View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nordlys Veteran
|
Posted: 25.02.2017 03:05 Post subject: |
|
|
hello wrote: |
Misforstå meg rett, vi må ha en eller annen kvalitetssikringsfunksjon i klubben. En speiderfunksjon som kan bistå sportssjefen som vi allerede har i dag er fornuftig. Men, å begi seg ut i den store verden med en ambisjon om å finne gull i konkurranse med mye større og mer ressursterke klubber er en kamp vi er dømt til å tape.
Gersbach er jo en solskinnshistorie sånn sett. Når vi klarer å lete fram han med "bare" en speider, så gjør det meg trygg på at vi er der vi skal være. Da har vi både øyne på internasjonale markeder, samtidig som vi er best der vi skal være best, i nærområdet vårt. Norge og norden. Laget vil alltid bygges av spillere som kommer herfra. Så får vi krydre det med noe eksotisk om man kommer over Gersbach-caser. |
Gersbach er og blir en drømmesignering. Virkelig helt der oppe av hva vi kan håpe på. Samtidig sier jeg ikke at vi skal speide oss frem til spillere som ligger an til å bli absolutt verdensklasse og hakket under der. Man må jo være realistiske også, det greier vi ikke. MEN å finne spillere som med litt tid kan erstatte en type som Selnæs, som er usedvanlig vanskelig å finne på det skandinaviske markedet, er fullt mulig med et noe bredere scouting-apparat enn det vi har nå. Ta København som eksempel. De hentet Uros Matic til å erstatte Delaney som gikk til Bremen. Spiller med bra potensiale som vil vokse i rollen. Nå er det ikke garantert at han vil lykkes, men har sansen for slike signeringer. Savner slike i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 25.02.2017 03:38 Post subject: |
|
|
Så de fleste her mener altså at én speider er det optimale for Rosenborg?
Kanskje vi skulle fjerne han også, da sparer vi jo enda mer penger. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.02.2017 04:02 Post subject: |
|
|
Hva kostet Matic? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 25.02.2017 04:27 Post subject: |
|
|
Kostet vel rundt 22 mill han. Vekslepenger.. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 25.02.2017 04:32 Post subject: |
|
|
Fant en video av Mix debut for New York City
Spiller her sentral midt og har absolutt ballferdigheter og ro til å inneha den rollen i RBK. Dette er bare en kamp, så tynt grunnlag, men ser jo helt ok ut.
EDIT: Scoret visst på tampen også, så ikke alt før jeg postet innlegget
...
Matic kostet 2 mill pund i følge transfermarkt, så etter dagens kurs er det vel snakk om ca. 20 mill norske. Så skal vi huske på at krona er svak nå, så ikke like dyrt for danskene. Men trodde han var billigere. Uaktuell for oss til den prisen. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.02.2017 04:57 Post subject: |
|
|
De fleste husker Mix fra sist gang han var her, helt grei spiller, men usikker på om han danker ut Konradsen og helt sikker på at han ikke danker ut Midtsjø og Jensen. Kommer til å kreve lønn som jeg tror gjør han uaktuell. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.02.2017 07:45 Post subject: |
|
|
Spiller Lynvingen Jr sentral i New York? Hvorfor gjør han det, med tanke på at de allerede har en skjeggete herremann man skulle tro var bedre? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2017 08:53 Post subject: |
|
|
Nordlys wrote: | Ta København som eksempel. De hentet Uros Matic til å erstatte Delaney som gikk til Bremen. Spiller med bra potensiale som vil vokse i rollen. Nå er det ikke garantert at han vil lykkes, men har sansen for slike signeringer. Savner slike i RBK. |
Dette har ingenting med scouting å gjøre. Dette er en 26-åring med over hundre kamper i Nederland og Østerrike. Trenger bare å starte opp FIFA for å finne stats og pris på han (langt utenfor vårt sjikte). |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 25.02.2017 10:10 Post subject: |
|
|
Det er ikke gitt at dette er utenfor vårt sjikt. Man kan f.eks småregne på hva 500 ekstra tilskuere i snitt + merchandise + glade sponsorer betyr. Videresalg er også potensielt mange mill. Jeg sier ikke dette er udiskutabelt lurt, men det er helt klart mulig å lage gunstige regnestykker på kjøp i denne prisklassen.
Det som eventuelt ville bekymret meg mest er lønna, og hvordan den påvirker lønnsstrukturen i klubben.
Da Ronaldo (Flodeversjonen) gikk til Real Madrid, uttalte de at de finansierte hele moroa bare med å selge drakter. Det er vel fortsatt forskjell på oss og dem, men noe ligger det der.
Det største problemet er slik jeg ser det å balansere mellom faktisk ferdighet og talent. Vi er ikke en klubb som har all verdens tid til å gi uferdige spillere tid, og resultatene bør komme med en gang. |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 25.02.2017 10:49 Post subject: |
|
|
Enig, det er sikkert mulig å hente spillere som Matic til Trondheim. Han kan selvfølgelig bli en umiddelbar suksess som bidrar sterkt til å ta Rosenborg til Europaligaen første sesong, og dermed gjøre at man går økonomisk i pluss på han. Problemet er bare at Rosenborg har jobbet hardt og lenge med å komme seg ut av den håpløse økonomiske situasjonen klubben befant seg i for noen år siden ved å unngå slike overganger. For meg fremstår en slik overgang som ren gambling med klubbens fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 25.02.2017 11:12 Post subject: |
|
|
Våkn opp, man kjøper ikke en spiller og rettferdiggjør det med økt tilsluersnitt, merchandise og "glade sponsorer" i Rosenborg..
I økonomi så har msn det som kalles forsiktighetsprinsippet. Kun faktiske inntekter og kostnader føres. Slike drømmeslott-scenarioer kan Skutle stå for.
20 mill er og blir for dyrt inntil vi har kvallet til CL. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2017 11:12 Post subject: |
|
|
22 millioner for en 26-åring uten landskamper er butikk jeg håper vi styrer langt unna. |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 25.02.2017 11:24 Post subject: |
|
|
Det aller største problemet med å signere svindyre spillere er at det sier noe om ledelsens holdning og syn på slike overganger. Én slik overgang vil ikke kunne føre til at man må stenge Brakka, men hvis man styres av en ledelse som er tilbøyelig til å gjennomføre slike overganger har man et kjempeproblem. Man gjennomfører ikke én slik overgang og kjøper billige 22-åringer fra Stabæk resten av året, på samme måte som man ikke misbruker heroin bare i helgene.
Pdd. sitter heldigvis Kåre Ingebrigtsen med den største stemmen i overgangssaker, og så lenge han ler seg skakk av tanken på slike overganger, sover jeg godt om natta. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.02.2017 12:13 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | 22 millioner for en 26-åring uten landskamper er butikk jeg håper vi styrer langt unna. |
10 millioner i dagens verdi for en 25-Ã¥ring uten landskamper* var imidlertid noe Hoftun drev med.
Spilleren ble for dyr for Sheffield United, men ikke for Rosenborg.
*For ordens skyld hadde Trond Olsen en A-landskamp.
To måneder for Hoftun kjøpte sin tidligere lagkamerat for en sum som ingen andre har forstått, slapp spilleren til i en ubetydelig privatkamp som også var Åge Hareides siste som landslagstrener.
Da hadde for øvrig landslaget ikke vunnet siden mot Malta et år tidligere. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.02.2017 12:26 Post subject: |
|
|
sidney wrote: | Det er ikke gitt at dette er utenfor vårt sjikt. Man kan f.eks småregne på hva 500 ekstra tilskuere i snitt + merchandise + glade sponsorer betyr. Videresalg er også potensielt mange mill. Jeg sier ikke dette er udiskutabelt lurt, men det er helt klart mulig å lage gunstige regnestykker på kjøp i denne prisklassen. |
Tror Tove & co er så jordnære at de holder seg unna slike "gunstige regnestykker". Heldigvis. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 25.02.2017 12:29 Post subject: |
|
|
Nordlys wrote: | Matic kostet 2 mill pund i følge transfermarkt, så etter dagens kurs er det vel snakk om ca. 20 mill norske. |
Link? Står 2,55 mill pund i følge transfermarkt, ca. 27 mill norske.
Uanset, vi kunne have hentet ham gratis i sommers. Det er bedre butik. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 25.02.2017 13:44 Post subject: |
|
|
iconbit wrote: | Nordlys wrote: | Matic kostet 2 mill pund i følge transfermarkt, så etter dagens kurs er det vel snakk om ca. 20 mill norske. |
Link? Står 2,55 mill pund i følge transfermarkt, ca. 27 mill norske.
Uanset, vi kunne have hentet ham gratis i sommers. Det er bedre butik. |
Svært grovt overslag, så diskuterer ikke på det. Stemmer nok  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.02.2017 14:26 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | 22 millioner for en 26-åring uten landskamper er butikk jeg håper vi styrer langt unna. |
For 22 millioner kan man ansette to-tre speidere. Etterpå har man 14-15 millioner igjen man kan bruke på å ansette flere trenere hos Salmar-Akademiet. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 25.02.2017 14:26 Post subject: |
|
|
Litt "off-topic" kanskje, men Dockal solgt til Kina for en sum som er blitt spekulert rundt 75 millioner kroner. Vi MÅ vel ha en videresalgsklausul på han eller?
Det bør vel bidra til litt mer handlefrihet, så fremt vi faktisk har en slik klausul... ?
http://www.adressa.no/100...1193b.html |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.02.2017 14:27 Post subject: |
|
|
Det har vi garantert ikke. Noe som kvalifiserer til "Gross Financial Misconduct". |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 25.02.2017 14:40 Post subject: |
|
|
Det er i så fall helt krise! Selger han ganske rimelig tilbake, selv om han var veldig god. Var vel snakk om litt hjemlengsel, samt omveltninger i spillestil på Lerkendal... da må du skaffe en klausul på videresalg.. det burde man strengt tatt hatt på alle salg uansett... |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 25.02.2017 16:08 Post subject: |
|
|
Hvordan tolker man dette?
Edit: Sorry, jeg henger etter.
Last edited by Zeno on 25.02.2017 16:10; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.02.2017 16:09 Post subject: |
|
|
Bla deg en side eller to tilbake så får du litt inntrykk. |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 25.02.2017 23:31 Post subject: |
|
|
Dockal ble jo presset ut av klubben, så de var nok ikke så nøye på å få til en god avtale der. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.02.2017 23:35 Post subject: |
|
|
Presset og presset. Han ble benket i noen kamper og det taklet han ikke. Det var han selv som var sur som ei potte og ville vekk. Så kan man diskutere å benke noen er det samme som å presse han ut. |
|
Back to top |
|
 |
|