English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Celtic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 45, 46, 47  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.07.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Realiteten er at vi har to stykker som har sine svakeste sider på markering i feltet. Det skal bare et halvhjertet høyre-venstreløp til før de har glemt mannen sin og har fullt fokus på ballen. Hvem skal markere han kjempen fra Australia denne gang?

Jeg ser med skrekk og gru på kampen det disse to skal spille sammen i midtforsvaret. Det blir for enkelt å si at de utfyller hverandre for at en er treg og en er kjapp, iallefall. Hadde Bjørdal bare kompensert for tregheten sin ved hjelp av kloke avskjeringer, tett markering og en fin teknikk så hadde det jo vært greit, men han er jo ikke god på noen av de tingene. Når folk omtaler han som "duellsterk" føler jeg bare at det skyldes mangel på ting å trekke fram. Fakta er jo at han ikke et spesielt duellsterk, heller.

Uff, som jeg gruer meg til denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 30.07.2017 20:06    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Og nå ser det altså ut som vi mister Tore til onsdags kampen. I følge adressa.

Hvor? Kun i papirutgaven?
Back to top
View user's profile Send private message
sunnset1
Senior

PostPosted: 30.07.2017 20:37    Post subject: Reply with quote

Her Kan du lese saken, må ha pluss.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 20:50    Post subject: Reply with quote

Leser i samme artikkel at Helland trener for fullt. Det er enda større krise mtp. våre sjanser mot Celtic. Vi har ikke råd til en eneste gratispassasjer i den kampen, og som vi alle vet så starter jo Helland uansett form så lenge han klarer distansen fra parkeringsplassen på Brakka og fram til frokost-buffeten.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 30.07.2017 20:57    Post subject: Reply with quote

Sånn går det når man ikke har erstattere som holder mål. Det kostet oss 70 mill. Faen!
Back to top
stian1991
Junior

PostPosted: 30.07.2017 21:06    Post subject: Reply with quote

her tar vi sorgene på forskudd, jeg hadde forventet ett to måls tap i Glasgow, men vi gikk ut kampen med 0-0 som jeg mener er ett kjemperesultat. starter leigh griffiths på onsdag tror jeg det er fordel rosenborg, siden han er ute av kampform.

Med kjernen og resten av lerken dal i ryggen, og ett super tent Rosenborg har jeg virkelig troen. Til og med troen på Helland om han starter. Husk dette er den største kampen til alle 10 fram til nå, tror ingen vil jukse på hjemløpene sine og være gratispassasjer.

RBK 2-0 Celtic
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 21:26    Post subject: Reply with quote

stian1991 wrote:
Til og med troen på Helland om han starter. Husk dette er den største kampen til alle 10 fram til nå, tror ingen vil jukse på hjemløpene sine og være gratispassasjer.

Det handler til synende og sist om hva slags instrukser Kåre gir før kamp. I Glasgow jobbet begge vingene bra. Det skyldes ikke nødvendigvis tenning, for vi har spilt viktige europakamper før mot Austria, Apoel, Lazio, Dnipro og Steaua hvor Helland sto på sidelinja med hendene på hofta og så på.

Da vil jeg heller ha Jevtovič, pÃ¥ høyrevingen. Han bandt opp Tierney pÃ¥ en ytterlig mÃ¥te. Tierney er en bedre spiller enn de fleste vet, og vi bør ikke gi han noenting gratis.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 30.07.2017 21:42    Post subject: Reply with quote

Kieran Tierney er en Meling 2.0 og lar vi han komme til mange innlegg, og vi taper dueller og lar folk stå umarkert på nedfallsfruktene blir det EXIT. Vi må være årvåkne og samtidig holde høyt tempo i ballen selv. Det gjelder å være reaksjonssterk og være i forkant av motstanderens taktikk, da unngår vi mye baklengs.

Er spent på vårt angrepsspill. Jeg mener vi burde holde høyt tempo i ballen, rulle ut til kant og slå innlegg i denne kampen.

Usikker på om Bendtner eller matti er best på topp med den taktikken. Men tror begge vinner mye mot Celtic sine stoppere, fylle på i boks!

Tipper vi starter slik:
Hansen
Hedenstad
Bjørdal
Skjelvik
Meling
Jensen
Konradsen
Midtsjø
Yanni
Bendtner
Helland
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Jevtovic fra start.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 30.07.2017 22:05    Post subject: Reply with quote

Hvis Jevtovic klarer å jobbe knallhardt defensivt og samtidig slå innlegg og være aktiv offensivt, så er han helt klart like bra. Har bare på følelsen at en uthvilt og sulten Helland kan bidra vel så godt i denne. Spent på hva Kåre velger
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 22:21    Post subject: Reply with quote

Helland er for treig begge veier. Og når han først har jobbet seg defensivt så lager han en haug med frispark. Vil se Jevtovic i denne.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 22:54    Post subject: Reply with quote

Hansen

Hedenstad
Bjødal
Skjelvik
Meling

Mike
Konradsen
Matti

Lanlay(høyreving)
Bendtner
Jevtovic

Tror dette laget er best. Håper Lanlay har en stigene formkurv. Var ikke så god mot Celtic. Jevtovic må være venstreving. Der er han mest målfarlig. Vi trenger mål i denne kampen.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 09:13    Post subject: Reply with quote

Helland er en spiller for de store anledninger. Han scorer dersom han ikke må ut tidlig med skade.

At Reginiussen må stå over er litt mer krise - det er han som regjerer i forsvaret. Bjørdal gjorde en fin jobb da han kom inn i Glasgow, men han er ikke på nivå med Reginiussen. Som andre har skrevet så glipper han i markeringene, noe som har ført til en del baklengs.

Ser ut som vår formkurve er på oppadgående - det er bra.

Mye mulig at dette kan bli avgjort på tilfeldigheter også - Celtic skyter i stanga, mens vi får et billig straffespark for eksempel (helst ikke omvent...)
Henri
Legende

PostPosted: 31.07.2017 09:19    Post subject: Reply with quote

Det er en tragisk og ekstrem uflaks dersom Reginiussen er ute. Han og Hansen er de to spillerne vi er langt fra å kunne erstatte dersom de er ute. Bjørdal og Skjelvik som stoppere oser av matchavgjørende feil.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 09:19    Post subject: Reply with quote

At Heland holder en hel kamp er vel ikke sannsynlig. Ville dog vært helt topp å sette inn om det går til ekstraomganger. Jetson er opplagt vingvalg - eventuelt Midtskill.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2017 09:24    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Leser i samme artikkel at Helland trener for fullt. Det er enda større krise mtp. våre sjanser mot Celtic.

Tullebukk. Helland er vår mest utpregede matchvinner. Gull verdt med slike typer i en kamp som denne. Spiller han, vil han komme til målsjanser og forhåpentligvis sette minst en av dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 09:25    Post subject: Reply with quote

Reginiussen ute = sett sparekontoen på Celticavansement, Bjørdal er en vandrende katastrofe som stopper. Eneste måten vi da kan gå videre på er å satse på å score 3-4 og håpe det er nok for å dekke opp hans personlige feil..
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 31.07.2017 09:33    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Reginiussen ute = sett sparekontoen på Celticavansement, Bjørdal er en vandrende katastrofe som stopper. Eneste måten vi da kan gå videre på er å satse på å score 3-4 og håpe det er nok for å dekke opp hans personlige feil..

Det var da voldsomt. Enig i at vi er svekket men ingen grunn til å grave seg ned. Unngå småspill bakfra, Ligg kompakt og gjør det enkelt. Tror neppe han forårsaker 3-4 mål som du antyder. Det ultimate er jo om han putter 1-0 på overtid. Han har overasket tidligere. Om jeg ikke husker helt feil spilte han en kjempekampi Europa i fjor. Da var vel stemningen litt den samme før kampen.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 09:41    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Dew wrote:
Leser i samme artikkel at Helland trener for fullt. Det er enda større krise mtp. våre sjanser mot Celtic.

Tullebukk. Helland er vår mest utpregede matchvinner. Gull verdt med slike typer i en kamp som denne. Spiller han, vil han komme til målsjanser og forhåpentligvis sette minst en av dem.

Han har vel strengt tatt ikke klart å kopiere den norske skåringsraten når vi spiller i Europa.

Magefølelsen min roper og skriker Vidar Jentoftvik. Helland kan bli en joker om han kommer innpå når skottene har blitt møre i beinan.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 09:43    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Helland diskusjonen mener jeg at han kan være en matchvinner. MEN, han skal selvfølgelig ikke spille hele kampen. Kroppen hans tåler ikke det. Sett han på fra 75. min.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 31.07.2017 09:45    Post subject: Reply with quote

Helland fra start er en gavepakke til deres venstreside. Jobber lite defensivt og trekker seg i dueller. I tillegg ikke prestert på dette nivået som jeg kan huske. Er et kronisk balltap når han ikke får det til å stemme. Håper han nå kan gjøre mine ord til skamme RBK
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 09:45    Post subject: Reply with quote

http://celticbynumberscom...lightened/

Meget bra analyse. For de som er litt nerder.
WT62
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 10:32    Post subject: Reply with quote

Har ett syltynt håp om at ToreR skaden bare er "mind games" og at vi plutselig ser han i startoppstillingen på onsdag.
Helland er en som kan komme inn utover i andre , men er en for stor defensiv risiko til å starte
Og så håper jeg ballhenterne blir tydelig instruert om når de skal få ballen hurtig i spill og når de kan drøye noen sekunder. Og de bør være over 10-12 år, forstår selvsagt at det er gøy å være ballhenter, men når det står om CL kvalik så må alle midler brukes. Alle andre gjør nøyaktig det samme.
Back to top
RoarStrand6
Junior

PostPosted: 31.07.2017 10:54    Post subject: Reply with quote

Sigurd wrote:
Flere enn meg som flyr opp fra Oslo på onsdag for å se kampen? Flyet mitt lander fem på åtte på Værnes så håper virkelig det ikke blir forsinket Neutral

Dette innlegget skulle egentlig være et salgsinnlegg der jeg skulle selge min billett i kjernen, men din post fikk meg til å gjøre en helomvending og da bestille jeg like gjerne samme fly som deg RBK

Skal vi ta følge fra Oslo og rekke kampen sammen? Har send deg PM.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

Hvor god er Vilhjalmsson som stopper?

Han har vel spilt sentral midtbane og er god i lufta. Innbiller meg at han kunne gjort en like bra jobb som Bjørdal eller Rasmussen, samtidig som Rosenborg da ikke trenger å gjøre mer enn én rokering på laget, og i likhet med Reginiussen kan han sikkert føre ballen fremover samt være med frem på cornere. Noen vil kanskje slakte meg for ideen, men skulle likt å vite hva andre synes om forslaget.

Starter Bjørdal som stopper vil jeg gjerne ha Vilhjalmsson inn for Midtsjø på midten som indreløper. Vi behøver spillere på banen fra start som er målfarlige, og jeg synes Vilhjalmsson er mer målfarlig enn Midtsjø som også fremstår som i litt dårligere form enn Vilhjalmsson.

Helland bør komme inn som innbytter når Celtic begynner å bli slitne og det ikke blir like viktig å ta de tunge løpene hjemover, samt at han kanskje får mer rom å boltre seg i.

Starter Helland og ikke Vilhjalmsson må jeg si at jeg begynner å tvile litt på Kåres vurderinger, ikke mindre om Helland igjen må forlate banen på grunn av skade, og Vilhjalmsson holdes på benken det meste av kampen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 45, 46, 47  Next
Page 14 of 47

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb