English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlys
Veteran

PostPosted: 01.06.2017 21:01    Post subject: Reply with quote

Angående supplement i trenerstaben. Pimenta er ledig på markedet.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 01.06.2017 21:19    Post subject: Reply with quote

Pimenta er kanskje noe for Viking.......
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 11:26    Post subject: Reply with quote

Om alt handler om en formkurve som ikke har kommet og den snart setter inn for å sikre oss CL. Så skal jeg heller leve med en litt tettere første halvdel av eliteserien de neste årene.

- Kåre er ihvertfall bankers som trener ut året med mindre vi rakner i serien og ikke tar gull. Det bør vi alle være enig om. Men om CL og EL ryker så må han komme med konkrete svar, vurderinger og hva som skal til for å løse problemene.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.06.2017 11:37    Post subject: Reply with quote

Kåre er bankers trener også neste år med mindre vi havner på 6.plass uten Europa i år.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 14:49    Post subject: Reply with quote

Mitt Pimenta-forslag var ikke et forslag ift. å erstatte Kåre om noen misforsto. Tenkte heller at han kunne være en nyttig mann å ha som assistent. Moderne trener som gjorde underverker med KIL i to sesonger fra 2015. Portugal eksporterer topptrenere som aldri før og Pimenta har utdanning fra samme universitet som José Mourinho. Ref den tweeten jeg linket til over, så er det jo også tydelig at mannen har kontaktene sine i orden. Jardim i Monaco er jo en av de mer spennende trenerne i hele verden om dagen. Tipper Luis mer enn gjerne kunne tenkt seg å være assistent i RBK med de ambisjonene vi har. Godt skritt opp fra hovedansvar i KIL Very Happy
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 15:11    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ du cupfinalen i fjor? Hvordan var forholdet mellom de to trenerne da?

Til info så er Pimenta klubbløs også. Han sluttet i Kongsvinger etter forrige sesong. Vært mye støy rundt han.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Aner ikke hva som skjedde i fjor, men om noe ble sagt i kampens hete skjønner jeg ikke hvorfor det skulle stå i veien. Barnslig å henge seg opp i slikt. Fagmann som absolutt burde vurderes!

Etter et lite Googlesøk ser jeg at det handler om dårlig oppførsel på sidelinja. Slikt får man tåle, så lenge man unnskylder seg etterpå. Ser han forklarer seg i et intervju der han sier at han melde litt til Kåre og Jonas under kampen fordi han mener det er "et spill i spillet" og at det var for å gjøre dem litt ufokusert der og da. Han hadde dog stor respekt for Kåre og RBK, og gratulerte dem med seieren i etterkant.

Når det kommer til denne "støyen" rundt Pimenta, så har det vel først og fremst kommet av at han har stilt litt tøffe krav til klubb og ledelse, som har møtt på litt friksjon. Er det noe RBK trenger, så er det jo akkurat noen som tørr å stille de tøffe og utviklende spørsmålene. Det er i grunn bare positivt.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 16:59    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet har du et poeng Nordlys. Men jeg tror Kåre har litt for tynn hud til å ville jobbe sammen med noen som han ble så "sjokkert" over. Det kan også være vanskelig å være sjef over noen som har et mentalt overtak på deg.

Når det kommer til at han kan ha kunnskap som kan virke komplimenterende på Kåre, så har du helt klart rett. Portugisisk fotball produserer topptrenere av øverste hylle. Men mange av dem har en heller negativ filosofi. Jeg er også litt usikker på om ryktene om Hugo Pereira og kjegler stemmer. Er dette en konsekvens av at Pereira står for en kjeglofil treningsfilosofi? Eller dette noe man lærer i det portugisiske forbundet?

SÃ¥ jeg er litt usikker.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 18:26    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt fotballautist, så kan ikke si at jeg klarer å se en rød tråd blant alle portugisiske topptrenere Razz Mourinho, Pimenta og en del flere av de aller ypperste har dog bakgrunn fra samme universitet i Lisboa, men hvilken off/def balanse trenerne legger seg på antar jeg hovedsakelig baserer seg på deres egen filosofi. For å ta Pimenta så er det vel nok å spole tilbake til den nevnte cupfinalen i fjor, og se på hvordan KIL angrep matchen. Det var jo direkte naivt til tider. Han er nok litt idealistisk i tankegangen. Samtidig var nok angrep det beste forsvar for KIL i den kampen. Akkurat slik de hadde kommet seg til finalen, og alle vet jo at å legge seg lavt mot RBK (hvertfall tidligere) har vært det rene selvmord når man er kvalitativt svakere.

Dog vanskelig å si hvordan han ville opptrått som RBK-trener i CL-kvalik. Annet spillermateriale, annen motstand og dermed annet utgangspunkt.

Ift. Kåres hårsårhet så er jeg redd du har rett i at han kan avfeie Pimenta av den enkle grunn at de hadde en ørliten opphetet disputt på sidelinja i fjor. Hårsårheten virker å være hans klart største svakhet sammen med de taktiske kunnskapene.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.06.2017 21:34    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re utvider det forahatte Rodal-samarbeidet Idea
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 02.06.2017 21:40    Post subject: Reply with quote

Akkurat det Rosenborg trenger nå - mer Rodal...
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 21:48    Post subject: Reply with quote

Kjør da, Kåre.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Vi vet jo ikke om det er dette som er grunnen til de dårlige prestasjonene for tiden.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 23:01    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
KÃ¥re utvider det forahatte Rodal-samarbeidet Idea

Etter Perry-fadesen hadde jeg det inntrykket at alle, Kåre inkludert, mente at Rosenborg burde spille mere ball på trening, slik de gjorde under Eggen, slik det også gjøres av europeiske totalfotballag. Hva i alle dager er det han driver på med?

#strongandstable
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2017 23:17    Post subject: Reply with quote

Dette er 1-2 økter i uka, som er utenom fellestreningene.

Samarbeidet er per nå i en «prøve og feile»-fase.

– Man må tørre å utforske og lete litt. Gjør vi akkurat det samme som før, blir vi akkurat like gode. Det er ikke godt nok, sier Kåre Ingebrigtsen.

–Men vi må overvåke og se om det har noen effekt. Vi må tørre å måle. Jeg har ekstremt lite tid med dem, sammenlignet med totalen, og da vil jeg at det lille jeg gjør i hvert fall skal være riktig, sier Rodal.

(Adressa betal: Slik er treningene med Rodal)

– Naturlig progresjon i all fysisk trening inn mot sesong handler om å ta volum ned og kvalitet opp. Det kommer justering inn mot sesong uansett hva de sier og ikke. Det er måten å bygge form på, sier Rodal.

Etter søndagens hjemmekamp mot Strømsgodset, får spillerne som ikke skal på landslagssamling en uke ferie. Når de kommer tilbake til Lerkendal vil treningshverdagen være litt lettere. Sånn håper RBK å utnytte det tradisjonelle prinsippet med superkompensasjon, slik at formen vil være på topp når europacupkvaliken starter i midten av juli.

– Jeg tror det kan være fornuftig å holde på mengden og trykket i treningen litt lenger ut i sesongen, og faktisk tørre å konkurrere uten å være altfor spisset i starten. Har du ikke et grunnlag å slippe opp på, klarer du heller ikke hente ut all verdens formdifferanse, sier Rodal.

(Adressa betal: Bruttern vil utvide Rodal-samarbeidet)
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2017 23:19    Post subject: Reply with quote

Ser jo glatt for meg at dette har bidratt til at spesielt Mike og Fredrik har sett dårlige ut. Men hvis det nå blir sånn at de får litt fri, og roer ned, og har maksform til E-cup-kvalik, så er det vellykket.

Ikke at det erstatter full fokus på samhandlingsøvinger.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 02.06.2017 23:20    Post subject: Reply with quote

"– Gjør vi det samme som før blir vi akkurat like gode, sier Kåre Ingebrigtsen."

Har ikke lest saken så jeg skal ikke være bastant, men hvis jeg forstår KI riktig så er det Perry-filosofien han styrer mot. Det som ga han suksessen er ikke godt nok, nå skal kruttet finnes opp på nytt. For meg blir det helt feil innstilling. Det er ingen automatikk at vi kan bli noe særlig bedre enn vi var i 2015 på vårt beste. Det mest naturlige ville være å følge det sporet og heller gjøre små justeringen og styrke stallen, men nei, nå skal det i stedet endres retning. På vårt beste i 2015 er jeg sikker på at vi hadde bitt godt fra oss i Europa, men vi peaket formen for tidlig, det var små små justeringer og et par forsterkninger som var skilte oss fra å prestere, ikke et nytt opplegg med individuelt opplegg med en mellomdistanseløper.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 02.06.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Det er snakk om spensttrening og eksplosiv styrketrening, ikke langkjøring og 12 x 1000 metere. Vil ikke si det er så veldig unaturlig for fotballspillere med den typen trening.
Back to top
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 03.06.2017 00:28    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde skikkelig tro på dette prosjekt sen formtopp før sesongen, men det er en lidelse å se på. Om vi kommer til CL tror jeg at jeg kommer til å ringe Hege Leirfall å be henne ta ut separasjon, for da vil jeg gifte meg med mannen hennes!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 10:11    Post subject: Reply with quote

Finnes ikke bedre trenere for RBK enn KI. Andre kandidater enten passer ikke i RBK, er ikke gode nok eller er uoppnåelige.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.06.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Finnes ikke bedre trenere for RBK enn KI. Andre kandidater enten passer ikke i RBK, er ikke gode nok eller er uoppnåelige.

Det er jo akkurat denne holdningen som gjør at RBK har svevd i ingenmannsland i flere år. Ansette de vi kjenner og vennene våre. Enkeleste vei er strategien. Man kan ikke plaske i Trøndelagsbassenget hvis man har ambisjoner om mer enn TL.

Hadde Kåre vært i Celtic, så hadde fjorårets sesong vært en stor fiasko og han hadde får mye mer kritikk. Jeg mener det bør være tilsvarende her. Det er ingen grunn til at RBK ikke skal ha samme posisjon som Celtic her til lands. Nivået er spinnvilt dårlig og vi evner ikke skape sjanser mot elendige lag som FCk og Maribor ville slått 4,5-0.

En spiller som Midtsjø som har 20 balltap hver kamp blir hyllet og har fast plass på laget. Det er helt utrolig....
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 10:45    Post subject: Reply with quote

Så har Celtic et snitt på 8 mill i lønn til spillerne i førsteelleveren og 163 mill i overgangsbudsjett denne sommeren. Treneren deres tjener 60 (!!!!) mill i året.

Har du noen forståelse for hvorfor lista ligger et annet sted for Celtic?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.06.2017 11:05    Post subject: Reply with quote

Nå sa han jo "samme posisjon som Celtic her til lands", altså ikke samme posisjon som Celtic internasjonalt.

I mange år hadde vi "Celtics posisjon", hvis man velger å bruke akkurat det bildet. Vi var best og vi vant, år etter år, og det skaffet oss navn og penger. Så har det gått opp og ned etter det, men i 2017 har vi igjen overlegne ressurser som burde kunne brukes til å være noe mer overlegne. Eller, å ha samme posisjon som Celtic i Elite/Serien. Selv om vi ikke kan konkurrere økonomisk med Celtic.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 11:33    Post subject: Reply with quote

At vi skal klare å konkurrere med Celtic er en selvfølge. Møter vi Celtic i Europa så har vi gode sjanser til å slå dem. Ambisjonene er å bli bedre enn Celtic.
Jeg tror også at KI hadde gjort en god jobb i Celtic også.

Forøverig helt utrolig at en viss nordmann ikke fikk mer ut av denne klubben enn det han klarte, når vi vet hvilke ressurser Celtic har ...
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 03.06.2017 11:39    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
At vi skal klare å konkurrere med Celtic er en selvfølge. Møter vi Celtic i Europa så har vi gode sjanser til å slå dem. Ambisjonene er å bli bedre enn Celtic.
Jeg tror også at KI hadde gjort en god jobb i Celtic også.

Forøverig helt utrolig at en viss nordmann ikke fikk mer ut av denne klubben enn det han klarte, når vi vet hvilke ressurser Celtic har ...

Er det Deihla du tenker på? Han gjorde vel en ok figur i Celtic? Han er vel den eneste norske treneren som IKKE har fått sparken i en større internasjonal klubb. Å tro at Kåre Ingebrigtsen er aktuell for Celtic er det dummeste jeg har lest. Han er ikke i nærheten...
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 271, 272, 273  Next
Page 135 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb