke en god avslutter. I tillegg er han svak defensivt. Han klarer sjeldent å fullføre 90 gode minutter. Til dels fordi han er vanvittig ustabil, og til dels fordi han rett og slett ikke har motoren til å gjøre det.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 25.09.2017 23:25    Post subject: Reply with quote

Da får vi være uenige Wink Ulland blir for meg en light-utgave av Helland, mens Tokmac tilbyr noe stallen mangler i form av sine veldig gode 1v1-ferdigheter og den bakromstrusselen han er. Kan bekle høyre og venstre kant samt 10er-rollen om man skulle trenge det i et gitt kampbilde. Bra kombinasjonsspiller i trange rom også, og kan slå ok innlegg med begge bein (finnes jo omtrent ikke en nordmann som kan slå flere virkelig gode innlegg ila. av en kamp).

Ulland har en god fot, uten tvil, men det er også ca. det. Som de fleste andre norske kantspillere er han alt for svak 1 mot 1 til å bli noen særlig trussel når nivået blir høyere enn ES, og da har vi spillere i stallen som kan gjøre samme jobben. Ikke spesielt anvendelig heller.

Om Tokmac passer inn i de ulike rollene i RBK-laget er dog et annet spørsmål. Vandrer ganske fritt tidvis i Godset, så spørs hvordan han evt. hadde tilpasset seg RBK-systemet.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 26.09.2017 14:40    Post subject: Reply with quote

Regner med det kommer en spiss i vinter. Vil tro at de vil hente inn en som skal være back up bak Bendtner og så har mann Botheim som 3 valg frem til Villhjalmsson kommer tilbake til sommeren. Deretter vil nok sikkert Botheim bli lånt ut resten av sesongen. Drømmen hadde jo vært at Botheim imponerte stort men tviler på at han er god nok som 2 valg enda og at Kåre ville turt å satse på det.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 14:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte også litt på dette med ny spiss. Kan det være aktuelt å prøve seg på ny på Spalvis til vinteren, ment som back-up og fremtidig erstatter for Bendtner?

Spalvis er pr nå utlånt til Kaiserslautern, så langt har han kommet på banen som innbytter i fem av seks kamper. Han har ikke scoret noen mål, men fått tre(!) gule kort. Jeg kan se for meg at Belenenses kan være interessert i å slippe ham billig til vinteren.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2017 15:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er en smule skeptisk til hvor god kvalitet man faktisk kan hente inn når det vi kan love er å være backup bak Bendtner. Blir Bendtner her, så er det mer eller mindre permanent benk. Rundt en god nok spiss er det knyttet såpass med kostnader at det ser jeg som vanskelig å forsvare.

Tror heller på "Hvis Bendtner ut til vinteren, så ny inn; ellers ikke", med Botheim som fast backup til Vilhjalmsson er ferdig.
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 15:40    Post subject: Reply with quote

Erstatteren til Bendtner blir Sørloth. Det håper jeg iallefall. Vet ikke om det økonomisk er mulig å redde den elendige butikken vi har gjort på ham, men han har iallefall ferdighetene vi trenger på topp.

Håper noen av talentene tar steg i vinter og så får man telle opp og hente der vi trenger forsterkninger. En spiller som Gersbach sitter garantert ikke på benken et år til for eksempel-
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2017 15:53    Post subject: Reply with quote

Den elendige butikken vi har gjort på ham??

Man kan sikkert si mye om hvordan Rosenborg har forvaltet talentet hans (perfekt, i mine øyne, det er spilleren selv som fikk forvokst hode veldig tidlig), men dårlig butikk har han da så definitivt ikke vært.

Hvor mye synes du vi burde solgt en spiller nesten uten A-kamper til benken til Midtjylland for?

Jeg synes for øvrig at han er ganske langt unna å ha ferdighetene vi behøver, og at han ville vært et gigantisk steg ned fra Bendtner (selv om sammenligningen nok er urettferdig). Håper og tror vi da ville gått for en spiller av langt mer udiskutabel klasse, spesielt teknisk.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.09.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

Frykter det blir gigantiske steg ned fra Bendtner nesten uansett. Kanskje kan vi håpe at Bendtner-historien blir så suksessfull at en virkelig toppspiller til kan komme hit i en mellomfase av karrieren.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 22:12    Post subject: Reply with quote

I agree zaphod81.

Mente bare at han har blitt mye bedre og vi fikk ikke noe utav det talentet (selv om det var lite vi egentlig kunne gjøre)
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/TV2Wi...3456563200
I januar takk! På tide å bruke resten av safta i beina på Lerkendal. Null poeng i å dasse rundt i Championship!

Jensen - Tettey - Trondsen... Beste RBK-midtbanen siden..?

----------------------------------------------

Zaphod: Hvordan får du Sørloth og benk inn i samme setning? Mannen er jo på tredjeplass på toppscorerlista i Superligaen! Synes han er meget bra jeg. Har alltid hatt noen problemer med førstetouchet sitt, noe som hindret ham i å virkelig slå gjennom i Nederland, men ellers er han pur klasse (ser også antydning til forbedring på det nevnte førstetouchet). Han har meget fin teknikk til å være så stor som han er også. I mine øyne er han en større trussel en Bendtner når han først har ballen i beina. Drivet hans er utrolig bra! (Annet eksempel)

Han er også blitt en meget kompetent avslutter samt en smart spiller, sist illustrert forrige helg da han scoret hattrick mot Hobro. Avslutning med høyre fot fra innlegg, langskudd med høyre rett i vinkelen samt en utsøkt chip rett foran hendene på keeper. At Midtjylland kan tjene gode penger på Sørloth er det ingen som helst tvil om, og da snakker vi mye høyere summer enn de 10-15 millionene RBK fikk da han forlot Trondheim.

Så har Bendtner noen kvaliteter i form av touch og overblikk som Sørloth bare kan drømme om, det er klart.

Forøvrig et interessant prospekt i Sørloth-klippet fra Hobrokampen, nemlig Kirkevold. Scorer Hobros reduseringsmål på straffe etter først å ha driblet halve Midtjylland. Norsk, 26 år og toppscorer i Superligaen for lille Hobro med 9 mål og 1 assist på 10 kamper for det nyopprykkede laget. En spiller som ligger klint oppunder taket ift. eget potensiale, og som sikkert kunne tolerert å være backup i RBK. Giftig venstrefot!
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 27.09.2017 02:15    Post subject: Reply with quote

Just a note.

RBK fikk IKKE 10-15 mill for Sørloth. Del den summen på to, så er vi mer på nett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordlys
Veteran

PostPosted: 27.09.2017 08:21    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Var et skudd fra hofta. Da kan man hvertfall slå fast at det ikke var noe godt salg i hvert fall.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2017 10:13    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Zaphod: Hvordan får du Sørloth og benk inn i samme setning? Mannen er jo på tredjeplass på toppscorerlista i Superligaen!

Han har riktignok spilt seg inn på laget i det siste, men har altså startet 6 av 10 kamper, og scoret 6 mål, noe som må sies å være godkjent. Men fem av de seks målene stammer jo fra to kamper, noe som også var typisk for Glimt-sesongen hans.

Og hvordan i alle dager var dette ikke et godt salg? Sørloth ville ikke forlenge kontrakten sin, og var ikke god nok til å være førstevalg for et RBK-lag som på det tidspunktet fortsatt hadde toppscorer Søderlund. At vi KUNNE ha tjent mer penger på ham, forutsatt at han selv hadde hatt litt is i magen og/eller vi hadde vært et litt dårligere lag som han kunne startet alle kamper for, det kan vel hende.

Statistikken hans taler vel egentlig mer for at markedsverdien hans er på topp akkurat nå, og at målsnitt og prestasjoner vil få en regresjon mot normalen i løpet av sesongen. Da er han ikke mer fast på det laget enn at det fort kan bli mer benk også.

Men han må gjerne motbevise meg. Spillertypen er jo en som hadde passet veldig godt for landslaget. Rosenborg-spiller tror jeg neppe han blir uansett.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 27.09.2017 11:45    Post subject: Reply with quote

Tja, men gutten er bare 21 år gammel, det er jo i denne perioden at målstatistikken gjerne kontinuerlig blir bedre. Å se på scoringsraten hans når han var 19 år gammel er liksom ikke noe godt argument for at markedsverdien hans nå er på topp.

For alt vi vet vil den bare bli bedre og bedre. Forøvrig enig i at salg var eneste riktige gitt situasjonen vi var i.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2017 13:32    Post subject: Reply with quote

Ikke uenig i noe av det, men det er ingen automatikk i at en 21-åring som først og fremst lever på størrelse og rå fysisk styrke (i tillegg til ålreite basisferdigheter, selvfølgelig) blir så enormt mye bedre heller.

Men igjen: det kan godt hende det altså, og det avhenger vel mest av ham selv. Supert om en trøndersk spiss kan ta steget, selv om han er tapt for oss. God business var salget okke som.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 27.09.2017 20:55    Post subject: Reply with quote

Adressa+: Ciljan håper å få jobb i Rosenborg

Gratis-artikkel: Skjelbred frir til gamleklubben
Quote:
– Jeg har lyst til å avslutte i Rosenborg, det har jeg alltid sagt, og kanskje eventuelt i fremtiden få meg en jobb i RBK, der jeg kan trene unge talenter. Det har jeg alltid drømt om. Det hadde vært spennende å bruke det jeg kan og de erfaringene jeg har fått utenfor Trondheim på noe positivt for trønderske gutter og jenter.

Quote:
– Jeg håper at jeg kommer tilbake, at jeg har kropp til det etter tiden i Tyskland, og at jeg er god nok.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 28.09.2017 21:41    Post subject: Reply with quote

I lys av Östersunds prestasjoner håper jeg vi holder et øye med midtstopper Sotiris Papagiannopoulos. Vanvittig stor og sterk, virker å ha brukbar fart og god på offensiv og defensiv dødball. Virker sannelig ikke så verst med ballen i bena heller.

https://www.youtube.com/w...MY5LdsTOA0
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.09.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

ER ikke han mer eller mindre klar for FCK allerede?
Mente jeg leste noe om at han skule bli solgt til jeg tror det var FCK, men noe usikker.... Eller blander jeg og tenker på spissen FCK allerede har i stallen?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 28.09.2017 23:50    Post subject: Reply with quote

Hvorfor gå til FCK om du kan gå til RBK?
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 29.09.2017 00:33    Post subject: Reply with quote

Ja si det du.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2017 09:37    Post subject: Reply with quote

iconbit
Veteran

PostPosted: 29.09.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Folk bytter rundt på Sortiris og Sotiriou (Apoel-topscoreren) som FCK købte.

Nordlys wrote:
Zaphod: Hvordan får du Sørloth og benk inn i samme setning? Mannen er jo på tredjeplass på toppscorerlista i Superligaen!

Sørloth blev købt som klart andrevalg. Imidlertid har førstevalget været småskadet og blevet opereret for blindtarmsbetændelse. Du får stadig dobbelt så mye for odds på Sørloth som topscorer sammenlignet med Onuachu. Men klart at konkurrencen mellem de to er langt tættere nu, og forhåbentlig kan Sørloth vinde duellen på sigt. I seneste kamp spillede Onuachu spiss-positionen med Sørloth på kant.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 29.09.2017 10:53    Post subject: Reply with quote

Sørloth ville lenge forlenge, men ønsket ikke å være tredjevalg for at han var redd utviklingen skulle stangnere. Forståelig nok. Det var ingen "vokst-seg-for-stor-for-klubben"-mentalitet.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 30.09.2017 19:27    Post subject: Reply with quote

Torgil Gjertsen scoret to mål for KBK mot Brann i går. Står nå med 4 mål og én (?) assist etter overgangen fra Ranheim i august. Kan dette være en situasjon lignende Hellands for noen år siden? Imponerte stort i går, og har vært meget solid i de fleste KBKs kamper. Opprinnelig melhusbygg.

God 1v1, skyter bra med begge føtter og har fin teknikk. Som rotasjonsspiller på kanten når/om Milan drar ville jeg absolutt vurdert ham. Slik Yanni presterer om dagen blir han ikke mindre aktuell i min bok. At han er trønder er jo ikke akkurat negativt det heller.

En spiller å holde et øye med hvertfall Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 133, 134, 135  Next
Page 14 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb