View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.07.2017 11:21 Post subject: |
|
|
Utrolig viktig at Helland ikke starter denne. Det er en gåte for meg at man i ett og samme innlegg kan advare mot venstrebackens betydning offensivt, og samtidig ønske Helland fra start. Det vil også åpne døra på vidt gap for at Scott Sinclair kommer mye mer til sin rett i denne, når (ja, når, ikke hvis) Hedenstad blir overlatt til seg selv defensivt, og da spesielt med Bjørdal innenfor seg.
Det er derimot gull å ha Helland spilleklar på benken hvis vi havner i en situasjon der vi trenger scoringer - så lenge vi ikke gjør oss avhengige av at han runder en hurtig back over tippeliganivå, for det har han demonstrert i flere sesonger at han ikke klarer. Dødballer, kombinasjonsspill, avslutninger, der er han dog gull å ha når det virkelig gjelder. Super innbytter for "score to mål-scenariet". |
|
Back to top |
|
 |
Brattigol Junior
|
Posted: 31.07.2017 11:21 Post subject: |
|
|
Du trenger ikke å bekymre deg for om Helland skal spille i det heletatt. Er tross alt skadet, og ute en liten måned til. _________________ Det ska dæm ha, dæm prøvd! |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 31.07.2017 11:26 Post subject: |
|
|
Brattigol wrote: | Du trenger ikke å bekymre deg for om Helland skal spille i det heletatt. Er tross alt skadet, og ute en liten måned til. |
Det jeg fikk høre var at han i praksis er spilleklar til onsdag. Hvor har du hørt at han er ute en mnd. Til? |
|
Back to top |
|
 |
Brattigol Junior
|
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 31.07.2017 11:34 Post subject: |
|
|
Hørte fra en med tilknytning til klubben at de mener han kan spille.
Håper og tror han er med i troppen for å brukes kun om det er nødvendig. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 31.07.2017 11:52 Post subject: |
|
|
"Men noe som er positivt, er at Pål André Helland har hatt en god treningsuke og den fysiske tilstanden til vingen virker bra.
– Han trener for fullt. Du får tolke det som du vil, sier fysioterapeuten.
Og fortsetter:
– Det er ofte et bra tegn når du er med hele uken. Den fysiske tilstanden er bra.
Det betyr altså at det ser bra ut for 27-åringen med tanke på Celtic-kampen."
Fra Adressa i går:
http://www.adressa.no/100...9472b.html |
|
Back to top |
|
 |
Brattigol Junior
|
Posted: 31.07.2017 12:05 Post subject: |
|
|
Se der ja. Hadde jeg rett og slett ikke fått med meg. _________________ Det ska dæm ha, dæm prøvd! |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 31.07.2017 12:10 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Utrolig viktig at Helland ikke starter denne. Det er en gåte for meg at man i ett og samme innlegg kan advare mot venstrebackens betydning offensivt, og samtidig ønske Helland fra start. Det vil også åpne døra på vidt gap for at Scott Sinclair kommer mye mer til sin rett i denne, når (ja, når, ikke hvis) Hedenstad blir overlatt til seg selv defensivt, og da spesielt med Bjørdal innenfor seg.
Det er derimot gull å ha Helland spilleklar på benken hvis vi havner i en situasjon der vi trenger scoringer - så lenge vi ikke gjør oss avhengige av at han runder en hurtig back over tippeliganivå, for det har han demonstrert i flere sesonger at han ikke klarer. Dødballer, kombinasjonsspill, avslutninger, der er han dog gull å ha når det virkelig gjelder. Super innbytter for "score to mål-scenariet". |
Kunne ikke vært mer enig. De defensive bidragene fra Jevtovic vil være veldig viktige, samtidig som han er meget målfarlig. |
|
Back to top |
|
 |
Konnyaku Junior
|
Posted: 31.07.2017 12:12 Post subject: |
|
|
Må selge min ene billett til langsiden, da jeg ikke har anledning likevel til å komme meg på kampen. Send PM dersom noen er interesserte. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 31.07.2017 12:19 Post subject: |
|
|
Da ble det Premier Sports-abonnement på meg. Forhåpentligvis klarer jeg å kansellere dritten etter kampen. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2131 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 31.07.2017 12:23 Post subject: |
|
|
Reginiussen var i treningsklær på Lerkendal på siste Snap-oppdatering. Kan gudene være så gode med oss? _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 31.07.2017 12:58 Post subject: |
|
|
måtte han bli klar!
ser celtic dropper trening på Lerkendal tirsdag.
meget spesielt.
må jo vær en fordel for oss at de ikke benytter sjansen til å bli kjent med matta og omgivelsene. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 31.07.2017 13:46 Post subject: |
|
|
Gi mannen en sprøyte! |
|
Back to top |
|
 |
Fonn Junior
|
Posted: 31.07.2017 14:30 Post subject: |
|
|
O-Rex wrote: | Reginiussen var i treningsklær på Lerkendal på siste Snap-oppdatering. Kan gudene være så gode med oss? |
Såg dette jeg også,dro rett på Lerkendal for å se på, men dem hadde stengt treningen. _________________ Mini, din forbainna lille dverg! |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 31.07.2017 14:52 Post subject: |
|
|
Folk på forumene deres er mer sikker på seier på onsdag enn i første oppgjør. Herregud så blinde de er. Skjønner ikke hvor nære de var å ryke allerede i første oppgjør. Håper resten av Celtic er like cocky. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2017 14:54 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner vel følelsen deres. De hadde jo ballen nesten hele tiden, og med litt mer kløkt i inngangen til kampen blandet med en spiss tilbake kan de fort se ganske mye farligere ut. Ikke sagt at det kommer til å skje, men jeg skjønner at Celtic-fansen er positive. Så lenge de unngår tap så går de videre. |
|
Back to top |
|
 |
stian1991 Junior
|
Posted: 31.07.2017 14:56 Post subject: |
|
|
Fonn wrote: | O-Rex wrote: | Reginiussen var i treningsklær på Lerkendal på siste Snap-oppdatering. Kan gudene være så gode med oss? |
Såg dette jeg også,dro rett på Lerkendal for å se på, men dem hadde stengt treningen. |
Mulig de driver med mindgames med Tore da?
Forteller at han er mulig skadet, ser han i treningstøy, og stenger treningen.
tipper han er klar jeg
Hansen
Meling - Skjelvik - Tore - Meling
Mike - Konradsen - Midtsjø
Jevto (Helland inn etter 70) - Bendtner - Døllan le |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 31.07.2017 15:01 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Jeg skjønner vel følelsen deres. De hadde jo ballen nesten hele tiden, og med litt mer kløkt i inngangen til kampen blandet med en spiss tilbake kan de fort se ganske mye farligere ut. Ikke sagt at det kommer til å skje, men jeg skjønner at Celtic-fansen er positive. Så lenge de unngår tap så går de videre. |
0-0 sender de ikke videre. Da har jeg mer trua på oss. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2017 15:02 Post subject: |
|
|
Vel, det er ikke mulig at kampen ender 0-0. Da blir det ekstraomganger og evt straffespark. Så lenge de ikke taper der så er de videre. Og det er bra at du har trua på oss, det har jeg også, men jeg kan likevel skjønne at Celtic-fansen er optimistiske. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 31.07.2017 15:06 Post subject: |
|
|
Gud forby om det skulle bli 0-0. Var nervnevrak etter ekstra omganger mot Dundalk. Straffekonk. tror jeg rett og slett ikke hjertet tåler. Lurer veldig på om vi har noen sjanse der. Hansen er vel brukbar på straffer, men har vi nok gode skyttere? Bendtner, Helland, Jensen, og ......? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2017 15:08 Post subject: |
|
|
Hedenstad og Jevtovic tipper jeg. Konradsen og Skjelvik også aktuelle. |
|
Back to top |
|
 |
Buchannon Junior
|
Posted: 31.07.2017 15:09 Post subject: |
|
|
Det er lenge siden nervene har stått i høyspenn på denne måten.
For noen uker siden så jeg på europaspill som en bonus, og noe som egentlig ikke var særlig oppnåelig. Dette grunnet varierende prestasjoner og et lag som ikke har fungert godt nok som kollektiv - det som er Rosenborg sin styrke og eneste sjanse til å oppnå noe utenfor landegrensene. Samholdet og samarbeidet mellom spillerne må være langt bedre enn motstanderens. Jeg har ikke sett noe særlig til dette i del 1 av sesongen.
Likevel så har det skjedd noe etter første kampen mot Celtic. Europadeltakelse er plutselig veldig nært og fallhøyden desto større. Det kommer til å gjøre fryktelig vondt om vi ryker mot Celtic.
Skal vi klare dette må vi ikke bare gjenskape prestasjonen fra første oppgjøret, vi må også gjøre det bedre. Celtic kommer til å være et par hakk vassere, og våre gutter har nervene utenpå drakta. Det er da det er herlig med spillere som Tore går fremst i krigen. Jeg er redd det blir avgjørende dersom han ikke spiller.
Samtidig husker jeg hvordan Mikkelsen sto frem i Europa, selv om jeg syns han var dårlig i Tippeligaen (Ja, det het det den gang). Andre kan selvsagt avgjøre dette for oss også.
Jeg håper vi starter med samme lag som sist.
La Bendtner løpe seg tom og bytt han med Villmann etter 60 minutter.
Helland bør være superinnbytter.
Er vanskelig å konsentrere seg på jobb om dagen, og da er det greit å få ut litt her på forumet.
Håper det blir en historisk dag på Onsdag, men la oss ikke glemme hvor vi var for noen uker siden. Jeg prøver febrilsk å dempe forventningene mine for å ikke gå i kjelleren om vi ryker. |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 31.07.2017 15:28 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Vel, det er ikke mulig at kampen ender 0-0. Da blir det ekstraomganger og evt straffespark. |
Akkurat det var poenget mitt. 0-0 etter 90 sender de ikke videre. Har mer trus på oss i eventuelle ekstraomganger. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2017 15:33 Post subject: |
|
|
0-0 er ikke et mulig sluttresultat. Kampen er ikke ferdig da. At du mener vi har bedre sjanser i eventuelle ekstraomganger er bra det, men endrer ikke på det faktum at så lenge de ikke taper så går de videre. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 31.07.2017 16:06 Post subject: |
|
|
hello wrote: | 0-0 er ikke et mulig sluttresultat. Kampen er ikke ferdig da. At du mener vi har bedre sjanser i eventuelle ekstraomganger er bra det, men endrer ikke på det faktum at så lenge de ikke taper så går de videre. |
Hvis det skulle stå 0-0 etter 90 minutter, gjelder vel samme enkle oppskrift for oss også? Så lenge vi ikke taper, så er vi videre... |
|
Back to top |
|
 |
|