| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 08.02.2017 11:55 Post subject: |
|
|
God signering Spennende om han blir brukt som høyreback. Sammen med Jevtovic som er høyrebeint gir det mange nye taktiske muligheter fremover med en innoverback og en utoverkant. Noen som vet om han har et godt skuddbein?
Hvis han er tenkt som venstreback eller def. midtbane håper jeg at vi selger Skjelvik og Gudi og får en stopper inn.  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.02.2017 11:56 Post subject: |
|
|
| Brødsmula wrote: |
Avslutningsvis er det naturligvis en liten bismak at vi har forhandlet med Inge André Olsen. |
Dydsblotting vinner ikke trofèer. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 08.02.2017 11:56 Post subject: |
|
|
Kjempepositiv signering!!! Han ser veldig happy ut selv også
Ellers kjempemorsomt at etablerte forumbrukere gir inntrykk av at man må ha vært aktiv her inne i flere år for å kunne ha informasjon om potensielle signereinger... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 08.02.2017 11:57 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Tenk deg den offensive kraften vi får på venstresiden med 2-3 mann som overlapper hverandre kontinuerlig.
|
Denne lo jeg godt av. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 08.02.2017 11:58 Post subject: |
|
|
Forøvrig er det her vi skal være, støvsuge norske høkkertklubber for unge lovende, mindre vihljamson, mer Meling.
| Quote: | | Noen som vet om han har et godt skuddbein? |
Mener å huske han ihvertfall har noen pene frisparkmål. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 08.02.2017 11:59 Post subject: |
|
|
| Ser for meg at Meling blir førstevalg på venstreback og at Skjelvik blir dyrket som midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.02.2017 11:59 Post subject: |
|
|
SUPERT!!!! En klassesignering Meling er skandinavisk toppklasse!
Mangler bare hans tidligere lagkamerat i Stabæk; Nicolay Næss, så er forsvaret komplett  |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 08.02.2017 12:03 Post subject: |
|
|
| Kjenner ikke denne spilleren så veldig godt. Har sett at han er god teknisk, med en god dødballfot. Dere som kjenner han bedre, hva er styrkene og svakhetene hans? |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
|
|
"Men Meling kan spille sideback både til venstre og til høyre, og kan også bekle en rolle på midtbanen."
Skremmende om de kjøpte inn en venstrebeint spiller, for å spille høyreback.
Skjelvik blir nok stopper nå og ett alternativ på vingen.
Så det blir en konkurranse mellom Gersbach og Meling på venstrebacken.
Nettavisen: SISTE: Kjempetalent klar for Rosenborg
🙊 _________________ «Koteng: Jo dÃ¥rligere og dÃ¥rligere det gikk, jo tryggere var vi pÃ¥ at Horneland var rett mann.»
Last edited by Number10 on 08.02.2017 12:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
|
|
| Tipper han skal prøves på høyrebacken. På venstre har vi allerede to spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.02.2017 12:05 Post subject: |
|
|
| Brødsmula wrote: | | Avslutningsvis er det naturligvis en liten bismak at vi har forhandlet med Inge André Olsen. Men får vel svelge den kamelen, Meling er god. |
Bjørnebye, vet du. Var ikke involvert på den tiden |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 08.02.2017 12:05 Post subject: |
|
|
Hvor blir det av høyrebacken dersom Meling tarover vb for Gersbach?  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.02.2017 12:07 Post subject: |
|
|
| Du kan fort finne svar i de andres innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 08.02.2017 12:08 Post subject: |
|
|
Birger Meling klar for RBK. Dæven, den så æ ikke komme gitt.
Trodde blånissan var krystallklar på at Meling KUN skulle selges til en storklubb i utlandet.
Bra RBK 👍👍👍 _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 08.02.2017 12:09 Post subject: |
|
|
Bra signering isolert sett, selv om venstreback ikke er posisjonen vi hadde mest behov for forsterkning... Betyr nok at jakten på stopperforsterkning er avblåst, og at vi satser på Jørgen Skjelvik... Godt å se at vi er attraktive for norske talenter, det er der vi bør være!
Kanskje kan Meling også spille både høyreback og midtbane, men jeg har tro på å putte en spiller på den optimale posisjonen, framfor å dyrke poteter... Skal dog sies at vi hadde hell med å omskolere Svensson...! Hadde nok uansett ønsket med en solid forsterkning i 1 av de 2 nevnte posisjonene (samt bekreftelse på spisslånet), før jeg vil si at vi har kommet ok/bra ut av overgangsvinduet! |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 08.02.2017 12:10 Post subject: |
|
|
Birger Melling er en kvalitetssignering. God spiller som kan brukes i mange posisjoner. Kvalitetsspillere kan det ikke bli for mange av  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.02.2017 12:11 Post subject: |
|
|
Litt ambivalent til denne.
Meling er en god spiller i flere posisjoner, i riktig alder, og en av få norske spillere som er 'automatisk aktuelle' for oss. Aberet er åpenbart at han ikke framstår som noen åpenbar forsterkning på noen posisjon - på midtbanen og på kanten ser han foreløpig ut som en backup, på høyreback som en nødløsning, og på venstreback har vi både norsk og australsk landslagsspiller fra før. Skjelvik - greit, han kan gjerne være en av tre-fire midtstoppere, men det er dumt å asfaltere venstrebackposisjonen med Meling når Gersbach er et åpenbart stortalent.
Vi får håpe at dette betyr at Meling ses på som en såpass god, og såpass tobeint, høyreback at det at han egentlig foretrekker venstrebeinet sitt er litt mindre viktig. Hvis han dessuten viser seg å være en norsk Phillip Lahm får det være en bonus (som vi kan utløse når Elm/Källström forsvinner ) |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 08.02.2017 12:11 Post subject: |
|
|
| Lurer dog på hvor mye vi betalte og hvor stor videresalgsklausul stabæk har sikret seg. Noen som vet noe om det her? |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 08.02.2017 12:12 Post subject: |
|
|
Det siste vi trengte akkurat nå er en ny venstreback, men vil fremdeles anse dette som en omtrent perfekt signering. Ung lovende normann som kan bekle begge backer og sentral midtbane. Vil tillate oss dekning på alle disse posisjonene uten å blokkere noen av backtalentene våre fra å få spilletid.
Potensielt har vi nå funnet vår Selnæs-erstatter som kan trekkes ned på backen for å avlaste Reitan og Gers ved skader/slitasje. Antar dette betyr at Skjelvik nå primært kommer til å spille stopper, hvilket jeg synes er den beste bruken av ham. Potensielt kan alt gå til helvette også, men jeg velger å være optimist. |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 08.02.2017 12:13 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | Betyr nok at jakten på stopperforsterkning er avblåst, og at vi satser på Jørgen Skjelvik... ! |
Kun Skjelvik og Reginiussen som midtstoppere holder ikke. Hvem har vi som backup der, Meling? Vi trenger høyere nivå og bedre dekning på midtstopperplass, håper virkelig vi signerer en midtstopper som hever laget.
Synes for øvrig Skjelvik fungerer bedre som midtstopper enn back.
Last edited by jubajuba on 08.02.2017 12:15; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 08.02.2017 12:14 Post subject: |
|
|
Jeg er avventende til denne signeringen. Kommer helt an på hva det betyr angående Skjelvik. Jeg ønsker ikke Skjelvik som midstopper og ihvertfall ikke Meling som høyreback.
Avventende også grunnet hva dette betyr for andre spillere inn. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 08.02.2017 12:15 Post subject: |
|
|
| jubajuba wrote: | | ballbingen wrote: | | Betyr nok at jakten på stopperforsterkning er avblåst, og at vi satser på Jørgen Skjelvik... ! |
Kun Skjelvik og Reginiussen som midtstoppere holder ikke. Hvem er backup, Meling? Vi trenger høyere nivå og bedre dekning på midtstopperplass, håper virkelig vi signerer en midtstopper som hever laget. |
Jeg er forsåvidt helt enig i at det er for tynt, men realistisk sett tror jeg dette vil danne vårt stopperpar fram til sommervinduet |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 08.02.2017 12:17 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | jubajuba wrote: | | ballbingen wrote: | | Betyr nok at jakten på stopperforsterkning er avblåst, og at vi satser på Jørgen Skjelvik... ! |
Kun Skjelvik og Reginiussen som midtstoppere holder ikke. Hvem er backup, Meling? Vi trenger høyere nivå og bedre dekning på midtstopperplass, håper virkelig vi signerer en midtstopper som hever laget. |
Jeg er forsåvidt helt enig i at det er for tynt, men realistisk sett tror jeg dette vil danne vårt stopperpar fram til sommervinduet |
Reginiussen, bjørdal, Rasmussen, Skjelvik.... Jeg vil ha bort Bjørdal, ha inn en ny stopper i tillegg til hb, sentral og spiss. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 08.02.2017 12:20 Post subject: |
|
|
| Bjørdal hadde jeg glemt ja. I mitt hode spiller han for Viking, håper det blir noe av. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 08.02.2017 12:21 Post subject: |
|
|
| Jaja, velkommen Meling! HÃ¥per virkelig han er tiltenkt rollen som Svennsons erstatter. |
|
| Back to top |
|
 |
|