View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 06.04.2017 16:26 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Bendtner er straffeskytteren vår nå, når han er på banen? |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 06.04.2017 16:31 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er han det |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 06.04.2017 16:47 Post subject: |
|
|
I den grad Gytkjær var det da vi hadde han regner jeg med at Bendtner er det for oss nå og.
Edit: Selv om det har blitt diskutert av blant andre meg dette om nivået på eliteserien kontra andre ligaer så vil jeg bare føye til at jeg føler meg rimelig sikker på at vi kunne matchet de aller fleste lag i Championship deriblant Nottingham Forest. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.04.2017 17:04 Post subject: |
|
|
3,5 år i Rosenborg, tidenes toppscorer i eliteserien og mål i Champions League før det blir noen sesonger i Nord-Tyskland nært danskegrensen på tampen av karrieren  |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 06.04.2017 17:13 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Noen som vet om Bendtner er straffeskytteren vår nå, når han er på banen? |
Har scoret på 6 av 7 straffer i karrieren (av de som er registert på Transfermarkt i hvert fall). 3 for Arsenal, 1 for Sunderland, 1 for Wolfsburg og 1 for Danmark. Missen kom for Nottingham Forest i desember i 2-1 seieren over Newcastle som spilte 2 omg med 9 mot 11. Må legges til at en annen Forest spiller fikk straffe reddet i den kampen (begge straffene i 1 omg). Men Bendtner gjorde opp for missen ved å score senere i kampen. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 06.04.2017 19:01 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Edit: Selv om det har blitt diskutert av blant andre meg dette om nivået på eliteserien kontra andre ligaer så vil jeg bare føye til at jeg føler meg rimelig sikker på at vi kunne matchet de aller fleste lag i Championship deriblant Nottingham Forest. |
Forstil dig at Bendtner har slit benken i Sogndal med 2 mål i 17 kamper. Derefter skifter han til Championship og bliver ligaens ubetinget største profil fra dag ét. Der har du et lille billede af nivåforskellen på Championship og Eliteserien med modsat fortegn.
Jeg er helt enige i at vi hadde matchet de allerfleste lag i Championship, men vi er ikke repræsentative for det generelle nivået i Eliteserien.
Last edited by iconbit on 06.04.2017 19:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.04.2017 19:03 Post subject: |
|
|
Solskjær og Ståle Solbakken trodde også at Championship skulle bli en lek. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.04.2017 19:04 Post subject: |
|
|
Men at vi som et lag skulle klare å hamle opp med mange lag i Championship er noe annet enn at Eliteserien holder samme nivå. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 06.04.2017 21:26 Post subject: |
|
|
Hello .
Vil man diskutere Eliteserien kontra andre ligaer er det uinteressant at Rosenborg holder samme nivå som mange Championship-klubber, fordi ingen Eliteserie-klubber holder samme nivå som Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.04.2017 21:38 Post subject: |
|
|
Det er vel hevet over enhver tvil at Eliteserien er langt bak Championship. Det bør iallefall være det.
Eliteserien er nok hakket bak Superligaen, men kanskje bedre enn Allsvenskan? Jeg er usikker, vanskelig å rangere synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 06.04.2017 21:44 Post subject: |
|
|
Tja... i følge FIFA rankingen er jo Norsk fotball på nivå med Premier League... i Syria...
Eneste bekymringen jeg har knyttet til Bendtner er at han skal synes nivået er så møkka dårlig at han går lei... Vi har ikke akkurat spilt festfotball i det siste, men forhåpentligvis kommer det seg utover. Trenger han på plass når CL kvalifiseringen starter. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 06.04.2017 21:49 Post subject: |
|
|
Det er vel rankinga for landslag. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 06.04.2017 22:03 Post subject: |
|
|
Selv med Konradsen sentralt burde Rosenborg klare å slå alle lag i Championship. Så kan folk si at jeg overdriver.... Jeg skriver burde, og hvis målsettingen er så grotesk at noen her inne mener at vi ikke har sjans til å slå lag i ligaen under Premier League så blir jeg direkte skuffet. Målsettingen må være der at halvparten av premier league lagene også skal være mulig å tas når ting klaffer..... Jeg regner med alle er enige i at vi hadde hatt tidenes griseflaks om vi hadde klart å slå topp 5 i premier league og det er heller ikke der lista skal ligge i overskuelig fremtid. Men faen heller. Samtlige lag i Championship bør være overkommelig også i dag. Eller når troppen er spilt i form utover i sesongen. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 06.04.2017 22:13 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Noen som vet om Bendtner er straffeskytteren vår nå, når han er på banen? |
Svaret på det spørsmålet har du her:
https://www.youtube.com/w...SC9h829nmE |
|
Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 06.04.2017 22:15 Post subject: |
|
|
Den spillertrup man har råd at investere i, plejer over tid at matche det sportslige niveau ret godt, i følge de fleste studier der er lavet af den slags.
Hvis man ser på transfermarkt har trupper som Malmö, Rosenborg & Brøndby (der ligger ret lige) meget langt op til de store klubber i Championship. Selv FCK ligger stadig et stykke efter. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 06.04.2017 22:15 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: | Eneste bekymringen jeg har knyttet til Bendtner er at han skal synes nivået er så møkka dårlig at han går lei... Vi har ikke akkurat spilt festfotball i det siste, men forhåpentligvis kommer det seg utover. Trenger han på plass når CL kvalifiseringen starter. |
Nivået kan ikke være så tragisk dårlig for han, når han i kamp etter kamp (=to kamper) får servert perfekte legg som fører til scoring, med et scoringssnitt som langt overgår snittet hans de siste årene som resultat Han må jo synes det er gøy, og forhåpentligvis ense at flytsonen er der fremme. Men mer seriøst - jeg tror Europa-kvalliken blir utrolig viktig for å holde en med hans kvaliteter fornøyd - faller vi igjennom der igjen så vil nok tankene vandre til andre breddegrader...
Last edited by larsarus on 06.04.2017 22:19; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 06.04.2017 22:17 Post subject: |
|
|
Forferdelig syn på 1:31. Se på den rekka fotballsko.  |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 06.04.2017 23:11 Post subject: |
|
|
Han målscorer´n i det YouTube-klippet spiller nå for Rosenborg, dere. Skål. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.04.2017 23:50 Post subject: |
|
|
tombur wrote: | Selv med Konradsen sentralt burde Rosenborg klare å slå alle lag i Championship. Så kan folk si at jeg overdriver.... Jeg skriver burde, og hvis målsettingen er så grotesk at noen her inne mener at vi ikke har sjans til å slå lag i ligaen under Premier League så blir jeg direkte skuffet. . |
Mulig. Selvfølgelig skal vi kunne slå lag som Brighton og et Newcastle hvor halve laget er på utlån. Men over 46 kamper + cup og med bare to uker preseason i føtern, ville det blitt mange kjipe tap mot kjipe 4-4-2-lag som presser høyt og spiller langballfotball.
Det er ekstremt jevnt i The Championship og det er mange gode spillere der som ville brilliert i norsk fotball i like stor grad som Bendtner nå gjør.
Det er mange som undervurderer engelsk fotballs andre, tredje og fjerde nivå. Spesielt i Norge hvor folk ikke forstår at land med ti ganger så mange innbyggere også produserer ti ganger så mange fotballspillere og lag. I England er det omtrent 100 - hundre - lag som holder norsk eliteserienivå. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.04.2017 00:27 Post subject: |
|
|
For ikke å snakke om alle kjeksspillerne vi har. Halvparten kommer jo til å bli skadet bare under håndhilsingen i den knokkelligaen. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 07.04.2017 01:18 Post subject: |
|
|
Per nå så pisser vi på alle nordiske lag, kall det gjerne Bendtner-eufori, men det kommer til å komme til utrykk til høsten. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 07.04.2017 07:46 Post subject: |
|
|
Det er jo vanskelig å unngå Bendtner-eufori når man ser ham dunke inn mål fra alle vinkler og distanser, med høyre, venstre og med hodet. Helt vanvittig at han er Rosenborg-spiller, og så er det bare å håpe at laget hever standarden sin allerede mot Molde og at Bendtner holder seg skadefri. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Toillbaill Junior
|
Posted: 07.04.2017 10:24 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |