| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 10.09.2006 23:12 Post subject: |
|
|
Enig med attach. Vi trenger definitivt en høyreback, Basma er for ujevn,og bedre som stopper. Nordvik er vel foreløpig for fersk.
På stopperplass så er Basma/Riseth/Kvarme over middagshøyden, Mathiesen usikker (han bør vel snart få noen innhopp for å vurdere hvordan han tar TL-nivå?), og Koppinen har ikke overbevist meg helt enda.
Men; hvis vi skal handle så må de være på øverste hylle- er derfor litt skeptisk til nytten av å hente Håland, er ikke helt sikker på at han er særlig mye bedre enn de vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.09.2006 23:17 Post subject: |
|
|
| Er uenig i at Nordvik er for fersk. Tipper han med en 6-7 kamper fra start for RBK allerede kan bli snakket om som norges løsning på høyrebacken. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.09.2006 23:21 Post subject: |
|
|
| Hvis han er så god så er det bare å håpe at han blir gitt tillit så raskt som mulig. Selv om Strand har gjort det bra på backen i år så er det lett å se at han ikke er god nok plasseringsmessig til å være noe annet enn en reserveløsning. Basma er for ujevn. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.09.2006 23:22 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Er uenig i at Nordvik er for fersk. Tipper han med en 6-7 kamper fra start for RBK allerede kan bli snakket om som norges løsning på høyrebacken. |
du har sett han mye eller? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 10.09.2006 23:28 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Læs dette, så er du snill, Hunk. |
Det hunk sa hadde da ingen siteringsfeil? Det var jo ikke en sitering engang? Eller har han edit'a posten sin? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.09.2006 23:28 Post subject: |
|
|
Allerede første gang jeg så ham, under juniorcupfinalen i fjor, mente jeg at han var en fremtidig stjerne, noe jeg skrev her inne også.
Han har jo basiskvalitetene man ser etter hos en back, og da er det å få slippe til og spille han behøver. Da vil man, som hos Tettey, raskt se en nivåheving. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2006 23:30 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Det hunk sa hadde da ingen siteringsfeil? Det var jo ikke en sitering engang? Eller har han edit'a posten sin? |
Det var en kilometer med sitering. Harald som har redigert posten. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 10.09.2006 23:42 Post subject: |
|
|
Enig i det som er sagt om høyreback. Nordvik er vel ikke bedre enn at han kan bekle back-up rollen både som stopper og høyreback(?).
Har ingen spesielle navn i hodet for tiden, men det er ikke for min del nødvendig at han fortsatt skal være i puberteten, for å si det sånn. Synes det har blitt nok prat om foryngelse av RBK, ettersom vi nå etterhvert er i ferd med å bygge et godt, ungt lag med de som allerede er her.
25-28 år med noen års "eliteserienivå"-erfaring hadde vel vært det beste.
Skal vi forsterke mer, må det vel bli med en god ving. Essediri har vel i grunnen vist at han ikke duger de (få) sjansene han har fått i år. Jamtfall er jeg redd blir for lett defensiv enda, men er forsåvidt klar for å gi ham muligheten. VELDIG skuffende at Storflor blir. Han er slettes ikke dårlig, men heller ikke god nok, og begynner å bli for gammel til å være stallfyll. I slike roller vil jeg heller se juniorer/yngre spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 11.09.2006 19:18 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | Det eneste denne allsidigheten ødelegger er at han ikke får tilpasset seg rollen og gjort seg kjent nok med den. Men det er ingen spisskompetanse. |
Det å få en rolle/plass i laget og kun konsentrere seg om den vil skaffe en spiller, spisskopentanse. Og det er allsidigheten som øddelger utviklingen, siden en spiller ikke konsenterer seg kun om den ene rollen. Får en spiller en plass å konsentrere seg om så vil han bli bedre i den rollen. Og spillern vil få bedre sammhandlig siden han etter å ha trent i samme rolle dag inn dag ut, vil forstå medspillernes tankegang raskere.
| Quote: | | Men på den andre siden så har det også sine positive sider for spilleren da han blir kjent med flere roller, og dette kan gi fordeler i samhandlingen da han forstår hva medspillere vil gjøre i forskjellige situasjoner. |
Det er akkurat det det ikke vil gjøre siden han får for mange tanker og vil ta avgjørelsene tregere. Spillern vil rett å slett miste konsentrasjonen. Det er akkurat denne tankegangen jeg er imot!
Ellers er jeg enig med Attach osv. i at vi bør hente en høyrebeck og en midtstopper som garantert forsterker laget. Tredjeprioritenen bør være å få en klasseving eller hente en god talent, men dette bør vi vente med helt til Hyka/Toure-saken (BF) er over. 4-prioritenen bør være en midtbanespiller. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
Posted: 13.09.2006 17:08 Post subject: SPILLERSTALL 2007 |
|
|
Mye tyder på at dette blir spillerstallen 2007. Atle Roar Håland er på vei til RBK mens Espen Johnsen forsvinner ved sesongslutt hvis riktig klubb og pris er tilstede. Det kan også tyde på at Karim Essediri kan forsvinne ved sesongslutt.
