English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
^Mirth
Veteran

PostPosted: 02.09.2006 16:46    Post subject: Reply with quote

Tørum kan vel nå vente seg sitt første trofe som trener på topplan... Tenker på månedens trener tittel i August... (Kan ikke se hvem andre som skulle få den)...
Back to top
View user's profile Send private message
Welo
Senior

PostPosted: 02.09.2006 23:51    Post subject: Reply with quote

Gjort en kjempejobb med laget han ja! Men vi må ikke gi han all æra. Gutta har hevet seg de også!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2006 11:45    Post subject: Reply with quote

Thea viktigere enn RBK
RBK-trener Knut Tørum vet ikke om han sier ubetinget ja hvis han blir spurt om å være hovedtrener på heltid.
- Mange faktorer spiller inn. Man skal føle seg ønsket og ha tillit i spillergruppa, og man skal ha armslag til å gjøre jobben.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.09.2006 02:45    Post subject: Reply with quote

Tillitten fra spillergruppa er vel ganske klar. Er vel ingen som har sagt noe annet enn positivt om "trenerbyttet". Riseth, Iversen og Basma, blandt andre. Og når til og med Strand velger å gå i retning av Tørum er vel det tillitserklæring nok.
Synes uansett både klubben og Tørum skal ta seg tid til å vente til etter sesongen med å ansette ham som hovedtrener, dersom det er aktuelt. Greit å vite hvordan han takler livet i toppen, og om han holder hele veien ut, selv om det ser meget lovende ut. Jeg skjønner i hvertfall ikke hva som skal skje om Høgmo skal skli rett inn i trener-rollen igjen.

Artig problemstilling: Hvis Tørum skulle si nei til å bli hovedtrener og RBK fortsatt sitter med Høgmo på lønningslista, hva gjør klubben da?
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 06.09.2006 04:06    Post subject: Reply with quote

Trond Sollied, nei da! Razz
Kanskje Keiko?? HÃ¥per da ikke det! Neutral
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2006 16:27    Post subject: Reply with quote

Knut'n ble nettopp kåret til månedens trener på TV2. Grattis!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 09.09.2006 16:31    Post subject: Reply with quote

Helt fortjent, og det burte ikke vært noe tvil heller! Tommel'n opp!
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 09.09.2006 17:38    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Artig problemstilling: Hvis Tørum skulle si nei til å bli hovedtrener og RBK fortsatt sitter med Høgmo på lønningslista, hva gjør klubben da?

Sparker Bratseth, lar Høgmo få Bratseth sin jobb, og klasker noen miller på bordet for Trond Sollied.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 10.09.2006 21:34    Post subject: Reply with quote

- Jeg er mellomfornøyd.

Jeg ELSKER denne mannen!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2006 16:27    Post subject: Reply with quote

Tørum i dagens papirdagbladet:

"Det er min filosofi som gjelder nå".

Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2006 01:26    Post subject: Reply with quote

Finner ikke svaret
Før sesongen mente flere av 1. divisjontrenerne at Knut Tørum fikk ut det optimale av MFK-mannskapet, som i fjor spilte seg frem til opprykkskvalifisering. Derfor ble lag som Aalesund, Strømsgodset, Bodø/Glimt og Bryne hyppigere nevnt som opprykkskandidater enn Moss.
Sesongen har vist at tipsene fra trenerne ikke var så dumme.
Sesongen har også vist at Knut Tørum må ha ekstremt gode evner til å få det beste ut av de spillerne han jobber med.
Rosenborg har vunnet samtlige kamper i eltieserien etter at han overtok hovedansvaret, og er nå et lag som seriøst kjemper om "the double".

– Går det an å si at Knut Tørum er flinkere til å få ut det beste av spillerne enn det du er?
– Det synes jeg var et ufint spørsmål, og jeg skjønner hvor du vil, svarer Geir Bakke først litt avvisende
– Det eneste jeg vil svare er at Knut Tørum er en veldig dyktig trener, og at også han hadde en litt tyngre periode i sin tid hos Stabæk.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2006 02:49    Post subject: Reply with quote

«Det er min filosofi som gjelder nå» Tørum krever at veteranene tar mer

KAMPFAKTA Tippeligaen Sandefjord - Rosenborg 0 - 2 (0 - 1). T: 7184. Mål: 0-1 Steffen Iversen, straffe (20), 0-2 Øyvind Storflor (90). Rødt kort: Arnar Førsund, Sandefjord. Gult kort: Marek Sapara, Daniel Braaten, Mika Koppinen, Rosenborg. Dommer: Kjetil Sælen, Arna-Bjørnar. Rosenborg er tilbake på tabelltoppen. Men alt er likevel ikke som før på

Tom Erik Andersen - Dagbladet papirutgave, 11.09.2006

...Lerkendal. SANDEFJORD (Dagbladet): - Jeg hører at dere journalister stadig snakker om godfot-teorien, men det er min filosofi som gjelder nå, sier Knut Tørum.

Etter fem strake seirer har den nye RBK-sjefen tatt trønderne dit de hører hjemme; til toppen av norsk fotball. Og selv om den beskjedne Tørum fortsatt forsøker å underspille sin egen rolle i snuoperasjonen på Lerkendal, blir han stadig tryggere i uttalelsene.

I går innrømmet han at Rosenborg «er» forandret etter han overtok som hovedtrener 27. juli.

Surret med Solli

- Min jobb er å få ut det beste av hver enkelt. Det betyr blant annet å bruke spillerne der de passer best. I vårsesongen surret vi en del med (Jan-Gunnar) Solli sentralt, og vi fant aldri helt ut av hvor (Torstein) Helstad skulle spille. Nå har vi i større grad funnet plassene våre, sier Knut Tørum.

I går laget Steffen Iversen sitt niende mål for sesongen, hans fjerde på de fem siste seriekampene. Og selv om målet denne gangen kom fra straffemerket, fortalte både utførelsen og den påfølgende gleden det samme: Steffen Iversen stortrives som spiss.

- Ja, Steffen har blomstret opp etter at vi ga ham en tydeligere og fastere rolle på topp, sier Knut Tørum.

De eldste går foran

Sentralt i Tørums snuoperasjon står en sterk sentrallinje og mer ansvar til de rutinerte RBK-spillerne. Bakerst er de flere som deler på oppgavene, på midten bærer Vidar Riseth hovedansvaret, og på topp er Steffen sjefen.

- Steffen Iversen er vår rekkeleder. Han har rett og slett ansvaret for at denne lagdelen fungerer. Et ansvar vi nå forlanger at han tar, og et ansvar han ser ut til å like, skryter Knut Tørum.

Iversen bukker og takker. - Det er koselig å høre sånt, men jeg gjør ikke annet enn mitt beste for laget, akkurat som alle andre. Jeg går gjerne ned på midten mot slutten av kampene om vi trenger det, men ja, det er jo spiss jeg helst vil være.

- Er dere tryggere nå? - Ja, vi er tryggere som lag. Det hjelper jo også på tryggheten å vinne fotballkamper, sier Iversen.

Fire feite sjanser

Om ikke RBK-maskinen fungerte på sitt beste i går - Sandefjord hadde fire feite sjanser til å ødelegge før Øyvind Storflor på overtid stakk harpunen i hvalene - var det likevel noe umiskjennelig rosenborgsk over den femte strake trepoengeren: Trønderne vant på en middels dag.

Og framover kan det bli hyggelig. Ikke bare er trønderne på toppen av Tippeliga-tabellen igjen for første gang siden 30. oktober 2004, men også i cupfinalen om de på ny slår Sandefjord neste torsdag.

Marek Sapara kostet ti millioner kroner, men Rosenborg kan ha skutt gullfuglen med nyervervelsen. 24-åringen fra Slovakia leverte en imponerende debut på Rosenborgs midtbane i går. Knut Tørum, Rosenborg-trener
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 04:28    Post subject: Reply with quote

Bra at De legger frem så mye Attach! Tommel'n opp!
Mye interesant, Takk.

Det eneste jeg er kritisk til Tørum med er at han bruker Solli, Storfor har vist seg Klart bedre. Og jeg hadde valgt Jamtfall fremfor Solli. Selv om gutten ahr vært okey i det siste.
mirar
Veteran

PostPosted: 14.09.2006 14:00    Post subject: Reply with quote

Tørum er norges svar på Henk Ten Cate. Cool
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 14.09.2006 21:04    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke si jeg liker Svendsens uttalelser om at Høgmo vil gå inn som hovedtrener med umiddelbar virking når han er tilbake etter sykemeldingen, uavhenging av hvordan Tørum gjør det.

Men husker jeg feil, eller er Høgmo tilbake først etter sesongs slutt? Slik at Tørum har ansvaret resten av gullkampen? For da kan det jo hende vi klarer gullet likevel.
kristobal
Legende

PostPosted: 14.09.2006 21:13    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis er PMH så klok at han ikke gjør noe forsøk på å komme inn i hovedtrenerrollen før sesongslutt. Problemet oppstår hvis han ikke er så klok. Men hvis han ikke er så klok så er han gjerne ikke helt frisk heller.

Bare ikke PMH tror at han kan gå inn der uten videre og at ting går av seg selv. Kun hard jobbing gir resultater.

Når det er sagt skal vi heller ikke legge skjul på at Tørum hadde lite å tape på å hoppe inn da han gjorde. Det samme kan vi jo ofte se med trenere som kommer inn som redningsmenn når andre får sparken. Trenerskifter har ofte en kortsiktig positiv effekt nesten uansett. På lenger sikt viser kvalitetene seg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dags
Veteran

PostPosted: 14.09.2006 21:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at Svendsen spiller et lite spill for galleriet her. Og det må han nesten gjøre også, for ikke å få trenerforeningen og x antall andre på nakken. Men jeg tror/håper at det allerede er bestemt at Høgmo ikke kommer tilbake om hovedtrener.
Henri
Legende

PostPosted: 15.09.2006 08:49    Post subject: Reply with quote

Dags har selvfølgelig helt rett ang Svendsens uttalelser - ville blitt fullstendig skandale om han hadde sagt noe annet.

Quote:
- Hvor viktig er det å fremstå som en ansvarlig arbeidsgiver i en slik sak?

- Usedvanlig viktig. Vi har veldig stor respekt for hans diagnose. Og det er slik at en del av sykdomsbildet kan bli påvirket av den måten en arbeidsgiver løser dialogen med vedkommende. Derfor er det viktig at vi i klubben opptrer helt konkret, og at vi gir omgivelsene den rette statusen.

http://fotball.adressa.no...e64678.ece

Rosenborg fortjener skryt for hvordan de har håndtert dette; profesjonelt og tydelig.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 15.09.2006 15:38    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror også at herr. Tørum fortsetter ut sesongen selv om (bank i bordet) vi skulle tape de resterende kampene. Noe som er lite trolig. Og at Høgmo fortsetter som hovedtrener etter sesongslutt, så får vi se om det blir før eller etter RL?!
TAF
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 01:18    Post subject: Reply with quote

Tatt i betraktning Tørums resultater er det vel ikke usannsynlig å se for seg at han og Høgmo deler ansvaret mer likt mellom seg når Høgmo kommer tilbake? Det er vel kanskje også den løsningen som best tilfredsstiller kritikere i begge leire, skulle jeg tro.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 16.09.2006 02:14    Post subject: Reply with quote

Kan godt hende de deler oppgavene annerledes, men tror nok ikke Høgmo blir annet enn hovedtrener og Tørum annet enn assistent.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 19.09.2006 09:55    Post subject: Reply with quote

Tørum spent på fremtiden!!!

Les mer: http://fotball.adressa.no...e65000.ece
AndreasR
Veteran

PostPosted: 19.09.2006 11:23    Post subject: Reply with quote

Det bør jo ikke være tvil om hvem som er best egnet til å være hovedtrener av de to. Høgmo passer vel bedre i en rolle som sportsdirektør hvis han absolutt skal være i klubben.
2mas
Sjef

PostPosted: 21.09.2006 10:01    Post subject: Reply with quote

- Jeg kom hit som assistent og stortrivdes som det. Samtidig har jeg ingen problemer med å være den som står foran og tar støyten i medgang og motgang, så lenge jeg vet vi jobber sammen som et team. Som trener er du avhengig av et støtteapparat som fungerer.

Les mer: Åpenhjertig Tørum

Samt: Tørum oppsummerer tida som hovedtrener
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.09.2006 14:41    Post subject: Reply with quote

Kolsås ultras wrote:
I papirutgaven av Aftenposten er det en "faktaboks" om Knut Kjartan, og der står det å lese under Annet: "Den første RBK-lederen som sier Brakken? - Jeg blir kjørt litt for det, men så lenge du vinner fotballkamper, så er alle glade."
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 95, 96, 97  Next
Page 8 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb