| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.08.2006 21:24 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Hvorfor spørs du?? |
Hehe, lurer jeg også på. Nå skal jeg ikke legge meg borti for mye, men B/T har ikke nevnt noe om spisser i det hele tatt  |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 30.08.2006 21:27 Post subject: |
|
|
Oi, oppdaget først nå at jeg leste noe feil i innlegget hans Må bare beklage, Badshaah/Tab. *flau* |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 21:28 Post subject: |
|
|
Hehe, beklager!
Var litt kjapp der, hadde endel andre ting å svaret på også. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 30.08.2006 22:47 Post subject: |
|
|
Hirschfeld
Strand/Basma - Koppinen - Kvarme (Nordvik) - Dorsin
Skjelbred - Sapara - Tettey
Essediri - Iversen - Braathen
Essediri spiller på seg selvtillit igjen og forer her Ivers med knall innlegg, Braathen dribler og lærer seg å score flere mål. Sapara bidrar også med innlegg og stikkere til Braathen. Stabiliserer midten og forer de unge, løpsvillige og tekniske indreløprene vi har (også Hyka og Traore) med pasninger. Indreløpere er den plassen på banen hvor det passer beste med unge spillere. Koppinen bygger opp spillet bakfra, kvarme rydder med koppinen unna. Dorsin er trygg defansivt og bidrar fremover, Strand kan med hell brukes på hjemmebane som meget offensiv back, ellers Basma eller en erstatter.
Rotete skrevet, men håper det er forståelig. _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.08.2006 22:51 Post subject: |
|
|
Basma som andrevalg på høyreback og fjerdevalg som midtstopper når han er den beste midtstopperen vi har for tida?
Traore er ikke Rosenborg-spiller og vi har ingen spiller som heter Braathen.
EDIT: Tenkte det var oppstillinga mot Sandefjord, men likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 10.09.2006 02:22 Post subject: |
|
|
Når jeg så overskriften til denne siden, da så jeg at det sto "Rosenborg 2007". Da tenkte med engang hvilke spillere har vi kontrakt med ut 2007?
Kontrakt ut 2007:
Ørjan Berg
Ståle Stensaas
Roar Strand
Christer Basma
Bjørn Tore Kvarme
Steffen Mathisen
Andreas Nordvik
Daniel Braaten
Mikael Dorsin
Alexander Lund Hansen
Miika Koppinen
Per Ciljan Skjelbred
Spillere som Alexander Lund Hansen, Miika Koppinen, Daniel Braaten, Mikael Dorsin og Per Ciljan Skjelbred MÅ vi forlenge kontrakten med. Jeg håper ikke Dorsin og Braaten velger utlandet fremfor oss, men det en sinario som kan bli en realitet. Disse bør etter min mening få 5 års kontrakter snarest. Og for spillere som Christer Basma, Bjørn Tore Kvarme, Steffen Mathisen og Andreas Nordvik bør vi vudere sitvasjonen dems og se fremgangen til de 2 sist nevnte. (Ingenting (betyr at vi kan la dem gå), Kursiv (betyr at vi bør vudere sitavsjonen, se fremgangen og eventuelt hente erstartere, Fet ( betyr at jeg helst ser at vi forlenger kontrakten snarest)!
Håper dette går i orden for alle parter.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 10.09.2006 03:28 Post subject: |
|
|
Jeg ser en bekymring i forhold til RBK 2007. Det er at vi har for mange gode Juniorer. Alt for mange!!1
Hyka, Traore, Nordvik, Mathisen, Jamftfall osv.
Skjønner ikke når disse skal få spilletid framover. Bortsett fra Jamftall. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 10.09.2006 09:18 Post subject: |
|
|
De fire øverste på lista di bør ikke få ny kontrakt (ja, det gjelder dessverre Roar Strand også ).
Bjørn Tore Kvarme bør vi sjekke hvordan det går med, og kanskje gi ham 1-årskontrakt. Han ser ut til å holde en stund til.
Steffen Mathisen og Andreas Nordvik bør få spille mer og mer ut over 2007-sesongen, gjerne allerde nå, hvis anledningen byr seg. Da er de nesten garantert gode nok for Tippeligaen i 2008. Tenk på han 17-åringen i Lyn som jeg ikke husker hva heter nå, han var jo faktisk ikke så dårlig. Ser ingen grunn til at ikke Nordvik og Mathisen skal få til dette når de er 19 og 20 år (når sesongen 2008 begynner). Kanskje de til å med kan spille seg inn på laget allerede neste sesong, det kan jo hende. Skjelbred og Tettey er jo ikke verdens eldste, og har fast plass.
Og jeg er enig i alle de du har markert. Alle de bør virkelig få nye kontrakter.
Last edited by Juch on 10.09.2006 11:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.09.2006 11:19 Post subject: |
|
|
| Daniel Nordvik? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.09.2006 11:32 Post subject: |
|
|
Om du bytter om en del av bokstavene i Andreas, legger til noen nye får du Daniel. Sikkert det han har gjort  |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 10.09.2006 11:47 Post subject: |
|
|
Ops Det er endra nå. Er en i klassen min som heter Daniel Nordvik skjønner du, så blander litt noen ganger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.09.2006 12:15 Post subject: |
|
|
Essediri var jo god i treningskampene før sesongen, og han er, kanskje ved siden av Jamtfall, den mest typiske RBK-vingen i klubben i dag. Han har bare fått for få sjanser til å vise hva han duger til.
