View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 18.02.2017 01:47 Post subject: |
|
|
Sånn i forhold til påstanden om at Normann er mer "komplett" enn Selnæs - det er jo bare tøv. Normann har muskler, men ikke i nærheten av like mye fysisk tilstedeværelse som Selnæs.
Synes Normann har en tendens til å bli løpende imellom, der Selnæs gjerne posisjonerer seg klokt og dekker et større område på banen. Ellers har jo Normann fantastiske ballferdigheter, en overraskende bra fot (ikke Selnæs-presisjon, men bra) og sannsynligvis et mye bedre skudd.
Om vi ikke har et strålende førstevalg på blokka over aktuelle spillere til sentral midtbane, bør Normann være vårt utviklingsprosjekt. Lundemo som utfordrer, og Konradsen i kamp mot/med Midtsjø og Jenssen som indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 18.02.2017 14:31 Post subject: |
|
|
Misforstå meg rett. Normann er mer "komplett" i den grad at han ikke har tydelige svakheter. Han er tvers gjennom en god fotballspiller som rent ferdighetsmessig ikke har noen spesielle mangler. Selnæs er jo uten tvil pdd en mye bedre spiller. Selnæs er derimot ikke noen komplett spiller. Mangler jo mye på fysikk, fart og teknikk. Men han har ekstremferdigheter som veier opp for dette og vel så det. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 18.02.2017 14:37 Post subject: |
|
|
Ikke glem at svakheten til Selnæs var nettopp forflytting og tempo med og uten ball. Men dette var noe han jobbet knallhardt med før hans siste sesong og da var han god.
Norrmann har fysikken og råskapen, i tillegg god med ball.
Gi gutten en sjansen til å lære, så blir han god sentralt.
Fordelen er at han er mye mere robust og hurtigere en Selnæs👍 _________________ «Koteng: Jo dÃ¥rligere og dÃ¥rligere det gikk, jo tryggere var vi pÃ¥ at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 18.02.2017 15:53 Post subject: |
|
|
Han er norsk, ung, talentfull, absolutt mulig å hente, og eies av Bodø Glimt(!)
I mitt hode gir det veldig mening å hente Normann, så dette tror jeg skjer  |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 18.02.2017 16:30 Post subject: |
|
|
Men så er det prisen da. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 18.02.2017 16:51 Post subject: |
|
|
B/G spiller nå i 1.div og det setter verdien på spilleren ned.
Jeg ville ansett en verdi på max 5m pr dags dato, da er Glimt heldige.
Han har bevist at han har potensialet, men var ingen bauta i Glimt i fjor, som feks Ndiaye og Sanè var.
En pris på 3,5m pluss videresalg og kanskje ekstra ved serie-/cupgull feks, ville jeg ha lagt i potten. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.02.2017 17:04 Post subject: |
|
|
Du og mange med deg overvurderer effekten av å spille i OBOS. Hvis det stemmer at vi snakker om en mer komplett spiller enn Selnæs (noe vi åpenbart ikke gjør), så hvorfor skulle Glimt selge han på billigsalg? De har jo alle grunner til å beholde han på laget slik at de rykker opp igjen. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 18.02.2017 17:52 Post subject: |
|
|
Har vel knapt vært borti slik forumentusiasme for en norsk spiller. Håper vi lander han, og ser helst at vi unngår klausuler. Seriegullklausul f.eks, kan vi jo like godt betale med en gang.
Om han er så god som folk skal ha det til, bør vi minst kunne legge en Søderlund på bordet (7 mill) - kanskje også mer. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 18.02.2017 19:21 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Du og mange med deg overvurderer effekten av å spille i OBOS. Hvis det stemmer at vi snakker om en mer komplett spiller enn Selnæs (noe vi åpenbart ikke gjør), så hvorfor skulle Glimt selge han på billigsalg? De har jo alle grunner til å beholde han på laget slik at de rykker opp igjen. |
Han vil i tillegg bort, derfor kan det ogsÃ¥ bli en tvungen salg her. Prisen faller 👍 _________________ «Koteng: Jo dÃ¥rligere og dÃ¥rligere det gikk, jo tryggere var vi pÃ¥ at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 18.02.2017 19:46 Post subject: |
|
|
Er vi vitne til opphausing her nå?
Er han så god at han er verdt flere mill? Det lille jeg har sett har jammen ikke vært noe å rope hurra for.
Jeg kan ta feil i skepsisen min men jeg bare spør om han er god bok målt opp mot det som måtte finnes der ute, eks fra feks Øst-Europa. 5mill+ er mye penger..
Vi trenger tross alt forsterkning, ikke utviklingsobjekt. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.02.2017 19:49 Post subject: |
|
|
Macha wrote: |
Da har han brukt vinteren særdeles fornuftig. Hadde en temmelig shite kamp i høstoppgjøret på Lerkendal. |
Helt uenig, syntes han viste seg frem på en god måte. Men som lag var vi mye bedre så det var ikke enkle forhold for han utpå der. Selnæs har kommet lenger men begge har veldig høyt potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.02.2017 16:51 Post subject: |
|
|
Er nok mye opphausing her, men en god del av det kan være at folk ser spilleren han kan bli, ikke bare spilleren han er. Fyren har jo knapt kommet ut av russebuksa, og forventes å utvikle seg videre. Er nok per dato et lite sted ned fra Konradsen, men gitt tillit ser jeg for meg at han vil være et like godt alternativ på et eller anna tidspunkt ila året. Er det verdt 5 mill? Ja, jeg vil si det. Om han så ikke etablerer seg som rent førstevalg før 2018 vil jeg kalle det en god investering. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 19.02.2017 17:15 Post subject: |
|
|
Hadde gjerne sett han inn, men det blir kanskje litt mye potensiale og litt lite faktisk evne? Et annet spørsmål er hvor Lundemo plasserer seg i kabalen, og hvor god han er når høsten nærmer seg. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 19.02.2017 18:18 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Det lille jeg har sett har jammen ikke vært noe å rope hurra for. |
+1. Helt utenkelig at han kan være aktuell på noen måte. |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 19.02.2017 19:20 Post subject: |
|
|
Nå synes jeg det begynner å bli veldig mye rart i denne tråden. Jeg så alle Bodø/Glimt-kampene forrige sesong, og jeg vil oppsummere Normann slik: Er han en dårlig fotballspiller? Nei. Er Normann verdt 15 millioner? Nei. Er han bedre enn Stamnestrø, Gudi, Sæter og Villmannen? Ja. Kan han potensielt selges til utlånet for store penger om noen år? Ja.
Last edited by krisolevj on 19.02.2017 20:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 19.02.2017 19:32 Post subject: |
|
|
krisolevj wrote: | Nei. Er han bedre enn Stamnestrø, Gudi, Sæter og Villmannen? |
Sæter sorterer under kategorien talent, og en slik sammenligning er ikke relevant. For de øvrige spillerne er denne sammenligningen uinteressant da disse spillerne ikke er en del av 11ern og for Gudi ikke engang en del av klubben.
Spørsmålet vi må stille oss ved vurdering av en spiller er i hvilken grad spilleren har potensiale til å styrke 11'ern, og der kan ikke svaret være annet enn NEI. |
|
Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 19.02.2017 19:36 Post subject: |
|
|
Mathias Normann selger sofaen sin på kjøpe/selge/bytte Bodø på FB. Saken er biff, dette er jo ensbetydende med at han er på flyttefot. Don't you dare say something else. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 19.02.2017 19:41 Post subject: |
|
|
Jo, Normann styrker elleveren, men han er kanskje ikke blant klubbens elleve beste spillere. Hvorfor? Fordi RBK ikke har en eneste god sentral midtbanespiller. Konradsen er ok i TL, men ikke i nærheten i Europa, rett og slett firdi han egentlig er indreløper. Normann har kjempepotensial, og er allerede en svært god sentral på eliteserienivå. Gutten er ekstremt treningsvillig og har en vinnermentalitet det ikke finnes for mye av i Norge. Han har ro, god teknikk, meget bra fysikk og et godt overblikk. En uslepen diamant som det vil være meget dumt å la være og plukke opp.
Oppsummeringen til krisolevj er helt strålende! |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 19.02.2017 19:42 Post subject: |
|
|
Siden du startet så kan jeg også opplyse at han var på bowling med familien på arkaden i går, farvellbowling?  _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 19.02.2017 19:45 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne annet. (Tipper vi blir flyttet til tråden hans nå). _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 19.02.2017 19:57 Post subject: |
|
|
Jan Erik wrote: | Mathias Normann selger sofaen sin på kjøpe/selge/bytte Bodø på FB. Saken er biff, dette er jo ensbetydende med at han er på flyttefot. Don't you dare say something else. |
Lenke
Ganske tom leilighet ellers. Dere er nok inne på noe.  |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 19.02.2017 20:01 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | krisolevj wrote: | Nei. Er han bedre enn Stamnestrø, Gudi, Sæter og Villmannen? |
Sæter sorterer under kategorien talent, og en slik sammenligning er ikke relevant. For de øvrige spillerne er denne sammenligningen uinteressant da disse spillerne ikke er en del av 11ern og for Gudi ikke engang en del av klubben.
Spørsmålet vi må stille oss ved vurdering av en spiller er i hvilken grad spilleren har potensiale til å styrke 11'ern, og der kan ikke svaret være annet enn NEI. |
Normann har ikke potensialet til å styrke 11'ern?. Enten er du dårlig på hva en midtbanespiller trenger av ferdigheter eller så overvurderer du de som er på midten hos rbk i dag. Normann er allerede god og har stort potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 19.02.2017 20:04 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Jan Erik wrote: | Mathias Normann selger sofaen sin på kjøpe/selge/bytte Bodø på FB. Saken er biff, dette er jo ensbetydende med at han er på flyttefot. Don't you dare say something else. |
Lenke
Ganske tom leilighet ellers. Dere er nok inne på noe.  |
Enda et godt poeng. From one Sherlock to another. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 19.02.2017 20:26 Post subject: |
|
|
Tuwiuwok wrote: |
Normann har ikke potensialet til å styrke 11'ern?. Enten er du dårlig på hva en midtbanespiller trenger av ferdigheter eller så overvurderer du de som er på midten hos rbk i dag. Normann er allerede god og har stort potensiale. |
Fikk vel med meg kun 4 B/G-kamper i fjor og det var nitriste greier, og Norrmann som jeg i siste kamp fulgte ekstra godt med på imponerte absolutt ikke. Ser han har dårlig snitt også på børsene. På midten er vi besatt med spillere med et visst nivå i 11'ern, men kan gjerne få inn en profil på skandinavisk landslagsnivå.
I mine øyne er han ikke i nærheten av hva vi er på leting etter. |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 19.02.2017 20:44 Post subject: |
|
|
Rart at folk både her og på molde forumet ønsker han da, dominerte mot molde nylig hørte jeg. Konradsen ser jo ut som en stressa fembarnsmamma når han mottar ballen sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
|