English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 06.07.2017 13:41    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/-Sk...8405b.html

Quote:
Skjelvik: – Takker RBK ja, kan jeg fort sitte på flyet nedover
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff

PostPosted: 06.07.2017 13:46    Post subject: Reply with quote

Er jo helt idiotisk av oss om han skulle gå for 500 000 euro som ble nevnt i en annen artikkel. Skjelvik og Reginiussen er vårt klart beste stopperpar pdd. og han fungerer også godt på back/ving. Da er det bedre å sitte igjen med null og niks i januar.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 13:50    Post subject: Reply with quote

At han vil til den drittklubben der er ufattelig i mine øyne. Pengehore.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 13:54    Post subject: Reply with quote

Forhandlingstaktikk fra Skjelvik.
Og det er helt greit og forståelig.
Håper og tror han signerer en forlenget og forbedret kontrakt snarest, så får vi heller la ham gå til en større og mer sympatisk klubb etter at vi har gjort det bra i høstens gruppespill RBK
Back to top
torrax
Junior

PostPosted: 06.07.2017 13:56    Post subject: Reply with quote

Som det skrives over tipper jeg det er bevisst forhandlingstaktikk overfor RBK
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 13:57    Post subject: Reply with quote

Du vet det er trist når Apoel er blitt mer attraktiv enn Rosenborg..
Back to top
Barney
Veteran

Driblevækk wrote:

Jeg tror ikke du skal forvente annet av spillere på dette nivået enn at de forsøker å optimere 10-15 års karriere-profitt.
Back to top
Barney
Veteran

Fusion wrote:
Du vet det er trist når Apoel er blitt mer attraktiv enn Rosenborg..

Det tror jeg de har vært ganske lenge. De ligger helt sikkert på et høyere nivå enn oss lønnsmessig.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.07.2017 14:11    Post subject: Reply with quote

NC wrote:
Spilleren er under kontrakt.

Driblevækk wrote:
haavarl wrote:
Spillerens ønsker har også mye å si, ikke bare Kåres.

Som nevnt over; han er under kontrakt.

Selvsagt er han det, og da er det slikt at RBK formelt kan nekte å selge.

Men det er nå en gang slik at spillerens ønske teller mye. Hvis vedkommende vil vekk, er det lurt å lytte til det, fordi
- det påvirker spillerens motivasjon
- det viser andre aktuelle spillere at det er kurant å gå innom RBK i karrieren, fordi klubben ikke legger hindringer for deg når du vil videre

Økonomisk sett en vurdering for RBK. Han kan gå gratis ved neste korsvei, og jeg tror egentlig vi har råd til å takke nei til 5 mill nå, fordi han kan spille en viktig rolle i å skaffe inntekter fra e-cupspill.

Ellers forstår jeg godt at APOEL er mer attraktive enn RBK, ikke minst for en ikke-trønder. Bedre lønn og bedre klima og stor sannsynlighet for e-cup. 50 plasser høyere enn oss på rankingen.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 15:00    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
- det viser andre aktuelle spillere at det er kurant å gå innom RBK i karrieren, fordi klubben ikke legger hindringer for deg når du vil videre

Nesten enig, men jeg synes det er like viktig å vise andre spillere at det lønner seg å forlenge med oss, istedenfor å spekulere i dette.

Vi må akseptere at vi er en selgende klubb, men vi bør helst selge spillere med lange kontrakter, og det bør foregå på vinteren.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.07.2017 15:08    Post subject: Reply with quote

Enig.

Det ligger jo nå i kortene at han må opp i lønn dersom han skal forlenge med oss, og det er heller ikke urimelig.

"Lojalitetsbonus" kalte vi det vel under Nils Arne, da Hoftun, Strand osv. valgte å bli i klubben.
senador
Legende

PostPosted: 06.07.2017 15:13    Post subject: Reply with quote

Det holder ikke med rogalendingen i midtforsvaret mot irene. Men spiller vel liten rolle når vi vet hvordan laget presterer for tiden.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.07.2017 15:35    Post subject: Reply with quote

Alle snakker om at vi trenger Skjelvik i kvalikken, ser ikke helt den.

Joda, han har vært bedre enn før i vårsesongen.

Men: første runde forventer vi å stå høyt, da trengs han. Etter dette må vi forvente å stå lavt, da får vi ikke bruk for enorm fart bakover.

Blw jo brult som kontringsving lenger ut i kvall tisligere år, for da er det fremover farten trengs.

Køarer vi å presse over 8 mill så bør vi selge om han sutrer. Holmar kan signeres nå eller, fristilt?
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 15:37    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:

Den drittklubben, er den samme som har vært i 3-4 sluttspill på rad, og som sendte oss på hue og ræva ut av CL kvaliken i fjor.
Det sier vel mere om oss, enn at Apoel er et drittlag.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.07.2017 15:43    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Men: første runde forventer vi å stå høyt, da trengs han. Etter dette må vi forvente å stå lavt, da får vi ikke bruk for enorm fart bakover.

Blw jo brult som kontringsving lenger ut i kvall tisligere år, for da er det fremover farten trengs.

Samtidig handler ikke et salg bare om hva vi mister i Skjelvik, men også hva vi står igjen med. Jørgens komplementære ferdigheter med Reginiussen har vært tidvis glimrende, og han er også blitt overraskende trygg i pasningsspillet i denne rollen. Bjørdal er en ganske lik, men langt mer begrenset stopper enn Reg, og vi har sett flere ganger at han sliter tungt når det er mye bevegelse rundt ham. Uansett om vi står høyt eller lavt må vi regne med å møte lag som er langt bedre offensivt både med og uten ball enn vi gjør hjemme. Rasmussen nekter jeg å tro er klar for nivået, selv om jeg har sett for lite av ham.

Jeg tar det for gitt at det komme inn en ny om Skjelvik forsvinner, men det er alltid et usikkerhetsmoment med nye signeringer. Spillertype og kjemi skal passe, og det er snakk om kort tid å spille inn på. En fulg i hånda vs ti på taket, og den greia der.
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 16:00    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Driblevækk wrote:

Den drittklubben, er den samme som har vært i 3-4 sluttspill på rad, og som sendte oss på hue og ræva ut av CL kvaliken i fjor.
Det sier vel mere om oss, enn at Apoel er et drittlag.

Fansen, spillerne og alt som omhandler klubben er søppel fra A til Å. At de har hatt resultater siste årene utelater dem ikke for å være et drittlag.
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 06.07.2017 16:01    Post subject: Reply with quote

Forren is coming Neutral
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 16:04    Post subject: Reply with quote

CLkvart wrote:
Forren is coming Neutral

Dette bør være en hinsides dårlig spøk. Pokker heller.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Selvsagt kommer ikke Forren.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 17:24    Post subject: Reply with quote

Her har klubben satt seg selv i en veldig kinkig situasjon. Synes en av de tingene SIB har vært god på, har vært å forlenge kontrakter tidlig. Både Midtsjø, Jensen, Helland, Svennson, Hansen fikk kontraktforlengelse tidlig, noe som i Svennson sitt tilfelle betød mye penger i kassa når en større klubb kom på banen. I tilfellet Skjelvik burde jo ny kontrakt vært forhandlet frem og på plass i fjor sommer, for nå sitter jo Skjelvik med alle kortene. Han kan vel allerede signere for en ny klubb hvis han vil, og vi får i beste fall småpenger for han. Det har jo vært snakket om forlengelse i hele vår, men når man først lar det gå så langt, så blir fristen for enhver spiller stor for å sitte på gjerdet og cashe inn som Bosman-spiller. Hvis klubben virkelig har sett på Skjelvik som en viktig spiller fremover er dette dårlig håndtert.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 17:49    Post subject: Reply with quote

Enig med Ståle her, dette er ikke godt håndtert av RBK og SIB. Å ha spillere i startelveren med bare måneder igjen av kontrakten er å be om trøbbel og det har de nå da også fått.
Spillerne som nærmer segg ett år igjen av kontrakt bør få to valg ( hvis de er ønsket da), enten forleng eller bli solgt.

Når en spiller sier "det er opp til klubben,men jeg har lyst til å dra" så er det som oftest game over. Kan jo selvsagt være taktikk,men tror det ikke.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.07.2017 17:56    Post subject: Reply with quote

Klubben kan ikke tvinge spillere til å signere ny kontrakt lenge før kontrakten går ut.

Jeg synes vi skal selge, Skjelvik eller ikke betyr ikke så mye for den uansett veldige lave sannsynligheten for gruppespill. Han vil dra og han er ikke uerstattelig akkurat, tipper han flopper der nede.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

Det slår meg at grunnen til at Skjelvik ikke allerede har fått en forlengelse handler om at han ikke er optimal. Ikke optimal midtstopper, ikke optimal ving, ikke optimal back.

Dette begynner det å bli litt mye av i klubben. Og det stillere kritisk spm rundt spillerlogistikken og strategien her. Det samme gjelder jo Matti og Konradsen.
Vi har litt for mye folk som ikke er optimale i tildelt posisjon. Flere jeg har glemt også kanskje?
hello
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 19:46    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
I tilfellet Skjelvik burde jo ny kontrakt vært forhandlet frem og på plass i fjor sommer, for nå sitter jo Skjelvik med alle kortene. Han kan vel allerede signere for en ny klubb hvis han vil, og vi får i beste fall småpenger for han. Det har jo vært snakket om forlengelse i hele vår, men når man først lar det gå så langt, så blir fristen for enhver spiller stor for å sitte på gjerdet og cashe inn som Bosman-spiller. Hvis klubben virkelig har sett på Skjelvik som en viktig spiller fremover er dette dårlig håndtert.

I fjor høst så sa Skjelvik at agenten hans og klubben hadde vært i samtaler en god stund allerede. Det er jo egentlig først denne sesongen at han har kommet opp på et nivå hvor man er interessert i å gi han en lang og bra kontrakt også. Hadde han fortsatt som venstreback hadde han vært faset ut nå og vi hadde vært glad for de 5 mill fra Apoel. Men når han først tok steget som midtstopper sitter klubben vanskelig i det siden han har kort kontrakt igjen og markedsverdien hans økte betraktelig. Vanskelig balansegang det der som man er dømt til å bomme på av og til.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 06.07.2017 21:29    Post subject: Reply with quote

Fuck APOEL.

Usikker om man viser fingeren mest ved å nekte salg dit, eller faktisk gi de Skjelvik. Bør være med å senke nivået deres såpass at vi tar de greit neste gang.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 64, 65, 66  Next
Page 50 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb