| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 23.05.2017 07:52 Post subject: |
|
|
| Han danker Konradsen lett ut fra den sentrale posisjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.05.2017 08:45 Post subject: |
|
|
Interessante bilder, og bekrefter en følelse jeg satt med av litt bedre flyt i pasningsspillet med Lundemo.
Men jeg legger merke til en annen ting også: de av de valgte involveringene der han ikke får spilt opp indreløper skyldes ikke bare at indreløperne har markering (som vi må kunne forvente i etablert angrep), men at avstanden er for stor til at Lundemo våger å tre pasningen. Avstanden mellom Lundemo og de fem angrepsspillerne våre er også for stor til at man kan/bør nå Bendtner i midten - da må pasningen være knallhard og ultrapresis, og mottaket deretter. Lundemo ser ut som en spiller med bedre teknikk og oversikt enn Konradsen, men jeg ser ikke helt feinschmeckerkvaliteten i pasningsspillet, så disse avstandene tror jeg er for ambisiøse.
Det må være hensiktsmessig her at vi enten klarer å involvere Lundemo ti meter høyere, eller får minst en av indreløperne rettvendt litt lavere (altså trekke opp litt senere) - med eller uten frimerket sitt - eller klarer å vende ut på backen direkte uten at midtstopperen bruker to touch imellom. Tre knepp høyere balltempo der, så tvinger vi spiss og midtbanespiller til å begynne å flytte seg rundt i 'ramma'. Med spillere som Mike og Mitsj bør vi heller ikke være redde for å sette opp indreløperne til å passere motstanderen med ball, synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.05.2017 10:29 Post subject: |
|
|
Liker fotarbeidet til ML når han tar imot ballen og med det samme blir rettvendt, men han er for seig pdd. Fysikken hans stiller jeg et spørsmålstegn ved, både den fysiske formen i form av utholdenhet/kondis og selve helsa - han er vel ute snart med dårlig rygg (medfødt svakhet).
Dette er en spiller som vi i praksis ikke kan bygge laget rundt og da er prosjektet ML litt håpløst.... |
|
| Back to top |
|
 |
Noldus! Senior

|
Posted: 23.05.2017 10:35 Post subject: |
|
|
| Velger å være optimist! Ikke den første spilleren Schwabe har måtte lappet sammen igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.05.2017 10:44 Post subject: |
|
|
| Men han er født med en problematisk rygg som ikke kan mekkes frisk, men som kun kan holdes noenlunde i sjakk med behandling og perioder uten tøff matching på trening og kamp. Da blir ML aldri noe annet enn en avlastningsspiller for spillere som Mike, Fredrik mfl |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.05.2017 22:15 Post subject: |
|
|
| RBK er veldig bevisst på å være forsiktige med Lundemo. Men han må nå få spille nok til å kunne vise seg plassen verdig. |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 24.05.2017 11:47 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk så langt er at han er best som en av to sittende midtbanespillere. Han sliter med å ta den harde jobbingen som kreves av en ensom anker, muligens pga skadesituasjonen sin, isåfall vil det bli bedre, men desverre frykter jeg at grunnfysikken hans er ikke lagt for en hard defensiv jobb og derfor trenger han kanskje mer support. Han virker veik, dårlig på hodet og mangler en god del muskler. Sistnevnte er ekstra viktig fordi ryggen hans må beskyttes.
Kreativiteten er derimot på plass. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.05.2017 12:18 Post subject: |
|
|
| Det er veldig få fotballspillere som ikke vil se veldig middelmådig ut som enslig midtbanespiller på den måten vi spiller nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 24.05.2017 14:01 Post subject: |
|
|
Ut i fra det man har sett fra Lundemo, virker han å være et stykke unna en toppform.
Han gjør det veldig enkelt, som i for seg selv er trygt, men ser ofte at han heller gjemmer seg, en å gjøre seg spillbar. Han har vært veldig lite med i det offensivet spillet og spiller sjeldent framover.
Håper han løfter seg, for man vet at han er en spennede type, som gjorde sine saker bra i LSK.
Men jeg synes det var en stor risk da man hentet ham i vinter.
Hvorfor hentet de ikke Trondsen i stedet, som for meg er det store spørsmålet!?!?! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 24.05.2017 14:23 Post subject: |
|
|
| Lundemo var bosman... Tror det er svaret. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 24.05.2017 14:52 Post subject: |
|
|
| Sarpsborg uttalte i fjor at de skulle ha minst en million euro for Trondsen. De solgte kun til "internasjonal pris". |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 24.05.2017 15:02 Post subject: |
|
|
Jeg tror de har misforstått. Bare fordi de bruker begrepet "euro" blir det ikke mer internasjonalt. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.06.2017 20:07 Post subject: |
|
|
Liker det jeg ser! Håper på en GFYcat-samling. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.06.2017 22:20 Post subject: |
|
|
| Jeg og. Litt seig i stegene defensivt og kan minne litt om Selnæs der. Men fin ro med ball og slår pasninger uten at det ser ubehagelig ut. Litt mer selvtillitt og rolletrening nå så kan dette bli veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 05.06.2017 00:43 Post subject: |
|
|
| Ble ikke imponert av han i dag, virket ikke å ha kontroll. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 05.06.2017 11:13 Post subject: |
|
|
Synes han var god i dag. Han har etter mi mening ett mye større potensiale i den posisjonen enn det Konradsen har. Er mer i forkant og spiller ballen raskere fra seg...og når indreløperne våre ikke gjemmer seg bort så er han bedre til å finne disse og vingene enn det Konradsen er. Mer skapende. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.06.2017 11:41 Post subject: |
|
|
| Syns han virker litt tung og treig, og han må gjøre seg mer spillbar. Ble spilt ball i hatt med av Jradi i andre omgang. Inntil videre foretrekker jeg Konradsen |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.06.2017 11:50 Post subject: |
|
|
Du kan ha begge  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.06.2017 11:55 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det var litt blanda det han viste. Han vant endel dueller og spilte ikke bort ballen, men fikk ikke styrt spillet så mye og spilte ikke så ofte fri spillere foran på banen. Uansett er det liten tvil om at han er den riktige spillertypen så jeg synes han skal få tid til å vise hvorvidt han er god nok til å få jobben. Konradsen er en indreløper, så enkelt er det. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 05.06.2017 12:06 Post subject: |
|
|
| Han var mer synlig enn sist jeg så ham, og jeg likte det meste han foretok seg. Jeg er uansett villig til å gi ham mye mer tid, jamfør rollen han har på banen og hvor tålmodige vi har vært med andre spillere som har kommet til et mye bedre lag enn de har spilt for tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 05.06.2017 12:17 Post subject: |
|
|
Vilhjalmsson er fremdeles den beste sentrale midtbanespilleren vi har, men Lundemo er ihvertfall flinkere til å slippe ballen raskt enn Konradsen og bør satses på. Så kan Konradsen heller være indreløper og backup på sentral om Lundemo eller Vilhjalmsson er utilgjengelige. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 05.06.2017 12:51 Post subject: |
|
|
| Folk er altfor streng med Konradsen kontra resten av laget. Konradsen har vært vår beste midtbanespiller i år, og brorparten av kampene har han spilt sentralt. Viking-kampen er den eneste kampen der Konradsen har vært svak, men da ble vi også overkjørt etter at Vilhjalmsson ble byttet inn på midtbanen. Kampen i går mistet vi komplett kontrollen over etter 60 minutter, noe som viser hvor liten del av problemet Konradsen er sentralt på midten. Det er bare å se på høydepunktene for å se hvor slett presset og markeringene fra midtbanen er. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.06.2017 15:45 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | ...men fikk ikke styrt spillet så mye og spilte ikke så ofte fri spillere foran på banen. |
Akkurat dét er vanskelig uansett hvem som spiller på midten. Vedkommende blir så isolert at det er umulig å styre midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 05.06.2017 22:43 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Folk er altfor streng med Konradsen kontra resten av laget. Konradsen har vært vår beste midtbanespiller i år, og brorparten av kampene har han spilt sentralt. Viking-kampen er den eneste kampen der Konradsen har vært svak, men da ble vi også overkjørt etter at Vilhjalmsson ble byttet inn på midtbanen. Kampen i går mistet vi komplett kontrollen over etter 60 minutter, noe som viser hvor liten del av problemet Konradsen er sentralt på midten. Det er bare å se på høydepunktene for å se hvor slett presset og markeringene fra midtbanen er. |
De fleste har kritiserer vel ikke Konradsen direkte, og jeg er helt enig i at han vært vår beste på midtbanen. Poenget er vel at Konradsen løser rollen på sin måte, og mange mener det ville vært bedre for laget om vi hadde en der som kunne løst rollen annerledes. Konradsen er en god spiller som burde skjøvet Midtsjø ut av laget per dags dato Håper vi får se Jensen - Lundemo - Konradsen snart, men tror nok prosjekt konradsen gjør at KI vil tvilholde på å kjøre Konradsen sentralt å bruke Lundemo som indreløper i stedet, hvis de spiller samtidig. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 05.06.2017 23:46 Post subject: |
|
|
Tror Midtsjø ville vært bedre spiller i 4-2-3-1 bak spissen.
Håper også at Konradsen får spille som indreløper. Lundemo har ikke vært noe dårligere enn Konradsen på midtbanen, minst like god ihvertfall.
Med Konradsen kan man forvente mye av det samme som med Midtsjø, bare at vi får flere mål fra Konradsen da han er mye mer målfarlig. |
|
| Back to top |
|
 |
|