Og når det gjelder disse FFK-vingene vil jeg tro at om noen av dem er aktuelle overhodet, så er det Tarik, siden Yrland vil gå på EU-kvota, hvor vi har mer enn nok spillere allerede. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 10.09.2006 12:22 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Å være en anvendig spiller ødelegger en spillers pontensiale. Man miste mye spisskompentanse for å være mer anvendig. |
Dette er i mine øyne feil, Solli er pr dags dato "aktuell" som ving, indreløper og til nøds kan han spille anker og back, merk: til nøds.
Både back, indreløper og ving-rollene overlapper hverandre med tanke på løpskraft, teknikk osv.
Det eneste denne allsidigheten ødelegger er at han ikke får tilpasset seg rollen og gjort seg kjent nok med den. Men det er ingen spisskompetanse.
Men på den andre siden så har det også sine positive sider for spilleren da han blir kjent med flere roller, og dette kan gi fordeler i samhandlingen da han forstår hva medspillere vil gjøre i forskjellige situasjoner.
Og som jeg sa når det var snakk om Gashi, så er det mye bedre å ha en middelmådig Solli som kan bekle hele høyresiden enn en middelmådig Gashi som i RBK bare kan bekle indreløperrollen. |
|
| Back to top |
|
 |
fifa06 Senior
|
Posted: 10.09.2006 12:39 Post subject: |
|
|
Disse spillerene ønsker jeg til Rosenborg:
Keeeper:
Jan-Kjell Larsen, Molde FK
Forsvar:
Cristoffer Andersson, Hannover
Per Nillson, Odd Grenland
Tore Reginiussen, Tromsø IL
Brede Hangeland, FC København
Atle-Roard HÃ¥land, IK Start
Marius Johnsen, IK Start
Midtbane:
Robert Koren, Lillestrøm SK
Marek Sapara, MFK Ruzomberok
Abdoulrazack Traore, Raja Casablanca
Angrep:
Oliver Occean, Lillestrøm SK
Magnus Myklebust, Lillestrøm SK
Trond Olsen, Bodø/Glimt FK
Disse spillerene ønsker jeg fra Rosenborg:
Keeper:
Espen Johnsen,
Forsvar:
Vidar Riseth,
Midtbane:
Jan Gunnar Solli,
Angrep:
Steffen Iversen
Laget:
Hirschfeldt
Basma - Kvarme-Koppinen - Dorsin
Strand/Hyka-Sapara/Hyka/Tettey-Skjelbred/Berg
Jamtfall/Essediri-Braaten/Iversen-Storflor/Olsen _________________ Zinedine Zidane, hva faen skal vi med han? For vi har Roar Strand og han er supermainn! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2006 12:43 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | Sikkert det han har gjort  |
Man skulle nesten ikke tro det på fotballkunnskapen, men det er hun |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 10.09.2006 13:51 Post subject: |
|
|
Basma som andrevalg på høyreback og fjerdevalg som midtstopper når han er den beste midtstopperen vi har for tida?
Traore er ikke Rosenborg-spiller og vi har ingen spiller som heter Braathen.
EDIT: Tenkte det var oppstillinga mot Sandefjord, men likevel.
---------------
NÃ¥ trenger dette ikke bli en diskusjon om hvem som vet mest om laget:
- med ett fnugg av IQ skjønte du at jeg tenkte på vår egen Daniel Braaten
- siden dette er et fremtidsretta tråd, er det ikke ulovlig å prosjektere med spillere som vi ikke formellt har
- Basma har virkelig spillt seg opp og har vært overaskende god denne sesongen, men nå skal vi jo tenke for fremtiden, i så måte blir vel Strand feil også
Jeg furter ikke, men mener du lett kunne skjønt hva jeg mente  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 10.09.2006 14:34 Post subject: |
|
|
SKJønner at du spiller mye FIFA, fifa06.  _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.09.2006 14:46 Post subject: |
|
|
Læs dette, så er du snill, Hunk. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.09.2006 15:47 Post subject: |
|
|
| Jan Kjell Larsen er veldig dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.09.2006 22:45 Post subject: |
|
|
her er Rosenborg 2007
Hirschfieldt
Strand - Riseth - Kvarme - Dorsin
Koren - Sapara - Tettey/Skjelbreid
Braaten - Iversen - Tarik |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2006 22:47 Post subject: |
|
|
| Vi kan vel spandere på oss en høyreback til neste år? Og helst en midtstopper også. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.09.2006 23:23 Post subject: |
|
|
Koren er kun en ønsketenkining. Tviler også litt på Tarik. Synes for øvrig vi har et meget godt lag for neste sesong, og gjentar laget mitt fra tidligere i tråden:
Hirchfeld
Nordvik / Strand - Kvarme / Basma - Koppinen - Dorsin
Skjelbred - Sapara - Tettey
Jamtfall - Iversen / Konè - Braaten |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.09.2006 23:34 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Vi kan vel spandere på oss en høyreback til neste år? Og helst en midtstopper også. |
Trenger vi en midtstopper? Vi har jo allerede Basma, Kvarme, Koppinen, Riseth og Nordvik. En til vil gi tredobbel dekning. Eller driter jeg meg ut nå?  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.09.2006 23:34 Post subject: |
|
|
| Har du sett Jamtfall og Nordvik nok til å kunne si at de har nivået som trengs for å spille på Rosenborg fast? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2006 23:41 Post subject: |
|
|
| Kleven wrote: | | Trenger vi en midtstopper? Vi har jo allerede Basma, Kvarme, Koppinen, Riseth og Nordvik. |
Det har vi, men vi bør handle inn en yngre erstatter i forsvaret allerede etter denne sesongen. Vi trenger ikke å vente til etter neste sesong med å forsterke bak der. |
|
| Back to top |
|
 |
|