Keeper;
Lars Hirschfeld
Aleksander Lund Hansen
Forsvar;
Christer Basma
Andreas Nordvik
Steffen Mathisen
Atle Roar HÃ¥land
Miika Koppinen
Bjørn Tore Kvarme
Vidar Riseth
Mikael Dorsin
Ståle Stensaas
Midtbane;
Roar Strand
Alexander Tettey
Marek Sapara
Per Ciljan Skjelbred
Jahmir Hyka
Abdoulrazack Traore
Angrep;
Jan Gunnar Solli
Daniel Braaten
Yssouf Kone
Steffen Iversen
Michael Jamtfall
Øyvind Storflor
Prosjektet med å prøve Jan Gunnar Solli sentralt på midtbanen er over og de beste kampene for Solli i RBK-trøya har vært på en av kantene som indreløper eller ving. Nå ser det ut som at Tørum ønsker å rendyrke Solli som ving og det er der plassen hans har vært i høst. Solli har både stor løpskapasitet og bra med hurtighet til å bekle en slik rolle. Dessuten har Solli gjennombruddskraft til å kunne true en back. Det Solli må forbedre er pasningsfoten og kvaliteten på innleggene. Greier han det mener jeg at RBK har en meget bra ving i Solli. Setter han derfor opp som ving fordi jeg mener det er også der Tørum ønsker å bruke ham. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 13.09.2006 17:29 Post subject: |
|
|
JGS er mindre målfarlig enn meg, og vingplassen i RBK krever at en skoret 10 mål i året. JGS er ikke brukendes som kantspiller i RBK, kun i 4-4-2. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.09.2006 17:49 Post subject: |
|
|
Så Cristiano Ronaldo hadde ikke fått plass på Rosenborg fordi han ikke scoret 10 mål i PL i fjord?
Fleipa, men målene er ærlig talt ikke det viktigste i mine øyne for en ving. Dribleferdigheter, innleggsferdigheter og fart står mye høyere, selv om scoringer selvfølgelig er en BONUS. MERK: Det jeg sier er ikke at Solli har verken tilstrekkelige dribleferdigheter, innleggsferdigheter eller fart til å være en ving som kan kjempe om plass i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.09.2006 17:51 Post subject: |
|
|
| Vi spiller 4-3-3, knerten. Minst en av vingene må være scoringsdyktig. Det holder ikke kun med spissen (som jo heller ikke er noen goalgetter). |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.09.2006 17:56 Post subject: |
|
|
| Jepp, jeg vet det, påpekte bare at scoringsferdigheter heller bør bli sett på som en bonus, en bonus i hvert fall ikke driblefant Braaten innehar alene med keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.09.2006 17:58 Post subject: |
|
|
| Man bør vel tenke mer helhetlig enn som så. Som trener bør man sørge for at vi har minst to målscorere der fremme, og ikke kun betrakte det som en bonus. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.09.2006 17:58 Post subject: |
|
|
Sammenligner man Jan Gunnar Solli med de andre vingspillerne i RBK (Braaten, Jamtfall, Storflor) kommer han dårligst ut på alle tre områdene dribleferdigheter, innlegg og fart.
Solli kan dra av folk på midtbanen, men når han nærmer seg motstandernes 16-meter går det litt for sakte med Solli til at han er noen stor trussel.
I tillegg er det helt riktig det Litjeggen og Attach påpeker, at en ving i 4-3-3 er noe annet enn en kantspiller i 4-4-2, og at man ikke har råd til å ha en som verken scorer mål eller har all verdens med målgivende som ving i et 4-3-3 system slik RBK spiller.
I tillegg til alt det andre sliter også Solli med å gjøre de riktige valgene som angrepsspiller og å gå i de riktige posisjonene. Mot Sandefjord sist stoppet angrepene ofte opp pga Solli. Enten det eller så endte det med ufarlige innlegg.
Jeg kan ikke med beste vilje se noen fremtid i RBK for Jan Gunnar Solli. Han ødelegger derimot for mer talentfulle medspillere fordi han har et navn og er landslagsspiller (merkelig nok uavhengig av prestasjoner på banen kan det virke som). |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.09.2006 18:04 Post subject: |
|
|
Jeg ville ikke hatt lyst på Ronaldo uansett. For det første syns jeg ikke han er så god. Han burde dra til La Liga. Men jeg liker ikke spillere som han.
1. Han passer bedre som Hollywood-skuespiller
2. Han sutrer som en liten baby.
PS! Jeg vet at ikke "crybaby" Ronaldo ikke har noe med RBK å gjøre, jeg bare sier noe til det Knerten sa. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.09.2006 18:08 Post subject: |
|
|
Jeg vet at dette blir litt off-topic og at det skulle vært skrevet et annet sted, men likevel.
Jeg skjønner ikke hvordan folk kan si at de ikke liker og ikke ville hatt spillere som Cristiano Ronaldo til RBK. Det er jo slike personer som gjør fotballen morsom. Finter, fart og finesser er faktisk noe av det viktigste hva gjelder å gjøre fotball interessant og moro å se på, og der er C. Ronaldo konge. Og sutrekopp? Mulig, men han er bare 21 år gutten. Ronaldo er faktisk ikke så ulik vår egen Braaten, med unntak av at Braaten er røffere i stilen og sikkert sterkere i kroppen.
PS: For de som fortsatt hater Ronaldo, sjekk signaturen min. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 13.09.2006 18:12 Post subject: |
|
|
Herregud, om du ikke hadde tatt imot Ronaldo om han ville komme til RBK er du rett og slett tilbakestående på alle mulige måter. Ronaldo var på rundens lag i PL de tre første rundene, og var stor i United i vår, og har vert enda større for Portugal både i EM og VM.
Er nok Liverpool-supporteren i deg som snakker. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.09.2006 18:13 Post subject: |
|
|
Eeh, nå syns ikke jeg at sutring og filming er så morsomt. Og den siggen din. Ronaldo, verdens beste? LoL. Hadde han spilt i Spania hadde han kanskje vært blandt de 10 beste. Nå er han kanskje blant de 20. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.09.2006 18:14 Post subject: |
|
|
MÃ¥ si meg enig med knerten og balla her.
C. Ronaldo kan kanskje være sutrete, men det er en fryd å se ham spille. Finter, fart og teknikk som knerten sier, og en utrolig måte å skru ballen på. Og så er han jo ganske pen. Måtte bare få sagt det også
...
Ok, det siste er kanskje ikke noen veldig viktig faktor i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.09.2006 18:15 Post subject: |
|
|
Mulig det er liverpool-supporteren i meg som snakker. Men jeg hater folk som filmer  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.09.2006 18:20 Post subject: |
|
|
Sorry, Juchmako. Ronaldo er opptatt
Og dette bilder oppsummerer Ronaldo som spiller.
Og klubben.
Men nok om det. Jeg syns det er viktig at RBK henter inn unge spillere. Typer som Reginiussen. U-21 og U-19 landslagsspillere. Jeg syns også det er på tide at RBK begynner som de største klubbene i Europa. Å hente 15-16 åringer. Ikke lokale trøndere, (vel det også) men først og fremst fra andre deler i landet. Det er muligens litt tidlig med utlendinger. På en annen side er jeg usikker på om det ville vært så smart å hente så unge spillere. Jeg tviler på om RBK har gode nok fasiliteter. De burde lage et ungdomsakademi. Aka Liverpool sitt. Man U har også et veldig bra et (dog ikke like bra) Og det kan bevises  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 13.09.2006 19:08 Post subject: |
|
|
Problemet med å hente 15-16-åringer fra andre steder i landet er enkelt og greit foreldrene, samt det at vi må hente inn voldsomt med slike spillere om vi skal klare å sitte igjen med de beste når vi når a-laget.
Var jo en link her inne i en eller annen tråd anngående spillerene som gikk på Wang en eller annen plass, det var ett fåtall av de som hadde blitt noe, og det må ett stort system til for å klare å få spillere igjennom disse aldersgruppene, selv i store klubber som Liverpool og United ser vi jo at det er minimalt med spillere som det i det hele tatt blir noe av. Spillere som er giganter når de er 14 år er plutselig ræva når de er 19.
Mener RBK ikke bør gå under den alderen de har lagt seg på når de hentet Traore og Hyka, når de er 17 har du litt mer kontroll på hva du henter enn når de er 15-16.
Ja ,det optimale hadde vert å hente de beste 15-16-åringene her i landet, men det hadde ikke fungert godt nok til at det hadde vert verdt satsningen.
De er gode nok og ønsker det kommer til RBK via KVT uansett gjør de ikke det da? |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 13.09.2006 19:12 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Vi spiller 4-3-3, knerten. Minst en av vingene må være scoringsdyktig. Det holder ikke kun med spissen (som jo heller ikke er noen goalgetter). |
sannhet med modifikasjoner.. Dersom vi hadde hatt en skikkelig goalgetter på midtbanen hadde det vært enklere å spille med vinger som er mindre målfarlige.. Skulle gjerne hatt en "Lampard" i RBK..
skulle forøvrig gjerne sett Espen Ruud i RBK-trøya!
Last edited by jarln on 13.09.2006 19:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|