English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
syltynn
Proff

PostPosted: 16.09.2006 17:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Seks andre spillere hadde symptomer på øvre luftveisinfeksjon eller influensa.

Symptomer. Tror TIL melker det at en spiller har en lett hjernehinnebetennelse og sykemelder 6 andre i samme slengen for å slippe å spille på søndag. Dette fordi Rush sliter med lysken. Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 17:14    Post subject: Reply with quote

Hjernehinnebetennelse er faktisk veldig alvorlig. Har man symptomer skal man ikke trene. Og han ene som faktisk har hjernehinnebetennelse kan nok ikke trene igjen før om 2 uker.
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 16.09.2006 17:16    Post subject: Reply with quote

Trenger vel ikke stoppe en fotballkamp av den grunn. Høgmo kunne jo være suicidal men kampene ble ikke utsatt. TIL benytter eg av dette og får kampen utsatt så Rush blir frisk til neste gang.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 17:17    Post subject: Reply with quote

Synes det blir tåpelig å spekulere i at Tromsø utnytter situasjonen når det ikke foreligger en eneste indikasjon på det. Hjernehinnebetennelse kan som Juchmako2 sier være ganske alvorlig, og smittsomt. Dette bør man ha respekt for.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 16.09.2006 17:19    Post subject: Reply with quote

Tror hverken TIL eller RBK er glade for at denne kampen må utsettes. Tro hva de gjør i neste kamp når TIL skal møte Brann. Vil tro at de ikke er i kjempeform da heller.

Kjedelig hvis dette skal avgjøre seriemesterskapet.

Last edited by hhem on 16.09.2006 17:24; edited 1 time in total
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 16.09.2006 17:19    Post subject: Reply with quote

Vedder rævva mi på at alle som en frisk og rask om ei uke. Har ikke noe trua på dette. Viser bare hvor desperate de er etter poeng.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 16.09.2006 17:21    Post subject: Reply with quote

syltynn wrote:
Vedder rævva mi på at alle som en frisk og rask om ei uke.

Vi får håpe det! TIL - Brann.
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 16.09.2006 17:22    Post subject: Reply with quote

Har èn hjernehinnebetennelse, kan hele TIL være potensielle smittebærere. Et slikt lag vil vi, mildt sagt, unngå å spille mot. Helt riktig av Tromsø OG Rosenborg å utsette.. Slutt å syt..
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 17:22    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat noen fordel for Tromsø å fortette kampprogrammet sitt i serieinnspurten.

Dessuten antydes det jo i artikkelen i Nordlys at man ikke kan avkrefte at andre spillere som har sykdomssymptomer er smittet. Om det stemmer sier det seg jo selv at de ikke kan spille.
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 16.09.2006 17:39    Post subject: Reply with quote

Akkurat det at det antydes jeg henger meg opp i. Tror nemlig at siden stjerna er syk og en anna har hjernehinnebetennelse fant klubblegen det passende å sykemelde de 6 som er litt småpjuske i tillegg for at NFF skal utsette kampen.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 16.09.2006 17:40    Post subject: Reply with quote

Kan torsdag 28\9 være aktuell tro? RBK vil da ha kamp man-tor-søn den uka..kan jo gå det...

Og kanksje NFF\TV2 legger godviljen til og flytter mandagskampen mot Odd til søndag?
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 17:42    Post subject: Reply with quote

I fjor fremsto Lars Hirschfeld (27) som tidenes beste TIL-keeper. Men Steinar Nilsen hevder han kjenner RBK-keeperens svakheter.

Han må jo "Psyke" opp spillerne sine.
Juch
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 17:49    Post subject: Reply with quote

Her er en forklaring på hva hjernehinnebetennelse er, for de som ikke vet det. Så skjønner dere hvor alvorlig det er...
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 16.09.2006 17:53    Post subject: Reply with quote

sur nå. gledet meg til kampen.

Det er helt vanlig å avlyse fysisk aktivitet når man kan være smittet av hjernehinnebetennelse. Da jeg var i militæret fikk vi helt fri fra all bevegelse fordi en i naboleiren et par kilometer unna var smittet. så disse konspirasjonsteoriene flirer jeg bare av.
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 16.09.2006 17:53    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Her er en forklaring på hva hjernehinnebetennelse er, for de som ikke vet det. Så skjønner dere hvor alvorlig det er...

Skjønner at man fint kan dau av det. Det jeg henger meg opp i er at jeg ikke har noe trua på de 6 andre sykdomstilfellene i klubben og tror de er konstruert for at NFF skal utsette kampen.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 18:06    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e64824.ece

Quote:

Tilstanden stabil

VG får opplyst at tilstanden til spilleren som er rammet av hjernehinnebetennelse, er stabil, og at vedkommende skal være på bedringens vei.

- De seks andre som er syke har hatt influensalignende symptomer noen dager. Det er rent tilfeldig at vedkommende har fått hjernehinnebetennelse samtidig som de har vært syke, sier TILs medisinsk ansvarlige Paul Hansen til VG NETT, og legger til at han ikke har noen grunn til å tro at det dreier seg om smittsom hjernehinnebetennelse.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 18:06    Post subject: Reply with quote

TIL rykker jo ned uansett, så kunne de ikke bare automatisk latt RBK vinne 5 - 0, så hadde vi sluppet dette tullet? Razz
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.09.2006 18:27    Post subject: Reply with quote

NFF er veldig strengte mhp å avlyse kamper. Disse konspirasjonsteoriene er direkte tåpelige. Folk kan dø av hjernehinnebetennelse og da må jo alle med vettet i behold skjønne at NFF ikke kan ta noen sjanser.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 16.09.2006 18:36    Post subject: Reply with quote

Det er så typisk at når jeg er hjemme og ikke jobber og har gledet meg til å se kampen på tv så blir den avlyst Sad Neste gang skal jeg banne på at jeg må jobbe. Ellers er jeg skuffet over at ikke riseth fjernes fra midtbanen nå som vi endelig har fått på plass "generalen og midtbane ankeret". Vil mye heller se Sapara sentralt og per og tettey på hver sin side.
Back to top
criw
Junior

PostPosted: 16.09.2006 18:47    Post subject: Reply with quote

syltynn wrote:
Det jeg henger meg opp i er at jeg ikke har noe trua på de 6 andre sykdomstilfellene i klubben og tror de er konstruert for at NFF skal utsette kampen.

Vel, leger har avgitt en ed, og må forholde seg til den. Tror ikke noe på at man dikter opp sykdomstilfeller fordi Rush ikke er skadefri. Tøvete å påstå slik uten dokumentasjon.

Men du får konspirere i vei. Du gjør bare deg selv til latter med slike uttalelser. Men ta flyet opp til Tromsø du, og prøv å avdekke TIL-koden. Gi ut bok, selg filmrettighetene, og få Tom Hanks til å spille deg.
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 16.09.2006 19:09    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra hjernehinnebetennelsen er jeg overbevist om at alle spiller neste kamp. Klubblegen til TIL sier at hjernehinnebetennelsesfyren er på bedringensvei og for resten av sykingan er det ingen grunn til å tro at de er smitta av samme sykdom. Vissvass fra TIL sin side. Og criw; du er ingen artigmann så ikke prøv å vær det heller.
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 16.09.2006 19:12    Post subject: Reply with quote

At kampen ble avlyst passer nok Tromsø perfekt. Da får de Rushfeldt og Regiussen spilleklare til neste møte og hvis kampen spilles 28. September møter de et RBK lag som må spille 3 kamper på en uke (Odd Grenland 25.9, Tromsø 28.9. og Lyn 1.10.). Det er vel ingen i Tromsø som griner på nesa av dette? Cool

Last edited by Peto on 16.09.2006 19:13; edited 1 time in total
Back to top
criw
Junior

PostPosted: 16.09.2006 19:13    Post subject: Reply with quote

Artikkel i adressa.no
Quote:
Smittsom hjernehinnebetennelse forårsakes av meningokokkbakterier, og det finnes ikke vaksine mot den vanligste forekomsten av sykdommen som kalles hjernehinnebetennelse type B.

Dødeligheten er på 10 prosent og sykdommen rammer årlig 100 - 200 personer i Norge. Fra midten av 1970-tallet til rundt 1990 var det 400 tilfeller i året av denne sykdommen, og Nord-Norge var særlig utsatt.

Best å ikke ta noen sjanser, med andre ord.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.09.2006 19:30    Post subject: Reply with quote

Greit at NFF forholder seg til legeuttalelser fremfor synsere som syltynn
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.09.2006 19:46    Post subject: Reply with quote

criw wrote:
Artikkel i adressa.no
Quote:
Smittsom hjernehinnebetennelse forårsakes av meningokokkbakterier, og det finnes ikke vaksine mot den vanligste forekomsten av sykdommen som kalles hjernehinnebetennelse type B.

Dødeligheten er på 10 prosent og sykdommen rammer årlig 100 - 200 personer i Norge. Fra midten av 1970-tallet til rundt 1990 var det 400 tilfeller i året av denne sykdommen, og Nord-Norge var særlig utsatt.

Best å ikke ta noen sjanser, med andre ord.

Latterlig å trekke frem dette da ingen av spillerne er satt i karantene, nettop fordi det ikke er smittsom hjernehinnebetennelse.

Hjernehinnebetennelsen må selvsagt tas på alvor. Og er resten av spillerne syke så er de det, men synes det er litt dumt å late som de er redde for smitte. Ellers er det jo ikke så mye å gjøre med saken. Kan da ikke fatte at de virkelig vil utnytte noe slikt. Jævlig synd uansett, hadde gledet meg til kamp.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Next
Page 7 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb