| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 28.04.2017 18:50 Post subject: |
|
|
| Pakistan er jo ikke et ekte land, bare islamistiske utbrytergangstere fra India. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.04.2017 18:56 Post subject: |
|
|
| Jeg har faktisk av og til vurdert å konvertere til Sihkisme. Mest på grunn av punjabisk mat. Pluss at turban og skjegg er en kul kombinasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 28.04.2017 19:14 Post subject: |
|
|
Vel, det skulle ikke forundre meg om rasismekortet dras opp av Edvartsen her. Han kjemper jo en desperat kamp. Alle korta på bordet _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.04.2017 11:22 Post subject: |
|
|
Dommerne er enige om at Svein-Erik Edvartsen ikke lenger kan være en del av det norske dommerteamet i eliteserien.
Til det mener mange av TV 2s kilder at profilen har gjort uopprettelig skade på det interne miljøet. Saken skal først og fremst handle om at en rekke personer føler seg personlig trakassert og direkte mobbet.
På møtet var det flere som var emosjonelt preget og kjempet mot tårene. Edvartsen skal gjentatte ganger ha sendt meldinger til dommerkolleger der han anklager dem for å ha dømt for dårlig.
Les mer: TV 2 erfarer: Dommere føler seg mobbet og trakassert av Edvartsen
Nå har generalsekretæren bedt partene om å tenke seg om en ekstra gang.
VG får opplyst at NFF vil ta opp igjen dialogen førstkommende tirsdag. Om det vil innebære et møte med Edvartsen og hans advokat, John Christian Elden, er det ikke tatt stilling til.
– Det er for tidlig å si. For øvrig har vi ikke hatt noen møter med Elden så langt. Jeg ser at enkelte der ute misforstår det. Vi har kommunisert direkte med Edvartsen, opplyser Bjerketvedt.
Les mer: NFF vil «fryse» Edvartsen-bråket
Mr. Bean er ikke bare festlig lell? |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 01.05.2017 09:27 Post subject: |
|
|
Så er det jo også sånn at den parten i en konflikt som har behov for å spre anonyme drittpakker om den andre parten gjerne har den dårligste saken. Til å ha fått et rykte som over snittet glad i rampelyset har det vært bemerkelsesverdig stille fra Edvartsen i denne saken, mens det til stadighet kommer lekkasjer fra motparten om hvor umulig han er. På den andre siden hjelper det lite hvem som har "rett" hvis alle de andre dommerne mener at de ikke kan samarbeide med Edvartsen, da blir det nytteløst å si "jeg er normal, resten av verden er gal". Gitt hvor konfliktsky og svak på fotballforståelse Terje Hauge var som dommer har jeg imidlertid vanskelig for å glede meg over at han eventuelt vinner denne striden. Å "vingeklippe" Edvartsen ved å ta fra ham assistentdommerne og mentoren hans for å markere revir hørtes umiddelbart ut som nøyaktig noe fotballdommeren Hauge ville gjort i en lederrolle han hadde blitt sparket oppover til. Men, så forsøker jo lekkasjene fra motparten å fremstille dette som noe mer.
Skrev jeg ganske mye uten egentlig å mene noe som helst nå? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.05.2017 09:38 Post subject: |
|
|
Du skrev vel ganske mye fornuftig om at det er vanskelig utenfra å se det som er offentlig tilgjengelig og konkludere med at den ene eller andre har gjort alt helt feil og åpenbart er skurken. Et sunnhetstegn spør du meg.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.05.2017 16:55 Post subject: |
|
|
| En veldig grei pekepinn på hvem som er skurken i en offentlig sak man ikke har mulighet eller ork til å sette seg ordentlig inn i, får man ofte ved å se hvilken av partene som har John Christian Elden som advokat. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2017 17:23 Post subject: |
|
|
Litt mer seriøst:
Mollekleiv, leder av NFFs etiske komité, fikk i oppdrag å samle partene i håp om å få til en løsning på saken der dommerne har ønsket Svein-Erik Edvartsen fjernet.
Etter onsdagens møte var Mollekleiv optimistisk med tanke på å komme til en snarlig løsning.
– Vi har hatt et møte, og det jeg kan si er at det var et konstruktivt møte der partene møttes. Der partene lyttet. Og der de ulike posisjonene, erfaringene og synspunktene ble presentert. Det ble også klargjort roller og fremtidige forventninger med sikte på å prøve å finne en konstruktiv løsning. Jeg er håpefull og partene ble enige om at vi møtes i morgen med sikte på å komme videre, sier Mollekleiv til VG.
Les mer: Mollekleiv håper Edvartsen-konflikten løses torsdag |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 04.05.2017 09:48 Post subject: |
|
|
| Er det ikke Per Danielsen man hyrer for å signalisere at man har en elendig sak? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.05.2017 11:46 Post subject: |
|
|
Er du skyldig er det Elden. Er du skyldig og idiot, fattig eller bare vil utføre en symbolsk handling i retning av å kjempe for frifinnelse er det Danielsen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.05.2017 12:14 Post subject: |
|
|
| Er du voldtektsmann hyrer du Christian Wiig! |
|
| Back to top |
|
 |
Rolfka Junior
|
Posted: 04.05.2017 12:52 Post subject: |
|
|
Jeg har fulgt denne saken ganske nøye selv, og jeg oppfatter dette som dårlig konflikthåndtering fra TH i første omgang, og deretter av Dommerforeningen.
Bare så det er sagt... det er en slag uskreven regel i dommermiljøet i Norge (oppfatter at det er på alle nivåer), at man støtter hverandre, og ikke kritiserer hverandre. Hvis Edvardsen har brutt denne uskrevne regelen, så er vel det noe som faller enkelte tungt. Selv reagerer jeg på at vi dommere skal være sånn. Hvorfor skal vi ikke tåle debatt rundt egne prestasjoner. Om jeg dømmer dårlig, så vet jeg det som regel selv, og da tåler jeg at folk kaller en spade for en spade. Det handler litt om å ikke sette seg selv over spillet, og litt om at man må innrømme at man lærer av sine feil. Edvartsen bør kanskje ikke være den som kaster den første stein i så måte, for han er vel ikke den som opptrer med størst ydmykhet selv.
Jeg tror denne konflikten har godt av at alle parter tar to steg tilbake, ser seg selv litt "utenfra", og at alle parter kan innrømme at dette ikke er godt håndtert. Så bestemmer man seg for å gå videre, og la det være vann under brua. Dessverre tror jeg ikke noe på at noen av partene har ydmykhet til dette.
Om Eliteserien mister Edvartsen så er det vel mange av dere her inne som ikke ser på det som et tap, men det gjør jeg. Han er faktisk en bedre dommer enn det kan virke som. Han havner i kontroversielle situasjoner fordi han tør å bruke de retningslinjene som settes. Jeg husker spesielt da han fra seriestart en sesong dømte 3 straffer på holding i feltet. Han tok de som retningslinjene sa skulle tas, men som ingen andre turte å ta. Resultatet var at han ble sett på som arrogant og hadde et markeringsbehov. Det kan også stemme, men skal man klandre noen for å tørre å gå foran? Resultatet var at det nesten ikke ble holdt i feltet i hans kamper den, og påfølgende sesong.
Han havner vel også i mange kontroversielle situasjoner, som burde vært løst smartere, og de legger vi godt merke til, men ikke glem at han er blant de aktive dommerne med flest toppkamper, og de kampene der han dømmer godt blir aldri lagt merke til. Det er andre dommere jeg ser på som mindre viktige i eliteserien enn SEE. _________________ Jeg er dommerjævel og stolt av det! |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 04.05.2017 13:18 Post subject: |
|
|
Har alltid likt Edvartsen som dommer, sett opp mot alternativene. Inntrykket mitt har vært at han dømmer etter det han faktisk tror han ser og det han tror er riktig etter reglene, uansett om det er upopulært. Mange av hans kolleger derimot ser ut til å være redde for å terge på seg publikum eller media, og vegrer seg for avgjørelser som kan komme i søkelyset.
Finner det lettere å leve med gale dommeravgjørelser så lenge dommeren faktisk tror på de selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 04.05.2017 17:59 Post subject: |
|
|
Det største problemet med Edvartsen er at han er så inn i gamphelvete arogant. Tullingen innrømmer ikke feilen sin for alt i verden. Det er lov å gjøre feil, men det er da også greit å si at "ops. Jeg dreit meg ut". For Edvartsens del er det skjeldent sånn. Istede så er det alle andre som har feil uten at han nødvendigvis har noen ting å vise til _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 04.05.2017 20:38 Post subject: |
|
|
| At Edvartsen innrømmer at han er arrogant er like sannsynlig som at Solbakken og Inge André Olsen innrømmer at de er svindlere... |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 05.05.2017 07:22 Post subject: |
|
|
De mest arrogante jeg kjenner godt har ikke store vanskligheter med å innrømme at de er arrogante. Det ligger litt i sakens natur.
Forøvrig liker synes jeg arroganse er en ganske deilig forandring i vår noe snerpete tidsalder, og så slik jeg har forstått saken håper jeg NFF lar Hauge si opp. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 05.05.2017 12:45 Post subject: |
|
|
Edvartsen er ikke en spesielt dårlig dommer, faktisk brukbar, men når alle de andre dommerne mener han er en dårlig kollega så må han legge seg flat eller gå. Hvis du ikke har tillit blant dine medarbeidere og ledelsen så hjelper det ikke hvor flink du er, uansett yrke.
Edvartsen er såpass lite ydmyk at han nekter å følge spillereglene slik som alle andre, så enten så må NFF velge å ignorere dommerforeningen som ikke vil ha ham lengre og la Terje Hauge gå, eller fjerne Edvartsen. Virker åpenbart at Edvartsen må bort. Jeg kommer i alle fall ikke til å savne fyren. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.05.2017 15:30 Post subject: |
|
|
Edvardsen er dommermiljøets Zlatan. Helt absurd merkelig situasjon der ingen vil svelge en kamel og gå videre. Helt klart en av våre beste dommere, helt klart også en av våre mest kontroversielle dommere.
Håper det løser seg på en og annen måte. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.05.2017 15:48 Post subject: |
|
|
| Jeg syns han er en av de aller svakeste dommerne i eliteserien. MÃ¥ gjerne forsvinne ut og erstattes av noen andre |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.05.2017 15:54 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke få i både pose og sekk, dvs. både Edvartsen og Hauge vekk? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 05.05.2017 16:41 Post subject: |
|
|
Bra at dette her kommer ut. Sånn går det ikke an å ha det, enkelt og greit.
Hva er det å diskutere lenger? Edvartsen mobber andre dommere, inkludert sine assistenter, til tårer og oppfører seg som en tyrann. Da er det ikke noe å vurdere mener jeg, han er ikke skikket til å være dommer lenger. Resten av dommernorge sier det er uaktuelt å ha han med videre, ingen vil samarbeid med han, da er vi forbi stadiet hvor det er alle andre sin feil. Her må NFF ta grep og ekskludere han fra dommergjerningen.
Dette er forøvrig Edvartsen som er ansatt av NFF som leder for avdeling for samfunnsansvar og inkludering. Det kan han faktisk ikke fortsette som. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 05.05.2017 17:35 Post subject: |
|
|
Game over _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.05.2017 18:17 Post subject: |
|
|
| Jeg har anklaget fyren for å ha en narsissistisk personlighetsforstyrrelse før. Det kan umulig være en total skivebom. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 05.05.2017 18:44 Post subject: |
|
|
Tviler på at det var skivebom ja, du fikk vel heller ikke mye motbør for den diagnosen? Fyren tar jo ALDRI feil!
Lillestrøm - Tromsø ifjor er jo i så måte legendarisk. Lehne Olsen sparker i bakken, faller og får straffe. På tross av å ha sett TV-bildene, hørt Lehne Olsen si han sparket i bakken og at det ikke var straffe, hardnakket påstår han fortsatt at han dømte riktig og at det var en soleklar straffe.
På samme vis dømmer han straffe mot Tromsø litt senere i kampen for holding på Kippe. Kippe sier det ikke var straffe, Edvartsen igjen mener bestemt det var soleklar straffe. _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 05.05.2017 19:42 Post subject: |
|
|
Blir godt å bli kvitt ham.
Men.
Han blir sikkert erstattet av en som er enda verre. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
|