View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 15.08.2017 20:30 Post subject: |
|
|
CLkvart wrote: | Jeg er helt utladet, har vært et par slitsomme dager med F5. |
Var det noen som rakk å spørre Kåre/SIB om dette var den siste signeringen dette vinduet? |
|
Back to top |
|
 |
ventrec Junior
|
Posted: 15.08.2017 20:37 Post subject: |
|
|
Creds til alle som har bidratt i tråden. Det har vært morsom lesing de siste dagene! |
|
Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 15.08.2017 20:40 Post subject: |
|
|
Tusen takk til Mikkelsen! Det er bare å bøye seg i undring og ærbødighet.
Det har vært stor underholdning å lese tråden siden i går. Fantastisk signering som jeg gleder meg stort til å se i verdens vakreste drakt framover  _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
Back to top |
|
 |
kjoersvik Senior
|
Posted: 15.08.2017 20:57 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.08.2017 20:58 Post subject: |
|
|
Predicted wrote: | SFL wrote: | Apropos Adegbenro og alder. Synes det var spennende at han fulgte med fotball på TV allerede da han var 1 år (refererer til å ha sett MILAN - RBK i 1996). Selvfølgelig mulig at han har sett det i ettertid, men det hørtes litt mistenkelig ut akkurat slik han sa det. |
Jeg er for ung til å huske denne kampen live, men kunne jo banne på at jeg så den kampen om jeg ikke tenker meg om først. |
i intervjuet nevner han å se Rosenborg i CL og Milan-kampen to forskjellige setninger. Det er i teksten at de er blitt smørt sammen.
Jeg antar at han så Valencia- og Chelsea-kampene og at Mikkelsen har delt Milan-kampen på Youtube. |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 15.08.2017 21:03 Post subject: |
|
|
ajax1 wrote: | Da ankom han hotellet, veldig hyggelig type!
Han håper han blir klar til Torsdag og ble veldig interessert da jeg kunne fortelle at høyresiden av Ajax forsvaret/midtbanen var det svake leddet som han lett kan utfordre.  |
Nice, får se om han får muligheten da, eller om Trondsen blir foretrukket som etterinnmeldt spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.08.2017 21:14 Post subject: |
|
|
Dette var jaggu gode nyheter ja! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 15.08.2017 21:15 Post subject: |
|
|
MIKKELSEN
 _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 15.08.2017 21:22 Post subject: |
|
|
Samuel må inn i troppen mot Ajax... Han gir oss en ny dimensjon når vi ligger lavt og skal benytte oss av kontringer. Og der framme ligger Lorden og venter på ham. Dette må Kåre ordne i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
knallback Senior
|
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.08.2017 21:32 Post subject: |
|
|
Den pressekonferansen ja... Kåre sa ingenting om Adegbenro er en strålende herremann eller ei. Da er det er liksom en bit som ikke har falt helt på plass ennå. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.08.2017 21:47 Post subject: |
|
|
Han er uansett en mann av Herren.
Utrolig bra at dette løste seg. Endelig får vi en offensiv spiller med ordentlig x-faktor og evne til å avgjøre kamper på egenhånd igjen. Takk og lov for at han allerede er integrert nok. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.08.2017 21:48 Post subject: |
|
|
En strålende herrenmann. Ok. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.08.2017 21:53 Post subject: |
|
|
For en dag gutter! Lite produktive dager på jobb på mange av oss, og lite oppussing, men sånn er det å være Rosenborg supporter! Gratulerer til oss med nok en ny spiller!
Og takk for en hyggelig, morsom og spennende dag!
Velkommen Adegbenro!  |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 15.08.2017 21:54 Post subject: |
|
|
I diskusjonen rundt hvem av Trondsen eller Samuel som skal inn i troppen mot Ajax, mener jeg det er idiotisk om de ikke velger Adegbenro. Å kaste Trondsen inn til ulvene mot Ajax er risikosport og kan gi han en temmelig uggen start på RBK-karrieren. Å bekle en midtbane-posisjon på Rosenborg er krevende og trenger tilvenning og samhandling med gruppa.
Samuel derimot kan gå rett inn på høyresiden i Hellands skadefravær. Ser for meg han er heltent på å imponere i sin nye klubb med Jesus og "hele" fotball-europa som tilskuere. Alt han trenger er én god gjennombruddspasning!
Håper Kåre gjør det eneste riktige valget i dette luksus-problemet.
Plutselig gleder jeg meg mye mer til kampen på torsdag, enn jeg tidligere har gjort!  |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.08.2017 22:02 Post subject: |
|
|
Da er det bare å kjøpe seg RBK-drakt med Adegbenro på baksida
Historiens kuleste overgang?  |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 15.08.2017 22:03 Post subject: |
|
|
Trondheim wrote: | Litt av noen krav han hadde, men utbygginga av Lerkendal er i full gang..
 |
Ryktes at denne sangen blir fast pauseinnslag på hjemmekampene fremover:
https://www.youtube.com/w...wbGjzF3mB0
(En meget god rockelåt fra 70-tallet, og har hatt den i bakhodet når jeg har lest meg gjennom alle sidene i denne tråden.) |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 15.08.2017 22:04 Post subject: |
|
|
Hehe det synes vel du ja Mikkelsen!
Han har forøvrig "Samuel" bakpå drakta _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 15.08.2017 22:05 Post subject: |
|
|
Hiver meg på lovprisningene her! Fantastisk underholdende overgangssaga og ikke minst himmelsk signering til slutt!
Ser i retroperspektiv tilbake på mine argumentasjoner i "Strategi for spillerkjøp"-tråden for et par år siden, da jeg mente vi hadde kjøpt feil ving fra Viking:
Quote: | Man kan jo sammenlikne Yann-Erik de Lanlay, Brutter'ns kjæledegge, med en annen Viking-ving, Samuel Adegbenro. de Lanlay ble kjøpt for åtte millioner, mens Adegbenro ble kjøpt for en billig penge fra nigeriansk førstedivisjon. Adegbenro ble en umiddelbar suksess for Viking i fjorårssesongen, mens de Lanlay fortsatt har til gode å vise at han er verdt innkjøpsprisen. |
Ettertiden har vel vist at de Lanlay var verdt pengene, og Adegbenro har gjennom tre og en halv sesong for Viking allerede bevist at han er verdt et titalls millioner om ikke mer. Selv om vi nok kunne fått han billigere hvis vi hadde handlet før. Kanskje Samuel kan være en portåpner for nye potensielle stjernespillere fra samme kultur, som også er langt billigere i innkjøp? Dette er en vel uansett en diskusjon for ovennevnte tråd.
Morsomt at han allerede før signeringen er så close med fansen gjennom sosiale medier. Fikk selv like på min velkomsthilsen på insta Lett å like, og en sterk kontrast til den etablerte stereotypien hos enkelte om at afrikanere har for høyt ego til å passe inn i RBK og bare går etter penger.
Og ja - selvfølgelig skal Samuel spille mot Ajax! Han kan være forskjellen på EL eller elendighet. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.08.2017 22:07 Post subject: |
|
|
SeG wrote: | Hehe det synes vel du ja Mikkelsen!
Han har forøvrig "Samuel" bakpå drakta |
Da blir det Samuel  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 15.08.2017 22:10 Post subject: |
|
|
Tror nok det blir en selv! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 15.08.2017 22:26 Post subject: |
|
|
Nå som Mikkelsen får mye cred her inne, så fant jeg fram hans
Uttalelse om SIB på Søderlund sin side i januar:
t: 28.01.2017 21:21
Tittel: Svar med Sitat
Hvis RBK sikter på Søderlund så er det bare å ta ferie og frem til serieåpning. Kommer kanskje til å bli ræva overgangsvindu slik det alltid har vært under SIB. Ingen spenning.
NÃ¥ bør vel SIB fÃ¥ litt skryt eller Mikkelsen?😅 _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.08.2017 22:35 Post subject: |
|
|
Uten meg hadde jo ikke Samuel signert? Må jo bidra til spenning på egenhånd?
Når det er sagt så syns jeg det du prøver å komme frem til er litt dumt. For etter januarvinduet, har jeg vel nevnt flere ganger at jeg var fornøyd med spillerne vi fikk inn, og at vi har kanskje tidenes beste tropp i nyere tid. Men gidder ikke finne det frem. Har alltid prøvd å finne ut om det er SIB eller KI som har hatt mest å si for de spillerne som har blitt hentet, da jeg syns vi henter riktige og gode spillere. Unntaket var vel første overgangsvinduet at KI og SIB trodde de skulle gjøre RBK til kun trøndersk lag og komme seg til CL, da de hentet Bakenga, Stamnestrø og interessert i andre trøndere som ikke holdte nivået. Noe som vi også ser i ettertid. |
|
Back to top |
|
 |
|