View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 09.03.2017 20:47 Post subject: |
|
|
Bendtner sammen med Agger på tribunen i dag. Skal vi hente han ut av pensjonisttilværelsen? |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 09.03.2017 20:51 Post subject: |
|
|
Agger i stedet for Forren er jo en våt drøm. Så får vi håpe at skadeproblametikken er borte, og at Bendtner er trekkplaster nok  _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 09.03.2017 21:08 Post subject: |
|
|
Skal man hente pensjonerte spillere kan vi jo prøve oss på Xabi Alonso. Han legger opp til sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.03.2017 21:22 Post subject: |
|
|
Ikke rask nok! MÃ¥ ha tempo. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.03.2017 21:24 Post subject: |
|
|
Tempo er ikke ALT.Fotballhode er viktigere! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.03.2017 23:13 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | STRANDerGUD wrote: | Men ufattelig mye rikere. Afrikanske spillere har som oftest et mål om å tjene mest mulig i årene de er aktive. Mye press hjemmefra om slikt har jeg hørt. |
Minner i så måte mye om Vegard N'gologolo Forren. Jeg tror han har en stor stamme han må brødfø. |
Den beryktede Bjerkestammen. Sånn går det når man krysser kranglevorne fra Tretten med treskaller fra Flisa. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 10.03.2017 01:26 Post subject: |
|
|
Agger hadde vært 10/10 men for hans egen del håper jeg han ikke blir fristet til å begynne med fotball på toppnivå igjen.
Hva gjorde han der btw? _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 10.03.2017 10:59 Post subject: |
|
|
Daniel Agger kommer aldri til å spille fotball på toppnivå igjen. Kroppen hans har blitt fullstendig rassert av belastningen han har hatt igjennom fotballkarrieren og den enorme pille-kulturen i Liverpool. Rosenborg trener tross alt ikke noe mindre enn Brøndby, så jeg ser absolutt ingen grunn til at han skal prøve å restarte karrieren i Trondheim. Greit nok at Agger åpenbart er tull fra de som begynte å nevne han i denne sammenhengen, men etter at Bendtner signerte er det plutselig liten forskjell på tull og realitet. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.03.2017 11:35 Post subject: |
|
|
Ekong er som tidligere nevnt helt i fryseboksen i Gent. Håper Bjørnebye jobber i det stille med dette...
Kommer ikke til å være fornøyd med dette vinduet før vi har fått inn en bedre midtstopper og en midtbanemann. Vi har forsterket i mange posisjoner, men ikke der det etter min mening er aller mest prekært. Om laget skal matche Kåres CL-uttalelser riktignok. I TL-sammenheng er dette vinduet sensasjonelt!
Last edited by Nordlys on 10.03.2017 11:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 11:47 Post subject: |
|
|
Midtstopper pluss sentral herremann er nødvendig. Men samtidig ... vi har åtte nye inn allerede. Ikke sikkert vi bør hente flere dette vinduet. Heller til sommeren? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.03.2017 11:50 Post subject: |
|
|
Om vi venter til sommeren vil det være lovlig sent for de nye å spille seg inn i våre mønstre før CL-kval. Spesielt når det gjelder såpass sentrale posisjoner som midtstopper og sentral. Disse er jo hjertet og hjernen i laget, så for å prestere ute bør det være minst mulig problemer med disse posisjonene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 11:57 Post subject: |
|
|
Egentlig småperverst at vi sitter her "mellomfornøyd" med vinduet.
Vi har (etter alt å dømme) erstattet de vi har mistet med tilsvarende eller bedre kvalitet, i tillegg til å ha fylt på med bredden. Allikevel ønsker vi oss en tredje førstelagsstopper for å komplettere det som mest sannsynlig er blandt de aller beste stopperparene i ligaen, samt en midtbanegeneral som kan ta over plassen hvor vi har Konradsen, som på ingen måte holder Europa-kvalitet, men hvor jeg sliter å finne andre i ligaen som kan komme inn og forsterke og med Lundemo i bakhånd som er kjøpt inn spesifikt til plassen.
Med vår foretrukne førsteellever skadefri og spilleklar sliter jeg med å finne en eneste posisjon hvor andre ES-lag har spillere som kunne hevet oss, med mulig unntak av ankerrollen - men denne er også svært krevende. Heldigvis har vi et vindu til etter å ha vurdert vårsesongen, så får vi håpe vi slipper å miste så mange da.
Nå bygger vi selvsagt ikke bare for hjemlig liga; det er Europa som er målestokken, men herre min hatt så vanskelig vi er å gjøre fornøyd!  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 10.03.2017 12:30 Post subject: |
|
|
Å mene at vinduet ikke har vært godt nok er litt i samme kategori som å mene at KI og SIB må gå hvis det ikke blir CL i år eller i løpet av de neste par årene. Det er noe som heter realistiske forventninger.
Det er ingen tvil om at vi hadde hatt godt av å forsterke på midtbanen og sannsynligvis også på stopperplassen, men det er helt urealistisk (og kanskje heller ikke ønskelig?) å bytte ut nesten hele laget i ett overgangsvindu. Når det ikke finnes opplagte spillere som kan hentes inn på lav risiko og lønn så synes jeg det er heolt greit å avslutte vinduet som det er og jobbe med de vi har fram til neste overgangsvindu |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.03.2017 12:41 Post subject: |
|
|
Jeg er fantastisk fornøyd med dette overgangsvinduet. Vi henter kvalitet billig og selger dyrt. Laget er ikke perfekt men det blir det jo heller aldri. Det vil alltid være mulig å forbedre laget. Vi solgte vår beste midtstopper høyrebac og spiss og har klart og kommet styrket ut av det. Strålende jobbing på brakka dette. I tillegg virker det som om de har skjønt at rbk er en stor klubb med godt rykte. Det som har hindret oss i å signere i nærheten av Bendtnere før er pengemangle og mangel på sportslig suksess. Nå har vi vist ambisjoner i bøtter og spann ved spesielt å hente Hedenstad,Melling og Lorden. Jeg er helt sikker på at Melling er en bedre sentral herremann enn de aller fleste tror og det betyr at vi har styrket oss vesentlig og sansynligvis tjent en del penger i tillegg.
Rett og slett utrolig godt arbeid fra SIB og gjengen.  |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.03.2017 12:50 Post subject: |
|
|
Tror de aller fleste er fornøyd med vinduet, men samtidig ser at det finnes rom for forbedring i startoppstillinga. Jeg ser i hvert fall slik på det. Jeg kommer til å være fornøyd om vi ikke henter flere spillere dette vinduet, samtidig som jeg mener vi fortsatt ikke har erstattet Selnæs skikkelig og at Skjelvik/Bjørdal ikke bør være høyere enn 4.valg på stopperplass.
Men jeg regner med klubben er klar over dette og jobber med saken. De henter ikke for å hente med mindre det er et prekært behov for å styrke bredden. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 12:56 Post subject: |
|
|
Jeg er bare middels fornøyd med vinduet. Mener vi helt desperat trenger en kvalitetsstopper, i tillegg til en naturlig sentral midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 10.03.2017 12:57 Post subject: |
|
|
Stamnestrø, Bjørdal og Matti ut. Liker Matti men er ikke god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.03.2017 13:06 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Å mene at vinduet ikke har vært godt nok er litt i samme kategori som å mene at KI og SIB må gå hvis det ikke blir CL i år eller i løpet av de neste par årene. Det er noe som heter realistiske forventninger. |
Jeg må påpeke at etter TL-standard har vi gjort et sensasjonelt godt vindu, MEN som jeg sier i innlegget over så kan ikke Kåre gå ut i media og si at dette laget er godt nok for CL og at det er målet i år når vi mangler kvalitet på stopperplass og på midtbanen. Uten forsterkninger her så har vi ikke kvalitet som samsvarer med trenerens ambisjoner, og da kan heller ikke vi som supportere være fornøyde. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 10.03.2017 13:11 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Jeg er helt sikker på at Melling er en bedre sentral herremann enn de aller fleste tror og det betyr at vi har styrket oss vesentlig og sansynligvis tjent en del penger i tillegg.
Rett og slett utrolig godt arbeid fra SIB og gjengen.  |
Menhan er jo hentet som venstreback. Rart å si det, men har ikke helt troa på at Birger vil bli testet som sentral midtbane før man ikke har noe annet valg. Kåre har ikke vist noe tidligere som forteller meg at han kommer til å ta et slikt grep, men man kan jo håpe. Blir mer en gjerne motbevist her. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 10.03.2017 13:13 Post subject: |
|
|
Vilhjálmsson er absolutt god nok som andrevalg på spissplass og alternativ på midtbanen. Når vi i tillegg vet hvor viktig han er i gruppa skjønner jeg ikke hvorfor han skal ut. Hvor finner vi en like god og anvendelig spiller som aldri sutrer over å spille andrefiolin? Vi kan ikke ha 20 spillere i europa-klasse heller.
Bjørdal er 4. valg som stopper. Vi kommer ikke til å finne en bedre spiller som er villig til å være det.
Stamnestrø håper jeg forsvinner for hans egen utviklings skyld. Synes han har vist seg brukbar som en back-up som indreløper, men Kåre bruker ham stort sett bare ute av posisjon - og det funker dårlig. For RBK er han derimot fin å ha for å avlaste i cup og enkelte Elite Serie-kamper om vi kommer oss til CL/EL. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 13:25 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Matti ut. Liker Matti men er ikke god nok. |
Vilhjalmsson + Skjelvik = backup for minst seks plasser på laget. Disse to vil jeg gjerne ha i troppen.
ballbingen wrote: | det er helt urealistisk (og kanskje heller ikke ønskelig?) å bytte ut nesten hele laget i ett overgangsvindu |
Er et poeng, dette, altså. Det er en ulempe hvis en for stor del av laget må lære alt fra bunnen av før ny sesong. Ikke ideelt å skifte ut mer enn 2-3 av første-elleveren fra sesong til sesong. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 10.03.2017 13:51 Post subject: |
|
|
En ting blir jeg ikke helt klok på. Lundemo. Først og fremst sentral herremann, eller indreløper? Hvilke roller har han hatt tidligere? Vet fremdeles fint lite om han, annet enn at han var høyt aktet av lillestrømsupportere. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 10.03.2017 13:56 Post subject: |
|
|
Spiller/spilte ikke LSK 4-4-2? Om de spilte med en sittende og en framskutt på midten vet jeg ikke. Han var så vidt jeg husker en av de to sentrale. Tror han var i "talentduellen" mot enten Ole eller Midtsjø en gang. Siden vi selvfølgelig kjørte over de så tapte han den.
Last edited by ricko11 on 10.03.2017 13:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.03.2017 13:57 Post subject: |
|
|
Hvis man vurderer dette overgangsvinduet uten å se på annet enn spillere inn og spillere ut så er det jo uten tvil dette beste overgangsvinduet jeg kan huske vi har gjort noensinne. De manglene som er i laget er jo mer et resultat av at tidligere overgangsvindu ikke har vært gode. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 10.03.2017 13:58 Post subject: |
|
|
Tror han er tiltenkt som backup i den sentrale rollen. Håper han er en åpenbaring og spiller seg inn på førstelaget foran Konrad.
Tror egentlig det er pga. Lundemo vi ikke har hentet Norrman.
I en artikkel av 2mas så sies det jo at vi fikk avslått et bud på Norrman, etter at vi hentet Lundemo, men hadde vi virkelig følt behovet så hadde vi vel lagt inn et større bud. Dessuten var det vel heller usikkert om dette budet i det heletatt var reelt.
Utdrag:
Quote: | Så kan man diskutere om Rosenborg har bruk for enda en midtbanespiller. Mike Jensen, Anders Konradsen og Fredrik Midtsjø ser fortsatt ut til å være førstevalgene, men treneren skal ha stor tiltro til Marius Lundemo sine ferdigheter på sentral midtbane når han blir friskmeldt etter ankeloperasjonen. |
|
|
Back to top |
|
 |
|