| View previous topic :: View next topic |
| Banens beste? |
| Hansen |
|
19% |
[ 13 ] |
| Hedenstad |
|
5% |
[ 4 ] |
| Reginiussen |
|
13% |
[ 9 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Meling |
|
13% |
[ 9 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
8% |
[ 6 ] |
| Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bendtner |
|
5% |
[ 4 ] |
| Jevtovic |
|
29% |
[ 20 ] |
| Bjørdal |
|
2% |
[ 2 ] |
| Lundemo |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 67 |
|
| Author |
Message |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:59 Post subject: |
|
|
Hansen 6
Hedenstad 5
Reginiussen 6
Bjørdal 5
Meling 5
Jensen 4
Lundemo 5
Midtsjø 2
Helland 3
Bendter 4
Jevtovic 6 |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 28.05.2017 20:59 Post subject: |
|
|
Noen som hørte noe mer om Skjelvik/Konradsen? _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:00 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: | | Fusion wrote: | | Merkelig at alle lag har "Ã¥rsbeste" mot oss. Ikke tilfeldig. |
Det slår aldri feil. Er så drittlei av akkurat det. Neste kamp taper kålenga 4-0 | Ikke vanskelig med årsbeste når man tillater balltrilling foran stopperne våre. Og vi legger oss nærmest i en 4-5-1 og lar VIF styre kampen i starten. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:01 Post subject: |
|
|
| Bølgen wrote: | | Er det bare meg som syns det er tragisk å spille en så bred 4-3-3 med Bendtner på topp? Han er såpass god til å ta ned ballen at han trenger noen nærme seg å flikke eller tre igjennom på. Dessverre er jeg ikke imponert over taktikken til Kåre om dagen.. |
Vi står med 5 i bredden på topp, hele taktikken er byggd opp rundt bendtner som oppspillspunkt som trer gjennom indreløper/ving. Problemet er at det ikke funker og er lett å lukke for.
Istedet burde indreløperne ned i midtbanen og backene lenger opp så vi finner vinklene 4-3-3 trenger for å få inn crossere fra kantene. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:01 Post subject: |
|
|
Børs
1 |
|
| Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 28.05.2017 21:02 Post subject: |
|
|
For en enorm mangel på overblikk, fotballforståelse og pasningsferdigheter dette laget har. Fullstendig uten evne til å holde ballen i laget og spille av press. Kan gå et kvarter mellom hvert gode valg som tas med ballen.
Håper Midtsjø er neste "stjerne" som selges og at han erstattes av en spiller med hjerne, ikke en som bare krummer nakken og løper rett frem. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 28.05.2017 21:02 Post subject: |
|
|
90 minutter med piss igjen.
Hansen 5
Hedenstad 5
Reginiussen 6
Skjelvik 5
Meling 4
Jensen 3
Konradsen 5
Midtsjø 1
Helland 3
Bendtner 3
Jevtovic 6
Bjørdal 4
Lundemo 4
Bakenga 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:03 Post subject: |
|
|
Børs
A Hansen 6
Meling 7
Skjelvik 5
Tore 6
Hedenstad 4
Jensen 4
Konradsen 4
Midtsjø 2
Helland 2
Bendtner 3
Jevtovic 6
Bakenga 2
Bjørdal 5
Lundemo 4
KÃ¥re 1
Erik Hoftun: MÃ… GÃ…
DØDBALL I MOT --> MÅÅÅÅÅÅÅL
Trent i hele vinter på det defensive og juniorlaget VIF spiller som BARCA mot oss. FLAUT.
Gi bort kjeksen Helland gratis. Han gidder ikke løpe. Får ballen i beina. Stopper opp. Og prøver seg på en håpløs innlegg. Legg skoa på hylla. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:05 Post subject: |
|
|
| Indreløper wrote: | | Noen som hørte noe mer om Skjelvik/Konradsen? |
Nei. Men virker som ingen gidder å spille fotball lenger. Kan hende de hat latet som de ble skadet Virker ingen gidder å heve hodet. Går ut på bane som tapere. Noe som skjer i RBK som ikke vet om. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
|
|
Det vanlige fra Kåre: Gode perioder, men slurv og upresis. Har hørt det før. Det han må forklare er hvorfor vi gang på gang legger oss lave på en 1-0 ledelse og mister det totalt i hodet. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
|
|
| Si hvorfor det gjentar seg hver jævla gang da, Kåre?! |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:06 Post subject: |
|
|
Vi spiller innimellom bra, men det er bare i korte perioder. I veldig lange perioder er det så svake pasninger og så dårlig tempo at det er til å få fnatt av. OK, det gjør det ikke enklere når to spillere blir skadet i 1. omgang, men det er utrolig hvor ustabilt spill det er.
VIF spiller med så høyt press i dag at det burde være mulig å kontre inn et mål i andre, men samhandlingen er stort sett fraværende - det blir enkeltspillere som prøver seg - også er det noen tilfeldigheter innimellom som gjør at vi får en sjanse.
Det blir for dumt å kreve Ingebrigtsens avgang når man leder serien, men jeg tror faktisk ikke vi vinner serien med dette spillet. Laget henger rett og slett ikke sammen. Bentner virrer rundt - løper f.eks. ut på kantlinja når det gjøres klart for innlegg - hva er tanken bak det? Bakenga får ikke til noe som helst - at han er i troppen er en gåte - og at han byttes inn er en enda større gåte. Midtsjø har klippekort på plassen sin, men leverer ikke han heller.
Vi fikk masse poeng i starten - ikke alltid helt fortjent. Nå har vi fått 3 av 12 poeng på de siste 4 kampene - det er mer korrekt i forhold til spillet som vises frem.
Resten av fotballsupporterne i Norge synes nok vi er en gjeng med bortskjemte tullinger som er misfornøyde når vi har 2 ganger the double og leder serien. Men lista ligger litt høyere i RBK - det har den alltid gjort - vi skal ikke vinne serien fordi alle de andre er dårlig - vi skal vinne med godt og underholdende spill - og her er det i lange perioder upresist og planløst spill. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Bølgen Junior
|
Posted: 28.05.2017 21:06 Post subject: |
|
|
Vi står med 5 i bredden på topp, hele taktikken er byggd opp rundt bendtner som oppspillspunkt som trer gjennom indreløper/ving. Problemet er at det ikke funker og er lett å lukke for.
Istedet burde indreløperne ned i midtbanen og backene lenger opp så vi finner vinklene 4-3-3 trenger for å få inn crossere fra kantene.[/quote]
Ja riktig det du sier der. Men må ha spillere enda nærmere. Som kan ta nedfallsfrukten som det så flott blir kalt. Men når innleggene våre treffer 1 av 10 ganger må vi begynne å spille mer på bakken. Eventuelt variere mye oftere. Syns vi er for langt unna. Ut med Helland og inn med Vilhjalmsson som holder seg rundt Bendtner. Da kan begge varierer med å gå i duell og gå på løp. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:08 Post subject: |
|
|
Må si jeg gleder meg til å se RBK uten Bendtner i en kamp. Tror RBK vil se bedre ut med Vilhjalmsson som midtspiss mot Godset. Han er mye mer bevegelig, og skaper litt rom rundt seg.
Ellers ble jeg svært skuffet av Midtsjø i denne kampen. Må vel vel være mulig å la han få en kamp på benk...?
Videre sliter begge de nye sidebackene med å komme skikkelig inn i RBK-stilen. Normalt syns jeg Meling har fungert bedre på venstre enn Hedenstad på høyre, så også i denne kampen til å begynne med. Derimot syns jeg Hedenstad spilte seg fra ca. 30 min og utover, mens Meling virket å slite stadig mer utover i denne kampen.
Bakenga tror jeg ikke jeg så. Mye som ikke fungerer om dagen. Om det ikke bedrer seg, kommer RBK akkurat like langt i Europa i år, som i fjor... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 30.05.2017 01:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 28.05.2017 21:09 Post subject: |
|
|
Det er gufs fra noen dårlige sesonger at hver eneste motstander vi møter for tiden spiller "årsbeste" mot oss. Da er det noe alvorlig feil et sted _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
|
|
| Bølgen wrote: |
Ja riktig det du sier der. Men må ha spillere enda nærmere. Som kan ta nedfallsfrukten som det så flott blir kalt. Men når innleggene våre treffer 1 av 10 ganger må vi begynne å spille mer på bakken. Eventuelt variere mye oftere. Syns vi er for langt unna. Ut med Helland og inn med Vilhjalmsson som holder seg rundt Bendtner. Da kan begge varierer med å gå i duell og gå på løp. |
Synes faktisk vi hadde en del gode innlegg i dag.
Gode innlegg ser ofte dårlige ut når tankspissen tar en Iversen på sine gamle dager ved å stille seg som en påle på bakerste og vente på at ballen skal treffe ham på hodet. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
|
|
Smålei av den pragmatiske holdningen Kåre har til alt. Som for eksempel at det ikke er noe problem at Konradsen og Skjelvik er ute ettersom vi har så mange å ta av. Det er klart det er et problem at to klare startene spillere potensielt er ute midt under den værste tørkeperioden på fire år. Bedre om han bare hiver ut det han egentlig mener heller enn å hele tiden skulle måtte lete etter noe syrlig å si eller å slukke småbranner. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 28.05.2017 21:11 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: | Det øyeblikket hvor Hedenstad bryter på 80 og noen minutter og vi får en strålende overgangsmulighet. Og alle står med henda i lomma. Da følte jeg at vi fortjente et mål imot og søren meg fikk vi det også et par minutter senere. Takk til Hansen som berger poeng.
Tror dette snur mot Strømsgodset. Se faktisk fram til en kamp ut Bendtner. |
Akkurat den situasjonen sier litt om hvor mye brystkasse de har for tiden. Jeg rødma |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:12 Post subject: |
|
|
Kåres svar på spørsmålet om hva han synes at vi har tatt 3 poeng på 4 kamper: Vi er i toppen er vi ikke?
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.05.2017 21:12 Post subject: |
|
|
Fy faen så lei jeg er av at vi ikke evner å spille fotball.
Pdd spiller vi som tåkefyrsten til hest. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Bølgen Junior
|
Posted: 28.05.2017 21:13 Post subject: |
|
|
| bommel1 wrote: | | Bølgen wrote: |
Synes faktisk vi hadde en del gode innlegg i dag.
Gode innlegg ser ofte dårlige ut når tankspissen tar en Iversen på sine gamle dager ved å stille seg som en påle på bakerste og vente på at ballen skal treffe ham på hodet. |
Se om jeg skjønner denne siteringa nå Ja innleggene var bra. Men de treffer ikke. Og med det mener jeg dårlig plassering av spiss eller for dårlig overblikk hvor innlegget skal slås. |
|
| Back to top |
|
 |
KÃ¥re Takleik Junior
|
Posted: 28.05.2017 21:14 Post subject: |
|
|
Hansen 6 (Gjør et par gode redninger, men synes han kan være langt mer offensiv i feltet).
Hedenstad 6 (Gjør stort sett jobben defensivt - uten noe særlig hjelp - og kommer med et par fine offensive bidrag).
Tore Reg 7 (Stopper det som kommer)
Jørgen S 6 (Stort sett kontroll)
Meling 6 (Det samme som Hedenstad)
Konradsen 6 (Mange viktige defensive brytninger når han spiller)
Jensen 2 (Bidrar svært lite, løper rundt som en stukket gris)
Mitsjø 1 ( For omstendelig, spiller på for stor risiko, lykkes med ingenting)
Helland 3 (Løper for lite, men har et par offensive bidrag som trekker opp)
Jetovic 4 (Løper for lite, men scorer et mål, og skaper noe)
Bendtner 2 (For stasjonær).
Bjørdal 6 (Gjør jobben sin)
Lundemo 5
Bakenga (Spilte for dårlig til å få karakter) |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 28.05.2017 21:14 Post subject: |
|
|
I intervjusituasjoner flyter ofte Kåre på litt breial sjarm og at han er en jævel på å avdramatisere - men i den situasjonen vi holder på å vikle oss inn i akkurat nå, har det motsatt effekt. Det oppleves smålig, hånete og flåsete, og beroliger ingen.
Jeg regner med alle skjønner at Kåre ikke mener alt han sier i slike tabloide situasjoner, men det er likevel jævlig frustrende at han ikke anerkjenner misnøyen blant supporterne. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:16 Post subject: |
|
|
| Bølgen wrote: | Vi står med 5 i bredden på topp, hele taktikken er byggd opp rundt bendtner som oppspillspunkt som trer gjennom indreløper/ving. Problemet er at det ikke funker og er lett å lukke for.
Istedet burde indreløperne ned i midtbanen og backene lenger opp så vi finner vinklene 4-3-3 trenger for å få inn crossere fra kantene. |
HELT enig! Skjønner ikke hvorfor det ikke går inn i hodet til KI at dette vil aldri fungere. Vil bare resultere i overgang for motstandere. Og vi vet fra før at i Europa så utnytter de slike overganger godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.05.2017 21:18 Post subject: |
|
|
Ble Bendtner suspendert til Godset (H) nå? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
|