English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.08.2004 15:32    Post subject: Reply with quote

Helstad var et ok kjøp

Håper han gjør det bra i europa da

Knerten Mr. Green
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran

PostPosted: 06.09.2004 22:21    Post subject: Reply with quote

Helstad var ikke dum, nei, han er jo allerede erfaren med europa, selv om det ikke har blitt all verdens spilletid. Håper at han lykkes og t han blir den nye Brattbakk, etter at brattbakk har scora en to-tre mål på slutten av denne sesongen. Den respekten gir vi han. slår nesten belsvik, og han har scora årets viktigste mål

Samtidig må jeg få spørre om hvorfor det er så stort å spille i østerrike, er den ligaen så mye bedre enn tippeligaen? Ha vanskelig for å tro at det er mer penger der. Syns det er merkelig at alle nordmenn som ville til utlandet gikk dit en liten periode
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 06.09.2004 22:41    Post subject: Reply with quote

troinndern wrote:
Ha vanskelig for å tro at det er mer penger der.

Tror det varierer. Bjørn Otto Bragstad og Jan-Ove Pedersen i Bregenz hever sikkert "standard Tippeligalønn" anno 2000; dvs. rundt én mill. i året.

I hovedstadsklubben Austria Wien, eid av tobakksgiganten Magna, er situasjonen bedre - sett med pengeøyne. Benkesliter Helstad tjente visst fire mill. i året, mens toppscorer Rush sikkert tjener enda mer.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 07.09.2004 11:10    Post subject: Reply with quote

Da kan jo muligens Østerrike være et alternativt marked for rosenborg å lete etter nye spillere, eller USA da, der lønnstaket ikke er så skyhøyt.
Toom
Senior

PostPosted: 07.09.2004 13:38    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om Østerrike er stedet å lete egentlig, kanskje bare fordommer fra min side, jeg vet ikke. Brann hentet en Østerriker nå, kommer ikke på navnet i farta.

Går nok ann å lete litt i Usa ja, men det er ikke så lett å gjøre et kupp der borte heller tror jeg.

Men hadde ikke vært dumt å forsterke stallen med en midtstopper, har jo alltids Torjus Hansen hvis Hoftun eller Riseth blir skadet, men han har vel til gode å vise at han holder samme nivå som dem.

Skulle slått til på Andreas Jakobsson før Southhampton, han hadde vel blitt for dyr muligens. Jeg kan ikke si jeg kommer på en midtstopper som kunne vært aktuell for RBK i øyeblikket..

Bjørn Otto Bragstad gir seg etter sesongen, eller jeg jeg feil nå?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 07.09.2004 13:50    Post subject: Reply with quote

Bragstad ga seg vel i mai eller noe sånt tror jeg.
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 07.09.2004 15:56    Post subject: Reply with quote

er vel ingenting galt med å lete i østerike... bortsett fra at rosenborg burde i første omgang lete i det norske markedet.... er viktig at rosenborg har flest norske spillere og beholder lønnstrukturen....
Toom
Senior

PostPosted: 07.09.2004 15:57    Post subject: Reply with quote

Noen som har noen aktuelle midtstopper navn?

Brede Hangeland er den jeg kommer på i farta, men er han god nok for RBK?

Are Tronseth og Frode J. har blitt nevnt her tidligere tråder.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 07.09.2004 19:00    Post subject: Reply with quote

Jedidalen wrote:
Bragstad ga seg vel i mai eller noe sånt tror jeg.

He-he, det er sant det. Fort gjort å glemme i farta. Wink

Med andre ord: Jan-Ove Pedersen er eneste nordmann i Bregenz i øyeblikket:

Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.09.2004 09:18    Post subject: Til stano_11 og om nye spillere Reply with quote

I all beskjedenhet vil jeg nevne at jeg var den første her på forumet som lanserte Peter Kopteff og Ragnvald Soma (til stano_11 som mener jeg er grilla! Jeg ber jeg om at du går igjennom sidene om nye spillere og du vil se at det er rett). Soma/Kopteff er to spillere jeg mener ville ha vært et scoop for RBK. Soma hadde RBK muligheten til å hente da Bryne rykket ned. I god tid før nedrykket skrev jeg et varsko om at han måtte hentes. Nå er det for sent.

Kopteff er nå Bosman spiller (snart) og burde hentes som venstre ving. Først da vil RBK ha vinger på begge sider som er hyperfarlige og som kan skape noe ut av ingenting! Helstad har spilt ving på landslaget uten å imponere meg og jeg velger å tro at han først og fremst er tenkt som spiss.

Jeg har også lansert Rune Bolseth som for meg er en spennende sentral midtbanespiller og nå lanserer jeg en ny og gammel favoritt: (som jeg også har lansert tidligere) ANDRE MURI. Selvfølgelig var jeg også den første til å lansere ham (til stano_11). RBK bør hente MURI når vinduet åpnes mot jul. De trenger stoppere!

Til de som mener Hangeland er perfekt erstatter for Hoftun - det er feil!
Soma hadde vært rett mann! Hoftun er en spillende forsvarsspiller. Det er også Soma. Han var sentral midtbanespiller for Bryne og var veldig GOD. Hangeland kan også spille på midtbanen, men har slett ikke det samme overblikket og de tekniske kvaliteter som Soma. I tillegg er Soma langt hurtigere enn Hangeland (selv om ingen av dem er spesielt raske). Både Hangeland og Soma er kjent for å være gode hodespillere. Jeg gremmes når jeg ser at Hangeland kan være aktuell. Jeg tenker da på RBK styret som i fjor sa at de ikke ville kjøpe Soma fordi han var for treg!!

Til stano_11 (jeg er nå i kokain rus): Jeg vil ha en diskusjon omkring Andre Muri! Etter at RBK mistet Soma, vil jeg at de ihvertfall får tak i Muri. Til RBK styret som mente at Soma var for treg - MURI ER RASK!, meget sterk og meget god hodet (og ca 190 høy)! Han er LANGT bedre enn Claus Lundekvam og burde fått plassen hans på landslaget. MURI var DET norske forsvaret på U21 landslaget da han var der for to år siden og er i dag den spilleren som holder høyest nivå på Stabæk (ved siden av en normal Andresen, men han har ikke vært normal i høst). Stano_11 - dette er det jeg nå ser i min kokainrus. Forrige uke Bolseth, denne uken Muri. Hva blir det neste?
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.09.2004 11:30    Post subject: Reply with quote

Vel TomH. Det holder vel med den rusen du har allerede. Mere nå så kan det gå galt Smile.

Ser du er veldig for å hente Kopteff, Soma og Muri. Når det gjelder Kopteff så har vel ikke han imponert i år. Han har som regel 3-5 veldige gode kamper i løpet av en sesong. Det er ikke godt nok til at Rosenborg skal hente ham etter min mening. Soma er selvfølgelig en god Tippeligaspiller. Men som Bratseth har sagt, er han ikke rask nok. Da heller jeg mer mot Hangeland, selv om jeg faktisk i den senere tid er blitt mer usikker på ham. Etter min mening må vi utenlands for å se på midtstoppere. Kan ikke se at det er en i Tippeligaen som kan forsterke Rosenborg blant stopperne. Og det er jo derfor man henter spillere. For at de skal forsterke og ikke for å fylle opp. Til slutt har du nevnt Muri. Han forsterker ikke Rosenborg nå men er ung. Er langt fra overbevisst om han er mannen.

Jeg vil si at Rosenborg har gjort en bra jobb på overgangsmarkedet. Registrer at Frode Johnsen sutrer i media over at de har hentet såpass mange. Det er ikke første gangen han gjør det. Det var vel i vinter han gikk ut med at stallen til Rosenborg før sesongstart i år var god nok. Der tok han feil. Det virker som om han ikke vil ha konkurranse. Vel, da vil jeg si han er i feil bransje. Etter at Rosenborg hentet Hellstad håper og tror jeg at Rosenborg vil selge Frode Johnsen når sesongen er ferdig og satser fullt på Helstad som midtspiss. Håper at Crystal Palace fortsatt er interessert og vil legge noen pund på bordet for ham.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2004 11:49    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Benkesliter Helstad tjente visst fire mill. i året, mens toppscorer Rush sikkert tjener enda mer.

Svaret står på trykk i Dagbladet i dag:

"Rushfeldt tjener over 10 millioner i året i Austria."

Les mer: - Har ikke scoret nok

...med andre ord tjener de beste i Østerrike tre ganger så mye som RBK tilbyr til de som har vært lengst i klubben.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 08.09.2004 16:45    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Etter at Rosenborg hentet Hellstad håper og tror jeg at Rosenborg vil selge Frode Johnsen når sesongen er ferdig og satser fullt på Helstad som midtspiss. Håper at Crystal Palace fortsatt er interessert og vil legge noen pund på bordet for ham.

Hang med sånn ca hit. Da var jeg ikke enig lenger. Ikke at jeg blir så enormt deppa om Frode går, men han er en flott fyr å ha i troppen, men jeg mener IKKE Helstad er den man skal satse på i midten hos RBK. Jeg hadde foretrukket en spiller med mere enn èn force. Frode hodespillet og meget lite annet. Helstad farta (om han har den lenger) og ikke så mye annet.

Tar gjerne en til som Braaten, god på bakken, sterk i lufta og tar ikke imot ballen som fjøsveggen når du skyter på den...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Salomon
Junior

PostPosted: 08.09.2004 17:48    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
... og tar ikke imot ballen som fjøsveggen når du skyter på den...

Hehehehe... Very Happy
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 08.09.2004 18:30    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Tar gjerne en til som Braaten, god på bakken, sterk i lufta og tar ikke imot ballen som fjøsveggen når du skyter på den...

jahaja... da er definitivt ikke frode en mann å satse på.... Der er nok helstad atskillig bedre....
Stano_11
Veteran

PostPosted: 09.09.2004 08:19    Post subject: Reply with quote

Ser at Finland har fått fram en ny ving/spiss, Eremenko, som gjør det meget bra. Sjekket litt rundt ham og han spiller visst for Lecce i Italia nå. Rart ikke Rosenborg har prøvd seg på ham tidligere hvis han er så god som noen vil ha det til. Ung er han og. 21 år og vingspiller.

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=243993

Men det er jo ikke noen nyhet at Rosenborg ikke har kontroll på hvilke unge gode spillere som befinner seg i Skandinavia før de blir hentet opp av andre klubber i Europa.

Synes det er meget rart at ikke Rosenborg ikke har en fulltidsansatt speider som sonderer markedet i Norden og evt. andre land. De sender jo Bjørn Hansen noen ganger men det er langt fra nok. De har råd til å betale en slik person(er).
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 09.09.2004 13:31    Post subject: MIDTSTOPPER og VING Reply with quote

Ja, jeg er veldig for både MURI og KOPTEFF. Er det virkelig ingen andre her som mener at MURI holder landslagsnivå?? Av RBK`s midtstoppere er det kun Hoftun jeg stoler på. Jeg våger påstanden om at Muri ikke er en dårligere midtstopper enn Riseth! Riseth har mere erfaring, men jeg er slett ikke trygg på Riseth. Han kan gjøre mye rart. Muri ER veldig god!

Til svar om at Kopteff ikke er god nok for RBK (til stano_11), fordi han kun spiller 5-6 virkelig gode kamper i løpet av en sesong. Hvor mange virkelig gode kamper spiller Brattbakk i løpet av en sesong? Dessuten er det ikke nødvendig for Kopteff å spille virkelig godt for å avgjøre jevne kamper. Kopteff har akkurat de samme kvaliteter alle lovpriser Braaten for, men i tillegg har Kopteff en meget god skuddfot (han kan skåre fra 25 m). Siden han i tillegg er Bosman-spiller ser jeg ingen risiko ved å hente ham! Kopteff var tross alt eneste Vikingspiller som holdt lekestue med hvem som helst når Viking var ute i Europacupen. Han ville blitt en svært verdifull tilvekst for venstresiden til RBK. Brattbakk er ikke akkurat en type spiller som skaper sjanser, utforderer og slår gode innlegg....Tror RBk ville fått et helt vanvittig godt angrep med raske, driblesterke og målfarlige vinger som nettopp Kopteff og Braaten.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 09.09.2004 15:54    Post subject: Reply with quote

ikke mer vinger i år takk.... tror vi tar det litt med ro på kjøpefronten frem til værtfall sesongen er over.... det eneste er at vi må starte allerede å skaffe oss oversikt over gode midtstopper som er 23 år eller yngre.... vi skulle gjerne hatt en slik nå sbart som kunne fått spilt litt ilag med hoftun, og lært hvordan man skal gjøre det....samt at vi hadde hatt tryghet i forsvare enda...
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2004 18:21    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Synes det er meget rart at ikke Rosenborg ikke har en fulltidsansatt speider som sonderer markedet i Norden og evt. andre land. De sender jo Bjørn Hansen noen ganger men det er langt fra nok. De har råd til å betale en slik person(er).

Dette har jeg tatt opp med flere "instanser" på Brakka:

- Vi trenger ikke et eget speidernettverk. Vi har heller ikke råd til det. Det er nok av agenter som hele tida tipser oss om spillere. Telefonen ringer i ett kjør for å fortelle om hvem som er tilgjengelig, sier Rune Bratseth.

- Slikt må vi se i forhold til økonomi. Vi kutter i spillerlønningene for tida, og det er ikke bare-bare å utvide administrasjonen. Samtidig har vi allerede et stort kontaktnett, bestående av personer med en eller annen tilhørlighet til klubben – ofte tidligere spillere. De tipser oss om interessante spillere, som vi deretter tar en nærmere titt på, sier Ola By Rise.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 09.09.2004 18:35    Post subject: Reply with quote

De grunnene der er rett og slett for dårlige!
Det er ingen som sier de skal sende nordmenn og betale de for å bo i utlandet, men det er ikke noe problem å knytte til seg fotballpersonligheter som har peiling og som bevisst siler markedene de forholder seg til for RBK. Det er heller ikke uvanlig at slike folk er knyttet til flere klubber.
Er en slik lokal speider tilknyttet både RBK og AC f.eks, vil en ny litmanen bli presentert for AC først, og deretter RBK om de ikke beit på i sedvanlig "pecking order".

Jeg er forøvrig enig i at Kopteff har kvaliteter RBK mangler. At han ikke spiller til 9 på børsen for VIKING(!!!) er ikke akkurat noe sjokk. Slike spillertyper er heller aldri like stabile i prestasjonene som en Hoftun.
Nå foretrekker jeg dog at vi plukker Ødegård og flytter Braaten på venstrekanten hvor han hører hjemme.
Forøvrig helt enig i at vi trenger stoppere i første halvdel av 20 åra.
Men spør du meg så har vi fortsatt ikke noe som holder mål på høyrebacken. Basma trenger rett og slett et nakkeskudd av ren skjær medlidenhet nå...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2004 18:54    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
spør du meg så har vi fortsatt ikke noe som holder mål på høyrebacken.

Jon Inge Høiland/Alexander Aas kunne nok ha vært minst like gode alternativer som Russell, ja.

Imidlertid er det enda mer krise i midtforsvaret, spør du meg. Torjus Hansén har nå gått mer eller mindre konstant skadet i tre måneder, og i øyeblikket er vi nødt til å rokere om på laget dersom én fra duoen Hoftun/Riseth blir uaktuelle for spill.... Rolling Eyes
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.09.2004 10:56    Post subject: Til 2mas sjef Reply with quote

2mas, vi har jo en meget god midtstopper her i landet som er norsk. Jeg har nevnt det før og gjør det igjen. ANDRE MURI er veldig god! Han er høy (ca 1.90+), rask, meget god på hodet og sterk. I tillegg er han god med ball! Muri er IKKE en dårligere midtstopper enn f.eks Riseth (han kan jo gjøre mye rart innimellom). Alderen taler heller ikke imot ham (23 tror jeg).
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.09.2004 11:53    Post subject: Reply with quote

He-he, har jeg sagt noe i mot Muri, da? Wink

I alle fall kan verken han eller noen andre bli kjøpt inn før 1. januar...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 10.09.2004 12:47    Post subject: Reply with quote

Her er det noen spillere jeg mener bør være svært akruell for Rosenborg. Tror de har blitt nevnt tidligere på forumet:

Mikael Antonsson, IFK Gøteborg - Forsvar
Afonso Alves, Malmø - midtbane
Dan Anton Johansen, Brøndby - Forsvar

Jeg mener at Rosenborg foreløpig er godt forspent med angripere. Må se hvordan Helstad gjør det iallefall. Har store forventninger til ham. Når det gjelder midtbane og forsvar trenger vi etter denne sesongen nye folk der. 1 av de 3 jeg har listet opp bør komme inn stadionportene som Rosenborgspiller 01.01.05 og ikke 31.08.05. Rosenborg har hatt en uvane for å hente spillere i juli og august. Det er dårlig forarbeid. Bedre at de kommer i januar, blir kjent med spillestilen og forholdene. Da er de bedre fotballspillere og.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 10.09.2004 14:00    Post subject: Reply with quote

TomH.... hehe.... er du broren hannes eller? kansej du er han? høres næstn slik ut.... Bare Andre Muri på deg Wink men,men.... jeg skal ikke si noe imot han.... Har ikke sett han spille....
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 133, 134, 135  Next
Page 37 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb