English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Vollrik wrote:
Hva skjedde med det å hente kvalitet fremfor å hente middelmådigheter som Gudi, Stamnestrø, M. Konradsen, Lundemo, Bakenga, og flere?

Dette er i Kåres øyne backup spillere som ikke er tiltenkt noe annet enn cupspill og noen kamper i Eliteserien da "1 rekka" får hvile.

Kåre har sine 11 utvalgte, de settes opp i de viktige kampene uansett hvordan formen deres er. Selv om enkelte har prestert dårlig over.

Da blir gjerne noen på "2 rekka" sur fordi de har vært god på trening og levert godt i kamp men de får aldri spille. Etter 1-2 sesonger byttes disse ut, enten fordi de forsurer miljøet eller andre unge backup spillere dukker opp.

Savner ofte ekte forsterkninger når flere av Kåres utvalgte forsvinner. Stallen blir gradvis bare dårligere og dårligere.
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Meling, Hedenstad, Bendtner, Jevtovic?

Bildet er mer nyansert og alle spillerne man henter kan ikke være førstelagsspillere, noen må være rotasjonsspillere som de dere har nevnt og andre utviklingsobjekt som Levi og Rasmussen.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 23:02    Post subject: Reply with quote

Vi må alltid ha som mål at spillerne vi henter er gode nok for førstelaget med mindre det er snakk om juniorspillere. Utviklingsspillere er nå en ting, men spillere som Bjørdal, Stamnestrø, Rashani og Rasmussen er dårlig håndverk. Jeg vet Rasmussen er ung, men både SIB og KI var bastante på at det var Holmars erstatter de hentet.

Vi må hente på en annen hylle om vi skal bli bedre. Hva skjedde egentlig med investorgruppa? Er dette samarbeidet helt dødt? Så vidt jeg husker ønsket ikke klubben å fortsette dette samarbeidet til tross for at investorene var villige til å spytte inn penger.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2017 00:56    Post subject: Reply with quote

Det er vel såpass enkelt som at klubben ønsker at alle avgjørelser rundt stallen gjøres internt i huset. Uansett hvor velvillige de rike onklene måtte være kommer vel ikke pengene *helt* fri for betingelser?

Og skulle de være gratis penger så er det vel likevel sånn at de forventer pengene tilbake når spilleren selges. Hvis vi utvikler en spiller til å bli god, vil de da kreve å få det spilleren opprinnelig kostet? Selger vi med tap, må klubben dekke noe? Finnes det situasjoner hvor dette hensynet gjør at vi har noe annet enn 100% bestemmelsesrett på hvor vi selger en spiller for hvor mye?

Isåfall tipper jeg klubben er negativ til onkel. Og vi har vel nok av eksempler i norsk fotball på rike onkler som får et snev av stormannsgalskap og blander seg i ting som ikke hører hjemme i en medlemsstyrt klubb.
hello
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 01:18    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Vi må alltid ha som mål at spillerne vi henter er gode nok for førstelaget med mindre det er snakk om juniorspillere. Utviklingsspillere er nå en ting, men spillere som Bjørdal, Stamnestrø, Rashani og Rasmussen er dårlig håndverk. Jeg vet Rasmussen er ung, men både SIB og KI var bastante på at det var Holmars erstatter de hentet.

Alle spillere vi henter kan ikke være førstevalg. Noen må fylle opp treningsgruppa slik at vi har bra kvalitet på de fleste posisjoner selv om det blir skader. Dette må gjøres slik at de som fyller disse reserverollene faktisk er såpass gode at de kan bidra, men også med en forståelse at de ikke står først i køa. Det er her disse spillerne du ramser opp kommer inn.

Vi hentet Bendtner, Meling og Hedenstad i vinter som gikk rett inn og forsterket laget. Om ikke bedre enn deres forgjengere så er de iallefall tiltenkt å være et førstevalg.

