English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Milan Jevtovic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 03.04.2017 15:34    Post subject: Reply with quote

Signerer vi Jevtovic så er jeg usikker på om vi kommer til å forlenge med Bakenga, gitt at han trolig skal ha høy lønn og blir tredjevalg på to plasser. Men nå får han sikkert noen flere sjanser til å overbevise, tipper f.eks. vi hviler Jevtovic mot Sandefjord og gir Bakenga sjansen der.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2017 16:04    Post subject: Reply with quote

Jevtovic er en klart bedre og mye mer effektiv kantspiller enn Bakenga, så det bør være en no-brainer (sorry), isfåfall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 03.04.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Signerer vi Jevtovic så er jeg usikker på om vi kommer til å forlenge med Bakenga, gitt at han trolig skal ha høy lønn og blir tredjevalg på to plasser. Men nå får han sikkert noen flere sjanser til å overbevise, tipper f.eks. vi hviler Jevtovic mot Sandefjord og gir Bakenga sjansen der.

Tror verken Bakenga, Rashani eller De Lanley er fornoeyde med aa vaere 2. eller tredjevalg. Forelopig er ikke det noe problem all den tid De Lanlay er skadet og Helland er kjeks. Den dagen alle 5 er skadefrie samtidig, over en lengre periode, har vi en luskusproblem
Asbøll
Proff

PostPosted: 03.04.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

Med kampprogrammet vårt er det vel ikke snakk om at noen kommer til å være klare første eller andrevalg gjennom en hel sesong.

Skader, formutvikling, slitasje og ulike kampbilder kommer til å kreve at vi hverfall har to-tre gode alternativer på samtlige plasser hvis vi skal komme oss til noe gruppespill i Europa.

Har troen på at SIB og Kåre klarer å formidle det på en god måte, så å tro at vi må velge mellom disse spillerne fremstår for meg som ulogisk. Et topplag består ikke av 11 spillere. Er en grunn til at de er her. For å sikre bredde. Forsvinner en kantspiller eller spiss skal han erstattes, er min analyse.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2017 16:21    Post subject: Reply with quote

Poenget er jo at Jevtovic er her på lån frem til sommeren, da Dølle kommer tilbake ...
LarsG
Veteran

PostPosted: 03.04.2017 16:46    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig Jevtovic blir og at vi heller selger Bakenga. Førstnevnte er jo faktisk en ving, det er ikke sistnevnte. Mye mulig Jevtovic ikke vil forlenge all den tid De lanlay har veldig høy stjerne hos Kåre. Jeg synes egentlig Jevtovic er for god for benken. Ja, vi har et tett program, men om De Lanlay og Jevtovic begge er friske vil det ikke være nok kamper til å tilfredsstille begge. Klart, Helland er jo svært ofte skadet, men der har vi også Rashani (som også holder et ganske decent nivå). Som en over her nevner så er vi nok for godt dekt på vingene til å holde alle fornøyde - selv om Bakenga drar.
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 03.04.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

No er det jo ikke gitt at Dølle går rett inn i ellveren, selv om han blir spilleklar. Han var kjempegod før han ble skada, men når han har vært ute i helt et år, må han regne med å måtte kjempe om plassen på laget han også, på lik linje med de andre.
Jevtovic uttalte vel da han kom til RBK, at han kan spille både venstre og høyre kant, og er like god med begge beina.
Micmac
Rutinert

PostPosted: 03.04.2017 17:15    Post subject: Reply with quote

Kjenner faktisk tårene presser på når jeg ser nedtaket, finte og skudd i krysset fra skrått hold, er lenge siden jeg har sett noe så gjennomført! Og ikke minst gleden hos Jevtovic, kan føle gleden han fikk av sin egen prestasjon der
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 03.04.2017 17:17    Post subject: Reply with quote

En herlig målfeiring! Men det var først og fremst familien han viste hjertetegn til og slikt. Han løp rett bort til der de satt og feiret opp mot de. Han vinket også opp til de da han ble byttet ut.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 03.04.2017 17:23    Post subject: Reply with quote

Har vi opsjon på han, forresten?
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 03.04.2017 18:17    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Signerer vi Jevtovic så er jeg usikker på om vi kommer til å forlenge med Bakenga, gitt at han trolig skal ha høy lønn og blir tredjevalg på to plasser.

I hvilken verden er bakenga ett logisk tredjevalg på spiss? Det er faktisk helt sjukt om kåre foretrekker vilhjamson over bakenga som spiss når bendtner hviles? Mannen er jo helt ufarlig.

Fortsetter vi sånn er det ikke lenge før kåre skal omskolere bendtner til sentral, helland til indreløper jevtovic til keeper og tore til kant.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.04.2017 23:45    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Men husk at Montana mener at dette er en spiller som ikke har noe som helst å gjøre i RBK

Husk at Montana kritiserte Jevtovic prestasjon i "mesterfinalen". Ble ikke akkurat blown away av det han viste mot Odd heller, men det var bedre takter i de 30 min vi spilte fotball. Flott skåring, minnet meg om en tidligere venstrekant som debuterte med en perle.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 00:56    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Har vi opsjon på han, forresten?

Kåre virket usikker på om det vil være mulig å kjøpe han fri, så det har vi nok neppe. I utgangspunktet var han vel primært ment som dekning frem til sommeren, når Yanni forhåpentligvis er tilbake. Personlig foretrekker jeg Jevtovic fremfor Bakenga dog. En spiller som kan gjøre det lille ekstra på egenhånd.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 01:01    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Det får du høre med Stig Inge (Bjørnebye) om. Men vi vet det er mulig å ha ham her lenger enn til ut august, og vi vet at det også er muligheter til å få ham hit på permanent basis dersom vi ønsker det, sa Ingebrigtsen.

Dette sa Kåre i vinter på spørsmål om vi har opsjon. Kan hende Kåre prøver å minske press/forventninger om å signere Jevtovic permanent fra/for de utenfor klubben.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 02:36    Post subject: Reply with quote

Signerte ikke Jevtovic for Antalyaspor i sommer? Han er altfor ung til at de skal kvitte seg med ham uten å få tilbake kjøpssummen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2017 08:27    Post subject: Reply with quote

Vi har muligheten, men den blir ikke gratis.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 09:09    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke motviljen mot Bakenga, har da levert bra med målpoeng på de få minuttene han har fått. I en posisjon han ikke selv ønsker å spille i...

Jevtovic må overbevise litt lenger enn preseason og et par gode finter med Odd før han er verdt å slenge penger etter, men det er lovende så langt!
Back to top
pesa13ac
Junior

PostPosted: 04.04.2017 11:28    Post subject: Reply with quote

Må si jeg liker Jevtovic. Det var noe over hele attituden hans på søndag som gjorde at jeg fikk inntrykk at han virkelig storkoste seg på Lerkendal. Bedre teknikk, skuddfot og jobber mye bedre defensivt enn Bakenga.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 12:46    Post subject: Reply with quote

Ja.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 14:19    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Skjønner ikke motviljen mot Bakenga, har da levert bra med målpoeng på de få minuttene han har fått. I en posisjon han ikke selv ønsker å spille i...

Og derav problemet. Han er ikke noen venstrekant. Han mangler ferdigheter i forhold til å utfordre, og er direkte svak defensivt. Hvis han og Helland spiller kant samtidig blir midtbanen vår overkjørt, selv mot moderat motstand (jfr. Brann-kampen).

Som spiss er han litt feil type i forhold til hvordan vi spiller. Når 90% av motstanderne våre ligger bakpå, og vi blir stangende mot etablert hele veien, så bør vi ha en spiss som har styrken sin i boksen og kan vinne dueller.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 17:40    Post subject: Reply with quote

I Europa kan likevel Bakenga bli gull verdt som spiss. Kan være veldig nyttig i enkelte kampbilder, så for meg er han en spiller vi absolutt bør beholde såfremt vi ikke finner en bedre erstatter. Vilhjalmsson står for mye av det samme som Bendtner, bare ett og to hakk under ift. nivå. I Bakenga har vi en ekstra dimensjon på spissplassen.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 17:51    Post subject: Reply with quote

Dersom Helland hadde gjort nedtaket, fintene og kremmerhuset med den høye intensiteten Jevto hadde, da tror jeg lovprisningen av Helland hadde nådd nye høyder.

Som helhet synes jeg Milan er en bedre spiller enn Helland. Forutsatt at glimtene av storhet han har vist i det siste stabiliserer seg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2017 18:46    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
I Europa kan likevel Bakenga bli gull verdt som spiss. Kan være veldig nyttig i enkelte kampbilder, så for meg er han en spiller vi absolutt bør beholde såfremt vi ikke finner en bedre erstatter. Vilhjalmsson står for mye av det samme som Bendtner, bare ett og to hakk under ift. nivå. I Bakenga har vi en ekstra dimensjon på spissplassen.

Sliter litt med å se dette, så gjerne opplys meg.

Hvilke kampbilder er det som gjør at Bakenga kan være gull verdt for oss? Og hvilken ekstra dimensjon er det han tilfører oss? Er dette veldig hypotetisk, eller er det noen spesielle kamper du tenker på der Bakenga har vært spesielt nyttig for oss.

Kan helt ærlig ikke huske at han har vært god en eneste kamp etter at han kom tilbake. Har puttet noen mål ja, for all del, men han har etter min hukommelse ikke preget noen kamper utover scoringene (jada, mål preger kamper). Han mangler tilstedeværelsen, i mangelen på et bedre ord, som blant annet Mathias V. har.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nordlys
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 18:56    Post subject: Reply with quote

Mush er mer bevegelig og en større bakromstrussel enn Bendtner og Vilhjalmsson. Kan være nyttig å sette inn mot lag som møter oss høyt i banen
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 04.04.2017 19:40    Post subject: Reply with quote

Å foretrekke Bakenga foran Bendtner mot bedre lag i Europa er på grensa til å være et så grovt eksempel på taktisk analfabetisme at det nærmest diskvalifiserer deg fra å diskutere fotball for alltid.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 23, 24, 25  Next
Page 11 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb