| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 08.09.2006 00:58 Post subject: |
|
|
lykke til  |
|
| Back to top |
|
 |
criw Junior

|
Posted: 08.09.2006 01:03 Post subject: |
|
|
| Takk for det du, Mainn. Akkurat de samme ordene jeg skal si til Storflor, når han reiser til Japan e.l. (eller kanskje mer et Good luck and good riddens!) |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 08.09.2006 01:15 Post subject: |
|
|
| criw wrote: | | Det var da svært? Å korte ned sitat for å tilpasse dem til en kritikk, er ikke særlig vel ansett. |
Å korte ned et sitat for å bedre få frem relevanse og mening er da vitterlig en helt ordinær ting å gjøre, og totalt uproblematisk så lenge den aktuelle meningen bevares og det vises hva man har modifisert slik som her.
| criw wrote: | | Og du la kanskje merke til at jeg ikke skrev et ord om de som faktisk vet om disse reglene, men er uenig i dem. |
Jeg gjorde det. Det var derfor jeg skrev "ikke vet om eller ikke er enig i". Gitt at du kun omtalte de som faktisk ikke vet om reglene ser jeg ingen grunn til å skrive det du skrev der du skrev det i det hele tatt - dog, det er ikke akkurat det første du ytrer jeg finner malplassert, så jeg burde kanskje ikke antatt at du uttaler deg fornuftig
Litt OT dette, er det ikke? Jeg melder meg ut. |
|
| Back to top |
|
 |
criw Junior

|
Posted: 08.09.2006 18:04 Post subject: |
|
|
Kjære deg, torerik!
Pkt. 1: Ã… korte ned et sitat, dvs ta det ut av en sammenheng, gir ikke bedre relevans. I denne sammenhengen, ga det et feilaktig bilde av hva jeg skrev.
Du kan ikke bare ta litt av et resonnement, og utelukke resten for å tilpasse det kritikken du ønsker å komme med.
Pkt. 2: At du skrev "eller ikke er enig i", i sammenheng med at jeg skrev om de som ikke visse om reglene, er jo det jeg reagerer på, fordi jeg sa ingenting om dem. Der la du til noe selv i referanse til hva jeg hadde sagt, og gir igjen et feilaktig bilde på mine uttalelser.
Lær deg å debattere på riktig premisser, og aldri fjern eller legg til noe i folks sitater, da mister faktisk budskapet sin mening.
En annen ting, litt generelt til noen av de som er uenig med meg, skjønner ikke at det er et så lavmål på dette forumet, at IQ og forskjellig usaklig menneskelige kvaliteter blir bragt på bane? Det er forstyrrende til selve debatten jeg ønsket å belyse, om man mener det er respektløst eller ikke at en spiller ikler seg feil lags drakt.
Er det sånn det debatteres i dette forumet, er det ikke noe for meg. Er sinnsykt lei av såkalte seriøse debattanter som på en eller annen måte tror de har motargumentert meg, så viser det seg kun å være et feilsitat eller en halvsannhet. Lite hensiktsmessig.
Takke meg til forum der uenigheter diskuteres saklig, hvor man faktisk ser med glede på forskjellige synspunkter, og holder seg fra å hisse seg opp og kalle folk "dumme" og "teite", og "faren min er sterkere enn din"-mentaliteter. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 08.09.2006 18:12 Post subject: |
|
|
| criw wrote: | Er det sånn det debatteres i dette forumet, er det ikke noe for meg. Er sinnsykt lei av såkalte seriøse debattanter som på en eller annen måte tror de har motargumentert meg, så viser det seg kun å være et feilsitat eller en halvsannhet. Lite hensiktsmessig.
Takke meg til forum der uenigheter diskuteres saklig, hvor man faktisk ser med glede på forskjellige synspunkter, og holder seg fra å hisse seg opp og kalle folk "dumme" og "teite", og "faren min er sterkere enn din"-mentaliteter. |
Velkommen til internettet. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 08.09.2006 18:20 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hva som er gærent med det Storflor gjorde. Han tenkte sikkert at endelig skulle han få anledning til "virkelig å dumme ut en møring", og noe å kunne erte Hestad for senere.
Så lenge Storflor ikke sa "jøss, denne skjorta var både finere og mer komfortabel å gå i enn RBK-trøya", så er det helt greit for meg... |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 09.09.2006 13:50 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke tankegangen, man pleier jo å bytte drakter etter kampene også. Sikkert en Moldenser som har bytta drakt med en RBKer, nei dette blir for dumt. Det er mye verre at en fra Trondheim/Trøndelag spiller for Molde en dette. Mye verre at Ertsås (BF) spiller for Molde (og sier at det var hans klare førstevalg, selv før RBK) enn det Storfor har gjordt. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 09.09.2006 14:21 Post subject: |
|
|
| Godt poeng, Baadshah/Tab. Har ikke Brattbakk f.eks. en rimelig imponerende trøye-samling? |
|
| Back to top |
|
 |
criw Junior

|
Posted: 10.09.2006 15:19 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Jeg forstår ikke tankegangen, man pleier jo å bytte drakter etter kampene også. |
Det er ikke normalt å bytte drakter med motstander-lagene innad i en nasjonal serie. Det normale er å bytte drakt i europa-cuper, og da særskilt i utslagningsrunder.
Referer til den nevnte Brattbakk, og ja, han har mange trøyer, men det er som en testimonial til alle de europeiske oppgjørene han har deltatt i, og ikke seriekampene i Norge.
I såfall ville hver spiller hatt 26 drakter hver, hvert år, og det er vel ikke realiteten. Det ville bare vært en unødvendig kostnad å gjøre denslags.
Dette er altså noe helt på siden av hva Storflor gjorde, og jeg kan ikke for livet av meg noen gang huske at en RBK'er har bytta drakt med en Molde-spiller i kamp-sammenheng.
Om så har skjedd, er det en helt annen situasjon, og trolig trengte bare RBK-spilleren noe å tenne på i peisen med
Dette er også en tradisjon fra gammelt av, som er en måte å respektere motstanderen på. Dette er ikke i hele tatt det samme som det jeg har belyst, og bare nok an bekreftelse på at noen ikke skjønner poenget med min kritikk.
Uenig? Flott, vær det, men ikke sammenbland hva det er jeg kritiserer og hva jeg ikke kritiserer. Baadshah/Tab, du viser bare at du ikke fatter det. Drakt-bytte ETTER kamp, og å ikle seg "fiende"-drakta FØR en kamp. get with the program... |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 11.09.2006 18:46 Post subject: |
|
|
Jeg fatter deg ikke, som sagt!
Utrolig håpløs tankegang etter min mening. Kort lunte
Man må jo ikke være enig med alt og alle heller.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.09.2006 19:27 Post subject: |
|
|
Min personlige mening er at criw er en suppegjøk. Alle spillerne som ikke har samme holdninger som den harde kjernen i kjernen er altså forædere å svikere? Noen gang tenkt på at det er en grunn til at dere er supportere og spillerne er spillere?
Kom ikke her å tro at du har monopol på hjerte i klubben bare fordi du tilter over en filleting.
Og ja, det er et ræva program, og "iføre seg motstanderens effekter" greia var dårlig og pinlig. Synes synd på Storflor som måtte være med på det. Ikke fordi han da blir stemplet som sviker, men fordi det var generelt pinlig dårlig. Puddelen visste jo ikke hvem Daniel var en gang.
Og jeg synes også forøvrig Storflor er for dårlig for rbk. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 11.09.2006 19:57 Post subject: |
|
|
| Storflor er god nok han, må bare bli mer stabil. Uansett viktig med trøndere, egenproduserte spillere og vinger.. Norske vinger er det ikke flust av, vil jo ikke ha bare utlendinger i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 12.09.2006 15:07 Post subject: |
|
|
Har vi noe bedre ving en Storflor ? Får lite spilletid i mine øyne. Leverer nesten hver gang. Kan vi si det samme om Bråthen og Solli.?? _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
| Back to top |
|
 |
criw Junior

|
Posted: 12.09.2006 21:15 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | Jeg fatter deg ikke, som sagt!
Utrolig håpløs tankegang etter min mening. Kort lunte
Man må jo ikke være enig med alt og alle heller.  |
Respekterer at du er uenig, forventer respekt for mine meninger også. Derfor reagerer jeg når jeg blir sitert feil, eller ut av kontekst. Det er nemlig respektløst for debatten.
Noen synes det er en filleting, dem om det. Jeg reagerer på det. Samme som enkelte reagerte når Iversen sang "Rosenborg er rævva" da han var i Vålerengen. For meg gjorde ikke det noe, fordi han var Vålerengen-spiller, og jeg gir f**n i andre lags spillere.
Så til Kleven, har ikke påstått jeg har monopol på noe annet enn mine tanker. Suppegjøk? Nææh, er ikke så glad i suppe. Har ikke gjøkur heller, for den saks skyld
Jeg forventer ikke at spillerne skal ha samme holdninger i alt som jeg har, men jeg forventer alltid noe av spillerne individuelt, og laget som kollektiv.
Det være seg av sportslig prestasjoner, og av mer holdningsmessig art, iallefall et minimum. hva som gjør at jeg mister troen på en person, kan ha helt andre krav stilt til seg av andre supportere, som de som ikke mener det var så galt. Respekt for det. Jeg er ikke så storsinnet, så ærlig skal jeg være.
Kall meg snever, trangsynt e.l., for det er en saklig beskrivelse i så fall. Om suppegjøk er det, er jeg nok litt mer usikker på, he he.
Men dette temaet har vel blitt utdiskutert på saklig og usaklig nivå, så herved er jeg ute fra denne tråden om Storflor. (Tror jeg... ) |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 13.09.2006 02:51 Post subject: |
|
|
Jeg har full respekt for din mening, men forståelse NIKS!
Det har jeg ikke. Og som sagt:
Men vi må jo ikke være enig med alt og alle heller.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
mr soprano Senior

|
Posted: 29.09.2006 06:42 Post subject: |
|
|
Har ikke denne spilleren fått nok sjanser nå.
Øyvind "almost" dribler jo seg vekk konstant. I tillegg ser han ikke etter pasningsalternativer, men slår bare på bakerste stolpe. Sats heller på unggutta enn en som er "over the top" uten å ha vært der.
Hvordan kunne Rune gi denne drittspilleren ny kontrakt? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.09.2006 08:31 Post subject: |
|
|
| Øyvind var mye innvolvert i andre omgang, det gjelder også å bruke han rett. |
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 06.10.2006 10:34 Post subject: |
|
|
Noen osm vet om Storflor jobber som advokat eller mekler elns ved siden av fotballen? Jmfr. Adressa:
Øyvind Storflor, angrep RBK
Inntekt 1 813 924
Selg, selg, selg!! |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.10.2006 10:54 Post subject: |
|
|
Sikkert fått seg en sign on fee ved signering av hans nye kontrakt. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 06.10.2006 11:35 Post subject: |
|
|
| Fikk han ny kontrakt i fjor også? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.10.2006 13:28 Post subject: |
|
|
Ja, lad os sælge Storflor, så siddeer vi tilbage med Solli på vingen. jamtfall får jo ikke chancen.
Etter 5-10 kamper med Solli på vingen tror jeg ikek folk er så utilfredse med Storflor længere. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 06.10.2006 16:17 Post subject: |
|
|
Nettopp derfor det er så herlig at det går an å hente inn nye spillere..
Selg begge to for min del når vi først er i gang.
Storflor har ikke spilt bra i tippeliga og lerkendal på flere år som jeg kan huske. Selg "det evige talentet".. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.10.2006 18:32 Post subject: |
|
|
| Litt enig med syltynn, er ikke Storflors største fan jeg heller. Han glimter til, men for sjeldent. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.10.2006 21:16 Post subject: |
|
|
Ikke er jeg Storflors største fan jeg heller. Men i år synes jeg langt fra at han har gjort det så dårlig som noen herinde vil have det til. At folk til og med foreslår Solli på vingen i stedet er for mig rystende, egentlig.
Storflor er trods alt spilleren med flest assists og han har skabt mange farlige sitautioner, selv om han, i lighed med Braaten, er for dårlig i afslutnings øjeblikket.
Egentlig heller også til at vi investerer i en ny ving, medmindre Jamtfall kan overtage. Men har set alt for lidt til Jamtfall til og sige noget om det.
Men indtil videre bør Storflor være et klart førstevaslg på vingen, i hvertfald når konkurrente hedder Solli og Essidiri. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.10.2006 23:38 Post subject: |
|
|
| Er enig med Harald, Storflor får urettferdig mye dritt. |
|