View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
iconbit Veteran
|
Posted: 17.05.2017 16:12 Post subject: |
|
|
Bendtner forklarer at han ikke viste, at han skulle have jakkesæt på, men at han ellers er vild med 17. maj  |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 17.05.2017 17:08 Post subject: |
|
|
Hehe, Bendtner er herlig.  |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 17.05.2017 17:12 Post subject: |
|
|
Quote: | – Det er hyggelig. Det er flott å se så mange mennesker komme ut, finkledd og feirer. Det var akkurat som jeg ble fortalt. En kjempekjempefin dag, det er fantastisk, skryter Bendtner. |
Tja. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 17.05.2017 17:55 Post subject: |
|
|
Alt d vi ber om
Gi han en dress _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 17.05.2017 18:37 Post subject: |
|
|
Veddemål! _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.05.2017 19:54 Post subject: |
|
|
Oslo øst wrote: | Han har på ni kamper scoret tre mål minus et selvmål. Han har så langt i serien vært den 122. beste spilleren i Tippeligaen. http://www.altomfotball.n...namentId=1
Kan han være fornøyd med dette? Noen sannsynlighet for at han vil prestere noe bedre, da han har jo vært omtrent på dette nivået de siste årene? |
Det henger sammen med hvordan laget fremstår. Bendtner kjemper i hver kamp, og viser tekniske finesser og finner kreative løsninger som ingen i ligaen er i nærheten av. Grunnen til at han ikke scorer mål er fordi laget er rævva nå. Ingen finner han. Vi har sluttet å doble på kant, vi har et utrolig høyt antall støttepasninger sentralt (og en helt ekstrem vegring for å spille hurtig i lengderetning/gå på løp) og angrepsspillet består primært av å pole upresist på kantene våre for så å håpe på det beste. De gangene han er involvert er de gangene vi er farligst. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 17.05.2017 20:49 Post subject: |
|
|
Jeg begynner å miste litt troa på den forklaringen. Jeg er helt enig i at Bendtner er et par hakk over andre ferdighetsmessig, men jeg synes han beveger seg langt unna boksen ved en del anledninger som gjør at han ofte ikke rekker seg inn når innleggene slås. Vilhjalmsson greide å time sine løp veldig bra ved flere anledninger mot Tromsø, dessverre trenger han mange sjanser for å sette mål. |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 17.05.2017 21:08 Post subject: |
|
|
Ikke rart at han trekker ut på kant og langt ned i banen etterhvert i kampene, han får jo ALDRI pasninger fra medspillere. Så for å få kjenne på ballen må han jo d.... _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 17.05.2017 21:09 Post subject: |
|
|
Nei, han må jo ikke det. Viktig å stole på at midtbanen tar seg av midtbanespillet. |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 17.05.2017 21:22 Post subject: |
|
|
Problemet ligger jo i at midtbanen IKKE klarer det for tiden. Vi ser jo at han tidli i kampene holder seg i posisjonen sin, helt til han etterhvert blir lei av å vente på ballen. _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2017 22:23 Post subject: |
|
|
Vi spiller ikke Bendtner god og jeg tror det løsner for han hvis vårt offensive spill bedrer seg. Likevel må jeg si at jeg er litt skuffet over hvor lite han skaper på egen hånd, jeg trodde han var en type som innimellom ville score ut av ingenting. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 17.05.2017 23:23 Post subject: |
|
|
Om han var en type som kunne lage gull av gråstein, ville han ikke ha hatt de karriereprobleme han har hatt. Da ville han f.eks ikke hatt problemer med å skåre masse mål i Forest, hvor han hadde hektarvis med rom.
Bentner, for meg, er en spillertype som må fores. Det trengs løp fra indreløpere, innlegg fra vinger og krosser fra backene. Foreløpig får han ingen av delene. Derfor framstår han like hjelpesløs som han gjorde i 4-4-2-klubbene hans, hvor han var forventet å gjøre ting på egenhånd. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 18.05.2017 02:39 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Om han var en type som kunne lage gull av gråstein, ville han ikke ha hatt de karriereprobleme han har hatt. Da ville han f.eks ikke hatt problemer med å skåre masse mål i Forest, hvor han hadde hektarvis med rom.
Bentner, for meg, er en spillertype som må fores. Det trengs løp fra indreløpere, innlegg fra vinger og krosser fra backene. Foreløpig får han ingen av delene. Derfor framstår han like hjelpesløs som han gjorde i 4-4-2-klubbene hans, hvor han var forventet å gjøre ting på egenhånd. |
Say no more!
Men dette burde jo Stig Inge og Kåre ha vist før de hentet han? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 18.05.2017 08:13 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig viste de det. Jeg mener Bendtner er en perfekt 4-3-3-spiss. Det er garantert både Bjørnebye, Kåre og Bendtner selv enige i.
Men som sagt, så må han fores. Når spillestilproblemene vi opplever har blitt fikset, kommer Bendtner til å framstå som en helt annen spiller.
Men han vil aldri bli en type som skårer mål ut av ingenting. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.05.2017 08:40 Post subject: |
|
|
Sjt. Wiseth wrote: | Alt d vi ber om
Gi han en dress |
Har han ikke råd til å kjøpe en sjøl? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.05.2017 08:50 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Om han var en type som kunne lage gull av gråstein, ville han ikke ha hatt de karriereprobleme han har hatt. Da ville han f.eks ikke hatt problemer med å skåre masse mål i Forest, hvor han hadde hektarvis med rom. |
Det er stor forskjell på å lage "gull av gråstein" i de store ligaene og i ES. Jeg trodde at etter å ha fått spilt seg i form så hadde han ferdigheter til å score ut av ingenting i en liga som ES, men kanskje har du rett i at han er fullstendig avhengig av et velfungerende lag for å score mål, også på ES-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 18.05.2017 09:31 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Det er stor forskjell på å lage "gull av gråstein" i de store ligaene og i ES. |
Nu vil jeg ikke kalde Championship én af de store ligaene. Uanset, i mine øjne har det næsten alt at sige hvilken type spiller du er, og meget lidt at sige, hvilket nivå du spiller på. Ja, Bendtner har et flot CV - scoret hattrick i CL-ottendedelsfinale, været målgarantist mod gode landslag som Portugal, Italien og Tyskland og så videre. Men det skyldes nærmest udelukkende hans evne til at sætte sig igennem fysisk, bevæge sig intelligent i boksen og være en klinisk afslutter - det er de 3 kompetencer han har levet af.
Jeg er nærmest overbevist om, at han Bendtner havde skabt lige så lidt på egen hånd, om han havde spillet OBOS i stedet for ES. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.05.2017 10:21 Post subject: |
|
|
Det er såpass ja. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.05.2017 10:56 Post subject: |
|
|
Og det er jo greit, - jeg vil veldig gjerne ha en midtspiss-type som er god i samspillet med laget. Det passer RBK godt. Bedre enn Carew-typen som kan gjøre mer på egen hånd. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.05.2017 11:01 Post subject: |
|
|
Haha, ja det var en positiv spinn. |
|
Back to top |
|
 |
Kaaremaal Junior
|
Posted: 18.05.2017 13:54 Post subject: |
|
|
Jada, laget er for dårlig til å skape sjanser. Hvorfor kommer Villmannson og Mush til flere sjanser da? Matti hadde vel 4-5 sjanser mot Tromsø fra sin midtbaneposisjon. Jeg irriterer meg grenseløst over at Bendtner skal "ned å involvere seg i spillet" og "lage rom for de andre spillerne".
VÆR SPISS.
STÃ… I BOKS NÃ…R BALLEN ER PÃ… KANT.
STÃ… PÃ… OFFSIDELINJA NÃ…R BALLEN ER PÃ… VEI FREMOVER.
STÅ PÅ BAKERSTE VED INNLEGG. _________________ En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.05.2017 13:57 Post subject: |
|
|
Men til og med Messi scorer ikke mål når han ikke har ballen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.05.2017 14:49 Post subject: |
|
|
Stå på bakerste ved innlegg? Spillerne våre har jo faktisk, helt seriøst, ikke tilslag nok til å løfte ballen over på bakerste, det er utelukkende lomper som lander et sted mellom første stolpe og straffemerket - hvis de ikke stopper i en back før den tid eller flyr bak mål. Alle gangene Bendtner har 'blitt truffet' i boksen skyldes det at han bryter mønsteret og møter lompa på første stolpe, før den lander.
All ære til Mush og spesielt Villmannen - som er gode spisser i E/S-sammenheng - for å komme til sjanser, men de har faktisk fordelen av å få lov til å løpe dit ballen av og til kan slumpe til å komme, i stedet for å vente på at noen skal løfte blikk og ball. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.05.2017 15:26 Post subject: |
|
|
Akkurat det du påpeker der er noe av det som irriterer meg mest. Bendtner står konsekvent på bakerste stolpe, og slik som jeg har forstått det er dette noe han har fått beskjed om å gjøre. Men ballen kommer jo ALDRI dit. ALDRI.
Ser minst 10 innlegg per kamp hvor bendtner står på bakerste og ballen treffer enten ved første eller omtrent midt ved målet. De få gangene de klarer å sende over, som du sier, så går ballen så langt at den går ut til innkast på andre sida av banen. Bortkastet. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 18.05.2017 15:53 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Akkurat det du påpeker der er noe av det som irriterer meg mest. Bendtner står konsekvent på bakerste stolpe, og slik som jeg har forstått det er dette noe han har fått beskjed om å gjøre. Men ballen kommer jo ALDRI dit. ALDRI. |
Fodboldanalytiker ved Danmarks mest seriøse mest fodboldmedie, Francis Dickoh, har talt en del om Arsenals fodboldskole (inkl. løb til forreste stolpe) versus Kåres ønsker, blandt andet at Bendtner skal stå ved bagerste stolpe.
Han har talt om manglen på automatismer, herunder at Bendtner bliver for langsom fordi hans løb ikke kommer spontant og intuitivt, men at han først skal tænke over, hvilket bevægelsesmønster han bør vælge ifølge Kåre. |
|
Back to top |
|
 |
|