| View previous topic :: View next topic |
| Sentral midtbane anno 2003 - hvem? |
| Bent Skammelsrud (uaktuell - legger opp...) |
|
28% |
[ 10 ] |
| MacBeth Sibaya |
|
31% |
[ 11 ] |
| Fredrik Winsnes |
|
20% |
[ 7 ] |
| Frode Johnsen |
|
2% |
[ 1 ] |
| Ørjan Berg |
|
17% |
[ 6 ] |
|
| Total Votes : 35 |
|
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 06.09.2002 22:47 Post subject: Sentral midtbane anno 2003 |
|
|
Hvem vil du helst se som Rosenborgs sentrale midtbanemann neste sesong? Som rbkweb.com skriver, sikler Fredrik Winsnes etter Skammelsrud-plassen. I tillegg har vi Sibaya. Khetho storspilte under VM og vil helt sikkert bli en hit på Lerkendal.
Derfor spør jeg: Hvem vil du skal spille sentral midtbane når Hareide tar over skuta?
Oppdatering 09.09:
Frode Johnsen er nå lagt til som et alternativ, så dersom du ønsker det, kan du stemme på at spissen skal skyves ned!
Oppdatering 02.11:
Ørjan Berg lagt til som et alternativ. Lar fortsatt Skammelsrud stå som et valg, men håper at ingen stemmer på ham lengre - han er tross alt uaktuell...
Last edited by 2mas on 03.11.2002 11:56; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.09.2002 22:52 Post subject: Skammels et år til... |
|
|
Synes Bent Skammelsrud kan ta et år til i den sentrale midtbanerollen jeg. Han er trygg og ha der. Fredrik og Sibaya bør i følge meg være klare til fight om rollen i 2004.  |
|
| Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 09.09.2002 11:43 Post subject: |
|
|
Har ikke helt den store trua på Sibaya enda jeg. Det jeg har sett av han til nå har ikke vært bra. Spør du meg er han for egoistisk. Får bare håpe at det forandrer seg!!! _________________ Life is good, life is fotball |
|
| Back to top |
|
 |
Edgar Skjervold Junior
|
Posted: 09.09.2002 13:38 Post subject: |
|
|
Begge alternativene til GUD er helt ulik forbildet. GUD er det defansive ankeret på midtbanen, de to andre er offansive tilretteleggere. Et skifte her betyr endring i hele RBK stilen!
Tror dette er litt dilemma til de på brakka. Ser mer for meg sibaya og Fredrik som erstattere for Roar og Ørjan når den tid kommer. Og så må man lete lengre etter GUD sin erstatter. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2002 13:57 Post subject: Frode! |
|
|
Synes Frode Johnsen burde fått en plass på den poll'en. Tror han kan gjøre det minst like bra på sentral midtbane som på spissplass. Han har en enorm arbeidskapasitet og er veldig god bakover.
Synes neste års lag bør se sånn ut
arni
basma - hoftun - karadas - saarinen
strand - johnsen - Berg
george - brattbakk - knudsen
Det blir da viktig å få drillet knudsen og george såpass inn i systemet at de endelig får vise hva de kan!
Hadde kanskje ikke vært dumt å kjøpt en ny flankespiller... kanskje 2 |
|
| Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 09.09.2002 14:06 Post subject: |
|
|
George = nei
Han er nok ikke god nok, dessuten har han ikke fart nok. Men den nye midtbanen virka interesann, så jeg holder meg Nino litt i den. Men angripsrekka må forandres på. Knudsen på venstre side virker kurrant, men Enerly eller Ludviksen tar plassen til George!
Karadas mangler enda erfaring i forsvar, men man kan satse på at han blir bedre til neste år. I CL plaseres han på benken! _________________ Life is good, life is fotball |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2002 14:13 Post subject: Ludvigsen? |
|
|
For det første; George har fart bare han gidder å bruke den og for det andre; Ludvigsen spiller ikke i RBK neste år  |
|
| Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 09.09.2002 14:46 Post subject: |
|
|
Holder fortsatt en liten knapp på enerly forann George jeg da! _________________ Life is good, life is fotball |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.09.2002 14:58 Post subject: Re: Frode! |
|
|
| El_Nino wrote: | | Synes Frode Johnsen burde fått en plass på den poll'en. Tror han kan gjøre det minst like bra på sentral midtbane som på spissplass. Han har en enorm arbeidskapasitet og er veldig god bakover. |
Nå er ønsker ditt oppfylt, El Nino!
Er enig i at Frode på midtbanen er et godt alternativ, men det er noe som taler i mot:
:arrow: I øyeblikket har ikke RBK noen skikkelig venstreving - men dette kan selvfølgelig forandre seg når Knutsen kommer hjem.
Med så mange gode midtbanespillere, synes jeg at man bør teste dem før Johnsen skyves ned. Frode er tross alt en spiss av meget god klasse! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.09.2002 21:10 Post subject: Skammels i et år til... |
|
|
som sagt mener jeg at skammels bør ta enda et år. Enig med hermsty att Sibaya er for egoistisk og jeg har ikke trua på han enda jeg heller. Men etter hvert når han har tilpasset seg Rosenborg stilen osv. kan han bli god!  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.09.2002 09:15 Post subject: |
|
|
| Edgar Skjervold wrote: | Begge alternativene til GUD er helt ulik forbildet. GUD er det defansive ankeret på midtbanen, de to andre er offansive tilretteleggere. Et skifte her betyr endring i hele RBK stilen!
|
På den annen side er Skammels slett ikke lik Brandy, som slett ikke var et dårlig valg på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.09.2002 09:22 Post subject: Re: Frode! |
|
|
| El_Nino wrote: |
Det blir da viktig å få drillet knudsen og george såpass inn i systemet at de endelig får vise hva de kan!
|
Var ikke litt av problemet med Knudsen at han aldri viste det man trodde han skulle vise? Jeg mener å huske flere uttalelser som gikk på at utviklingen hans hadde stoppet opp, at han ikke gjorde en god nok egeninnsats for å bli bedre. Ikke uten grunn at han er i Start for tiden.
"Jeg så en kamp med Rosenborg 2. lag, da var han banens dårligste" er et sitat som rinner meg i hu.
Hvis han kan få ut potensialet, er han vel ok..... men kan han det?
| El_Nino wrote: |
Hadde kanskje ikke vært dumt å kjøpt en ny flankespiller... kanskje 2 |
Giggs og Overmars, så er jeg fornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.09.2002 09:31 Post subject: Knudsen |
|
|
Som sagt Knudsen må drilles ordentlig inn i systemet. Greier han det kan han bli en stor spiller for RBK.
Han var i elendig form før han dro til Start. Spilte mange rævva kamper på norges beste andrelag, men uansett; Han er konge i Start for tiden! Han trenger tillit for å utvikle seg. Det spørs da om Hareide vil sjanse på å gi han spilletid, selv om han spiller dårlig noen kamper.
Giggs og Overmars har ingenting i RBK å gjøre.
Giggs er en "scum" og Overmars er avdanka  |
|
| Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 10.09.2002 10:16 Post subject: |
|
|
Morten Knutsen har kommet til å gjort det bra hvis han har blitt drilla. Slik som El_Nino sa: "Han er kongen i start". Og han kan bli kongen av Lerkendal også. Men ikke drill han ilag med George.
Angrep:
Knutsen - Brattbakk - Enerly
Dette kan bli bra! _________________ Life is good, life is fotball |
|
| Back to top |
|
 |
RBK Patriot Senior
|
Posted: 11.09.2002 10:32 Post subject: |
|
|
Synes at sibaya bør få sjangsen så fort som mulig, det var vel derfor de kjøpte ham?
Men skammelsrud bør spille om hen er god nok. Men la sibaya også spille, ellers forsvinner han nok meget snart... _________________ ZZzzzzzzzz |
|
| Back to top |
|
 |
andreas86 Junior
|
Posted: 11.09.2002 14:58 Post subject: |
|
|
La Sibaya spille istedenfor å fortsette og fortsette med skammels...
Winsnes kommer jo snart tilbake å... Så slipp sjansen til noen andre, men hvis skammels er god nok så kan han spille lenger....  _________________ Rosenborg det er Norges Stolthet!!! |
|
| Back to top |
|
 |
go go RBK Junior
|
Posted: 04.10.2002 19:19 Post subject: |
|
|
jeg synes bent kan ta et år til som sentral midtbane han er en god og rutinert rbk spiller  _________________ 11 PÅ RAD I BOKS |
|
| Back to top |
|
 |
go go RBK Junior
|
Posted: 04.10.2002 19:23 Post subject: Re: Skammels et år til... |
|
|
| knerten_10 wrote: | Synes Bent Skammelsrud kan ta et år til i den sentrale midtbanerollen jeg. Han er trygg og ha der. Fredrik og Sibaya bør i følge meg være klare til fight om rollen i 2004.  |
enig med deg simon bent klarer et år til i RBK trøya!!!!!!
sibaya kan trene et år til på den plassen til han blir fast samme jelder fredrik!!!!  _________________ 11 PÅ RAD I BOKS |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2002 11:03 Post subject: |
|
|
Mot Stabæk i går kom MacBeth Sibaya innpå litt ut i 2. omgang som innbytter for Roar Strand. Jeg hadde ventet at Ørjan Berg da ville bli indreløper og gi den sentrale midtbanerollen til vår sør-afrikanske venn.
Men nei, da! I stedet fortsatte Ørjan i midten og Sibaya ble "gallei-slave" og måtte springe opp og ned for å jage baller og Stabæk-spillere. Eggen og Ola By vet da at dette ikke er Khethos beste side! Han er en ballfordeler, ikke en Roar Strand-type!
Dersom Sibaya skal lykkes i Rosenborg, må han få spille sentral midtbane! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.10.2002 14:13 Post subject: |
|
|
| Ja, du har et poeng men jeg synes han burde spille bra som indreløper også da! Men skal han bli skikkelig god så må han nok spille Sentral Midtbane ja! |
|
| Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 08.10.2002 20:08 Post subject: 4-4-2! |
|
|
Jeg tror faktisk RBK kommer til å spille 4-4-2 neste år. Både pga at spillerstallen vi har nå ikke passer til 4-3-3 og fordi Hareide da vil kunne sette et eget preg på laget.
Om man ser på spillerstallen så har vi veldig mange (sentrale) midtbanespillere, og veldig få typiske vingspillere som man bør ha i 4-3-3. Derfor tror jeg vi ender opp med et sånt lag neste år:
.......Arason......
Blixt - Basma - Hoftun - Saarinen
Enerly - Berg - Winsnes - Strand
Brattbakk - Karadas
Hareide har varslet et rotasjonssystem så vi får sikkert se flere midtbane/spiss kombinasjoner. For eksempel George/Johnsen Johnsen/Brattbakk, etc. På midtbanen er jeg litt usikker, ettersom vi egentlig ikke har noen som utmerker seg spesielt som venstre kant spiller, men Roar bør vel fikse den jobben også  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.10.2002 22:18 Post subject: |
|
|
Først og fremst: Jeg ser gjerne at Morten Knutsen får prøve seg i treningskampene i vinter, men dette betyr ikke at jeg vil vrake Harald Brattbakk!
Eggens 4-3-1-2-formasjon i vår funket forholdsvis bra. Dette først og fremst fordi man brukte to indreløpere som "vinger". Tror ikke at Rosenborg er moden for 4-4-2 ennå. Kan heller ikke forstå at den godeste Hareide velger en slik formasjon! |
|
| Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 10.10.2002 21:10 Post subject: |
|
|
| Quote: |
Eggens 4-3-1-2-formasjon i vår funket forholdsvis bra. Dette først og fremst fordi man brukte to indreløpere som "vinger". Tror ikke at Rosenborg er moden for 4-4-2 ennå. Kan heller ikke forstå at den godeste Hareide velger en slik formasjon!
|
Vel. Jeg vil heller si at 4-3-1-2 formasjonen fungerte forholdsvis dårlig. Men hva Hareide velger kommer litt an på hvor mye han vil sette sitt eget preg på laget. Jeg tror ikke det er gunstig for Hareide å prøve å fortsette i samme gate som Eggen - det kan fort skjære seg. Og jeg holder på at dagens spillerstall ikke egner seg til 4-3-3. Det er altfor mye fokus på sentrallinjen. Mange sentrale midtbanespillere, mange midtspisser og kun 1 ving. Tror ikke det er noe suksess å fortsette med 3 spisser på topp. Da er det bedre å legge om formasjonen etter spillermaterialet. Tror vi får mere utav en spiller som brattbakk i en 4-4-2 for eksempel. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.10.2002 21:29 Post subject: |
|
|
| Rosenborg må alltid spille 4-3-3! Det hører med til Rosenborg som et offensivt fotball lag det. Håper Hareide også satser på 4-3-3 med Winsnes som sentral midtbane... |
|
| Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 10.10.2002 23:41 Post subject: |
|
|
Enig i at Rosenborg må spille 4-3-3. Men jeg mener også at skal man først spille 4-3-3 så får man gjøre det skikkelig - og da med 2 skikkelige vingspillere. Uten vingspillet er ikke Rosenborg Rosenborg og da taper man uansett ingenting på å legge om.
JEG vil absolutt ha 4-3-3, ikke missforstå meg der. Jeg synser bare litt rundt hva som kan skje. Og ikke minst hva dagens spillerstall faktisk passer til. |
|
| Back to top |
|
 |
|