English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Elbasan Rashani
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 17:50    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kilder TA har snakket med forteller at Odd har kontaktet Rosenborg for å høre om tilgjengeligheten til Rashani.

– Jeg sier ikke noe om hvem vi har satt våre øyne på, sier Einar Håndlykken.

Les mer: Odd interessert i Rashani

HÃ¥ndlykken. Jeg kommer aldri over det navnet der.
Back to top
View user's profile Send private message
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 23.07.2017 17:54    Post subject: Reply with quote

Rashani har vært god de siste kampene våre, men med Levi–som garantert blir drillet inn som kant–så gjør det vel ikke all verden om vi selger Elba til Odd?

Blir dog i så fall lett vei inn på førstelaget for den nye svensk-italieneren vår, siden hans hovedkonkurent blir selveste porselen-mannen.

Last edited by TrønderBob on 23.07.2017 18:07; edited 1 time in total
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 17:59    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig at vi gir opp Rashani. Enten så må det være fordi han er ganske ofte skadet eller fordi han ikke er en goalgetter som ving. Syns han er god ellers. Men når KI presterer å bruke Midtsjø som ving og ikke slippe inn Rashani mot Dundalk når vi får gode kontringer og slitne motstandere, ja da kan vi se an på situasjonen hans.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 18:31    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er merkelig også. Jeg synes ballvinningen høyt oppe på banen mot Sogndal (?) nærmest alene var grunn til å gi han mere tillit.

Men han har vel kanskje sagt i fra selv at han vil ut?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.07.2017 18:39    Post subject: Reply with quote

Ikke negativ til et salg, men tipper Odd kommer med skambud.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:25    Post subject: Reply with quote

En ting er sikkert, det må ryddes opp på vingplassene i klubben:

*Helland er kronisk skadet
*Jevtovic følger opp verdensklasseprestasjoner med kamper på juniornivå og blir trolig tapt for oss uansett
*Bakenga, som ikke er ving brukes som ving, når han en gang i ny og ne får 20 minutter
*Midtsjø(!) brukes som ving enda så mange alternativer vi har, om det er for å få plass til willy eller ikke. Det har fungert èn gang...
*Rashani sliter med det samme som Jevtovic og leverer ustabilt.
*Klubbens nyinnkjøpte indreløper skal selvfølgelig jfr. Kåre-logikk spille ving
*En skadefri De Lanlay er egentlig vårt eneste ordentlige vingalternativ per nå.

Vi har nesten ingen solide, klare valg på vingen, utenom De Lanlay vil jeg hevde. Vi kjøper inn spillere og bruker de ute av posisjon. Det er blitt en smørje av vondfot, manglende defensiv jobbing og ustabilitet.

Beste scenario:
1. De Lanlay fast i førstelleveren med Adegbenro, med Helland og enten Jevto eller Rashani inn som back-up.

2. Selg Piruett Feilpasning og Bakenga

3. Bruk Levi som indreløper
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:32    Post subject: Reply with quote

Levi har da vitterlig aldri vært noen indreløper. Til det er han for svak defensivt. Han har for det meste spilt kant (og i 10'er rollen) i 4-4-2(1-1) system.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 20:47    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som på ramme alvor kan mene at 10'er-rollen er veldig ulik en offensiv indreløper? Ifølge han selv er han best sentralt også. Slår et slag for godfot og vil ha slutt på å bruke spillere ute av posisjon. Og han har ikke spilt mest på kant. Fra hva jeg kan se har han spilt 5 kamper som høyreving. Det er vel noe slikt Midtsjø også har gjort..
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 21:10    Post subject: Reply with quote

Alt som kryper og går av juniorspillere har spilt sentralt på midtbanen. Det betyr ikke at det er der de passer best inn. KI beskriver Levi som en Helland-type, og da skal han selvsagt drilles på høyreving, ikke som indreløper.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 22:03    Post subject: Reply with quote

Kåre har også satt Bakenga og Midtsjø som ving, samt Konradsen som anker så jeg tar mye heller det spilleren selv sier og hvor han har spilt flest av sine kamper i betraktning. Vi får være uenige, uansett så må det ryddes opp på vingplass.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 22:08    Post subject: Reply with quote

Levi er den nye makkeren til Tore, ferdig snakka!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.07.2017 22:22    Post subject: Reply with quote

E-er han ikke ny reservekeeper?
Harceïde
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Krise om vi slipper Rashani for Cubus-pengene til Fagermo. La han slå til her; så går han for 20-30 mill neste sommer. Stort potensiale.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 22:41    Post subject: Reply with quote

Dette lever jeg greit med. Vi må ha mer dekning enn nødvendig på kantene våre fordi for mange av de er skadeplaget. Jevtovic har vært et friskt pust fordi han kan spille alt, sjelden skadet. Det er en ferdighet i seg selv. Istedenfor at vi sitter med 5-6 kantspillere for å ha nok dekning synes jeg det er greit å bytte ut Rashani med en mer slitesterk en. Helland er den eneste som kan ha luksusen av å være skadeutsatt og fortsatt ha en viktig rolle, fordi han er den han er, både profilmessig, trønder og x-faktor på banen. Rashani er en type det går mange av på dusinet og da gir det mening å erstatte han med noe litt mer forutsigbart.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.07.2017 23:21    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Levi har da vitterlig aldri vært noen indreløper. Til det er han for svak defensivt. Han har for det meste spilt kant (og i 10'er rollen) i 4-4-2(1-1) system.

Vi har plass til to tiere i vårt 4-1-5-system.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 08:13    Post subject: Reply with quote

Odd er stinn med gryn, selv dyrt!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2017 11:50    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er veldig snodig at ikke Rashani har fått mer tillit hos oss. Synes han har levert stadig bedre etter en veldig treig start, og bare er litt tillit unna å virkelig slå ut i full blomst nå. Han er også den spilleren som har best forutsetninger for faktisk å fore Bendtner med de innleggene det stadig påstås at vi skal slå på ham/blindt på bakerste. Helland har ingen innleggsføtter, Dølle har ingen venstrefot, Bakenga kan bare skyte, og Mitsj klarer ikke sparke ballen lenger enn ti-femten meter.

Det sier noe om klippekortet til Midtsjø når han blir flyttet til kantplassen så snart noen andre foretrekkes på indreløperplassen hans.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 16:34    Post subject: Reply with quote

Ikke selg. Rashani har kvaliteter ingen av de andre kantspillerne besitter (ikke sett Levi ennå dog). Bortekampen mot Austria i fjor viste hva som bor i han.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 16:59    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Det er vel ingen som på ramme alvor kan mene at 10'er-rollen er veldig ulik en offensiv indreløper? Ifølge han selv er han best sentralt også. Slår et slag for godfot og vil ha slutt på å bruke spillere ute av posisjon. Og han har ikke spilt mest på kant. Fra hva jeg kan se har han spilt 5 kamper som høyreving. Det er vel noe slikt Midtsjø også har gjort..

Spiller vi 4-1-5 så vil enhver indreløper og 10'er være ubrukelig, fordi de står med hoftefeste feilvendt. Men i en normal 4-3-3 er indreløperrollen ganske forskjellig fra en klassisk 10'er ja. Bla. involverer det betydelig mer defensiv jobbing. Og der indreløperne er boks til boks spillere som primært skal motta ball i medløp er 10'eren er gjerne den kreative, som slår gjennombruddspasningene.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 17:03    Post subject: Reply with quote

Hvis Kåre skal fortssette å bruke Midtsjø på vingen foran Elba, kan vi like godt selge. Men om Kåre tar til fornuften, så synes jeg Elba er en mann å beholde!
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 18:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes det er veldig snodig at ikke Rashani har fått mer tillit hos oss. Synes han har levert stadig bedre etter en veldig treig start, og bare er litt tillit unna å virkelig slå ut i full blomst nå. Han er også den spilleren som har best forutsetninger for faktisk å fore Bendtner med de innleggene det stadig påstås at vi skal slå på ham/blindt på bakerste. Helland har ingen innleggsføtter, Dølle har ingen venstrefot, Bakenga kan bare skyte, og Mitsj klarer ikke sparke ballen lenger enn ti-femten meter.

Det sier noe om klippekortet til Midtsjø når han blir flyttet til kantplassen så snart noen andre foretrekkes på indreløperplassen hans.

Er det noe Helland kan er det vel innlegg.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 19:13    Post subject: Reply with quote

Synes, som mange andre her, at det er rart at Rashani har fått såpass lite tillit. Av det jeg har sett er han den som har best innleggsfot av våre kanter. Ikke like målfarlig som Helland, men er raskere og bedre på å komme seg til gode innleggsposisjoner. Synes også at Rashani har hatt en positiv formkurve siden han kom hit. På mange måter synes jeg også Rashani har levert mer stabile prestasjoner enn f.eks Jevtovic som har variert veldig fra det strålende til det forferdelige. Jeg er usikker på hvem av Jevtovic og Rashani jeg setter høyest - Jevtovic har uten tvil levert langt flere målpoeng, men Rashani har en x-faktor over seg som gjør at jeg føler han har et stort potensial som vi enda ikke har klart å få ut av ham grunnet lite tillit og skader.

Vet ikke hvordan situasjonen til Jevtovic er, men om det er nyss i disse ryktene så antar jeg at grunnen til at vi vurderer å selge Rashani er fordi Jevtovic kommer til oss og at sportslig ledelse da vurderer det som at vi har for mange vinger i stallen. Likevel synes jeg det høres merkelig ut, for vi bør da vitterlig ha fire rene vinger i stallen. Det bør holde all den tid Midtsjø og Sjelvik også kan gjøre OK jobber på ving som backup til backupen. Jeg tror heller at vi derfor har følere ute på å kvitte oss med Rashani fordi man ønsker Adegbenro hit og vi derfor må "leane" ving-mengden vår. Jeg er usikker på Levi, har de sett ham nok i RBK-trøya til at de allerede har konkludert med at de velger å bruke ham som ving og i tillegg satse på ham over Rashani? Jeg velger å holde ham utenfor denne vurderingen fordi jeg tror han enda er for fersk og uerfaren på nivået.

Det vi vet er at Bakenga må selges. Det er egentlig er merkelig å omtale ham i denne sammenhengen all den tid han egentlig er spiss, men siden han utelukkende bare har vært brukt som ving så må vi se på ham også. Per dags dato er han kun en utgiftspost i budsjettet.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

ut fra hva jeg har sett er elba vs jevto det samme som lagspiller vs skylapper. begge er gode men elba er raskere og bedre teknisk (når skuldrene er senket), og rett og slett en bedre spillerforståelse og lagspiller.....

elba helland lanley bør dyrkes som primære kantspillere i rotasjon. Bakenga kan selges, jevtovic gis tilbake... om krisen oppstår har rbk talenter (burde hente tilbake et par som er på lån).
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 24.07.2017 21:13    Post subject: Reply with quote

Jevtovic har vært klasser bedre enn Rashani. Likevel, får vi tak i Adegbenro forsvinner nok begge to.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 24.07.2017 23:06    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:

elba helland lanley bør dyrkes som primære kantspillere i rotasjon. Bakenga kan selges, jevtovic gis tilbake... om krisen oppstår har rbk talenter (burde hente tilbake et par som er på lån).

Å ha 3 kantspillere, der 1 er kronisk skadet og de 2 andre har vært mye skadet, det er fasiten på dårlig spillerlogistikk. Selv om man så har noen unggutter i bakhånd så er dette alt for tynt.
Drømmesituasjonen min hadde vært: de Lanlay, Rashani, Jevtovic og Adegbenro som rullerte på vingene. Levi klarer jeg ikke helt å plassere siden jeg ikke har sett han, men han blir i såfall 5. valg, noe som kanskje er 1 spiller for mye. Helland og Bakenga blir solgt. Midtsjø, Vilhjalmsson og Skjelvik holdes LANGT unna vingene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Next
Page 22 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb