| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.01.2017 23:26 Post subject: |
|
|
| FÃ¥tt litt ekstra i glasset, largactyl? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.01.2017 23:38 Post subject: |
|
|
gisp!
Edit: Vil bare presisere at jeg ikke har lest hele artikkelen, bare det Askimgutten limte inn i en eller annen tråd. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 08.02.2017 17:21 Post subject: |
|
|
Sammenlikna med førsteelleveren i fjor blir det mye utskiftninger. Er spent på hvordan samspillet sitter når serien begynner.
Hansen
NY - Reginiussen - NY - NY
Jensen - Konradsen - Midtsjø
Helland - NY - NY |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 09.02.2017 18:18 Post subject: |
|
|
Hvis man setter skader og andre usikkerheter til side, så må jeg
si det lukter gull av denne oppstillingen...
Hansen
Hedenstad - Reginiussen - Skjelvik - Meling
Jensen - Konradsen - Midtsjø
Helland - Spalvis - Bakenga
Men det lukter faktisk medalje av RBK2 også
Østbø
Reitan - Bjørdal - Rasmussen - Gersbach
Stamnestrø - Lundemo - Thorarinsson
Rashani- Vilhjalmsson - Jevtovic
I tillegg har vi de Lanly |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.02.2017 19:01 Post subject: |
|
|
RBK har egentlig hatt ett fantastisk vindu, men det at det er litt usikkerhet rundt stopperplass og sentral midtbane gjør at det kanskje ikke får så mye skryt som de burde.
8 spillere har kommet inn og 8 spillere har dratt. Men av de spillerne som har dratt er det bare Svensson, Gytkjær og Holmar som er tapene mens av de 8 som har kommet inn så er jo de forsterkninger og solide breddespillere.
Inn: Hedenstad, Meling, Østbø, Rasmussen, Jevtovic, Lundemo, Rashani (tidligere lån riktignok) og Spalvis (om den går gjennom).
Ut: Svensson, Holmar, Gytkjær, Kwarasey, Londak, Lunna, Steiring og Solli (lån). |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.02.2017 19:05 Post subject: |
|
|
Det var snakk om at stallen skulle utvides med et par spillere. Kan vi forvente en til eller er den i realiteten allerede utvidet? Definisjonsspørsmål.
Edit: Ã…pnes for flere etter 2 min her: https://www.youtube.com/w...p-hPYh2Cdo |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.02.2017 19:14 Post subject: |
|
|
| Liten tvil om at stallen er mer solid nå enn forrige sesong. Hadde vært fint med en signering til, men jeg har ikke den helt store troen for jeg har tenkt at det kom en spiss og en høyreback i tillegg til en overraskelse, og den overraskelsen var Meling. Men jeg tar gjerne en overraskelse til i form av en sentral midtbane eller midtstopper! |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 09.02.2017 19:17 Post subject: |
|
|
Hvis vi lander Spalvis så er jeg ganske sikker på at man anser seg som ferdige, og jeg anser det som et godt vindu. Gode forsterninger og ferdig i god tid før seriestart.
Hvis vi ikke får kastet en god mulighet etter oss selvfølgelig... |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 09.02.2017 19:22 Post subject: |
|
|
| Kvaliteten på eleveren er vel omtrent den samme som i fjor og det er skuffende. Det var ikke akkurat bredden på troppen som gjorde at det ikke ble Europa i fjor. Jeg blir skuffet om det ikke kommer en spiller til, som styrker oss skikkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.02.2017 19:23 Post subject: |
|
|
Håper vi får solgt en eller flere; Bjørdal, Gudi, Stamnestrø, Skjelvik og Matti.
Noen av de har nettopp signert, men ser ikke at disse har fremtid i RBK.
Godt å ha fått inn unge backup spillere som har potensiale til å bli bedre.
De nevnte er eldre med begrenset kvalitet og potensial. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 09.02.2017 21:30 Post subject: |
|
|
| Hvordan er hurtigheten på de to nye sidebackene våre. Jeg synes Jonas til tider hadde tempoproblemer. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.02.2017 23:27 Post subject: |
|
|
| Vet at Hedenstad er minst like rask som Svensson. Meling er kvikk, men vet ikke toppfarten hans. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 10.02.2017 01:39 Post subject: |
|
|
Hedenstad er svært hurtig. Raskere enn Svensson.
Akkurat vært på bisnissreise i fem dager så jeg får unnskylde om jeg nå slår inn åpne dører, men jeg må lufte mine tanker om Rosenborg 2017.
Jeg synes vinduet er bra. Vi har fått inn noen etterlengta stallspillere i de posisjonene de faktisk skal spille i. Her tenker jeg hovedsakelig på Jevtovic - vi trengte en til ren ving med tanke på hvor skadeutsatt Helland er og at YDL fortsatt er i opptrening. Innhentingen av Arild Østbø var også perfekt. En nokså god keeper som heller ikke skaper kvalm av å sitte på benken. Om Spalvis består den medisinske testen har vi vår toppspiss på plass, og to nokså OK backuper. Bakenga er hurtig og Vilhjalmson sterk og god på hodet - her har vi fine og ulike kort å spille til forskjellige kampsituasjoner.
På midtbanen så skjønner jeg ikke helt forsterkningen. Hva vi skal med Lundemo - er Stamnestrø eller Gudi på vei ut? Trenger vi syv midtbanespillere? Spesielt når Vilhjalmson i tillegg har fungert godt der så synes jeg det er merkelig å hente inn enda en stallspiller når vi allerede har Stamnestrø, Gudi og Vilhjalmson, som alle har gjort gode innhopp som reserver. I tillegg har vi unge lovende Sæther. På midtbanen har vi bred dekning, men jeg deler, som mange, skepsisen til Konradsen som anker. Jeg synes ikke han gjorde seg bort i fjor, men det er ikke helt fantastisk heller. Han er god defensivt og kommer med mye power i boksen, men han har ingen god pasningsfot.
Lagdelen jeg derimot er skeptisk til er forsvaret. Reginiussen har ikke imponert noen siden skadeavbrekket i 2015. Eyjolfsson var vår soleklart beste stopper og vi har ikke hentet inn en erstatter for ham. Unge og lovende Rasmussen er nettopp det - ung og lovende. Vi kan ikke forvente at han skal være bautaen som oser trygghet i forsvaret slik Eyjolfsson gjorde. I følge RBKweb-Thomas har RBK istedenfor hentet inn Birger Meling som venstreback-kollega av Gersbach og vil satse hundre prosent på å dyrke Skjelvik som midtstopper. Og det er nå jeg virkelig begynner å bli skeptisk. Reginiussen er .. klønete. Han er rotete og uortodoks. Han minner meg litt om David Luiz i spillestilen. Det kan være genialt, men det kan være nonchalant, ukontant og klønete også. Det kan være en styrke med hans uforutsigbarhet, men da må han ha en straight general ved siden av seg. Den mannen kan ikke være Skjelvik. Skjelvik er samme type som Reginiussen, bevegelig og lett midtstopper som er uortodoks og litt over alt. Jeg føler forsvaret mangler en bauta-midtstopper. Jeg synes ikke Lædre-Bjørdal er god nok for vårt toppet lag, men per dags dato vil jeg faktisk helst ha ham ved siden av Reginiussen fordi de er mer komplimentære typer enn de andre. Kanskje Rasmussen kan bli en bauta en dag, men han er ennå nitten og har lite å vise til.
Jeg synes ting per dags dato ser lyst ut. Om vi har en akilleshæl så er det sentralt i forsvaret. Jeg er usikker på hvem det er som skal gå inn der og ta kommandoen. Det kan nok fint holde i Norge, men i Europa tror jeg vi blir straffet hardt med å ikke ha én ordentlig god midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 10.02.2017 02:24 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig med deg i at de svakeste punktene våres er i midtbane- og midtstopperleddet. I fjor var ikke vi bare det laget som alltid scorte mål, men som også slapp inn mål etter mål. Vet ikke om dødballer i mot skyldes mest pga. uerfarne Hofftun og KI eller om det er en god forsvarsspiller som mangles der. Men det burde gjøres noe. Akkurat det er ikke KI enig i. Han sa nemlig til RBKweb at forsvarsrekka ser bra ut, og at dersom det skal hentes så er det lenger fremme på banen, uten å si en bestemt posisjon.
Diskusjonen blir da om det er viktigst å hente midtstopper allerede nå og vente med midtbanespiller til sommervinduet, eller omvendt. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 10.02.2017 02:40 Post subject: |
|
|
Jeg vil si omvendt. Personlig tror jeg at vi taper mer på å vente med å hente inn en sentralt enn vi gjør med stopper. Men det må helt klart inn en bedre stopper i sommervinduet. Kanskje to, spørs på utviklingen til Rasmussen. Men Rasmussen er helt klart den som må få tillit i tippeligaen fremover fremfor Skjelvik.... Aller helst skulle jeg også sett både en solid sentral og solid stopper inn nå. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.02.2017 09:31 Post subject: |
|
|
Om Spalvis kommer på plass og er i form til å spille, har dette i prinsippet vært et meget godt vindu. Vi har erstattet alle som har forsvunnet, fylt på i bredden slik at vi har dobbel dekning i alle(?) posisjoner, vi går solid i pluss i dette vinduet alene (det spekuleres i rundt 45 millioner inn, og vi har neppe gitt mer enn 20 ut), og vi har fortsatt tid og penger til eventuelle "oi-caser".
