English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mathias Normann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 01:47    Post subject: Reply with quote

Sånn i forhold til påstanden om at Normann er mer "komplett" enn Selnæs - det er jo bare tøv. Normann har muskler, men ikke i nærheten av like mye fysisk tilstedeværelse som Selnæs.

Synes Normann har en tendens til å bli løpende imellom, der Selnæs gjerne posisjonerer seg klokt og dekker et større område på banen. Ellers har jo Normann fantastiske ballferdigheter, en overraskende bra fot (ikke Selnæs-presisjon, men bra) og sannsynligvis et mye bedre skudd.

Om vi ikke har et strålende førstevalg på blokka over aktuelle spillere til sentral midtbane, bør Normann være vårt utviklingsprosjekt. Lundemo som utfordrer, og Konradsen i kamp mot/med Midtsjø og Jenssen som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 14:31    Post subject: Reply with quote

Misforstå meg rett. Normann er mer "komplett" i den grad at han ikke har tydelige svakheter. Han er tvers gjennom en god fotballspiller som rent ferdighetsmessig ikke har noen spesielle mangler. Selnæs er jo uten tvil pdd en mye bedre spiller. Selnæs er derimot ikke noen komplett spiller. Mangler jo mye på fysikk, fart og teknikk. Men han har ekstremferdigheter som veier opp for dette og vel så det.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 14:37    Post subject: Reply with quote

Ikke glem at svakheten til Selnæs var nettopp forflytting og tempo med og uten ball. Men dette var noe han jobbet knallhardt med før hans siste sesong og da var han god.
Norrmann har fysikken og råskapen, i tillegg god med ball.
Gi gutten en sjansen til å lære, så blir han god sentralt.
Fordelen er at han er mye mere robust og hurtigere en Selnæs👍
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 15:53    Post subject: Reply with quote

Han er norsk, ung, talentfull, absolutt mulig å hente, og eies av Bodø Glimt(!)

I mitt hode gir det veldig mening å hente Normann, så dette tror jeg skjer RBK
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

Men så er det prisen da.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 16:51    Post subject: Reply with quote

B/G spiller nå i 1.div og det setter verdien på spilleren ned.
Jeg ville ansett en verdi på max 5m pr dags dato, da er Glimt heldige.
Han har bevist at han har potensialet, men var ingen bauta i Glimt i fjor, som feks Ndiaye og Sanè var.
En pris på 3,5m pluss videresalg og kanskje ekstra ved serie-/cupgull feks, ville jeg ha lagt i potten.
hello
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 17:04    Post subject: Reply with quote

Du og mange med deg overvurderer effekten av å spille i OBOS. Hvis det stemmer at vi snakker om en mer komplett spiller enn Selnæs (noe vi åpenbart ikke gjør), så hvorfor skulle Glimt selge han på billigsalg? De har jo alle grunner til å beholde han på laget slik at de rykker opp igjen.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 17:52    Post subject: Reply with quote

Har vel knapt vært borti slik forumentusiasme for en norsk spiller. Håper vi lander han, og ser helst at vi unngår klausuler. Seriegullklausul f.eks, kan vi jo like godt betale med en gang.

Om han er så god som folk skal ha det til, bør vi minst kunne legge en Søderlund på bordet (7 mill) - kanskje også mer.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 19:21    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Du og mange med deg overvurderer effekten av å spille i OBOS. Hvis det stemmer at vi snakker om en mer komplett spiller enn Selnæs (noe vi åpenbart ikke gjør), så hvorfor skulle Glimt selge han på billigsalg? De har jo alle grunner til å beholde han på laget slik at de rykker opp igjen.

Han vil i tillegg bort, derfor kan det ogsÃ¥ bli en tvungen salg her. Prisen faller 👍
eksil
Veteran

PostPosted: 18.02.2017 19:46    Post subject: Reply with quote

Er vi vitne til opphausing her nå?

Er han så god at han er verdt flere mill? Det lille jeg har sett har jammen ikke vært noe å rope hurra for.

Jeg kan ta feil i skepsisen min men jeg bare spør om han er god bok målt opp mot det som måtte finnes der ute, eks fra feks Øst-Europa. 5mill+ er mye penger..

Vi trenger tross alt forsterkning, ikke utviklingsobjekt.
Hedning
Legende

PostPosted: 18.02.2017 19:49    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Da har han brukt vinteren særdeles fornuftig. Hadde en temmelig shite kamp i høstoppgjøret på Lerkendal.

Helt uenig, syntes han viste seg frem på en god måte. Men som lag var vi mye bedre så det var ikke enkle forhold for han utpå der. Selnæs har kommet lenger men begge har veldig høyt potensiale.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 16:51    Post subject: Reply with quote

Er nok mye opphausing her, men en god del av det kan være at folk ser spilleren han kan bli, ikke bare spilleren han er. Fyren har jo knapt kommet ut av russebuksa, og forventes å utvikle seg videre. Er nok per dato et lite sted ned fra Konradsen, men gitt tillit ser jeg for meg at han vil være et like godt alternativ på et eller anna tidspunkt ila året. Er det verdt 5 mill? Ja, jeg vil si det. Om han så ikke etablerer seg som rent førstevalg før 2018 vil jeg kalle det en god investering.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 17:15    Post subject: Reply with quote

Hadde gjerne sett han inn, men det blir kanskje litt mye potensiale og litt lite faktisk evne? Et annet spørsmål er hvor Lundemo plasserer seg i kabalen, og hvor god han er når høsten nærmer seg.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 18:18    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Det lille jeg har sett har jammen ikke vært noe å rope hurra for.

+1. Helt utenkelig at han kan være aktuell på noen måte.
Back to top
krisolevj
Junior

PostPosted: 19.02.2017 19:20    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg det begynner å bli veldig mye rart i denne tråden. Jeg så alle Bodø/Glimt-kampene forrige sesong, og jeg vil oppsummere Normann slik: Er han en dårlig fotballspiller? Nei. Er Normann verdt 15 millioner? Nei. Er han bedre enn Stamnestrø, Gudi, Sæter og Villmannen? Ja. Kan han potensielt selges til utlånet for store penger om noen år? Ja.

Last edited by krisolevj on 19.02.2017 20:55; edited 1 time in total
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 19:32    Post subject: Reply with quote

krisolevj wrote:
Nei. Er han bedre enn Stamnestrø, Gudi, Sæter og Villmannen?

Sæter sorterer under kategorien talent, og en slik sammenligning er ikke relevant. For de øvrige spillerne er denne sammenligningen uinteressant da disse spillerne ikke er en del av 11ern og for Gudi ikke engang en del av klubben.

Spørsmålet vi må stille oss ved vurdering av en spiller er i hvilken grad spilleren har potensiale til å styrke 11'ern, og der kan ikke svaret være annet enn NEI.
Back to top
Jan Erik
Rutinert

PostPosted: 19.02.2017 19:36    Post subject: Reply with quote

Mathias Normann selger sofaen sin på kjøpe/selge/bytte Bodø på FB. Saken er biff, dette er jo ensbetydende med at han er på flyttefot. Don't you dare say something else.
Nordlys
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 19:41    Post subject: Reply with quote

Jo, Normann styrker elleveren, men han er kanskje ikke blant klubbens elleve beste spillere. Hvorfor? Fordi RBK ikke har en eneste god sentral midtbanespiller. Konradsen er ok i TL, men ikke i nærheten i Europa, rett og slett firdi han egentlig er indreløper. Normann har kjempepotensial, og er allerede en svært god sentral på eliteserienivå. Gutten er ekstremt treningsvillig og har en vinnermentalitet det ikke finnes for mye av i Norge. Han har ro, god teknikk, meget bra fysikk og et godt overblikk. En uslepen diamant som det vil være meget dumt å la være og plukke opp.

Oppsummeringen til krisolevj er helt strålende!
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 19:42    Post subject: Reply with quote

Siden du startet så kan jeg også opplyse at han var på bowling med familien på arkaden i går, farvellbowling? Very Happy

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Jan Erik
Rutinert

PostPosted: 19.02.2017 19:45    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne annet. (Tipper vi blir flyttet til tråden hans nå).
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 19:57    Post subject: Reply with quote

Jan Erik wrote:
Mathias Normann selger sofaen sin på kjøpe/selge/bytte Bodø på FB. Saken er biff, dette er jo ensbetydende med at han er på flyttefot. Don't you dare say something else.

Lenke
Ganske tom leilighet ellers. Dere er nok inne på noe. Razz
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 19.02.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
krisolevj wrote:
Nei. Er han bedre enn Stamnestrø, Gudi, Sæter og Villmannen?

Sæter sorterer under kategorien talent, og en slik sammenligning er ikke relevant. For de øvrige spillerne er denne sammenligningen uinteressant da disse spillerne ikke er en del av 11ern og for Gudi ikke engang en del av klubben.

Spørsmålet vi må stille oss ved vurdering av en spiller er i hvilken grad spilleren har potensiale til å styrke 11'ern, og der kan ikke svaret være annet enn NEI.

Normann har ikke potensialet til å styrke 11'ern?. Enten er du dårlig på hva en midtbanespiller trenger av ferdigheter eller så overvurderer du de som er på midten hos rbk i dag. Normann er allerede god og har stort potensiale.
Back to top
Jan Erik
Rutinert

PostPosted: 19.02.2017 20:04    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Jan Erik wrote:

Lenke
Ganske tom leilighet ellers. Dere er nok inne på noe. Razz

Enda et godt poeng. From one Sherlock to another.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.02.2017 20:26    Post subject: Reply with quote

Tuwiuwok wrote:

Normann har ikke potensialet til å styrke 11'ern?. Enten er du dårlig på hva en midtbanespiller trenger av ferdigheter eller så overvurderer du de som er på midten hos rbk i dag. Normann er allerede god og har stort potensiale.

Fikk vel med meg kun 4 B/G-kamper i fjor og det var nitriste greier, og Norrmann som jeg i siste kamp fulgte ekstra godt med på imponerte absolutt ikke. Ser han har dårlig snitt også på børsene. På midten er vi besatt med spillere med et visst nivå i 11'ern, men kan gjerne få inn en profil på skandinavisk landslagsnivå.

I mine øyne er han ikke i nærheten av hva vi er på leting etter.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 19.02.2017 20:44    Post subject: Reply with quote

Rart at folk både her og på molde forumet ønsker han da, dominerte mot molde nylig hørte jeg. Konradsen ser jo ut som en stressa fembarnsmamma når han mottar ballen sentralt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Next
Page 13 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb