|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.03.2017 00:13 Post subject: |
|
|
+1
PÃ¥ godt og vondt. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.03.2017 02:50 Post subject: |
|
|
| Det var ærlig talt en del som var bedre i dag, og det lenge før målene rant inn. Spesielt pasningsspillet var fjorten hakk mer presist. Bevegelsene kommer, får vi håpe. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.03.2017 11:33 Post subject: |
|
|
Hvordan spilte Michael Karlsen igår? Visste ikke at han var tilbake i Ranheim, det siste jeg hørte var at han spilte i Brattvåg i 2. divisjon.
Jeg hadde store forhåpninger til Karlsen for 5-6 år siden, han var jo litt sånn Bendtner-light type. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.03.2017 14:18 Post subject: |
|
|
| Enig med attach. Vi spilte ikke godt, men vi heva oss faktisk fra siste treningskamp. Fortsatt veldig mye å gå på, håper at Lundemo blir så god som jeg har sett for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.03.2017 15:04 Post subject: |
|
|
Det jeg fikk med meg av kampen var sett under ett okei, med en stigende kurve etter en dårlig førsteomgang.
Bendtner har definitivt kvaliteten til å heve laget, men trenger både vesentlig bedre service fra dårlige flankespillere, og intensiv opplæring i rollen som midtspiss. Han har fotballforståelsen, men er litt for glad i å trekke/jogge ut mot sidene for å unnslippe markering, i stedet for å ta med seg midtstopperen på løpeturer i lengderetning. Samtidig ser vi at også medspillerne nå har en litt ullen forventning til hvor midtspissen skal plassere seg, og dette har vært utydelig siden Søderlund dro. Vi kommer til å få masse nytte av Bendtner så snart han får sette sitt preg på rollen, Kåre får spikra noen grunnprinsipper, og medspillerne vet hva de skal forvente. Jeg vil se langt flere dype innlegg i etablert angrep, spesielt fra backene, og en tydelig intensjon om å spille de opp i sånne posisjoner. Nå er det sånn at Helland, Rashani og Jevtovic bruker backene som krisestøtte når de har driblet seg vekk, og løpene har gått.
Konradsen på sentral midtbane er total katastrofe, faktisk. Mulig han var litt bedre i andre omgang, da jeg fulgte dårligere med, men førsteomgangen er noe av det aller verste jeg har sett: han er konstant feilplassert og lite tilgjengelig, både bremsekloss og fremste ballmister, og dekker lite/feil rom defensivt (uten at det nødvendigvis fikk konsekvenser). At Kleveland utroper ham til en av Rosenborgs beste, og så nevner i en bisetning at Jensen gjør en grei kamp, det forteller absolutt alt man trenger å vite om den mannens vurderingsevne. Det finnes sikkert 30-40 midtbanespillere i de to øverste divisjonene som hadde levert samme kvalitet - eller bedre - som Konradsen i går. Per nå er Vilhjalmsson en bedre rollespiller i den posisjonen - mye roligere og mer konstruktiv med ball, så får Konradsen og Midtsjø rotere på indreløperplassen etter motstander og form. Litt overdådig, men sånn må det nesten bli.
Behovet for en ballspillende midtstopper er også prekært. Selv om matta var suboptimal, så går det ikke an at Regs og Skjelvik skal bruke 2-3 sekunder bare på å kontrollere ballen hver gang ballen er innom de. Det er å dele ut hvileskjær til motstanderlaget. Jeg har ikke fått sett Rasmussen spille ennå, men hvis han har litt ballferdigheter, så tror jeg det er så viktig at farta og rutinen til Skjelvik ofte må vike.
Bakenga gjør akkurat det han er god til å gjøre, nemlig å jakte situasjonene der det blir farlig foran mål. Det er han faktisk veldig dyktig på, og selv med et litt handikappet angrepsspill skaper Rosenborg mange slike situasjoner, som plutselig blir farlige fordi noen (Bakenga) kommer på riktig løp på riktig tidspunkt. 4-1-målet er et typisk sånn mål, som ikke ville blitt scoring med ...spesielt De Lanlay, egentlig, på høyrekanten. Folk husker Brattbakk for scoringene sine, men glemmer ofte at han kunne være ganske frustrerende å se på i banespillet, spesielt mot dårligere lag. Jeg mistenker at Mush kan putte mange mål i skyggen av Bendtner i år, og med Helland permanent skadet får han sjansen til å vinne den plassen.
Foretrukket lag per nå:
Hansen
Hedenstad - Reginiussen - Rasmussen(?) - Meling
Jensen - Vilhjalmsson - Midtsjø/Konradsen
Bakenga - Bendtner - Jevtovic |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 18.03.2017 16:13 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
At Kleveland utroper ham (Konradsen) til en av Rosenborgs beste, og så nevner i en bisetning at Jensen gjør en grei kamp, det forteller absolutt alt man trenger å vite om den mannens vurderingsevne. |
Evt sier Kleveland at det sier alt man trenger å vite om din vurderingsevne. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 18.03.2017 16:25 Post subject: |
|
|
| Vilhjalmsson burde bli foretrukket på sentral midtbane. Ikke fordi han er guds gave til fotballen, men fordi han i motsetning til Konradsen innehar ferdighetene "ta imot ball" og "sentre ball". |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.03.2017 17:17 Post subject: |
|
|
| Det får være opp til Kleveland å målbære sin egen kritikk, men siden du tydeligvis er uenig med meg, TomH: vennligst utdyp. For jeg regner da med at du så kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.03.2017 18:53 Post subject: |
|
|
Jeg synes analysen din er god Zaphod. Du beskriver mange elementer som jeg har sett også.
TomH har et godt fotballhode. Derfor kommer han om et års tid til å være enig med deg, og påstå at han sa det først. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 18.03.2017 19:23 Post subject: |
|
|
| Virker kanskje som om Kåre er litt for investert i "Konradsen som sentral"-prosjektet til at han kommer til å bytte med Vilhjalmsson. Jeg har i alle fall ikke noe tro på at det skjer, med unntak av ved f.eks. en langtidsskade på Konradsen. Får heller håpe en av de nye utpeker seg som langt bedre egnet. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.03.2017 19:30 Post subject: |
|
|
Har Mike vært testet som sentral i 4-3-3 under Kåre? Jeg vet at han spilte noen kamper som sentral for Perry, og falt igjennom. Men det var et helt annet system og helt annen spillestil.
Mike Jensen har mange egenskaper som minner om Bent Skammelsrud. Spesielt siden Mike i stor grad styrer pasningsspillet fra sin høyre indreløperposisjon.
Mike er ikke i stand til å slå lange pasninget a là Selnæs. Men han på små flater mister han aldri ballen. Om spillet går fort nok trenger ikke alltid sentralen å alltid sende langpasninger i bakrom. Da kan Mike fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 18.03.2017 22:09 Post subject: |
|
|
Spilte, som tidligere nevnt en gang tidligere, sentralt i cupkampen, eller om det var en treningskamp, mot Levanger, tror jeg det var. Imponerte ikke i det hele tatt. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 18.03.2017 22:36 Post subject: |
|
|
Hei Zaphod,
jeg så ikke kampen.
Men, i og med at du og Kleveland var uenige, regner jeg med at det kan være en grunn til det. Jeg vet ikke hvem av dere to som har best forutsetninger til å gjøre en god fotballfaglig observasjon.
Du får ta min kommentar som en støtte til de som ikke er her inne og kan forsvare seg  _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Kaaremaal Junior
|
Posted: 19.03.2017 13:17 Post subject: |
|
|
Jeg har hatt tro på Konradsens egenskaper frem til nå, men da Kleveland utropte Konradsen til en av BB var jeg midt i en tirade om hvor elendig han har vært de siste kampene. Feilpasninger og dårlig ballbehandling KONSEKVENT. Hadde han i det minste vært solid defensivt ville det kanskje vært litt håp.
Jeg har mistet håpet. _________________ En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |