View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 04.03.2017 18:02 Post subject: Nord-Irland - Norge |
|
|
26. mars 20:45 @ Eurosport Norge
Det eneste håpet for Norge i denne kvaliken er å slå Nord-Irland i første kampen til Lagerbäck, gjør de det så kan de ta andreplassen i gruppa ved å vinne hjemmekampene sine.
Blir veldig spennende å se hvem han tar ut og hvem han starter med, for det er mange åpne plasser på det norske laget. Det er vel bare Jarstein og Omar som jeg er rimelig sikre på at starter. Tror dog at både King og Johansen også vil være inne på laget. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2017 00:20 Post subject: |
|
|
Troppen blir tatt ut tirsdag om ei uke, altså 14. mars. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 08.03.2017 00:21 Post subject: |
|
|
Lurer på om King og Lagerbeck er en god match. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2017 00:52 Post subject: |
|
|
Förbundskapten Lars Lagerbäck (...) var på plats på Swedbank Stadion. Wolff Eikrem, vald till bäst i allsvenskan 2016, hade svårt att ta en permanent plats i tidigare förbundskaptenen Per-Mathias Högmos trupp, men kan nu få en nystart under Lagerbäck.
Lagerbäck gav efter matchen ett enkelt svar på om Eikrem och Jo Inge Berget finns med på hans lista över spelare som är aktuella för norska landslaget.
- Ja.
Kollade du också på spelare från Rosenborg?
- De saknar ju några spelare, men det var väl fem stycken som startade idag av spelarna vi har på listan.
Listan är på spelarna som är aktuella för norska landslaget. Trots att Lagerbäck har varit landets förbundskapten under en kort period så har han redan dragit ner rejält på antalet aktuella spelare.
- Den är på mellan 35 och 40 spelare.
Läs mera: Lagerbäck kollade in MFF – då glänste Wolff Eikrem |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2017 12:38 Post subject: |
|
|
Uttaket på tirsdag er ikke før klokka 16.
Rimelig seint uttak om man sammenligner med f.eks. Danmark og Australia, men vil tro at en del usikre spillere allerede vet at de skal på tur uka etter. Og det er vel først og fremst Drillo som tidvis har skilt seg ut med tidlige uttak? |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 14.03.2017 00:00 Post subject: |
|
|
Jarstein
Omar - Rogne - Hovland - Meling
Ødegård - Johansen - Wolf Eikrem - Berget
Tarik - King
Kaster ut et forslag til 11-er bare for å få igang diskusjonen. Satt langt inne å ta med Eikrem, men virker veldig stødig for tida og trenger pasningsfoten til Selnæs er tilbake. Da ryker han, det samme med Ødegård når Henriksen er FIT for fight. Helland superreserve. Reginiussen inn for Hovland når eliteserien har startet, men bør ikke ha for mange utenfor sesong. Forren kan dessverre også med fordel brukes dersom han får spille i England og viser litt gamle takter. Noen jeg har glemt? Fetteren til Tarik kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7072 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.03.2017 13:24 Post subject: |
|
|
Tror han kommer til å ta ut et mer fysisk lag. King kommer nok med, men tror han kommer til å gå for en som fungerer bedre som oppspillspunkt sammen med han. Midtbanen virket litt veik til å være et Lagerbäck-lag om Island er referansen. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 14.03.2017 16:13 Post subject: |
|
|
Jeg vil se et løpssterkt lag med gode dødballer, innlegg og pasningssikkerhet. Jeg vil se;
Jarstein
Omar - Hovland - Rogne - Ruud (Jepp!)
Johansen - Selnæs - Eikrem
Berget - MiniTarik
King
Benk: Hansen, Svensson, Meling, Konradsen, Kamara _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.03.2017 16:29 Post subject: |
|
|
Selnæs er vel fortsatt i karantene? |
|
Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 14.03.2017 16:36 Post subject: |
|
|
Stemmer |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.03.2017 17:14 Post subject: |
|
|
Hansen, Tore, Hedenstad og faktisk Skjelvik er med. Konradsen er også med.
Gøy at han har tatt ut Berge. Kan bli en veldig god spiller for Norge.
Jarstein
Hansen
Nyland
Semb Berge
Omar
Reginiussen
Valsvik
Skjelvik
Hedenstad
Svensson
Hovland
Berge
Berget
Berisha
Dæhli
Moi
Henriksen
Johansen
Konradsen
Nordtveit
Dio
Søderlund
King
Tarik
Last edited by Vegard2711 on 14.03.2017 17:21; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 14.03.2017 17:19 Post subject: |
|
|
Skjelvik og Konradsen ja. Heh. Håper det gjør det lettere for RBK å selge Skjelvik ihvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
haarsaker Junior
|
Posted: 14.03.2017 17:24 Post subject: |
|
|
Skjelvik tiltenkt venstrebackrolle. Meling ikke tatt ut. Ok. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.03.2017 17:26 Post subject: |
|
|
Er nok bare med siden Aleesami har karantene, men burde jo vært Meling som hadde vært med i stedet. |
|
Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 14.03.2017 17:26 Post subject: |
|
|
Nå vet jeg ikke hvilken rolle Konradsen er tiltenkt her, men som en av to eller tre sentrale med mulighet for å være med fremover har han jo mye større sjanse for å vise hva han er god for enn han har i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 14.03.2017 17:29 Post subject: |
|
|
Er det bare meg eller svarer Lagerbäck veldig bra for seg og virker ganske god med pressen her.
Rimelig åpen om hvordan han tenker om spillere og troppvalg også.  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 14.03.2017 17:33 Post subject: |
|
|
Lagerbäck er en konge fyr. Synd han besudler dette med å involvere seg med NFF og Perry _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 14.03.2017 17:46 Post subject: |
|
|
Haha, jeg måtte le høyt da jeg så at Skjelvik er tatt ut til troppen. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 14.03.2017 17:53 Post subject: |
|
|
Ser fint ut å ha både venstre- og høyreback på både A-landslaget og u-21 (Meling er jo en selvfølge her når han ikke er skadet) - i tillegg til en venstreback på A-landslaget til Australia. |
|
Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 14.03.2017 17:55 Post subject: |
|
|
Syns unggutten Gjærsbakk skulle få blitt med |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 14.03.2017 18:12 Post subject: |
|
|
Jeg må nesten bare spørre.
Hva er det landslagsledelsen, trenerteamet i RBK, og andre fotballledere ser i Skjelvik, som flertallet her på forumet tydeligvis IKKE ser??
Her på forumet blir Jørgen høvlet ned, rakket ned på kamp etter kamp, og han er stemplet som totalt udugelig.
Kåre & Hoftun, landslagsledelsen med Lagerback i spissen, samt andre som driver med fotball på et langt høyere nivå enn noen her på forumet, skryter av Skjelvik, og har ståltro på prestasjonene og kvalitetene hans.
Til og med Tom Nordli uttalte på nrk at han syntes det var spennende med Jørgen i uttaket, og tippet faktisk at han er i startellveren, på venstreback mot Nord-Irland.
Enten må mesteparten av oss på RBK-forumet her være vanvittig fotballkloke, å være bedre egnet til å vurdere spillerprestasjoner enn alle fotballtrenere,
(landslagstreneren inkl) ellers må alle vi på forumet faktisk innse at vi kanskje er litt på bærtur?? _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 14.03.2017 18:26 Post subject: |
|
|
Tipper at den gjengse forumbrukeren her inne har bedre oversikt over Skjelviks prestasjoner de siste par årene enn Lagerbäck og Tom Nordlie. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.03.2017 18:42 Post subject: |
|
|
Det er vel ingen som har bedre peiling på Rosenborg-spillere enn de som følger de titt og stadig i kamp uke etter uke. Når så mange Rosenborg-supportere reagerer på Skjelvik så er det selvsagt noe der å pirke på. |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 14.03.2017 18:54 Post subject: |
|
|
Jeg mener.. jeg har jo også til tider snakket ned Jørgen Skjelvik.
Ja, vi supporterne som følger laget hele tiden, ser spillerne oftere enn de fleste, men Kåre ser vel spilleren hver dag.
Kåre er ikke helt på linje med det inntrykket vi på forumet har av spilleren.
Kåre skryter hemningsløst av Skjelvik, og av hvor anvendelig og viktig han er. Dette blir også bygget opp under av andre trenere. Så det er derfor jeg stillte spørsmålet. Hva er det vi IKKE ser?
Hva har gjort at Jørgen Skjelvik av fansen er stemplet som bortimot udugelig i RBK, og supporterene ønsker han vekk fra klubben? _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.03.2017 19:09 Post subject: |
|
|
Kåre skryter da av alle spillerne sine om man spør han om dem, noe annet ville vært sært. Kan jo spørre deg selv, hadde Alesalami og Meling vært tilgjengelige ville Skjelvik i det hele tatt vært inne i diskusjonen om en plass på landslaget?
Etter fjorårssesongen så er han ikke sett på som god nok som venstreback av Kåre når han flytter han inn som midtstopper, og når vi i tillegg var dødsnære å signere Forren så virker det som at den neste posisjonen som vil bli forsterket er midtstopperplassen.
Skjelvik er en arbeidshest og en grei backupspiller som kan komme inn og gjøre en OK jobb som back og midtstopper, men langt fra det nivået vi vil ha i Rosenborg i 2017 etter min mening.
Last edited by Knowrud on 14.03.2017 19:11; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|