English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball på web-TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 30.08.2016 15:12    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...812634.snd

Quote:
Stadig flere opplyser at de sier opp abonnementet på de norske selskapene og heller bruker utenlandske nettsider som tilbyr ulovlig strømming av tv-kanaler.

En av de største nettstedene tilbyr nesten hundre sportskanaler og gir deg tilgang til alt som sendes av italiensk, spansk, tysk og engelsk fotball. Alt for en brøkdelen av prisen du betaler for tilsvarende i Norge.



Quote:
Men i et høringsnotat fra Kulturdepartementet er det foreslått å endre lovteksten som omhandler strømming. Årsaken til endringen er at flere på rettighetshaversiden mener at det bør klargjøres at strømming av innhold fra ulovlig kilde er ulovlig.

I utgangspunktet skal internettbrukere ikke trenge å forvisse seg om innholdet er lagt ut lovlig, men med et unntak.



Quote:
- Å kjøpe tilgang via disse sidene kan sammenlignes med svart arbeid. Det er fristende å få det billig på ulovlig vis, men det man må være klar over er at man bidrar til en kriminell økonomi ved å kjøpe gjennom slike selskap. Du har ingen sikkerhet for hvem som står bak. Vi støtter selvsagt forslaget som ligger på bordet, sier Myrbostad.

Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 30.08.2016 16:03    Post subject: Reply with quote

De har fortsatt ikke skjønt poenget.

Quote:
- Det handler om å bygge holdninger, ikke bare komme med trusler om straff. Vi ser på andre områder at omfanget av ulovlig nedlasting går ned, selv om det alltid vil være noen som vil bruke det. Men vi tror at folk flest er opptatt av å opptre lovlig og redelig, og derfor er det viktig å spre kunnskap om at dette er ulovlig, sier han til Adresseavisen.


"Det handler om å bygge holdninger", vi er altså tilbake til you wouldn't steal a car?

Grunnen til at omfanget av ulovlig nedlasting går ned på andre områder (film og tv) er jo at det lovlige tilbudet etter hvert har blitt rimelig bra og billig. Folk betaler gjerne hvis det er en fornuftig pris på produktet og produktet er godt.

Produktet til tv2 har blitt verre og verre, og dyrere og dyrere.

Samme om de sidene de refererer til blir ulovlige, streams finner man uten å betale for de, ofte i bedre kvalitet enn det tv2 leverer. Hvem vil da betale blodpris for et dårligere produkt. Når lagene i bunnen på tabellen i PL er blant Europas 20 rikeste klubber, så er det noe som er galt.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 30.08.2016 17:06    Post subject: Reply with quote

I England har Virgin allerede gått i bresjen og blokkert flere av de mest populære streaming-sidene for å få se fotball. Ønsker virkelig ikke at det samme skal skje her til lands......
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 30.08.2016 18:35    Post subject: Reply with quote

Det er britisk høyesterett som har beordret nettleverandørene til å blokkere tilgang til streaming-sider. sjøl har klart å lure meg gjennom ved et par anledninger, men jeg må være kreativ. Mot Austria for eksempel tok det meg nærmest en time å finne en tysk-språklig stream som ikke var blokkert.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 30.08.2016 18:38    Post subject: Reply with quote

Rojadirecta forsvant midt i sesongen i år, og Cricfree litt etter. goatdee.net funka før jeg dro hjem for ferien. Blir ikke lett å følge med på seriestart neste år. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 30.08.2016 18:41    Post subject: Reply with quote

Heldigvis viser NRK cupfinalen gratis i relativ god oppløsning uten regionsperre.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 30.08.2016 19:17    Post subject: Reply with quote

Jeg har streamet i mange, mange år nå. Streamingsidene kommer og går, noen er bra noen er knall og andre er ikke like bra. Fellesnevneren er at når en side blir for stor blir den tatt ned. Beste eksemplet fra nyere tid er coolsports, faen som jeg savner den siden. Der kunne man chatte med admins, og om streamen var nede fikk de den stort sett opp igjen.

Lykke til med å blokkere alle streamingsidene, høres ut som en kjempemorosam jobb. Enkelt også. Disse idiotene tror at de vinner om de tar ned en side, men den kommer jo opp to dager senere med en .to, .me, .whatever istedenfor .com.

I tillegg til at folk bruker ip proxys og andre lager mirror versjoner av sidene så er det en finfin oppgave å holde bordet rent for å si det sånn.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 30.08.2016 23:20    Post subject: Reply with quote

Livesport24 er vel å betrakte som ei samleside for streams? Jeg har iallfall i mine år i streaming-gamet tilgode å misse en kamp - uansett idrett!
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2016 14:44    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til å avslutte sumo når serien er ferdig! Er det sånn at D-Play tar over til neste år? Finner ikke noe app il D-play på apple tv min. Har nr 3. Så er det litt typisk at den sikkert bare kommer på nr 4.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.09.2016 21:06    Post subject: Reply with quote

3 for 2 på Sport Premium.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2017 18:17    Post subject: Reply with quote

Er nok tidsbegrenset tilbud, men TV2 Sportskanalen er nå tilgjengelig gratis på get.no.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 04.02.2017 13:24    Post subject: Reply with quote

Jeg sa opp Sumo-abonnementet i går, siden jeg fant ut at det ikke var vits i å betale 500 kr i måneden for å bruke et halvt øye på 1-2 Premier League-kamper pr. helg. Fortsatt lurer jeg imidlertid på hva som blir å skje med norsk fotball og streaming. Har det kommet noen signaler fra Discovery?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2017 01:25    Post subject: Reply with quote

Er vel allerede slått fast at Eurosport Player skal vise alt. Kanskje man burde ha ordnet seg abonnement på 12 x 49 kr/mnd før de evt. øker prisene?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 06.02.2017 11:24    Post subject: Reply with quote

I tillegg siden de aller fleste kampene til rosenborg går på gratis tv så har det blitt nevnt her tidligere at canal digital har en webløsning der du kan se alle tv-kanaler i en eventuell pakke på internett.

Foreldrene har allerede abonnent så det er over med ulovlige streams fra litauen for min del så lenge det holder.

Får eventuellt hoppe på eurosport player om prisen holder seg så rimelig.

Lurer dog på hvor discovery planlegger å tjene inn ~200m i året på tippeligarettighetene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2017 20:11    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ærlig talt si at jeg var veldig usikker, men valgte å slå til på 12 mnd. abonnement i går. Jeg tror nok at jeg egentlig får ganske lite "merverdi" for de 600 kronene, men det blir i hvert fall én RBK-bortekamp i Haugesund på betal-TV. Dessuten er det kjekt å ha på reise, så lenge at Get har såpass dårlig "hjemmefra-løsning", som krever bruk av en Android-app uten Chromecast og demed USB-HDMI-adapter for å kunne se Eurosport-kanalene når man er på farta.

Lot det derfor under sterkt tvil stå til. I ettertid ser jeg at jeg nok kanskje heller skulle ha ventet litt og satset på løpende abonnement når behovet faktisk oppstår ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 07.02.2017 11:49    Post subject: Reply with quote

Blir nok vanskelig å se norsk Eurosportplayer i utlandet Sad
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.02.2017 13:26    Post subject: Reply with quote

Vil Eurosport Player gi tilgang til kampene som går på TV-kanaler også, eller gir det bare tilgang til rest-kampene?
Altså, når det står Rosenborg - Odd Søndag kl 20 (Eurosport Norge), får jeg da tilgang via Eurosport Player?
Når det står Sandefjord - Rosenborg Onsdag kl 19 (MAX), er den også tilgjengelig på Eurosport Player?
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 07.02.2017 15:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
I Norge a vil du ha tilgang til:
- Eurosport
- Eurosport 2
- EurosportNews
- Eksklusivt eller ekstra innhold*
- Videoer* : reprisevideoer med kommentarspor er tilgjengelig på enheten du bruker til å koble deg til spilleren med

Fra deres hjelp-side, som var ganske rotete å finne fram i. Eurosport norge er også i oversikten på nettsiden deres, men hele greia virker ganske klønete og uoversiktelig.

Har gått litt gjennom hva det er de tilbyr, og det virker som de sender live championship, europa league og bundesliga av andre fotballbevigenheter. Som absolutt ikke er dumt for 49 i måneden.
Back to top
View user's profile Send private message
Lampard
Junior


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 3

PostPosted: 07.02.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Så man må ha abonnement på dplay.no også for å få sett kampene som blir vist på Max og TV Norge?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2017 22:20    Post subject: Reply with quote

Godt spørsmål! Jeg skal undersøke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2017 23:31    Post subject: Reply with quote

Det vil bli mulig å se alle kampene i Eurosport Player. Imidlertid ble jeg litt usikker på svaret; om det muligens blir annen pakke enn den til 49 kr/mnd ...

I så fall tullete; at én pakke bare har seks av åtte kamper. Mens en evt. ny har alle åtte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.03.2017 13:41    Post subject: Reply with quote

Discovery rendyrker egen strømmetjeneste for sport

24. mars flytter Discovery all sport over på Eurosport Player, for å rendyrke en egen strømmetjeneste for sport. Den nye spilleren vil inneholde alle kampene fra Eliteserien og OBOS-ligaen, alle Grand Slam-turneringene i tennis, norsk landslags- og elitehåndball, PGA-turneringene i golf, VM i ishockey og alt av øvrige Eurosport-rettigheter.

Prisen på 99 kroner er et åpningstilbud som vil gjelde ut juni – men flere tilbud kan også blir tilgjengelige etter hvert. Ordinær pris på den nye tjenesten vil være 149 kroner per måned.


Vanskelig å klage på dette.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 10.03.2017 13:46    Post subject: Reply with quote

Har allerede laget meg bruker og betalt, er jo noen treningskamper fremover som sendes der også. Synes det er et strålende tilbud, når man ser på hva man må ut med hos konkurrentene. Så krysser jeg fingrene for at kvaliteten er en god del hakk opp fra det de leverte under EL og landskamper på Dplay. For da slet jeg veldig ofte med lag, dårlig kvalitet og brudd.

Jeg trodde forresten at de at man betalte 99,- per mnd frem til juni, så 149, men ser nå i bekreftelsen min at jeg betaler 99,- frem til mars neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 10.03.2017 17:32    Post subject: Reply with quote

georgios

hva får du utover eliteserien? Får du tilgang på noen utenlandskamper utenfor det som allerede sendes på eurosport på tv? Hvis de gir bedre tilgang til bundesliga og de ander ligaene de har rettigheter til så hadde jeg vært interessert.

Og finnes det arkiver?
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 10.03.2017 20:50    Post subject: Reply with quote

Virker som det er et lite arkiv i alle fall, ligger noen Bundesligakamper der blant annet. Med eurosportplayer får du tilgang til all sport de har rettigheter til, inkludert Bondesliga, Championship, Europa League, EM-kvallik m.m

Alt i alt mye for pengene om du sammenlikner med andre
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Next
Page 49 of 53

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb