| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 19.04.2017 15:39 Post subject: |
|
|
Konradsen som sentral på midtbanen har ikke vært vellykket, og fremstår nå mest som ønsketenkning fra Kåre og SIB sin side. Å pole ballen himmelhøyt som det gjøres (av flere) er latterlig, sett i forhold til måten Rosenborg ønsker å spille fotball, langs bakken. Konradsen burde heller få spille indreløper, når muligheten byr seg.
I siste kampen mot Viking virket det som om Konradsen til tider ikke ønsket å ha ballen og ikke gjorde seg særlig spillbar etterpå, for eksempel etter å ha spilt en støttepasning bakover, før han snur ryggen til. Med en slik ballstyrer på midten er det ikke rart vi ikke lykkes med å spille oss ut bakfra, men i stedet blir presset bakover inntil ballen spilles til keeper som pælmer ballen ut over midtbanen. Unødvendig og lite konstruktivt.
Bendtner har til tider trukket langt bakover i banen i stedet for å være et oppspillspunkt og klar i boksen. Hadde spillet fungert bedre vil jeg tro at Bendtner også ville vært mer på "sin" plass lengre fremme, klar for å få ballen fra midten eller inn fra kanten.
Bruk Viljalmsson eller forsøk med Lundemo når han er klar. Kjøp en ny spiller i sommer. La Konradsen få slippe å fylle en rolle han ikke har evner til å gjøre til sin. Er ikke mye til godfot dette, samtidig som dette er en posisjon som må fungere godt for at Rosenborg skal kunne spille "Rosenborgsk". |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.04.2017 16:26 Post subject: |
|
|
Prosjekt Konradsen Bør skrinlegges og avskiltes så fort som mulig.
En god fotballspiller som blir tvunget til å fremstå som han er helt gjennomsnittelig.
Håper vi får se ham som Indreløper fremover, gofot! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.04.2017 18:44 Post subject: |
|
|
| At Konradsen har tekniske mangler og ikke er god nok som sentral må absolutt ikke kamuflere over det faktum laget har alt for store avstander mellom spillerne. Det fører til dårligere pasningsspill og defensivt press. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.04.2017 19:30 Post subject: |
|
|
Ble jo nevnt i den nyeste saken, de har hatt annet fokus i treninga i vinter og vår (og det er vel defensivt arbeid en mot en, som forberedelse til e-cup). De skal fokusere mer på offensiv samhandling nå. Da er vel avstander et av flere naturlige temaer. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.04.2017 21:13 Post subject: |
|
|
| Helt ærlig tror jeg mye av det offensive vil komme av seg selv når man får orden på den defensive organiseringen. Med mere kompakt posisjonering vil vi vinne ballen mye høyere på banen, da er det enklere å spille flott angrepsfotball. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.04.2017 09:43 Post subject: |
|
|
Det gir mening og dette fokuset kan også være årsaken til at backene har fungert dårlig offensivt - foreløpig. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 23.04.2017 19:30 Post subject: |
|
|
2mas: Kan du være så snill å stille noen spørsmål rundt Konradsen/sentral ved neste anledning?
De MÅ da se på Brakka at det ikke fungerer?
Det er så mange pasninger som aldri når frem. Så mange pasninger som aldri blir slått. Så mange pasninger som går feil vei! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 23.04.2017 19:44 Post subject: |
|
|
| Riversen wrote: | 2mas: Kan du være så snill å stille noen spørsmål rundt Konradsen/sentral ved neste anledning?
Det er så mange pasninger som aldri når frem. Så mange pasninger som aldri blir slått. Så mange pasninger som går feil vei! |
Det spørsmålet må stilles på en veldig intelligent måte for å ikke bli kontant, avist, bortforklart eller direkte tilbakebevist KI kjenner til kritikken og er ikke dummere enn at han vil tilbakevise det og fortelle hvor godt fornøyd han er mer Norges beste midtbane.
Eneste måten å muligens få et fornuftig svar vil være å be han selv peke på hvilke svakheten han ser med hvordan midtbanen fungerer i dag og følge opp et spørsmålet med å vise til at mange savner større ro og pasning ferdigeter i midtbaneleddet. Nevn for guds skyld ikke Selnæs for da får vi bare høre at sånne spillere er umulig å erstatte. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.04.2017 20:02 Post subject: |
|
|
| Kan for eksempel høre om Lundemo snart får prøve seg? Konradsen syntes å være like redd for å spille ballen framover som jeg er for hunder. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 23.04.2017 20:14 Post subject: |
|
|
| Nå må snart dette prestisjeprosjektet ta slutt. Vis baller snart da, Kåre. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 23.04.2017 20:23 Post subject: |
|
|
På høy tid at vi prøver Lundemo sentralt.
NÃ¥ er han ihvertfall klar. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 23.04.2017 20:25 Post subject: |
|
|
Nesten så jeg tror motstanderne ønsker at Konradsen skal få ballen. Verdensmester i å ta livet av overganger og en drøm av en motspiller for et lag i ubalanse. Støttepasningens far og kreativitetens nemesis. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 23.04.2017 22:08 Post subject: |
|
|
| VG-børsen gav i alle fall Konradsen 7 (!), og BB (!!) i dag... et stykke unna min firer, men men... Godt noen ser lyspunkter. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 23.04.2017 22:18 Post subject: |
|
|
| Synes han var klart best på midtbanen vår i dag iallefall. Feil kamp å slakte han på denne etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.04.2017 22:24 Post subject: |
|
|
Ikke bare var Konradsen bra i dag, det var jammen Gersbach også - han som jeg har kritisert tidligere i sesongen.
Antakelig har Iversrett.
Bendtners svake form ødelegger mye mer enn mange tror. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.04.2017 22:28 Post subject: |
|
|
Tja, men hvor mye får Bendtner egentlig den ballen? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 23.04.2017 22:39 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Ikke bare var Konradsen bra i dag, det var jammen Gersbach også - han som jeg har kritisert tidligere i sesongen.
Antakelig har Iversrett.
Bendtners svake form ødelegger mye mer enn mange tror. |
Greit at Konradsen isolsert sett gjør en helt ok kamp. Men kreativiteten, presisjonen og oppfinnsomheten står fortsatt til stryk.
At Bendtner er i dårlig form ødelegger ingen verdens ting slik som de andre presterer rundt han. De klarer jo ikke treffe han. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 23.04.2017 23:19 Post subject: |
|
|
| Konrad gjorde vell en helt grei kamp, var vell andre plasser som sleit litt mer. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 24.04.2017 09:14 Post subject: |
|
|
| Nordens Lokomotiv wrote: | | Riversen wrote: | 2mas: Kan du være så snill å stille noen spørsmål rundt Konradsen/sentral ved neste anledning?
Det spørsmålet må stilles på en veldig intelligent måte for å ikke bli kontant, avist, bortforklart eller direkte tilbakebevist KI kjenner til kritikken og er ikke dummere enn at han vil tilbakevise det og fortelle hvor godt fornøyd han er mer Norges beste midtbane.
Eneste måten å muligens få et fornuftig svar vil være å be han selv peke på hvilke svakheten han ser med hvordan midtbanen fungerer i dag og følge opp et spørsmålet med å vise til at mange savner større ro og pasning ferdigeter i midtbaneleddet. Nevn for guds skyld ikke Selnæs for da får vi bare høre at sånne spillere er umulig å erstatte. |
Kommer Kåre til å si uansett, hele Brakka er lært opp til å si dette. De ansatte på Brakka forsvarer hverandre på linje med Frimurerlogen. Vi må nok ryke i enda en playoff til EL før alvoret synker inn. Brakka skal faen ikke fortelle noen som helst at dem har gjort så godt dem kan for å erstatte Selnæs, når dem gjør alt dem kan for å slippe å se lenger sør enn Kiel.  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 24.04.2017 10:56 Post subject: |
|
|
Nok en dårlig kamp spør du meg, i omtrent alle situasjoner hvor han er feilvendt, så har han ikke oversikten bak seg før han mottar ball.
Ved pasninger så treffer han sjeldent, med mindre han spiller tilbake til forsvarer. Evner aldri å treffe noen på lengre pasninger mot eks. ving. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 24.04.2017 11:02 Post subject: |
|
|
Nå hadde forøvrig Konradsen noen gode innvolveringer igår, paradokset er at de kom da han begynte å spille som en indreløper og ikke et anker  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Boozeman Junior
|
Posted: 24.04.2017 11:14 Post subject: |
|
|
Greit nok at flere er under pari både mot Viking og Ålesund(forsåvidt i hele år), men maskineriet trenger en spielfürer og han heter ikke Anders Konradsen. Første innlegget vårt i kampen kommer i 2.omg. Kantene blir spilt opp for sent, noe som igjen gjør at dobbling på kant med back blir vanskelig. Løsninger i bakrom er fraværende (unntak Jensen/Helland mot Viking). Er egentlig enig med Kåre i at vi har den beste midtbanen i landet, problemet er bare at den består av 3 indreløpere som er best rettvendt og i medløp. _________________ "Asså du kan jo dætt, men du kan itj dætt der da!" |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 24.04.2017 11:45 Post subject: |
|
|
| Det er akkurat det, Vollrik, han spiller anker som en slags indreløper. Han kommer f.eks til flere avslutninger enn Selnæs gjør, og han står alltid _mye_ høyere i banen. Fyren er jo overalt. Jeg likte godt å ha ham som backup som indreløper bak Jensen og Midtsjø (han har en fantastisk power inne i boksen og avgjorde flere kamper for oss i fjor og forfjor på det), og til nød for å avlaste Selnæs en gang i blant som anker, men etter at Selnæs dro så har han virkelig ikke overbevist noen om at han kan være vårt førstevalg som anker. Jeg synes absolutt han duger defensivt, men det er bortimot helt krise når vi angriper. Han har en elendig pasningsfot og mangler forståelse for at ting må gå i lengderetning når vi skal kontre. Jeg har lenge ikke kritisert ham for jeg ønsket å gi ham tid, men nå har det gått 16 måneder med ham som førstevalg som anker, og mangelen på fremgang har nå gjort at jeg har mistet troa på dette omskoleringsprosjektet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.04.2017 13:04 Post subject: |
|
|
Jeg tror helt klart at det er bevisst at han fikk spille litt høyere i banen i går - de snakket jo mye om at de liksom skulle det, og så "variere" litt hvem av midtbanespillerne som sto igjen og balanserte - og så skjedde det nøyaktig ingenting i 12 måneder.
I går fikk vi se a) hvor mye mer toneangivende Konradsen er som indreløper, og hvor mye vi kan få ut av ham så snart spillerne lærer seg å slå innlegg for å få brukt Bendtners styrker, b) en bekreftelse på at han ikke kan brukes til å fordele baller i høyt tempo, og c) at ingen av de andre midtbanespillerne 'veksler' på å balansere noe som helst - vi var tilbake på Jönssons flate 2-0-8-formasjon fra 2011 på null komma niks.
Det ville vært langt bedre å faktisk spille med Konradsen som indreløper, slik at han tør å fullføre bevegelser inn i feltet også i åpent spill. Akkurat nå ville jeg hatt inn et nytt anker, brukt Konrad som indreløper, og satt Midtsjø på Hellands plass. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.04.2017 14:12 Post subject: |
|
|
| Konrad og Mike bør bytte posisjon. |
|
| Back to top |