English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny spiss (vinter 2017)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 27.02.2017 11:27    Post subject: Reply with quote

For at Spalvis skal bli klar til noe som helst tidspunkt betyr at han må bli klar for laget i det hele tatt. Pr. idag er han ikke det. Vi kan nesten ikke gå ut i fra at han blir klar heller da det ikke er blitt enighet om han (betaling i hovedsak)sånn jeg har forstått det. Når det har gått så lenge som det har trur jeg ikke det blir noe av han heller.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 27.02.2017 12:02    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo ikke risikere å havne i bakleksa i serien og være nødt til å sette vår lit til at en helt ny spiss som ankommer etter at CL-kvalen er i gang skal skyte oss inn i gruppespill i Europa.

Her må ting på plass i dette vinduet. Det blir litt som i 2009, da Hamrén krevde Prica inn og samtidig Zahora i tillegg, fordi Prica var totalt ute av kampform. Zahora var en skandale, men det visste/skjønte ikke Hamrén. Poenget er uansett at man ikke bare kan gå inn i serien og håpe at det går bra uten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kris0stby
Veteran

PostPosted: 27.02.2017 14:24    Post subject: Reply with quote

Det går seg nok til. Om vi ikke finner en god nok erstatter til riktig pris kan vi jo prøve å omskolere Konradsen til spiss. Han er en god avslutter med både beina og på hodet. /s
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 27.02.2017 14:54    Post subject: Reply with quote

Dette er en mann AIK i Sverige lukter på.
Burde være noe som vi kunne trenge.
Rett type, med riktig fysikk og goalgetter egenskaper.

http://www.transfermarkt....109047#ath
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 15:13    Post subject: Reply with quote

Noen vil tro at han er urealistisk. Jeg mener man kan hente han.

Kolbeinn Sigþórsson
. Fra Nantes. Slitt med skader. Men skal vi hente en god spiss, må det være noe galt med spilleren og bare satse.
Bra CV. Skandinaver. Har erfaring og rutine, og heller ikke for gammel.

FCK kjøpte Thomsen nettopp fra Nantes som hadde 3 år igjen av kontrakten for 5 mill kr. Han var heller ikke noe særlig benksliter.

Virker som de 3 spissene Nantes har pdd. er gode nok for dem og samtidig i riktig alder: Emiliano Raul Sala, Yacine Bammou og Mariusz Stępiński.

Kontrakten til Kolbeinn Sigþórsson går ut 30.06.2020. Samme som Thomsen kontrakt. Spisser kan som sagt være litt dyrere, skal jeg tippe, vil jeg tippe han ligger rundt 10 mill om ikke litt mer. Ifh. til Thomsen har denne spilleren gjort det bra i sine tidligere klubber. Får vi han får den prisen, vil det være et scoop.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 15:29    Post subject: Reply with quote

Galatasaray lånte han i august med en utkjøpsklausul på 3,8 mill euro. Han ble sendt tilbake kampløs i desember. Tviler på at vi får kjøpt han for 10 mill kr om Gala måtte ut med nesten 40 form å kjøpe han ut etter utlån. Scoringsrataen er god eller ikke vil jeg ikke uttale meg om da Wiki står med tallene 58 mål på 182 kamper hvor hans beste periode var 10-11 sesongen da han scoret 18 mål på 48 for AZ. Skal ikke si så mye om han hadde vært en suksess i ES, men det bekymrer jeg meg ikke over da jeg tviler på at Nantes ville solgt han enda til en pris vi kan betale.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 15:39    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Kolbeinn Sigþórsson
. Fra Nantes. Slitt med skader. Men skal vi hente en god spiss, må det være noe galt med spilleren og bare satse.

FCK kjøpte Thomsen nettopp fra Nantes som hadde 3 år igjen av kontrakten for 5 mill kr. Han var heller ikke noe særlig benksliter.

Virker som de 3 spissene Nantes har pdd. er gode nok for dem og samtidig i riktig alder: Emiliano Raul Sala, Yacine Bammou og Mariusz Stępiński.

Kontrakten til Kolbeinn Sigþórsson går ut 30.06.2020. Samme som Thomsen kontrakt. Spisser kan som sagt være litt dyrere, skal jeg tippe, vil jeg tippe han ligger rundt 10 mill om ikke litt mer. Ifh. til Thomsen har denne spilleren gjort det bra i sine tidligere klubber. Får vi han får den prisen, vil det være et scoop.

Sigthorsson herjet i Eresdivisie for Ajax for noen år tilbake. Han er en skikkelig klassespiss, og jeg ville blitt helt himmelfallen om han kom inn dørene på Lerkendal. Har nesten aldri sett en spiller som har bedre timing i lufta. Husker ikke én duell under sommerens EM som han gikk tapende ut av. Og Island spilte mot både Portugal, England og Frankrike. Kan umulig se for meg at Nantes skal være villige til å gi slipp på ham for 10 millioner.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

Er normalt å kreve høy pris til klubber som har bra med økonomi. Nå har jo Nantes allerede 3 spisser, 4 med Kolbeinn. Vi får holde et eller to øye med han og se på utviklingen hans i Nantes.
Enten henter vi en spiss som spiller fotball utenfor Europa, låner en god spiller som allerede hentes fra en nokså god klubb, eller så kjøper en dyr spiller (minst 10 mill). Kun Søderlund fra selveste Haugesund kom for hele 6 mill. Er helt umulig å hente en god spiss på permanent basis for under 10 mill. Vi får se hvor villig RBK er til å bruke penger nå til tross for å ha vært ganske strenge med økonomien.

Last edited by Mikkelsen on 28.02.2017 16:36; edited 1 time in total
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 16:34    Post subject: Reply with quote

Hvis det skal telle positivt å være fra Skandinavia bør vi nok velge noen annen enn Sigthorsson. Bra spiller, ville antagelig passe meget godt inn som midtspiss hos oss, men tror fort han blir for dyr. Hvis de ikke kan få til en lignende låneavtale som med Spalvis.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 16:42    Post subject: Reply with quote

Sigþórsson er klasse. Men en nordisk (ikke skandinavisk) spiller med et så kjent navn som han er vel garantert på ønskelista til alle tre skandinaviske storklubber (FcK, MFF og RBK). Skulle han bli tilgjengelig, vil jeg regne med at Bjørnebye vil være blant de første som hiver seg over faksmaskinen.

Men som andre har nevnt, så er han neppe tilgjengelig for øyeblikket
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 28.02.2017 16:51    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Kolbeinn Sigþórsson

Det er ikke overgangssummen det skal stå på, det har jo blitt kommunisert flere ganger. RBK kan fint betale 10MNOK for rett spiller.
Problemet er at internasjonale spillere i denne prisklassen hever alt for høye lønninger til at de er aktuelle objekter. Kolbeinn inkludert. Vi er ikke i nærheten av å betale det FCK betaler sine spillere i lønn heller, så Thomsen hadde neppe havnet på Lerkendal selv om vi hadde hatt råd til 5MNOK.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 16:58    Post subject: Reply with quote

Hva er da vitsen med å betale 10-15 mill for en klassesignering da? Kan jo ikke regne med at lønningen til en spiller som kjøpes for så mye vil ha ganske lav lønn.

Tove nevnte at man har prestasjonslønn nå. Får en klassespiller oss med til CL, så får vi penger som vi kan bruke til å gi han den lønnen han fortjener.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 28.02.2017 18:08    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært en klassespiss tilgjengelig for 10MNOK med et rimelig lønnskrav hadde nok han vært under kontrakt med RBK nå, ergo er det ikke så lett å finne en god nok spiller med et lønnskrav innenfor rammene, med eller uten bonuser.

Men vi får håpe de jobber med saken og at det dukker opp et oi case før vinduet stenger.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 19:17    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig at så mange her tror at det er kun prisen på spilleren det står i når vi ikke klarer å hale i land "opplagte" klassesigneringer.

Det er så sinnsykt at folk her inne kan være så uvitene og kunnskapsløse.

Blir frusturert og matt samtidlig her jeg sitter ...

Vokne opp!
Jorden kaller!!!
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 19:32    Post subject: Reply with quote

Derfor bør vi se til Norden eller øst-Europa. Der finnes det spillere som kan koste litt, men lønnsnivået er ikke avskrekkende (heller tvert i mot).
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 20:13    Post subject: Reply with quote

KitWalker: Når KI går ut og sier at de ble overrasket over at de fikk tak i Spalvis så sier det meg noe om at de sikter litt høyere enn normalt.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 20:15    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Derfor bør vi se til Norden eller øst-Europa. Der finnes det spillere som kan koste litt, men lønnsnivået er ikke avskrekkende (heller tvert i mot).

Hvorfor Øst-Europa? De ligger forran oss pdd. både på scouting, sportslige og økonomiske delen. Når det gjelder Norden tror ikke jeg det finnes noen spisser vi kan hente, med unntak av Ingvartsen. Selv han blir ikke billig.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 28.02.2017 21:18    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
KitWalker: Når KI går ut og sier at de ble overrasket over at de fikk tak i Spalvis så sier det meg noe om at de sikter litt høyere enn normalt.

Nei.
Det forteller oss at RBK så muligheten i å leie en meget god spiller og som ikke kostet skjorta i lønnsutgifter.
Høye lønnsutgifter er meget belastende for økonomien i en fotballklubb, Er nok som i vanlige foretak den tyngste utgiftposten å ha.
RBK kan sikkert hente en meget god spiss som kun koster 3 mill. NOK. i overgangssum også de, problemet er at den spillleren forlanger 6 mill. NOK i året.
Sier seg selv at RBK ikke kan sprenge lønnsstrukturen i klubben.
Back to top
krisolevj
Junior

PostPosted: 01.03.2017 10:52    Post subject: Reply with quote

Kolbeinn hadde vært en utrolig god signering hvis han er tilgjengelig for en rimelig penge (litt under 10 mill?). En skikkelig klassespiller som trenger en oppsving for å få karrieren tilbake på sporet, og i RBK vil han få en fantastisk mulighet til nettopp det. Scorer fort flere mål enn både Søderlund og Gytkjær, og de opplevde jo en enorm interesse fra utlandet etter å ha blitt toppscorere for Rosenborg. Etter et halvt år i Tyrkia er han kanskje klar for å bli behandlet som et menneske igjen.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.03.2017 11:29    Post subject: Reply with quote

Kolbeinn er ekstremt urealistisk. Men det ville vært morsomt om Mikkels fikk rett igjen.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.03.2017 12:29    Post subject: Reply with quote

Spillere i Danmark får vel også kunstnerskatt, noe som innebærer at de sitter igjen med nesten hele lønna si.

De kan lønne en spiller 8 mill, og spilleren sitter igjen med nesten alle pengene selv. Vi kan lønne 3 mill, og da forsvinner 1 av de millionene i skatt.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 01.03.2017 12:47    Post subject: Reply with quote

Godt poeng som mange glemmer, enda en grunn til at det er vanskelig for oss å lokke til oss spillere i kamp med danske klubber.
Altitude
Rutinert

PostPosted: 01.03.2017 12:52    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Helt utrolig at så mange her tror at det er kun prisen på spilleren det står i når vi ikke klarer å hale i land "opplagte" klassesigneringer.

Det er så sinnsykt at folk her inne kan være så uvitene og kunnskapsløse.

Blir frusturert og matt samtidlig her jeg sitter ...

Vokne opp!
Jorden kaller!!!

Du mener uvitende, frustrert, samtidig og våkne?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 01.03.2017 13:09    Post subject: Reply with quote

Føler jeg har vært gjennom mesteparten av europeiske lag, og finner ingen "wow" spisser som sliter benken. Altså, som har bra CV og erfaring.

Liste over foreslåtte spillere sålangt:

Kujovic
H.Nielsen
Ingvartsen
Anton Maglica (180cm...)
Daniel Ginczek,
UroÅ¡ Đurđević.
Lys Mousset
Piotr Parzyszek
Libor Kozák
Kolbeinn Sigthórsson

+ John Akinde
Adama Niane
Rachid Alioui

LÃ¥n: Kolbeinn og Mousett.
Kjøp: Resten er realistisk med unntak av Durdevic, som jeg tror Partizan mest sannsynlig vil selge til en stor klubb.

Hva syns folk om de 3 nye spillere jeg har "kastet ut"?

Akinde er en av toppscorere i Leauge Two i England.
Adama Niane er toppscoreren i Ligue 2 i Frankrike.
Rachid Alioui ligger som nr 2 i toppscorerlisten etter Niane i Ligue 2.

------------

Hadde SIB og co hatt sansen for Kujovic, ville de allerede ha hentet han?
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 01.03.2017 14:20    Post subject: Reply with quote

Kan jo legge til at Yaya Sanogo(al). Står uten kontrakt i Juni. Kunne vært en "oi case" om han var villig til å få fart på karrieren. Dessverre sikkert mange mellomstore klubber i Europa som er ute med kikkerten.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23  Next
Page 16 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb