| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Troinndern Veteran
|
Posted: 06.09.2006 16:25 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | ^Mirth wrote: | | Er usikker på hvor han har flest kamper for Strømsgodset i år, men jeg tror han har spilt mest på venstrekanten på midten, (selv om han spilte venstre ving i 2-3 tapet mot Bryne sist). |
Godset spiller vel 4-3-3, så han har med andre ord spilt mest venstre indreløper? |
Det er her dere skal spørre meg, karer.
Jeg har vært på Marienlyst og sett Andersson 5-6 ganger i år.
Først; Posisjon:
Han er venstreving. Altså ingen indreløper eller hva det skulle være. Der han spilte mot Bryne på mandagen, har han spilt hele sesongen.
SÃ¥ om han er aktuell for Rosenborg;
Aldri i verden. Han er god nok, det tror nesten jeg også, men Godset slipper han ikke for det Rosenborg i tilfellet ville gitt.
Torgeir Bjarmann var på Marienlyst og kikka på han for et par uker siden. Da ble han nærmest gjort narr av.
Det hjertegreiene:
Han fikk hjertestans på trening med Häcken for et par år siden. Medfødt hjertefeil som er helbredet. Ikke noe tema lenger. Mao intet hinder.
Et par linker
Til 2010
GU-tråd |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 06.09.2006 16:31 Post subject: |
|
|
Jeg mener bestemt at vi bør gå etter mye bedre spillere enn han svenske venstre vingen i Godset.
Ambisjonene på å hente spillere utenifra må være større i Rosenborg. I og med at junior avdelingen er så bra som den er pr idag så trenger vi ikke å hente inn benkefyll. Det er bedre å ha unge gode spillere der som er skikkelig sultne. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 06.09.2006 16:58 Post subject: |
|
|
Enig, en ting er å sikte for høyt, men en annen ting er å sikte for lavt og skyte seg selv i foten :p
Andersson er neppe bedre enn Ishizaki, og vi vet hvordan det gikk med han i VIF. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 06.09.2006 17:04 Post subject: |
|
|
Riktig. Derfor bør og skal nye spillere som skal kjøpes inn være av en kvalitet som forsterker laget betraktelig. Ikke kjøpe inn spillere som er like god eller dårligere enn de vi har idag.
Etter min mening er det ikke mange spillere i Norge som er bedre enn de vi har i dag. Det er de som er med på landslaget fra Tippeligaen + noen få til. Derfor er Rosenborg tvunget til å se mest på spillere i utlandet og utvikle de selv. Og det ser ut til at de har forstått dette nå, ut ifra den timeplanen Torbjørnsen har nå i en uke fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 06.09.2006 17:12 Post subject: |
|
|
| Uenig. Tøys å si at 1. divisjonsspillere ikke er gode nok. Ikke mange år siden folk som Strømstad, Hæstad, Marius Johnsen, Gamst Pedersen var i 1. divisjon. Husk at folk utvikler seg mye når de kommer til Tippeligaen bare de har talent nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.09.2006 17:19 Post subject: |
|
|
Det tror jeg ikke nødvendigvis er bare Ishi sin feil. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.09.2006 18:13 Post subject: |
|
|
| Torbjørnsen var visst i tillegg på Island i helga. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.09.2006 18:31 Post subject: |
|
|
| oddrane wrote: | | Uenig. Tøys å si at 1. divisjonsspillere ikke er gode nok. Ikke mange år siden folk som Strømstad, Hæstad, Marius Johnsen, Gamst Pedersen var i 1. divisjon. Husk at folk utvikler seg mye når de kommer til Tippeligaen bare de har talent nok. |
Men dette er jo unge spillere med et stort utvikligspotensiale. Ikke "ferdig utviklet" spillere. Kunne ikke vært mer enig med ballaballaballa og Stano_11, vi skal ha nye spillere, men de skal ofte være på landslaget og av kvalitet. Helst unge spillere med et stort utvikligspotensialet. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.09.2006 21:23 Post subject: |
|
|
Stig T. ble sikkert imponert over Tomas Frejlach, som scoret begge målene da Tsjekkia slo Hviterussland 2-1 i kvaliken til U21-EM.  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 06.09.2006 21:31 Post subject: |
|
|
| oddrane wrote: | | Uenig. Tøys å si at 1. divisjonsspillere ikke er gode nok. Ikke mange år siden folk som Strømstad, Hæstad, Marius Johnsen, Gamst Pedersen var i 1. divisjon. Husk at folk utvikler seg mye når de kommer til Tippeligaen bare de har talent nok. |
Og hvor gamle var de når de spillte i 1. divisjon? Andersson er 25 år nå, det er for sent i mine øyne.
Har sagt det før og sier det igjen:
RBK bør ha samme innkjøpspolitikken som Real Madrid har/hadde (ihvertfall ifølge de selv). Enten kjøper de verdensstjerner, eller så henter de opp talenter fra egne rekker.
RBK bør enten kjøpe spillere som er stjerner på nordisk nivå eller hente unggutter. Å kjøpe benkeslitere kommer vi ingen veg med.
ps: Han gubben på toppen av den sida 2mas kom med, ligner ikke han voldsomt på Sundgodt?
ps2: Recon, nei Rekdal har nok litt med det å gjøre også, men Ishi ble veid og funnet for lett av RBK også før han gikk til VIF. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.09.2006 21:47 Post subject: |
|
|
Om man utelukker spillere fra 1.divisjon gjør man noe MEGET dumt.
Faktisk vil jeg si, at de her inne på forumet som hevder at det ikke finnes gode nok spillere for 11`ern til RBK i 1.divisjon - de har ikke greie på fotball. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 06.09.2006 23:03 Post subject: |
|
|
Hvem i 1.div kan gå inn å heve RBKs første 11 da?
Og det er ikke snakk om å utelukke spillere fra 1. div, det er snakk om å utelukke "gamle" spillere fra første div. Greit nok om spilleren er 16-21 år, da går han under talent kvoten,
Jeg sliter ihvertfall med å finne spillere i 1. div som vil heve RBKs første 11. En spiller jeg ønsker meg fra 1. divisjon er Høiland, men han hever ikke RBK pr dags dato. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.09.2006 12:04 Post subject: |
|
|
| Uansett alder vil nok de aller beste spillerne i 1. divisjon være god nok for de fleste Tippeliga-lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 07.09.2006 12:12 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Stig T. ble sikkert imponert over Tomas Frejlach, som scoret begge målene da Tsjekkia slo Hviterussland 2-1 i kvaliken til U21-EM.  |
Den statistikken midt på sida du linker til tolker jeg dit at han på de fem første rundene i serien har spilt i tre av kampene, og ikke 90 minutt i noen av de. Allikevel scoret han 1 mål både i første og andre kamp. To mål på under tre hele kamper i serien er jo heller ikke værst av en 20-åring. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.09.2006 12:17 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Om man utelukker spillere fra 1.divisjon gjør man noe MEGET dumt.
Faktisk vil jeg si, at de her inne på forumet som hevder at det ikke finnes gode nok spillere for 11`ern til RBK i 1.divisjon - de har ikke greie på fotball. |
Vel det er nok du som har fått griller i hodet. Hvem i all verden av spillere i 1. div kan gå inn på Rosenborg idag og forsterke Rosenborg??? Ingen. Hvis det er spillere som er under 21 år der og virkelig gjør det bra, så kanskje engang i fremtiden men ikke nå.
Hvis det mot formodning skal være spillere i 1. div som er god nok så er Rosenborg altfor dårlig og bør kjøpe inn masse nye spillere som forsterker laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 07.09.2006 13:09 Post subject: |
|
|
Du er alt for naiv, Stano.
Tenk selv. Det finnes folk med talent, som ikke spiller i tippeligaen. Husk at det bare er 14 klubber i tippeligaen, mot hundre, kanskje tusenvis i det norske ligasystemet. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.09.2006 13:10 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | RBK bør ha samme innkjøpspolitikken som Real Madrid har/hadde (ihvertfall ifølge de selv). Enten kjøper de verdensstjerner, eller så henter de opp talenter fra egne rekker. |
Jepp. Enig. Vi må ha en Galactico hver sesong. Det må være et minstekrav. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.09.2006 13:12 Post subject: |
|
|
Ja, Svendsen skal jo ha en "world class" sentrallinje.  |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.09.2006 13:15 Post subject: |
|
|
| Troinndern wrote: | Du er alt for naiv, Stano.
Tenk selv. Det finnes folk med talent, som ikke spiller i tippeligaen. Husk at det bare er 14 klubber i tippeligaen, mot hundre, kanskje tusenvis i det norske ligasystemet. |
Det finnes sikkert en og annen spiller i ligasystemet i Norge som ikke spiller i Rosenborg som er god nok til å få plass i A-stallen. Men å tro at det pr i dag er en spiller i 1. div og i lavere divisjoner som kan komme til å forsterke Rosenborg, det er å være naiv. Den eneste jeg kan se som kan gjøre det pr idag er kanskje Dede Andersson i Aalesund. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.09.2006 13:18 Post subject: |
|
|
| Strømstad / Hæstad for litt tilbake. Riise kom fra første div. Det gjorde også Bakke (selv om han ikke er noe å samle på). |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.09.2006 13:24 Post subject: |
|
|
| Nannskog i fjor ... |
|
| Back to top |
|
 |
Godset Junior
|
Posted: 07.09.2006 16:20 Post subject: |
|
|
Om Mattias Andersson er god nok for RBK??? haha!!
Skal si deg en ting jeg, hvis han noen gang går til en annen klubb så blir det i utlandet!! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 07.09.2006 16:48 Post subject: |
|
|
| Gislefoss Jr. wrote: | | Hvor spillte Nannskog og Pall Gunnarsson i fjor da? |
Det var ifjor, det finnes selvfølgelig unntak for TL-lag som rykker ned, neste år vil f.eks. en spiller som DBH være i 1. div med Molde, men det er ikke standaren.
| TomH wrote: | | Faktisk vil jeg si, at de her inne på forumet som hevder at det ikke finnes gode nok spillere for 11`ern til RBK i 1.divisjon - de har ikke greie på fotball. |
Og jeg spør igjen, hvem i 1. div er gode nok for RBKs 1. ellver?
Og Haavarl, hva med å ta med neste avsnitt også når du klipper og limer? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.09.2006 16:50 Post subject: |
|
|
Ja, Mattias Andersson er god nok for 11`ern til RBK. Personlig er ikke jeg spesielt imponert over hverken Skjelbred eller Tettey i år (greit de er unge og lovende osv, men pr tidspunkt er nevnte Andersson bedre). Storflor har også en sesong som har gått litt opp og ned - tror nok at Andersson kunne gitt ham god matching også.
Det er naivt og tro at RBK har spillere som er bedre enn samtlige i 1.divisjon. Det er faktisk bare idioti og tro noe slikt...
Jeg har nevnt spillere fra 1.divisjon tidligere på denne tråden (for tidl sesonger siden) og hvor det i ettertid har blitt mye ståhei om hvorfor RBk ikke hentet disse når de spilte i 1. divisjon. Etterpåklokskap...
Det er bedre å være ydmyke og være i forkant, enn hovne og angrende. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|