| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 13.08.2017 23:23 Post subject: |
|
|
| I tillegg til å ha imponert sentralt for U21, har han jo også vært bra for A-landslaget på venstreback. Er stor fan av å ha kvalitetsspillere som kan bekle mange posisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 13.08.2017 23:24 Post subject: |
|
|
| Sander Berge gikk vell for 20millioner til Genk. Synes ikke Sander Berge var mye bedre i VIF før han ble solgt. Føler 15mill er noenlunde riktig pris, for en 22 åring som har vært en av ligaens beste denne sesongen, og som bare kommer til å utvikle seg. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 13.08.2017 23:30 Post subject: |
|
|
Vi må også regne med at prisen er delt opp på noe vis. Rundt 10 mill nå sikkert, med fremtidige bonuser basert på prestasjon og kamper etc _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 13.08.2017 23:49 Post subject: |
|
|
United-supportere klikka i vinkel over Lukaku sin pris.
Men når han presterer så betyr ikke pengene noe. Noe av det samme vil skje her. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 14.08.2017 00:04 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Nå ble jeg inspirert til å søke opp dine fantastiske rapporter fra Eliteturneringa, dags. Du skrev da følgende om Helland: "Jeg tror dessverre han vil slite på seniornivå pga at han er for treig (tung i rævva høres for strengt ut), og det er veldig synd. Men jeg har tatt feil før. Ellers veldig artig å se på denne spilleren."
Det var jo ikke direkte feil da.  |
Hehe, jeg skrev jo hovedsaklig positivt om han da. Han var ikke blant de best trente spillerne på den tida. Kombinert med dårlig toppfart så han litt tung i ræva ut. Men sjøl da var han involvert i stort sett alt av mål og målsjanser. Jeg tok nok delvis feil, håper jeg treffer bedre med mine spådommer om Trondsen.  _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 14.08.2017 00:09 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | KitWalker,
ha ha, du knapt sett Trondsen spille og likevel fremstår du som talerør for de ultra negative! Jeg regner med at du innser at det er litt for dumt?
1) Trondsen kan spille over alt på banen (spes. sentralt og på venstresiden). Han har tilsynelatende alle de ferdighetene som er nødvendige for å bli en markant spiller for RBK på midtbanen. |
Da burde du kanskje begrunne hvorfor han kommer til å lykkes i RBKs 4-3-3 system. Hva er hans styrker og svakheter? Å si at han har bra dødballfot som eneste argument holder ikke, da det ikke er det RBK har behov for.
Av det jeg har sett av han, ser jeg på hans styrker på det defensive. Han virker som en ryddegutt. Offensivt er han ikke så god. Basert på noen få kamper altså. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2017 00:10 Post subject: |
|
|
Jeg mente at du på mange måter hadde rett (der og da). Det var ikke sarkasme. "Tung i ræva" (og selvfølgelig hinder i veien for seg selv) var spot on! Dine rapporter registreres med interesse, fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2017 00:16 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Han virker som en ryddegutt. Offensivt er han ikke så god. |
Dette virker for meg som det totalt motsatte av det andre her har skrevet, men jeg vet ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
S08 Junior
|
Posted: 14.08.2017 00:17 Post subject: |
|
|
-Sarpsborg 08 har avslått flere bud på Anders Trondsen tidligere i sommer, senest onsdag denne uken avslo Sarpsborg et bud på Trondsen.
-Etter det SA erfarer har det kommet et bud med en totalverdi på over 14 millioner kroner på Trondsen. I tillegg skal klubben også ha sikret seg rettigheter ved eventuelt videresalg fra ny klubb.
-Etter det SA erfarer er det nå Rosenborg som har sikret seg spilleren. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2017 00:18 Post subject: |
|
|
Hvordan vil du beskrive Trondsen? |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 14.08.2017 00:29 Post subject: |
|
|
Endelig, herlig signering. Vil trolig trenge lite tid på å finne seg til rette, er en kvalitetspotet jeg tror vil heve oss enten det er som sentral, indreløper eller ving. Kanskje det blir litt scwung over dødballer og innlegg igjen også. Velkommen Anders!  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.08.2017 00:40 Post subject: |
|
|
Oisann. 15 mill for Anders Trondsen ja... Det får en si, Bjørnebye må virkelig ha sett noe stort her.
Trondsen er bra han, og slår han til er det ingen som bryr seg om 5 eller 15 mill. Men forventningene blir lagt høyt nå. Har han samme utviklingskurven som Konradsen kommer det til å bli rimelig negativt press på han.
Men men, artig å vise litt muskler på overgangsmarkedet da. Bjørnebye liker det. 2017 har gitt oss Bendtner og Trondsen. To av de dyreste overgangene i klubbens historie. |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 14.08.2017 00:42 Post subject: |
|
|
FOR I KNOW THE PLANS I HAVE FOR YOU SAYS THE SIB.
PLANS FOR GOOD AND NOT FOR DISASTER
TO GIVE YOU A FUTURE AND HOPE
🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿
(100% HOFTUN) |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.08.2017 00:44 Post subject: |
|
|
| Er dette hentet fra twitter-kontoen til Adegbenro? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2017 00:45 Post subject: |
|
|
I MAY FAIL BUT MY SIB NEVER FAIL
(100% BRATSETH)
Oppbrukt allerede, men arti læll. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.08.2017 02:36 Post subject: |
|
|
| Hulken wrote: | | Sander Berge gikk vell for 20millioner til Genk. Synes ikke Sander Berge var mye bedre i VIF før han ble solgt. Føler 15mill er noenlunde riktig pris, for en 22 åring som har vært en av ligaens beste denne sesongen, og som bare kommer til å utvikle seg. |
Tja, gikk ikke en kamp der jeg så Berge spille uten at jeg ble voldsomt imponert. Dessuten hadde han åpenbart et meget stort potensial.
Nå har jeg ikke sett mye av Trondsen og vet ikke helt hva jeg skal tenke, men av det jeg har sett, får jeg ikke følelsen av at the sky er the limit akkurat. En ganske god spiller som er litt god på mye forskjellig, men som ikke briljerer. Håper naturligvis at han vil ta ytterligere steg og bli en spiller av internasjonalt format. Og selvfølgelig tar jeg et stort forbehold, for jeg har ikke sett han nok til å ha sterke meninger: p
Mener ganske klart at Berge for 20 millioner var (med datidens informasjon) et vesentlig bedre kjøp enn Trondsen for 15. Uansett er det jo gledelig at midtbanen styrkes, selv om summen er drøy. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 14.08.2017 05:47 Post subject: |
|
|
Vi trenger i allefall en sentral midtbanespiller, det har vel vært omtrent krise lenge nå, så om den prisen blir 14m som omtalt, må vi bare finne oss i det for de gror tydeligvis ikke på trær å Trondsen fyller ikke utenlandskvota våres.
Jeg ser på det som verdt det for oss.  |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 14.08.2017 06:17 Post subject: |
|
|
Mange penger, men hvis vi løser problemet vårt sentralt i banen er det greit å betale litt. Men som man sier: hvis du synes kompetanse er dyrt kan du prøve inkompetanse.
Han har mye positivt ved seg. Alder, kan bekle flere posisjoner ved behov, ambisiøs samtidig som han tar et skritt av gangen og en bra skudd/dødballfot. Kommer til å være et hett salgsobjekt hvis han klarer seg bra og pengene vi legger ut kommer vi til å få igjen.
Jeg synes ellers det er synd at vi svekker en konkurrent, vi trenger motstand. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 14.08.2017 06:24 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: | Mange penger, men hvis vi løser problemet vårt sentralt i banen er det greit å betale litt. Men som man sier: hvis du synes kompetanse er dyrt kan du prøve inkompetanse.
Han har mye positivt ved seg. Alder, kan bekle flere posisjoner ved behov, ambisiøs samtidig som han tar et skritt av gangen og en bra skudd/dødballfot. Kommer til å være et hett salgsobjekt hvis han klarer seg bra og pengene vi legger ut kommer vi til å få igjen.
Jeg synes ellers det er synd at vi svekker en konkurrent, vi trenger motstand. |
De kan styrke hele laget ganske bra med 14 mill.
Tapet av en god spiller er selvfølgelig kjedelig men de kan handle ganske gode spillere for den summen! |
|
| Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 14.08.2017 06:42 Post subject: |
|
|
Konradsen - Trondsen - Jensen
Grei midtbane det  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.08.2017 06:53 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: | | Jeg synes ellers det er synd at vi svekker en konkurrent, vi trenger motstand. |
Nå har det vel ligget i kortene at S08 skal selge Trondsen før eller senere, - og gjerne før, hvis prisen er riktig. Så det er ikke direkte sånn at "vi svekker konkurrenten". Det er jo sånn de opererer: finner litt ukjente spillere som har det de ser etter (ikke minst holdninger og treningsvillighet), og videreforedler dem slik at andre blir interesserte.
Min første innskytelse var at 15 mill er for høyt, men her er det vel et salgspotensiale som gjør at dette sannsynligvis går minst i null på sikt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.08.2017 07:02 Post subject: |
|
|
Når vi var på vårt absolutt beste og kom til kvartfinaler i CL og stadig hadde berettigede håp om å gjøre det bra i gruppespill, innså vi at vi uansett måtte være en selgende klubb. I vår del av hierarkiet har man ikke noe valg.
Det er bare fint at Sarpsborg 08 forstår at dette også gjelder dem. Kanskje flere klubber kan innse det etterhvert også. Det å selge gode spillere oppover til høyere nivåer er en helt naturlig del av fotballen, og selv om troppen blir litt svakere der og da, får man penger til å styrke lag og satsning.
Dette er, etter min mening, noe som er til fordel norsk fotball. Og det tror jeg fler hadde innsett hvis de kunne fjerne fokuset på at vi er på toppen av den nasjonale næringskjeden og se at vi faktisk subsidierer full sjømann-klubbdriften deres til en viss grad. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.08.2017 07:08 Post subject: |
|
|
Mikkelsen,
når og hvor, i den pågående diskusjonen, har jeg skrevet om Trondsens dødballfot, eller at det er det RBK behøver?
Sitter du bare og finner opp ting og hevder senere at dette har blitt skrevet av andre? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 14.08.2017 07:21 Post subject: |
|
|
| 15 mill er minst 5 mill for mye, men hvis dette betyr at vi får flyttet Konradsen til indreløper så kan det bli en slags dobbel effekt jeg kan leve med. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.08.2017 07:22 Post subject: |
|
|
Dyrt, ja, men denne typen spillere i nøkkelposisjoner er fryktelig vanskelig å få tak i. Husk at vi omtrent aldri hadde god nok kvalitativ dekning på denne plassen i de 12-13 årene mellom Skammelsrud og Selnæs, og sistnevnte gikk for 40-ish millioner kort tid etter at han gjorde plassen til sin. Dette er for ordens skyld fort tregangen av det vi (eventuelt) gir for Trondsen, så butikk er det uansett, gitt at Lillehammeringen er en god tilvekst. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|