| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 02.02.2017 12:23 Post subject: |
|
|
Perry er en solid kandidat til verste RBK-trener men som landslagsassistent vil han sikkert fungere ok.
Mye av grunnen til at han raserte RBK var at han insisterte på lite trening og lite intens trening. Dette vil han ikke få mulighet til på landslaget, som møtes få nok ganger i året i utgangspunktet, der spillerne får sitt treningsgrunnlag fra klubbene de er i. Han gjorde det forsåvidt bra med U21-landslaget så tror det kan gå. Men ideelt er ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 03.02.2017 13:23 Post subject: |
|
|
At Perry gjorde det bra med U21-landslaget er en sannhet med store modifikasjoner. Ja, han tok de til EM via en mirakuløs triumf over Frankrike. Men i det store og hele ledet han dem gjennom 17 kamper og vant kun seks av dem.
Og det atpåtil med en av de beste generasjonene vi har hatt på lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2017 18:35 Post subject: |
|
|
Ikke så veldig interessant, men er vel ikke nevnt:
- Lagerbäck er "lugn" og avslappet som type. Han er veldig rolig på feltet, men samtidig klar og tydelig. Han vil spille effektiv fotball, sier Dorsin.
Den tidligere RBK-spilleren mener Lagerbäck kan få det beste ut av de norske spillerne. Det klarte aldri forgjengeren Per-Mathias Høgmo.
- Lagerbäck vet hvordan man bygger lag, og han tror på seg selv. Han har selvtillit, slutter 35-åringen.
Les mer: Dorsin om valget av Lagerbäck
| Willoch wrote: | | Vg's overvik har lest kommentaren din 2mas og har funnet ut at lagerback/hanssen er buddies. |
Kan vel avsløre at jeg tipset VG om koblinga, som de syntes var interessant. Ble ganske stort oppslag på papir:

Så får vi håpe at Lagerbäck har flere venner i Norge ...
NFF TV har slått til med "minidokumentarfilm". |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.02.2017 22:37 Post subject: |
|
|
Ifølge Semb starter letinga etter en ny assistent rundt 10-12. februar.
(...)
Rune Bratseth, fotballekspert i Viasat, mener at assistenten bør ha en lik filosofi som svensken.
- Du må ha vist at du duger, og ha god erfaring. Ikke minst må du kjenne norsk fotball og dele filosofi med treneren. Det er en del aktuelle norske trenere, men for meg er det ingen som peker seg ut. Vi skal ikke se bort ifra at det dukker opp et navn man ikke har tenkt over, sier han til Dagbladet.
Les mer: - Bør få inn noen med andre tanker
Per Joar Hansen er ikke i tvil om at Lagerbäck er riktig mann for jobben.
– Jeg tror det blir veldig bra. Resultatene han har taler for seg selv. Han har tatt Island, Sverige og Nigeria til sluttspill. Det er antakelig ingen i verden som har mer erfaring rundt det å lede et landslag. Det er nok den beste mannen Norge kunne ha fått inn med de forutsetningene som ligger til grunn, sier Hansen.
Han har selv en god relasjon til Lagerbäck.
– «Lasse» er først og fremst en god kollega og en faglig sterk fotballtrener. Jeg lærte ham å kjenne da jeg var trener i Sundsvall. Han er fra det området, og kom innom på trening de gangene det passet sånn. Vi diskuterte mye norsk og svensk fotball, og jeg har truffet ham en god del rundt omkring etter det, sier Perry, som bedyrer at han ikke har pratet med svensken etter at han ble ansatt.
– Jeg hadde en kaffe med ham like før han ble ansatt, men det var tilfeldig. Jeg visste heller ikke at han skulle få den jobben, så jeg har ikke diskutert det norske landslaget med ham nå, sier Hansen.
Les mer: Perry vil ikke utelukke Norge-jobben |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.02.2017 20:45 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.02.2017 20:51 Post subject: |
|
|
Knegg  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.02.2017 21:11 Post subject: |
|
|
| Jeg skal lage meg et nettleserfilter som blokkerer alle bilder av han fyren der. Blir oppriktig talt fysisk dårlig av å se et bilde av ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.02.2017 21:18 Post subject: |
|
|
Da synes jeg du skal kalle filteret HorseGrease eller GreaseHorse. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2017 22:52 Post subject: |
|
|
| Husk ikke å utestenge perry.no. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 21.02.2017 22:57 Post subject: |
|
|
Bra om landslaget kommer seg opp på hesten igjen. Gleder meg til intervju med neste landslagsassistenttrener når vi ligger under 0-2 for Turkmenistan på Ullevål.
Har all grunn til å tro på svensken, men om han velger hesten som sidekick er jeg litt usikker. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.02.2017 23:13 Post subject: |
|
|
Back-kick blir det vel? I alle fall om vi skal holde oss til hestemetaforene _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.02.2017 23:27 Post subject: |
|
|
| Velger å tro at assistentrollen vil passe han (og NFF) bra. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.02.2017 23:28 Post subject: |
|
|
| Vel. Lagerbäck vet hva han vil. Om han trenger en som har prøvd travbanen før, må man stole på han. Går man for en ny trener må han få lov til å ri sitt eget løp. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.02.2017 08:45 Post subject: |
|
|
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.02.2017 08:49 Post subject: |
|
|
| Finnes det et bilde av det Fred Perry-banneret? Hadde egentlig vært morsomt med en egen banner-tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.02.2017 08:56 Post subject: |
|
|
Jeg leita litt halvhjertet etter det, men fant det ikke. Ligger sikkert på Tribunenorge. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 22.02.2017 08:59 Post subject: |
|
|
Var helt overbevist om at Perry kom til å få en prominent rolle på landslaget da Høgmo gikk av.
Man må nesten gi mannen litt honnør. Til å være en ganske begrenset trener har han greid å skaffe seg flere toppjobber. Nå er han sikkert godt i førersetet til å overta etter Lagerback også - spesielt om førstnevnte skulle feile totalt og miste jobben før kontrakten går ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Larris3 Junior
|
Posted: 22.02.2017 09:12 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Finnes det et bilde av det Fred Perry-banneret? Hadde egentlig vært morsomt med en egen banner-tråd. |
Trenger ikke gå over bekken etter vann. Thomas har det i arkivet
http://www.rbkweb.no/imag...odset6.jpg |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.02.2017 14:03 Post subject: |
|
|
| Skjelbred wrote: | Kjære landslag: takk for meg.
Jeg er utrolig stolt av å komme fra verdens vakreste land! Et land hvor vi har det så ufattelig godt, hvor dugnadsånden lever og hvor menneskene er åpne, varme og rause. Jeg er stolt over å ha spilt 15 år med nettopp det NORSKE flagget på brystet.
Opp igjennom årene har jeg spilt side om side med mange flotte og talentfulle gutter, som etterhvert har blitt til staute menn. Når det nå kommer en ny landslagstrener føler jeg at dette er et passende tidspunkt for å gi drakten min til en av de nye, unge guttene som banker på landslagsdøren.
Jeg har ikke lenger den motivasjonen som trengs for å spille på landslaget og har lyst til å prioritere mine to vakre barn. Jeg håper at guttene som nå skal spille med det norske flagget på brystet får tid og ro til å utvikle seg, at de får mange minnerike opplevelser og - viktigst av alt: at de har det gøy med å spille |
https://www.instagram.com...&hl=en |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.02.2017 14:15 Post subject: |
|
|
| Hmm. Hvordan kan man ødelegge en potensielt strålende ansettelse av ny landslagssjef. Å ansette en komplett hjelpeløs assistenttrener minker ivertfall sjansen for suksess. I så måte er Perry rett man for NFF fordi han passer tidligere ansettelser ved det faktum at han er helt feil mann. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.02.2017 14:26 Post subject: |
|
|
| Jeg har ikke barn og har aldri vært profesjonell fotballspiller så jeg vet ikke hvor mye borte de er fra barna i en vanlig uke, men stusser litt på at det alltid er "mer tid sammen med barna" som er forklaringen på at spillere dropper landslaget. Kan ikke helt tro at tidsklemma er så grusom for profesjonelle fotballspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.02.2017 14:34 Post subject: |
|
|
| Greia med unger er at de vokser opp. De blir eldre. Er man mangemillionær, så har man en sjanse andre arbeidsføre voksne folk ikke har, nemlig å velge å ta seg ekstra tid med barna mens de ennå er barn. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 22.02.2017 14:39 Post subject: |
|
|
Og akkurat dét er en veldig lur prioritering. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.02.2017 14:53 Post subject: |
|
|
| Dette var synd. Hadde gledet meg til å se Skjelbred løpe i stykker lag sentralt på midten hos Lagerbäck. |
|
| Back to top |
|
 |
|