Det store spørsmålet er imidlertid om vi har forsterket nok sportslig. Venstrebacken er styrket, det samme er - med forbehold - spissplassen. Høyre back er vel erstattet med omtrent samme kvalitet, dog med litt andre styrker og svakheter. Rasmussen er et usikkert kort da han skal erstatte vår kanskje beste stopper i fjor, og jeg føler dette kortet kan falle begge veier. Fortsatt er vi for dårlig forspent på den viktige sentrale midtbanerollen, om ikke Lundemo skulle vise seg å bli kvitt skadeproblemene og løfte seg et par hakk fra tiden i LSK på kort tid.
Jeg er ikke i tvil om at vi har kvalitet til å vinne serien suverent igjen, og selvsagt da også det tredje "the double" på rad. Spørsmålet er bare om vi har kvalitet nok for Europa, og helst CL, da vi i år har siste reelle mulighet for å kvalifisere oss dit. Fjorårets lag var ikke godt nok, og kvaliteten bør opp noen knepp både individuelt og kollektivt for å være rustet mot de gjeve selskap. Spissplassen er noe usikker fortsatt, og det er vanskelig å vite hvor godt midtforsvaret blir i år. Vi har bra dekning både kvalitativt og kvantitativt på sidene, men er sentrallinja som var selve hjertet i Eggens suksesslag god nok for oppgavene? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 10.02.2017 10:02 Post subject: |
|
|
| Må innrømme at jeg føler meg så sikker på gullet at jeg frykter det vil bite oss i stumpen! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.02.2017 10:11 Post subject: |
|
|
Synes vi ser sterke ut nå, men deler bekymringen rundt midtbanen. VELDIG mye stallfyll som holder folk som Hou langt unna laget. Hadde forventet f.eks ELM som anker frigjort Konradsen som indreløper og solgt Stam og Gudi muligens. Da hadde jo midtbanen sett mye strekere ut og vi har kunen rullert mere uten å svekkes veldig.
Men Kåre må få kjøre sitt løp, han er sjef.
Vanskelig for å se noen tukte oss i år. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 10.02.2017 10:15 Post subject: |
|
|
| Dere har akkurat kjøpt to backer som begge holder bra TL standard også på midtbanen (ville vært en forsterkning for samtlige andre TL lags midtbane), no worries... Dere har dette i baklomma tror jeg! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.02.2017 10:45 Post subject: |
|
|
Dessverre er vi blitt så hårete, blaserte og småkvalme at Elite Serien ikke lenger er målestokken..  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.02.2017 10:46 Post subject: |
|
|
| På ett eller annet tidspunkt må vi oss fornøyde. Jeg lurer på om det tidspunktet er akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.02.2017 10:51 Post subject: |
|
|
Tjaaaaaaa... fornøyd? Jeg setter veldig pris på de to stabackene, men vi har nå fortsatt mistet førstevalget som spiss, og hva som skjer med den tiltenkte erstatteren er det få forunt å vite foreløpig... _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.02.2017 11:22 Post subject: |
|
|
| Jeg tror ganske mange har skjønt at tap-in-kongen aldri har potensialet til å ta oss til neste steg. Fin høst for Gytkjær, og så ble det vel ikke så leit at han dro. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 10.02.2017 12:21 Post subject: |
|
|
| Spent på hvordan man er kommet ut av det økonomisk etter overgangene dette vinduet. Får vel ikke svaret før om drøyt et år. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.02.2017 12:27 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Tjaaaaaaa... fornøyd? Jeg setter veldig pris på de to stabackene, men vi har nå fortsatt mistet førstevalget som spiss, og hva som skjer med den tiltenkte erstatteren er det få forunt å vite foreløpig... |
Jeg tror ikke nødvendigvis at vi står svekket på spissplass om så Spalvis ryker og vi må klare oss med de vi har (de har helt sikkert noen andre i bakhånd). Bakenga som jo puttet i omtrent alle kampene han fikk ifjor kan fort være like god/bedre for oss enn Gyt.
Man kan alltids finne ting som kan bli bedre, men jeg er rimelig fornøyd med hva vi har fått til i dette vinduet så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
|