View previous topic :: View next topic |
Banens beste? |
Hansen |
|
8% |
[ 6 ] |
Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
Reginiussen |
|
1% |
[ 1 ] |
Skjelvik |
|
2% |
[ 2 ] |
Meling |
|
59% |
[ 44 ] |
Jensen |
|
5% |
[ 4 ] |
Trondsen |
|
16% |
[ 12 ] |
Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Adegbenro |
|
2% |
[ 2 ] |
Bendtner |
|
4% |
[ 3 ] |
de Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 74 |
|
Author |
Message |
RBK Patriot Senior
|
Posted: 14.09.2017 22:00 Post subject: |
|
|
Blir ikke poeng her. Men håper denne erfaringeni Europa gagner utviklingen til Rosenborg i en positiv retning fremover. Noe positivt må Kåre klare å få ut av en slik kamp... Men det ble desverre for mye slurvefeil i denne kampen.
2 omgang lover ikke godt. Men om vi holder nullen i 2 omgang er det vel en forbedring  _________________ ZZzzzzzzzz |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
|
|
At vi blir rundspilt her gjør meg i grunn veldig lite. Vi møter et lag av høy europeisk klasse. De aller fleste lagene i Europa League hadde fått det vanskelig borte mot Real Sociedad. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
|
|
Scenario: vi taper alle kampene minus hjemmekampen mot Vardar og blir fullstendig utspilt ellers. Har KI da lykkes med sin nye RBK-variant med fokus på individuell utvikling fremfor samhandling eller har vi (til tross for seieren mot Ajax) mislyktes og bør gå tilbake til røttene? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
|
Vi møter et veldig bra lag og henger ikke med, så enkelt er det. Det som er litt skuffende er hvor enkelt vi mister ballen. Litt for mange misforståelser og surr når vi har ball. Får håpe Sociedad sier seg fornøyd og sparer krefter til helga, hvis ikke kan dette blir stygt. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.09.2017 22:01 Post subject: |
|
|
Vi møter et kanonlag ja., topp 15 lag i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 14.09.2017 22:01 Post subject: |
|
|
Et par tanker:
- Real Sociedad rundspiller oss fordi vi lar dem.
- Adegbenro og Konradsen følger ikke et eneste løp. Meling gjør så godt han kan, men blir utspilt fordi han tidvis er alene. Faktisk har Meling klart seg bra 1 mot 1 gang på gang, men han får faktisk ikke hjelp fra de to andre.
- Tore Reginiussen er ubrukelig med ball, og gjør at Hansen aldri kan sette i gang. Når hansen eventuelt setter i gang gjør han det for dårlig.
- Anders Trondsen har alt som skal til for å bli en strålende playmaker. Enn så lenge mangler han litt i posisjonering defensivt, men har vært vår kanskje beste med ball.
- De Lanlay og Hedenstad har vært riv ruskende elendige her.
- Vi får fryktelig mye rom å boltre oss i på midten, men har tydeligvis ikke evne til å se det. Vi får også god tid med ball, men bruker den for dårlig.
- Vi har ALT for stor respekt for dem. De er et bra fotballag, men foreløpig er det ingen spillere på Real Sociedad som virker så altfor mye bedre individuelt enn hva spillerne til Ajax er. For å si det sånn, jeg var mer redd for Younes 1 mot 1 enn jeg er for Sociedad sine kantspillere.
I 2. omgang vil jeg se mer aggresivitet. Jeg vil se at laget får til å følge etter i presset når vi først står høyt. Jeg vil se midtbanen vinne dueller og jeg vil se Bendtner med mer ballkontakt. Jeg vil se Hedenstad tilbake til der han var før skulderskaden - trygg og god med ball. Jeg vil se Jevtovic inn for De Lanlay og jeg vil se et Rosenborg som tør å spille ball! Det er ingen verdens ting vedrørende presset til Sociedad som gjør det umulig for oss å spille fotball. Ingen verdens ting. De er ikke aggressive i presset i det hele tatt, og gir bort veldig mye rom som vi ikke har klart å finne.
Det ser ut som om det er helt håpløst her nå, men det er bare vår egen feil. Basta. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best
Last edited by Pokie on 14.09.2017 22:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.09.2017 22:02 Post subject: |
|
|
RBK Patriot wrote: | Men håper denne erfaringen i Europa gagner utviklingen til Rosenborg i en positiv retning fremover. Noe positivt må Kåre klare å få ut av en slik kamp... |
Hvor mye positivt har Ingebrigtsen fått ut av de andre pinlige Europa-exitene våre? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
|
|
Henning
Ja, man kan si tempoet er høyere osv, men det har skjedd en 3-4 misforståelser som aldri hadde hendt i TL. Flertallet har fått seg en støkk, nesten på grensa til redd for å ha ball. |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
|
|
Det som irriterer meg med Hedenstad er at han fremstår så utrolig tafatt. Var en duell der hvor han står å småtripper litt, tilsynelatende nervøs for å gå i duell. For ikke å nevne hvor angstfull han virker med ballen i beina.
De Lanley er bare en dårlig fotballspiller, rett og slett. Håper for guds skyld han ikke er tenkt som en førstelagsspiller neste sesong. Kan sikkert være greit stallfyll (til 10 mill eller hva det var..)
Last edited by simvik91 on 14.09.2017 22:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 14.09.2017 22:03 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis er læringsiveren kjempestor etter denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 14.09.2017 22:03 Post subject: |
|
|
Real Sociedad er et klasselag og å ligge under 3-0 på bortebane er ingen skam.
Trondsen er milevis fra å være en god defensiv midtbanespiller. Han vet ikke hvor han skal gjøre av seg både defensivt og offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.09.2017 22:04 Post subject: |
|
|
simvik91 wrote: | Det som irriterer meg med Hedenstad er at han fremstår så utrolig tafatt. Var en duell der hvor han står å småtripper litt, tilsynelatende nervøs for å gå i duell. For ikke å nevne hvor angstfull han virker med ballen i beina. |
Adressapodcasten snakket om at Hedenstad visstnok er veldig nervøs foran storkamper. Litt dum egenskap å ha som toppidrettsutøver. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.09.2017 22:04 Post subject: |
|
|
hellvikrunner wrote: | Forhåpentligvis er læringsiveren kjempestor etter denne kampen. |
Hvor stor har den vært etter de andre pinlige Europa-exitene? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 14.09.2017 22:05 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Hvor mye positivt har Ingebrigtsen fått ut av de andre pinlige Europa-exitene våre? |
Tydeligvis ganske mye. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.09.2017 22:06 Post subject: |
|
|
Vi har ikke den beste øvingsarenaen hjemme heller. Er for få høykvalitetskamper i vår toppliga.
Er jo først og fremst der det bunnner i. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.09.2017 22:06 Post subject: |
|
|
Torgeir wrote: | Hvem er egentlig best av Zenit og Sociedad? |
Styrkeforhold er en ganske dynamisk greie, men jeg hørte rundt da trekningen gikk at Zenit er ranket som det nest beste laget i hele turneringa. Antar at det er enten Milan eller Arsenal som ligger foran. Zenit er altså - på papiret - et bedre lag enn Sociedad.
Sociedad er imidlertid dritgode. De er langt bedre enn oss individuelt og taktisk og vi er ikke akkurat godt kjent med leken tiki-taka, så det er helt innafor at vi blir kjørt i perioder. Det jeg imidlertid ikke godtar er vår egen innsats. Vi har tydeligvis glemt alt av individuelle og kollektive basisferdigheter. Null press på ballfører, slik at RS får kose seg med ballen så lenge de gidder. Pasningspresisjonen er noe av det semreste jeg kan huske å ha sett, og de eneste vi treffer på er kortpasninger på feilvendte spillere med mann i ryggen. De få pasningene som slås i rom fører til brudd, ikke fordi motstanderen bryter ballbanen, men fordi pasningslegger og - mottager konsekvent misforstår hverandre, slik at det ikke er noen i svart drakt innenfor radius av ti meter halvsekundet etter at ballen er slått.
Jeg er glad jeg gikk inn mot denne kampen med en nærmest born-again kristen innstilling. Vi blir grundig rævkjørt, og mye av grunnen ligger i at vi leker kjegler på RS' treningsfelt. Selvfølgelig hjelper det ikke akkurat med keepertabber og selvmål, men det er faktisk av mindre interesse. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 14.09.2017 22:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 14.09.2017 22:09 Post subject: |
|
|
Pokie wrote: |
- Vi har ALT for stor respekt for dem. |
Fasit. Vi har ingen selvtillit med ballen når vi møter bedre motstand, og det er et av problemene med KIs nye RBK. Han har byttet ut angrepsspill og samhandling med et fokus på defensiv organisering/kjegler, da er det klart spillerne mangler selvtillit med ballen, som til sammenligning var ganske brukbar i EL 15/16. |
|
Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
|
|
haha, fy faen konradsen er treig i toppen av og til |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
|
|
Tre i sekken er liksom hederlig nok på bortebane i Europa mot et såpass godt lag, men noe mer enn det blir direkte pinlig. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 14.09.2017 22:10 Post subject: |
|
|
Henning wrote: |
Adressapodcasten snakket om at Hedenstad visstnok er veldig nervøs foran storkamper. Litt dum egenskap å ha som toppidrettsutøver. |
Fryktelig dumt for et lag som har som mål å utfordre vesentlig sterkere lag i Europa og. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.09.2017 22:12 Post subject: |
|
|
Vi møter et svært godt lag. Vi slet mot lag som Celtic og Ajax, men dette er minst ett hakk opp. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.09.2017 22:13 Post subject: |
|
|
Kåre: "Vi må jo tør å slæpp oss laus."
Det er ikke så enkelt å begynne med det på bortebane mot en slik motstander når vi ikke har øvd godt nok på offensiv samhandling til å "slæpp oss laus" mot svak TL-motstand en gang. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 14.09.2017 22:14 Post subject: |
|
|
Synes det var en edruelig Kåre som uttalte seg på Max nå, vi må tørre å spille fotball. Det er greit å tape her, men ikke på denne måten. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 14.09.2017 22:14 Post subject: |
|
|
Syns Konradsen har vært svakere enn normalt med ball i dag, da blir det vanskelig når han er den som tydeligvis skal legge pasningene fra dypet av midtbanen.
edit: et ord |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 14.09.2017 22:15 Post subject: |
|
|
14-3 i avslutninger. Jaja. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
|