Å bygge en stall er mer enn å peke på de beste spillerne du finner og trykke på kjøp. Du må ha en sammensetning hvor det er konkurranse, men også klare roller. Ellers blir det bare rør og misnøye.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 01:26    Post subject: Reply with quote

Investorer er vel blitt ulovlig nå i TL?

Ironisk nok er ren pengedoping fortsatt lov, forstå det den som kan.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 01:34    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Meling, Hedenstad, Bendtner, Jevtovic?

Bildet er mer nyansert og alle spillerne man henter kan ikke være førstelagsspillere, noen må være rotasjonsspillere som de dere har nevnt og andre utviklingsobjekt som Levi og Rasmussen.

Selvfølgelig det forstår jeg også. Hadde det vært 14 spillere som kjempet reelt så greit men så lenge laget er 100% skadefri og fysisk fit så stiller Kåre med sine 11, uansett hvilken form de er. Det er mitt inntrykk. Han viser en enorm tillit til de han satser på.

Andre, Hedenstad, Tore, Jørgen, Melling, Anders, Mike, Midtsjø, Dølle, Helland, Lord.

Vi har ingen rene rotasjonsspillere. Vi har backup spillere som stiller opp ved skader, suspensjoner, cupspill og noen Eliteseriekamper. Disse kommer ikke inn ved formsvikt.

Der skulle jeg ønske Kåre var råere!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 01:52    Post subject: Reply with quote

Hvor mange kamper i år har det laget der startet?

Edit: Jeg tok en sjekk. De du ramser opp som Kåre "sine 11" har ikke startet en eneste kamp sammen i år.

PÃ¥standen din om at vi har ingen rene rotasjonsspillere er faktisk og objektivt feil. Vi har mange.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 02:29    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hvor mange kamper i år har det laget der startet?

Edit: Jeg tok en sjekk. De du ramser opp som Kåre "sine 11" har ikke startet en eneste kamp sammen i år.

PÃ¥standen din om at vi har ingen rene rotasjonsspillere er faktisk og objektivt feil. Vi har mange.

Jeg tenker mest på enkeltspillere i Kåres første 11er. Det er en klar oppfatning at enkelte spillere burde vært satt på benken pga middelmådige/dårlige prestasjoner over tid. Det gjelder spillere i alle ledd.

Hvor mange har ikke argumentert at Midtsjø, Konrad, Helland og Bendtner burde fått seg en pause? For at noen utfordrere kan vise seg frem, og her er mitt poeng.

Kåre har allerede i januar laget klart. Spillere som kommer inn ettervært endrer jo uttaket men fordelingen 1 rekke/2 rekke står inntakt. Det er ikke slik at han åpner opp for 2-3 posisjoner hvor det rulleres aktivt mellom spillere, det er i mitt hode rotasjonsspillere.

Poenget mitt er at er du ikke vurdert som god nok i januar så vil du ikke kunne kjempe deg til en fast plass på laget. Om den du kjemper med er skadefri og kampklar så spiller han, uansett hvor bra du presterer på trening eller når sjansen byr seg.

Selv om du leverer 11 mål på dine tolv siste kamper så må du se de viktigste kampene fra sidelinjen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 05.08.2017 06:58    Post subject: Reply with quote

Synes også at det satses for lite på unge spillere. Talenter har fått seg en knekk under Kåre.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 08:25    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Mitt eneste, men bastante krav er at Ingebrigtsen tar lærdom av feilene gjort i /foran årets sesong, og justerer accordingly. Det har blitt litt for mange kokker og oppskrifter i år, som gjør at vi ofte har fremstått som et rotete koldtbord med hummer og kanari (i overført betydning selvsagt - dette er jo luksusvarer) i stedet for et gourmetmåltid med satte retter. Endringene mot neste år bør først og fremst være å gå tilbake til det som funket for et par år siden.

Enig i alt, bortsett fra det siste.

Endringen skal ikke være å gå tilbake til slik det var i 2015.

Kåres store utfordring nå, er å dra lærdommen fra både 2015 og 2017 og klare å kombinere dette, slik at vi får et lag med god defensiv trygghet og organisering når det trengs, men samtidig klarer kjapt å omstille til "alle mann i angrep" med et godt offensivt spill.

Det var dette Bjørn Hansen klarte å tilføre til Eggens lag, og som la grunnlaget for den store suksessen i Europa.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 08:28    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Enkelt, RBK har blitt en kompisklubb etter Hoftun kom inn i støtteapperatet, sikkert derfor Sollied ikke har blitt kontaktet, siden han vet hvordan det skal gjøres i en klubb.

RBK kontakter ikke Sollied av samme årsaker som ingen andre klubber kontakter Sollied for øyeblikket.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 08:30    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Og dødball, offensiv og defensiv, det lærer de visst aldri. Men det hører vel hjemme i Hoftun-tråden..

Nei, det hører hjemme her. Det har kommet frem at de omtrent ikke øver på dødballer på trening. Det er Kåres ansvar å sørge for at dette får nødvendig fokus på trening.

Når Kåre avsetter nok tid, så hører det hjemme i Hoftun-tråden
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 10:02    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Jeg vet Rasmussen er ung, men både SIB og KI var bastante på at det var Holmars erstatter de hentet.

Det som ble sagt når han kom, står ikke helt i stil med antall minutter etter han kom.

Hvordan henter man spillere? Legger man inn alder, nasjonalitet og posisjon på fm og ser om det dukker opp noe spennende?
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2017 17:52    Post subject: Reply with quote

De har vel begynt å programmere funksjoner i Hoftuns regneark.
Barney
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 18:04    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Synes også at det satses for lite på unge spillere. Talenter har fått seg en knekk under Kåre.

Du må ha hatt det trasig mens Eggen regjerte! Very Happy
Back to top
Stubbe
Senior

PostPosted: 05.08.2017 19:35    Post subject: Reply with quote

Jeg har full forståelse for all frustrasjon mot Kåre Ingebrigtsen. Spesielt nå. Har sjeldent vært så langt nede i kjelleren som på onsdag kveld. Endelig fikk vi smake CL-stemning igjen, publikum, nervene og nivået ga meg nesten tårer i øynene og jeg visste ikke at fotball har betydd så mye for meg i oppveksten. Spesielt CL med pappa opp gjennom årene hvor vi har sett mange svære lag.

Kåre har fått kjøre seg i vår. Han har gamblet på nytt treningsopplegg, forandring i spillemønstre, klippekort til spillere som har trukket laget langt ned (Helland, Bendtner) etc. Kampledelsen er av og til ikke-eksisterende og vi har vel fortsatt til gode å prestere 90 perfekte minutter i eliteserien.

I Europa fikk vi kjørt oss mot hardtarbeidende irer som hadde masse kjøtt og juling å gi i hver duel. Årsbeste mot Celtic borte, første og eneste fulle 90 minutter i år. Og etter å ha sett Kristiansund-kampen i dag kan vil vel si at han faktisk traff med formtoppingen. Noe som i seg selv er et ekstremt viktig og utviklende prosjekt. Mye snakk om det i individuelle idretter, hvor de er spesifikke på hvilken dag de skal treffe etter høydeopphold etc, men en nesten fraværende debatt i fotball.

Ja Kåre, i vår har du skuffet meg. Det har vært pinlig i intervjuer etter kamper, masse rare bortforklaringer på hvorfor indreløpere skal stå høyt og mangel på samhandling.

Men:

Vi styrer mot seriegull nummer 3 på rad, noe ikke engang Molde klarte. Seriegullene blir vanskeligere å opprettholde pga enorm lufting av faste spillere ut, og da får de nyankomne dårlig tid. Eggen var enorm på dette punktet, og Kåre kan faktisk ta over fakkelen. Selvfølgelig må han prøve seg på å videreutvikle stilen som han ser er nødvendig. Eggen tilpasset seg også!! Her er et utrad fra kamptråden borte mot Ajax i 2002:

Quote:
Arni Gautur Arason

Roar Strand - Christer Basma - Erik Hoftun - Janne Saarinen

Bent Skammelsrud
Odd Inge Olsen - Ørjan Berg - Dagfinn Enerly

Frode Johnsen
Azar Karadas

Jeg synes det er bra at Eggen endelig prøver noe nytt på bortebane i Champions League. Så får vi håpe at 4-1-3-1-1-formasjonen er det som skal til for å få en etterlengtet seier ute i Europa!

EGGEN MED 4-4-2????

Hvert år blir et eget prosjekt, og når denne sesongen er ferdig har Kåre fått 3 fulle og 1 halvt prosjekt. Hver gang blir han litt bedre, får nye impulser og tester dem ut. Om den gode trenden med formen og samspillet vårt fortsetter er det VELDIG bra, det er på sommeren og høsten vi skal være i form, ikke våren. Da vinner vi tette serieinnspurter og er i bra Europa-form.

Jeg ønsker også at Kåre ser på hva som fungerte i hvert prosjekt og tar med seg dette. Angrep ala 2015 og forsvar ala 2017. Noe som er vanskelig, men ikke umulig.

Akkurat nå er vi skuffet, alle mann. Vi ønsket så gjerne, det gjorde også Kåre og gjengen. Han sier HØYT at de vil til Champions League, og bare der er han langt foran hesten, Jønson og resten av landet som mener vi skulle satse lavere…

Få ut frustrasjon, vær sinte og såre. Det betyr bare at vi elsker klubben vår. Dessverre gikk det ikke i år, men for meg er Kåre fortsatt rett mann for RBK. Uten tvil.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 19:40    Post subject: Reply with quote

Jeg var langt nede i kjelleren på onsdag kveld selv, men bærte ikke spesielt nag mot Kåre. Vi gjorde en hederlig innsats og røyk med ett mål sammenlagt. Vi er i god rute i serien og sett bort ifra en formdupp på 5-6 kamper på vårparten her så har det sett solid ut.

Så en liten tanke om veien videre. Jeg håper ikke at han ser seg tilbake når han skal utvikle laget videre, nye år vil kreve nye løsninger. Det er ikke sånn at det som fungerte i 2015 automatisk fungerer i 2018 fordi det er nye spillere med ferdigheter som kan sys inn i laget på en annen måte. Det jeg dog håper er at han holder på grunnprinsippene i spillet og at han fortsetter med en offensiv, men taktisk smart tankegang. Vi har for første gang hatt ordentlig uflaks i trekningen til ecup i år, med litt mer tur hadde vi vært der.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 05.08.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Kåre gjør mye rett i dag.

Treffer godt med laguttaket. Dølle får hvile seg, lurt med tanke på hvor alvorlig skadet han var. Det taes ingen sjanser med Tore. Helland av etter 60 min. Levi får gjort unna sin debut. Vilmann får starte.

Bra KÃ¥re!
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.08.2017 00:10    Post subject: Reply with quote

Morsomt å se intervjuet med KI etter dagens kamp på rbk.no. Har ikke sett han så ærlig i måten han fremstiller kampbildet på lenge, der han selv trekker fram de den dårlige perioden av kampen. Typisk nok når vi vinner 4-1 Smile Er den gode gamle KI på vei tilbake tro?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.08.2017 01:11    Post subject: Reply with quote

stubbe Tommel'n opp! Stort sett slik jeg oppfatter ting om dagen.
robbie
Veteran

PostPosted: 14.08.2017 13:35    Post subject: Reply with quote

Vi skal snu V-en, sa KÃ¥re nettopp!!!
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 14.08.2017 13:36    Post subject: Reply with quote

*kan
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 14.08.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Om så skjer; blir Levi 10er da? Ser ikke så fryktelig mange andre gode kandidater

Last edited by Nordlys on 14.08.2017 13:46; edited 1 time in total
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 14.08.2017 13:44    Post subject: Reply with quote

Tror Kåre sa det, samt at alle kan rullere på plassene underveis i kampen, egentlig bare er en måte å slippe å innrømme at Konradsen som sentral var en big mistake.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 271, 272, 273  Next
Page 156 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb