English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Celtic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pokie
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:34    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Jeg syns vi skal vær fornøyde. Celtic er per nå ett langt bedre lag enn Rosenborg. Dem legger tydlig om taktikken til andre omgang om å slippe oss frem i banen for å skaffe seg rom. Vi går rett i fella, selger oss bakover og dem viser hvor mye bedre dem er enn oss individuelt. Over to kamper er det helt fortjent st Celtic går videre og ikke oss. Det er veldig trist men at vi skulle komme til tredje runde har etter vi trakk Celtic var usannsynlig og som i sannsynlighetsbereg oftes går favoritten videre.

Vi eller noen andre i Norsk fotball har ingenting i Champions league å gjøre selv om det svir og erkjenne.

Får håpe på gli i EL kvaliken, det er mer oppnåelig

Dette er jo bare tull. I 1. Omgang kontrollerte Celtic alt - da var det ingen verdens mulighet i havet for at vi skulle score først. I 2. Omgangs 20 første minutter er Celtic stressa over hele fjøla. De ble presset så hardt at de mistet all kontroll - og hadde vi vært mer kliniske hadde vi jo scoret før de. Jeg tviler på at Brendan Rodgers var fornøyd med kampen akkurat da. Celtic scoret på en halvsjanse i en periode av kampen hvor de knapt nok klarer å holde 2 trekk i laget, mens vi til tider spilte klikk-klakk og en-touch som jeg aldri har sett oss gjøre før. Hadde vi klart å score i den perioden hadde vi tatt det.

Ikke minst - hadde vi fått med oss 0-1 som vi fortjente i Skottland hadde jo denne kampen sett helt annerledes ut.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:35    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...r/68556906

Enda en uvitende fotballekspert som skal kritisere RBK og KI. Burde selvfølgelig heller spørre KI om tips enn å kritisere han.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg var ikke mye stolt av RBK de første 45 min for å si det pent. Lignet på 45 min. med powerplay mot ett mål, trodde nesten det var ishockey jeg satt og så på. Kåre har en utrolig feig tilnærming til fotball og tror at RBK kommer seg gjennom X antall kvalifiseringsrunder uten å tørre å angripe annet enn sporadiske kontringer. Så fort vi mister ballen så flyttes spillet tilbake til vår egen 16 meter og der tar det vinter og vår før vi får låne den igjen i noen sekunder.

Hadde vi scoret her og der, hva om de ulike motstanderne også hadde scoret her og der? Er det slik Kåre ønsker å fremstå i Europa kommer ikke vi til å se RBK i champions league i min levetid og det skal holde hardt med Europa League også.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 02.08.2017 23:38    Post subject: Reply with quote

Uflaks at eksamensoppgaven var noe man ikke hadde lest til ja. Den har jeg hørt før du. Dette er ikke uflaks, og det å lulle seg inn i troen på at vi røyk pga uflaks er å skyte seg selv i begge føttene. Vi røyk på grunn av at vi ikke våger å spille fotball og fordi vi i år har fokusert på "individuelle ferdigheter" og defensiv organisering (les Hest) istedenfor å terpe samhandling og angrepsspill.

Resultat: strykkarakter.

Edit; @ Trondheim
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2017 23:41    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
http://www.dagbladet.no/sport/nedturen-fortsetter-for-rosenborg-og-norsk-fotball---avstanden-til-champions-league-blir-stadig-lenger/68556906

Enda en uvitende fotballekspert som skal kritisere RBK og KI. Burde selvfølgelig heller spørre KI om tips enn å kritisere han.

Haha, skrollet meg ned til å se det var Morten P som hadde innlegget, og så var det sporenstreks tilbake, gitt. Er som om Knut Arild Hareide skulle hatt et innlegg i Illustrert Vitenskap.
cliff
Junior

PostPosted: 02.08.2017 23:42    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
cliff wrote:

Det gikk til helvette i dag (og vondt er det!). På forumet her kan man sikkert finne mange grunner og potensielle konspirasjoner, men til syvende og sist i disse to kampene koker det ned til marginer i de match-avgjørende øyeblikkene.

Vanvittig uflaks når man taper med små marginer i tre dobbeltoppgjør på rad mot APOEL, Wien og Celtic. Går selvfølgelig an å se det på den måten. Men faktum er at vi taper fortjent tre dobbeltoppgjør på rad, mot riktig nok gode lag, men også lag utenfor sesong. Jeg tror vi må begynne å erkjenne for oss selv at vi ikke er så veldig nær i det hele tatt. Jeg tror vi må erkjenne at laget er for dårlig og at vi er blitt et dårligere fotballag de siste 2 årene, ellers ser jeg ikke helt hvordan vi skal utvikle oss.

Jeg har ikke brukt ordene "vanvittig uflaks" iallfall. Alt i alt var det vel mest fortjent at Celtic vant - all den tid vi ikke greide å skape store nok sjanser i begge oppgjørene til å avgjøre det til vår fordel. Med ett godt innlegg til Lorden kunne vi plutselig fått et annet resultat...
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:43    Post subject: Reply with quote

Føler vi ryker fordi vi har feil mental innstilling til kampen. I førsteomgang virket det som om laget trodde vi vant 0-1 i Glasgow. Hadde vi hatt den innstillingen vi begynte i andreomgang med fra starten av hadde vi vunnet. Kåre ingebrigtsen sviktet i oppladningen til denne kampen med å overbevise laget om at vi skulle kjøre dem. Eller kanskje planen var at vi skulle være defensive i første? I så fall er det også stryk. Er det en ting vi visste vi var bedre på enn Celtic så var det kondisjon og løpskapasitet - hvorfor ikke kjøre dem fra starten av? Tommel'n ned
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 02.08.2017 23:43    Post subject: Reply with quote

Stolt av Kåre, spillerne, Kjernen og resten av Lerkendal! Et hederlig forsøk som dessverre ikke gikk denne gang. Vi er mer enn god nok for Europa League, så har virkelig troen på play-off. Takk for kampen. RBK
Back to top
Tuggen
Senior

PostPosted: 02.08.2017 23:44    Post subject: Reply with quote

Denne gif-en av en celtic-supporter på bortetribunen oppsummerer mye følelsen etter kampen:

https://gfycat.com/gifs/d...ssHousefly
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:46    Post subject: Reply with quote

Men det var jo ikke i førsteomgangen vi tapte. Vi tapte kampen i andreomgangen da vi flyttet opp laget og presset celtic hardt. Ikke at jeg mener vi burde fortsatt som i førsteomgang, men det var ikke der problemet lå.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Alle andre forklaringer enn at spillerne våre er for dårlige blir sekundære. Vi kom nærmere å slå ut Celtic enn vi kan forvente. For alle som har en følelse av akseptabelt ferdighetsnivå hos middels gode europeiske lag, er det helt påfallende hvor mange enkle pasningsfeil og tekniske feil spillerne våre gjør. Rett og slett pinlig. Jeg fatter ikke hvorfor det bare godtas. Det har vært sånn i flere år nå, men klubben gjør ikke grep. Ser man det ikke? Legger man virkelig lista så lavt? Får helt fnatt av det tilbakevendende maset om "god læring". Det er ikke noe mer å hente i dette laget - vi har fått ut potensialet. 75% av elleveren holder ikke mål - det er dette vi burde ha lært for lenge siden og deretter jobbet gradvis og målrettet mot å bygge et lag som har noe i Europa å gjøre. Skjelvik, Bjørdal, Midtsjø, Konradsen, Jevtovic og co har dessverre ingenting i verken EL eller CL å gjøre.

Når det kommer til europeiske ambisjoner for spillerlogistikken, ser det ut til at SIB og Kåre er blant det verste vi kunne få. De mangler fingerspissfølelse, har ikke syn for hva som kreves i Europa og de er sta og endringsfiendtlige. Det her handler ikke om penger, men om udyktig lederskap og det er ganske utilgivelig gitt mulighetene vi har hatt og pengene som har stått på spill.

Vi har spilt mange europakamper mot lag vi skal kunne måle oss mot under Kåre nå. Vi har forsøkt mange taktikker og vi har stort sett hatt bedre spillermaterial enn i år, og felles for 90% av kampene er at vi åpenbart ikke "ser ut" som et lag som hører hjemme i Europa - selv ikke i nedre del av middelsjiktet. Pasninger og mottak går i alle retninger og vi blir spilt lave av de fleste. De kampene vi har vunnet, har jo ikke akkurat vært noen fruktfat heller.

Det er ikke umulig selv for et norsk lag å samle en gjeng med spillere som sørger for at laget samlet sett har gode nok ferdigheter til å spille fotball på et vis som ikke er ytterst pinlig, men da må en jo være bevisst problemstillingen.

Last edited by abjoern on 02.08.2017 23:50; edited 1 time in total
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 02.08.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Vi taper mot et bedre lag. Gjør en ok innsats. Vi var dessverre aldri nærme å vinne dette.
Back to top
stian1991
Junior

PostPosted: 02.08.2017 23:50    Post subject: Reply with quote

Jeg var på Lerkendal, så jeg skal ikke skrive noen børs i dag.

Uansett så synes jeg Rosenborg har spilt 180 minutter med god fotball (Rosenborg anno 2017 på sitt beste) så kan ikke være skuffet. Celtic er rett og slett et bedre lag med MYE mer midler enn det Rosenborg har.

Sett målet i reprise, ser noen skriver at Hansen skulle ha reddet skuddet. Må jo ha vært tidenes treff fra Forrest, i mine øyne er Hansen frikjent all skyld på målet.

Var god stemning under kampen, og var en deilig følelse å stå igjen etter kampen og synge for prestasjonen Rosenborg har gjort.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:52    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være frekk, er bare ærlig; Helland har nådd sitt potensial og blir bare dårligere og dårligere. Håper vi kan kvitte oss med han så snart som mulig.
Han kommer inn i kampen når Celtic er slitne, men endrer ikke kampbildet i det hele tatt.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:52    Post subject: Reply with quote

Paradoks at de scoret når vi prøvde å angripe litt, men når vi lå som i bortekampen så hadde de vel en relativt stor sjanse, ellers grei kontroll. Forskjellen var at vi ikke klarte å være like farlige på overgangene som vi var der borte. Kåre og guttene skal ha skryt for et godt gjennomført oppgjør mot Celtic, et lag som i utgangspunktet var ganske store favoritter. Vi manglet litt flyt og flaks. Taktisk var det helt greit, vi gjorde det vanskelig for de og frustrerte de en hel del. Når vi flyttet laget opp i andre omgang så kunne vi fått bedre betalt, desverre ble vi straffet på en overgang i mot. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor angrep med balanse var et viktig stikkord på forhånd.

Nå får vi håpe på en god trekning i EL-playoff. Vi kan ikke gå i samme fella som i fjor hvor lufta gikk helt ut av laget etter Apoel-kampene og Austria-kampene ble på grensa til pinlige.
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 02.08.2017 23:53    Post subject: Reply with quote

Helland kom inn tydelig skadet. Det blir for dumt.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:56    Post subject: Reply with quote

Her kommer noen umiddelbare tanker etter en flott opplevelse på Lerkendal. Koste meg i 65 minutter og synes vi spesielt var bra fra første spark i andre til de scorer målet sitt.

Bendtner er meget bra i dag og viser at han er av internasjonalt snitt. Han fungerer slik han var tiltenkt når vi hentet ham. Det vi primært sliter med er at vi ikke har spillere som kan utnytte de posisjonene de blir satt opp i av dansken. Vi har absolutt ingen spillere med sluttprodukt av internasjonalt nivå. Ingen har fart, ingen har teknikk og ingen har rykk til å dra av en eller to spillere for så å sette ballen i mål. Det sterke kollektivet Rosenborg har alltid hatt en eller flere slike spillere. Det har vi ikke per dags dato. Dette er forøvrig også forskjellen på oss og Celtic i dag. En glipp i markeringsspillet, Sinclair skaper overtall og serverer ballen til Forrest som gjør en strålende enkeltmannsprestasjon.

Videre viser Scott Brown seg nok en gang som en særs begrenset spiller. Makan til grå figur har jeg ikke sett på Lerkendal. Har enormt rom, men gjør ikke annet enn å slå ballen på tvers. Fryktelig kamp. Mister kontroll med en gang han blir satt under press. Denne muligheten burde vi identifisert og utnytt tydeligere. Midtsjø gjør det et par ganger, vinner ball og skaper farlige brudd. Dessverre har ei heller han sluttprodukt og han surrer gang på gang bort ballen på tjue meter.

Jevtovics innsats må også påpekes. Står konstant feilplassert defensivt i første omgang og laget lider veldig av dette. Med en gang ballen blir slått på Celtics gode venstreback eller ving, sprekker den solide strukturen vår og Celtic blir farlige. Synes Jevto fremstår som en meget begrenset taktisk (og muligens teknisk) spiller og er ikke noe vi bør satse på skal vi opp på et internasjonalt nivå. Jeg lurer fælt på om dette problemet ble tatt av Ingebrigtsen i pausen. Ser han slike ting? Hadde han vært litt tøff i kveld, hadde han tatt av Jevto til pause.

Skjelvik gjør en strålende match som midtstopper. Tar med seg ballen forbi første pressledd ved flere anledninger og skaper overtall. Gjør den viktige spillende midtstopperjobben som må til når vi spiller med en ryddegutt sentralt og ikke en type Selnæs. Synes også at han er meget solid defensivt.

Avslutningsvis må Andre Hansen bare hylles. Suveren.

Hansen - 8

Hedenstad - 5
Bjørdal - 5
Skjelvik - 8

Jensen - 6
Konradsen - 6.
Midtsjø - 6

Jevtovic - 2
Bendtner - 7
De Lanley - 5
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 23:56    Post subject: Reply with quote

Så mye piss folk kommer med her inne til tider. Nå reageres deg med sjokk og vantro over taktikken som nærmest ble lovprist i første oppgjør i Glasgow. Helt fair og fullstendig fornuftig med en slik inngang selv om de møtte noe mer kvesset til denne kampen enn forrige. Selvsagt skal vi ligge bakpå mot et lag som er mye bedre enn oss, Lerkendal eller ei - vi er fremdeles juniorer på dette nivået. Justeringen i andreomgang fungerte jævlig bra, og skottene ble tatt på senga og hang ikke med helt til de fikk et mål "utifra ingenting" i denne perioden. Det er ikke noe å skylde på. Vi var rolig med ball, selvsikre og med maks innsats helt frem til vi fikk isbøtta over oss.
Så, slutt å snakk piss - alt vi trenger er tid til å bygge opp litt kvalitet.
Blir det her..!
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:57    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Det er ikke noe mer å hente i dette laget - vi har fått ut potensialet. 75% av elleveren holder ikke mål - det er dette vi burde ha lært for lenge siden og deretter jobbet gradvis og målrettet mot å bygge et lag som har noe i Europa å gjøre. Skjelvik, Bjørdal, Midtsjø, Konradsen, Jevtovic og co har dessverre ingenting i verken EL eller CL å gjøre.

Enig i hovedessensen i innlegget, men jeg syns ikke det er fair å slakte Konradsen etter disse kampene. Han står ikke noe tilbake for det eksempelvis Jensen presterer, snarere tvert i mot vært en av våre beste i år, til tross for å spille i feil posisjon.
Back to top
Blikkontakt_m_Helland
Junior

PostPosted: 02.08.2017 23:58    Post subject: Reply with quote

stian1991 wrote:
Jeg var på Lerkendal, så jeg skal ikke skrive noen børs i dag.

Uansett så synes jeg Rosenborg har spilt 180 minutter med god fotball (Rosenborg anno 2017 på sitt beste) så kan ikke være skuffet. Celtic er rett og slett et bedre lag med MYE mer midler enn det Rosenborg har.

Sett målet i reprise, ser noen skriver at Hansen skulle ha reddet skuddet. Må jo ha vært tidenes treff fra Forrest, i mine øyne er Hansen frikjent all skyld på målet.

Var god stemning under kampen, og var en deilig følelse å stå igjen etter kampen og synge for prestasjonen Rosenborg har gjort.

Det han sa!
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 00:01    Post subject: Reply with quote

Konradsen og Skjelvik kan tydeligvis ikke få nok kritikk de.

Begge var rett og slett strålende i dag. Konradsen var stor utpå der til tider, og pasningsspillet til Skjelvik i dag var det høy klasse over. Få han på kontrakt NÅ!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristoffer99
Senior

PostPosted: 03.08.2017 00:02    Post subject: Reply with quote

Midtsjø blir garantert solgt etter denne kampen, veldig bra kamp av alle midtbanespillerne som viser god ballsikkerhet selv med fysisk tøff mann i ryggen i mottak. De beveger seg godt og treffer bra med pasninger. Dessverre går det for fort for de når de nærmer seg 16 og de skaper få sjanser til tross for bra spill. Jevto og Hedenstad kanskje noe dårligere enn resten men alt i alt meget bra gjennomført.

Synes også Celtic var veldig skuffende men man ser de har et annet snitt på innlegg og evnen til å takle hardt uten å lage frispark, dette går for fort for RBK og de ser ikke når de skal trekke seg, les Jevto sitt unødvendige gulkort.

Venstresiden med Meling og Dølle blir bra fremover!

Helvettes skuffet likevel. Crying or Very sad
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 00:03    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Jeg syns ikke det er fair å slakte Konradsen etter disse kampene. Han står ikke noe tilbake for det eksempelvis Jensen presterer, snarere tvert i mot vært en av våre beste i år, til tross for å spille i feil posisjon.

Enig, syns Konradsen var en av våre aller beste både borte og hjemme i disse kampene (med forbehold om at han var i skyld for baklengsmålet, det fikk jeg isåfall ikke med meg). Han var god til å vinne ballen, holde på den, han hadde ro og slo den videre konstruktivt.

Han funker rett og slett mye bedre når Rosenborg flytter resten av midtbanen ned.
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 00:04    Post subject: Reply with quote

Ja, tapet vårt skyldes slett ikke Skjelvik eller Konradsen. Bortsett fra hjerneblødningen så spiller Konradsen nok en kjempekamp. Få han inn som indreløper, så har vi en steike god midtbane (tar naivt som utgangspunkt at vi henter inn en fantastisk sentralspiller)
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 00:06    Post subject: Reply with quote

@Bananskrue

Det var vel på sjansen etter scoringen at Konradsen kuket det til.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47  Next
Page 44 of 47

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb