View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 03.02.2017 22:36 Post subject: |
|
|
Det gjør det absolutt.
Benytter samtidig anledningen til å blåse ut litt frustrasjon mot media som antyder at Spalvis er en måltjuv. Snakk om forhåndsdømming av litauere. Er jo ikke alle som stjæler brom. Skjerpings media !!! _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.02.2017 01:00 Post subject: |
|
|
Video-intervju med Spalvis hos Sportings egne TV-kanal om overgangen. Sier ambisjonen er å returnere til Sporting, men kan jo bare være høflighetsfraser også for alt jeg vet. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2017 01:44 Post subject: |
|
|
Har forresten fått opplyst at siste del av den medisinske testen foregår mandag formiddag, så det blir ingen presentasjon i helga. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 04.02.2017 01:48 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Bananskrue wrote: | lol utkjøpsklausul på 60 millioner euro for en spiller de kjøpte for 2, klubben virker jo bare useriøs med sånt. |
I Portugal er man vel forpliktet til å ha en utkjøpsklausul i kontrakten. Så da kan den likegjerne være på en trillion. Det er bare en måte å si nei på. |
Klubben har solgt spillere for 67 millioner euro så langt i 16-17-sesongen, så det er ikke bare fantasipenger i det perspektivet. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 04.02.2017 01:52 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig vil han tilbake. Alle spillere ønsker å nå lengst mulig. Det er betydelig enklere for Spalvis å bli lagt merke til blant øvre topplag i Premier League, La Liga og Bundesliga om han hamrer inn mål for Sporting. Om han gjør en knall jobb i Rosenborg så kan det hende han ikke engang trenger å dra tilbake til Sporting fordi en enda bedre klubb vil kjøpe han ut. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.02.2017 02:00 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Video-intervju med Spalvis hos Sportings egne TV-kanal om overgangen. Sier ambisjonen er å returnere til Sporting, men kan jo bare være høflighetsfraser også for alt jeg vet. |
Han har strengt tatt ikke opplevd Downtown enda. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 04.02.2017 02:32 Post subject: |
|
|
Vi får se hvor fornøyd Sporting blir med sin nye spiss som de signerte for noen dager siden. |
|
Back to top |
|
 |
Ekspert94 Junior
|
Posted: 04.02.2017 03:00 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Jonas wrote: | Video-intervju med Spalvis hos Sportings egne TV-kanal om overgangen. Sier ambisjonen er å returnere til Sporting, men kan jo bare være høflighetsfraser også for alt jeg vet. |
Han har strengt tatt ikke opplevd Downtown enda. |
Dette er lavmål! Hvorfor skal han oppleve Downtown, og drikke seg dritings, og sannsynligvis havne i negativitet?
Aner at du ønsker en ny NBN i klubben. Det ønsker ikke jeg. Er du et forbilde for unge mennesker, så drar du ikke ut på byen og drikker annet enn alkoholfritt. Nei, du oppfordret ikke til alkohol, men det er ikke mange mennesker som drar på nattklubber, og drikker fanta med sugerør. Skjerpings! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.02.2017 03:09 Post subject: |
|
|
Downtown er mye mer en bare alkohol å fyll.
Masse pene damer der også  |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.02.2017 03:11 Post subject: |
|
|
Stemmer det, Kit. Blir viktig for oss at Lukas finner seg ei søt trønderpie  |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 04.02.2017 06:20 Post subject: |
|
|
Dette er en komplisert sak for følelsene. Ferdighetsmessig trolig på det nivået vi ønsker en spiss. Koster ikke stort. Liten risiko økonomisk, litt større med tanke på skader. Hadde vært mer positiv om det var et kjøp, selv om det hadde medført større risiko.
Dette er dog en ganske stor finger til Mush. Lånespillere lånes for å brukes, så Mush blir nå henvist til benken eller vingen det neste året.
Velger å være forsiktig optimist. Om han er "for god for serien" og bidrar sterkt til godt CL-spill, sure. Om han er god nok og blir værende etter låneavtalen, sure. Om ikke har vi bare plassert en god trønder på benken uten å tjene noe på det.
Og Kåre, slutt å snakke oss ned. Vi er ikke en storhet lengre, og vi kan være farmerlag om det er hensiktsmessig, men vi trenger ikke være stolte av det. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 04.02.2017 08:12 Post subject: |
|
|
Mush får finne seg i at det vil være konkurrenter i en klubb som RBK. Slik jeg ser det har Mush nå fått en god preseason og hans konkurrenter er en Spalvis i opptrening etter skade, unge Botheim og Matti. Overkommelig konkurranse. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 04.02.2017 08:17 Post subject: |
|
|
Mush har jo ikke kontrakt lenger enn Spalvis. Før en ny kontrakt underskrives regner jeg med han forsvinner på bosman. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.02.2017 08:59 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Dette er dog en ganske stor finger til Mush. Lånespillere lånes for å brukes, så Mush blir nå henvist til benken eller vingen det neste året.
|
Dette var en noe lettvint retorikk. Kjøpespillere kjøpes vel også for å brukes. Det er vel andre mer vektige kriterier som legges til grunn for om spilleren blir tatt ut i 11'ern enn om spilleren er leid eller kjøpt. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 04.02.2017 10:01 Post subject: |
|
|
Stiler meg foreløpig lunken.. Kan på mange måter sammenliknes med Søder, eller Gyt for den del..
Toppscorer i dansk el norsk serie, stor, god på hodet (kan vel garantert sette sammen en tilsvarende skrytevideo av Søder og Gyt på youtube), noen landskamper, kjøpt av St. Etienne, kan ikke vite om han hadde imponert der- uansett ville sikkert Aalborg eller Aarhus eller hvor det nå var han kom fra til Sporting uttalt at det å hente en slik spiller i utgangspunktet var utenfor deres rekkevidde. For ikke å snakke om skadeusikkerhet... Skeptisk! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.02.2017 10:17 Post subject: |
|
|
På adressa+ så sier KI at de var sjanseløse til å få til en opsjon på kjøp. En av grunnene var at størrelsen på opsjonen var alt for høy.
http://www.adressa.no/100...9926b.html |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 04.02.2017 10:19 Post subject: |
|
|
Jeg klarer rett og slett ikke å forstå hvordan man kan være negativ til denne avtalen. Selvfølgelig hadde det vært bedre om spilleren hadde signert permanent (noe som er totalt urealistisk), men låneavtalen gjør jo at Rosenborg sitter igjen med tilnærmet null risiko. Man betaler jo tross alt bare lønnen til spilleren, og i følge Kåre er han ingen dyr mann i drift. Bare se på noen tenkte scenario:
1) Spalvis spiller en kjempesesong, sykter klubben til gull i Tippeligaen og gruppespill i Europa, og blir selvfølgelig umulig å hente permanent til Trondheim - greit for meg.
2) Spalvis ryker korsbåndet på første trening, og låneavtalen blir sannsynligvis avbrutt. Rosenborg kan i værste fall klare seg med Mush på topp i vårsesongen - greit for meg.
3) Spalvis spiller helt rævva, og klubben må betale et par millioner i lønnsutgifter for å ha han i klubben ut året. Når låneavtalen er over er det kanskje mulig å hente han permanent, siden han bare har et halvt år igjen av kontrakten med Sporting og har spillt elendig. Rosenborg kan eventuelt hente en ny spiss i sommer for å skyte klubben til Europa, og låneavtalen kan sannsynligvis avbrytes - ikke ideelt, men heller ikke noen krise (mye større krise å hente en spiss for 15 mill som ikke leverer). |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.02.2017 10:19 Post subject: |
|
|
Samtidlig så lover KI nye spillere inn. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.02.2017 10:28 Post subject: |
|
|
Forståelig nok så er en opsjon altfor dyr for Spalvis, synd. Men tror fortsatt at dette er en god lånesignering for oss.  |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.02.2017 10:37 Post subject: |
|
|
Og det ligger nok i bakhodet hos dem på brakka at spilleren kun har igjen 6 mnd igjen av kontrakten med portugiserne nå låneoppholdet her er over.
Fryktelig dumt å sitte igjen med en opsjon med en fryktelig stiv overgangssum i seg da. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 04.02.2017 11:08 Post subject: |
|
|
Veldig enig med Knowrud. Med det forbehold at han innehar et lignende nivå som før skaden, så får vi inn en spiller vi ikke kunne henta på noe annet vis. Gjør han en kjempesesong og sparker oss til europa er det verdt det uansett for min del. I tillegg tror jeg det kommer til å være bra for de andre spissene. Skikkelig konkurranse må de tåle.
Nå veit jeg ikke hvordan Aab spiller fotball, men vi ser jo en tendens til at våre spisser på et vis scorer "overdrevet" mye mål i forhold til hvor mye de har putta før. Vi spiller på et vis som er veldig gunstig for spisser, særlig slike som Spalvis. Tror han kan bikke 20-tallet med solid margin. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.02.2017 11:30 Post subject: |
|
|
Spisser som scorer 20+ mål for oss ryker til utlandet uansett, så en låneavtale er ikke spesielt mer kortsiktig enn kjøp. Når vi mister toppscoreren flere sesonger på rad så er det ingen selvfølge at vi finner en fullgod erstatter til akseptabel kostnad (sum+lønn) hver gang, så synes ikke at et lån er problematisk fra tid til annen. I tillegg var det litt snaut med tid i forhold til deltakelse i oppkjøringen. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 04.02.2017 11:41 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Og det ligger nok i bakhodet hos dem på brakka at spilleren kun har igjen 6 mnd igjen av kontrakten med portugiserne nå låneoppholdet her er over.
Fryktelig dumt å sitte igjen med en opsjon med en fryktelig stiv overgangssum i seg da. |
Han blir neppe noe permanent overgang, det blir bare med drømmen.
I artikkelen står det
Quote: | Etter det Adresseavisen erfarer, ville RBK vært sjanseløse på å overta lønnsforpliktelsene til Spalvis alene. Derfor spikrer utlånsavtalen en spleis mellom RBK og Sporting.
|
Tviler på at om han gjør det bra i rbk at han vil ta ett voldsomt lønnskutt.
Gleder meg til ett fint år med en spiller av ett høyt kaliber, så har også kåre flere grunner til å la de andre spissene i stallen få spilletid da han uansett forsvinner etter sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2017 12:21 Post subject: |
|
|
- Vi regner med at testen går i orden, sier sportslig leder i Rosenborg, Stig Inge Bjørnebye.
Han forteller at de regjerende serie- og norgesmesterne har fulgt litaueren lenge, og at de har vist interesse for ham tidligere. Men det var altså ikke før nå at avtalen gikk i boks.
Les mer: Rosenborgs nye scoringshåp har ikke spilt kamper siden i fjor. I helga betyr den medisinske testen «himmel eller helvete»
I en testkamp i sommer blev Lukas Spalvis korsbåndsskadet - den anden korsbåndsskade i Spalvis' til dato korte karriere. Dog kunne han glæde sig over, at det ikke var i samme ben, som den korsbåndsskade han fik for AaB i efteråret 2014.
Men det gjorde alligevel ondt - mentalt og fysisk - at han ikke var i stand til at starte på lige fod med holdkammeraterne i Sporting.
(...)
- Jeg havde kun været i gang i to uger, og så blev jeg skadet. Det var meget trist i starten, fordi jeg var et nyt sted og blev skadet i første venskabskamp. Jeg har været nede og nok også mere, end jeg var for to år siden.
Læs mere: Skadet Spalvis skuffet over manglende opbakning fra AaB
Utdrag:
Lukas Spalvis landet fredag på Værnes, og skal bruke helga på å gjennomgå den medisinske testen. RBKs medisinske koordinator Haakon Schwabe droppet turen til Østerrike og treningskampen mot Salzburg nettopp for å sikre at klubben henter en spiller som kan bidra på banen.
(...)
– Han trener for fullt i Sporting, så vi har all grunn til å tro at alt er bra.
Likevel innrømmer Bruttern at RBK ville brukt noe mer oppmerksomhet på skadene dersom det hadde vært snakk om et kjøp av spissen.
– Sånn sett er det mye enklere for oss å låne ham. Men han skal så klart gjennom en medisinsk test, og alt avhenger av den. Men med alt vi vet og alt vi har informasjon om, så skal det gå i orden, sier han.
Rosenborg har hatt som fast praksis å sikre seg en opsjon på kjøp av de spillerne som er blitt hentet på lån til klubben se seneste årene. Men RBK har ikke sikret seg forkjøpsrett på Spalvis. Til det er prisen på 22-åringen rett og slett for stiv.
– Opsjonen ville vært altfor høy. For oss hadde det vært sjanseløst, sier Kåre Ingebrigtsen ærlig.
Tidligere har den sportslige ledelsen på Lerkendal kommunisert at de har penger til å hente såkalte stjernespillere, men at RBK verken kan eller vil matche lønnskravene for spillere i denne kategorien.
– Jeg har ikke lyst til å kommentere lønna hans. Lukas går pent inn i gruppa vår, sier Bruttern om den biten.
Etter det Adresseavisen erfarer, ville RBK vært sjanseløse på å overta lønnsforpliktelsene til Spalvis alene. Derfor spikrer utlånsavtalen en spleis mellom RBK og Sporting. |
|
Back to top |
|
 |
|