English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 147, 148, 149 ... 178, 179, 180  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 20.06.2017 15:44    Post subject: Reply with quote

Betaler 3,5 mill. DKR ifølge tipsbladet Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 20.06.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Hvor mye betalte Gent for Wikheim?

Også interessant hvor meget de betaler for den 19-årige bulgarske a-landslagskanten Kraev, som de også har købt i dag. Ser interessant ud på et youtube-klip, der faktisk er 2 år gammelt. Det bulgarske markedet er nok undervurderet.
Back to top
str543
Senior

PostPosted: 20.06.2017 18:57    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Hvor mye betalte Gent for Wikheim?

15 millioner ble sagt av Drammens Tidene.
Back to top
Lisa Birgit Holst
Junior

PostPosted: 22.06.2017 07:46    Post subject: Reply with quote

VG+ med artikkel om hvem vi bør hente i sommer. Noen som kan gi et sammendrag..?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2017 08:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi kan komme oss ut av de problemene vi har nå med den stallen vi har, vi bør gå tilbake til slik vi tenkte i starten av Kåres periode: Satse på en 11er, drille offensive relasjoner, kollektivt press, få opp aggresjonen, få frem backene. Reduser arbeidet med defensiv organisering og dropp dette tullet med formtopp og rullering. Jeg tror ikke man kan prikke form i fotball på den måten man kan i individuelle idretter.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 09:47    Post subject: Reply with quote

1proCent wrote:
VG+ med artikkel om hvem vi bør hente i sommer. Noen som kan gi et sammendrag..?

Hente Erling Knudtzon og Sigurd Rosted.

Flytte Helland over på venstrekant for å utnytte innleggsfoten hans.
Knudtzon inn som høyrekant for bakromstrussel.
Meling opp på sentralmidtbane for bedre pasningskvalitet.
Skjelvik ut på back igjen.
Rosted inn i midtforsvaret.

Det er forslagene til Svea.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2017 10:11    Post subject: Reply with quote

Erling Knudtzon, seriøst. Tviler også på at Meling på sentral midtbane vil løse det problemet. Han mener også at Bendtner er for alene, mens her inne går debatten på at indreløperne ligger for høyt. Enig i at Helland på venstre kan være verdt å forsøke.

Terningkast 2 til Svea.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 10:15    Post subject: Reply with quote

..samt å snu V'en på midten og sette Midtsjø i en 10er-rolle.

Jeg synes ikke Svea her treffer helt rent. Han er inne på noe, men jeg tror løsningene blir litt for mye "i teorien". Skjelvik tibake på back er jeg overbevist om at vil slå ut negativt for ham personlig, samtidig som hans komplementære ferdigheter sammen med Reginiussen gir en annen dimensjon enn Reg/Rosted.

Knudtzon er for dårlig med ball og alt for stressa i avslutningsposisjoner til å være bakrommsmann etter mitt syn - han blir fort en svakere versjon av Mikkelsen.

Som zaphod var inne på i en annen tråd, Midtsjø i form er ligaens klart beste på på passere ledd med ball. Han er umulig å ta ifra ballen på lovlig vis, og kan på egenhånd skape kaos i motstanders midtbane. Han er imidlertid lite målfarlig, og vil derfor ikke få ut sin spisskompetanse i samme grad som en slags offensiv ballfordeler i trequartista-rollen.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Hente Erling Knudtzon er omtrent det verste forslaget jeg noen gang har hørt. Seriøst - han scorer ett hattrick hvert fjerde år, og da tror alltid hovedstadspressen at han er Lewandowski/Ronaldo/Romario/Müller/Puskas - endelig! Forferdelig begrenset spiller med helt feil rolleerfaring, en fattigmanns Trond Olsen. Dessuten: noe så økonomisk katastrofalt som å hente en norsk spiller kun på grunn av farta klarer jeg nesten ikke tenke meg. Det blir som å male terrassen med 1 000 000 bokser modellflymaling fordi hobbybutikken ligger to kvartaler nærmere.

Midtsjø i en 10er-rolle er nesten like katastrofalt kunnskapsløst, som jeg allerede har vært inne på (har han sett oss spille?).

Sigurd Rosted? Tja. Men er han egentlig et bedre valg for oss enn Skjelvik, brukt mer riktig, som har vært omtrent like god i år til tross for lite ideell taktikk? Og å kjøpe Rosted for å sette Skjelvik på backen for å dytte inn Meling sentralt høres ut som en veldig kronglete måte å forbedre pasningskvaliteten i midtbaneleddet på - det må jo gå an å ganske 'enkelt' kjøpe en enda bedre pasningsspiller enn Meling i stedet?

Han skal få for Helland, skjønt det hadde kanskje vært enda bedre å flytte ham helt ut på benken. Den der berømte innleggsfoten hans ser per nå ut til å høre hjemme i fotballversjonen av Snorre.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.06.2017 10:50    Post subject: Reply with quote

Mitsj er klassisk eksempel på hva som skjer med en god spiller når alt av selvitllitt forsvinner... Ser nesten ut som Storflorviruset herjer på brakka igjen...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 11:05    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare manglende selvtillit som hemmer Midtsjø i en slik rolle. Han har en mer kronisk lidelse enn Storflor-viruset, nemlig Skjelbreditt. Det er rett og slett ikke noen offensiv playmaker der, men derimot en teknisk god boks-til-boks-spiller.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 11:10    Post subject: Reply with quote

Litt Ørjan Berg over måten han skjermer og fører ballen på, gjennom pressledd. Der er han god. Dessverre ikke like god på å finne medspiller med gode pasninger i rett tid, for ikke å snakke om en håpløs skuddfot.
puckno
Veteran

PostPosted: 22.06.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

Skjelvik har noen spisskvaliteter som fungerer godt på midtstopperplass men duellstyrke i feltet er definitivt ikke en av disse, vi kommer til å bli totalt avkledd på defensiv dødball mot europeiske lag antageligvis allerede mot Dundalk med Skjelvik i midtforsvaret. Svea har iallefall rett om at noe må gjøres i midtforsvaret.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 22.06.2017 11:25    Post subject: Reply with quote

Midtsjøjo brudd i mot 5/10 av gangene han får ballen og sånn har det vært lenge. Det er ikke noen løsning å sette han dypere i banen da bruddene bare blir enda farligere. Han burde ut av laget.

Ikke veldig imponert av VGs forslag om å bytte posisjon på halve laget 3 uker før mesterligaen starter heller.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 11:26    Post subject: Reply with quote

Samtidig vil ekstremfart i midtforsvaret også kunne gi oss en fordel mot enkelte lag internasjonalt. Jeg tror ikke vi møter flere knokkel-lag i Europa enn hjemme; typer som Occean, Skoda, og Mortensen byttes gjerne ut med raskere og mer ballspillende spisser i bedre lag internasjonalt.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 12:52    Post subject: Reply with quote

Dessuten kan man, med ok defensiv organisering, lett unngå det gjentagende scenarioet der backer står upresset på 35 meter og poler baller inn mot straffemerket. Jeg tror også det er en litt norsk tilnærming til spillet, som vi vil se sjeldnere mot europeisk (dog ikke nødvendigvis mot irsk) motstand.

Det skal ikke være nødvendig å stille med to duellbeist på midtstopperplass mot alle motstandere, det er i så fall en fallitterklæring for hvordan laget framstår defensivt ellers.

Midtsjø pådrar seg først og fremst brudd når han får små rom og blir ubesluttsom. Jeg har heller ikke sagt at han skal spille i anker-rollen, bare at han flyttes ned dit vi egentlig vil ha indreløperne, og ikke får playmakerrolle på 18 meter.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.06.2017 13:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det skal ikke være nødvendig å stille med to duellbeist på midtstopperplass mot alle motstandere, det er i så fall en fallitterklæring for hvordan laget framstår defensivt ellers.

Jeg er uenig. Det er ingen motsetning mellom det å kunne holde en markering og gå opp i en duell, og det å kunne ha tilstrekkelig fart. Skjelvik er gjerne 1 meter unna duellen, og skulle han være enda nærmere går han sjelden skikkelig inn i duellen. Han har verken teft for hvor han bør være i duellene, eller evne til å gå inn i duellene. Og da er det selvsagt ikke løpedueller jeg snakker om, der er han god.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 13:26    Post subject: Reply with quote

Det kommer an på hva midtstopperbudsjettet ditt er, puckno. Store, sterke og lynraske midtstoppere er veldig dyre, med mindre de også er utstyrt med narkolepsi og to keivfoter.

Jeg tror alle er interesserte i fornuftige innspill på realistiske midtstoppere med Skjelviks fart og Bjørdals duellstyrke. Med mindre du sitter på noe slikt, forbeholder jeg meg retten til å mene at vi godt kan prioritere å ha et hurtigtog sammen med duellstopperen Tore, i stedet for to duellstoppere.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.06.2017 13:44    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med deg dersom vi kunne sagt at den raske hadde en 'normal' duellstyrke fremfor å være et 'duellmonster'. Jeg mener det er en nedre grense på hvor lite duellstyrke man kan akseptere hos en midtstopper på dette nivået, og at Skjelvik er langt unna dette.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.06.2017 13:58    Post subject: Reply with quote

Hehe, det er fair.

Jeg synes Skjelvik har klart seg helt greit i duellspillet til å være så lite 'naturlig' midtstopper, men han kunne nok ha vokst godt som spiller på litt mer kjøtt og litt mer erfaring i rollen. Men jeg tror også han ville skint langt mer dersom Rosenborg for alvor var villige til å tilpasse strukturen litt til den spisskompetansen han har - tenk bare på hvordan Gamboa og Stadsgaard dominerte defensivt når laget stod høyt.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 22.06.2017 18:01    Post subject: Reply with quote

Skjellvik er bedre en Knudtzon på alle områder. Da hadde det vært bedre å flytte Skjellvik opp på venstreving.
Bedre avslutter
Større fart
Roligere avslutninger
Bedre med ball
Bedre på deff returløp
Bedre takler

Altså bedre i alt. Ikke bruk for lillestrømlingen.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 23.06.2017 09:05    Post subject: Reply with quote

Vi burde ha øynene åpne for Viktor Gyökeres som har scoret 7 mål og har 6 assist på 12 kamper for Brommapojkarna i Superettan i år. Født i 1998.

Scoret et pent solomål mot Elfsborg i cupen.

Kontrakten løper ut i 2018, så det trenger nødvendigvis ikke å bli så dyrt. Men de svenske klubbene er allerede på ballen...
Back to top
tjommi
Proff

PostPosted: 23.06.2017 14:33    Post subject: Reply with quote

Lurer på om man fortsatt holder et halvt øye med Lukas Spalvis? Spiller han fotball igjen? Er en spiller jeg kunne tenkt meg å se i RBK.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 24.06.2017 10:07    Post subject: Reply with quote

Lukas Spalvis har vi nok kontroll på men sannsynligheten for at han kommer nå er heller liten.

Hvor var RBK når en spiller som Oldrup Jensen har vært tilgjengelig??
http://www.tv2.no/sport/9208455/

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Number10
Veteran

PostPosted: 24.06.2017 15:30    Post subject: Reply with quote

Jensen har nok vært tydlig på at han ville til det store utland visst han skulle dra.
Og Odd selger nok heller ikke til RBK med det første. (Er tydlig på å selge de beste til utlandet)
Tror heller ikke RBK hadde lagt 5mill på bordet.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 147, 148, 149 ... 178, 179, 180  Next
Page 148 of 180

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb