View previous topic :: View next topic |
Hvem var best? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Eggen Hedenstad |
|
13% |
[ 17 ] |
Lædre Bjørdal |
|
28% |
[ 36 ] |
Gersbach |
|
0% |
[ 1 ] |
Jensen |
|
16% |
[ 21 ] |
Konradsen |
|
3% |
[ 4 ] |
Midtsjø |
|
14% |
[ 18 ] |
Rashani |
|
2% |
[ 3 ] |
Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 1 ] |
Jevtovic |
|
3% |
[ 5 ] |
Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
Bendtner |
|
5% |
[ 7 ] |
Bakenga |
|
0% |
[ 0 ] |
Rasmussen |
|
11% |
[ 15 ] |
|
Total Votes : 128 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 19.12.2016 22:52 Post subject: |
|
|
Noen dager før første serierunde møtes vinneren av serien og cupen til UNICEF Mesterfinale på Brann Stadion i Bergen onsdag 29. mars.
- Vi gleder oss til den første UNICEF Mesterfinalen. Fotballen er et universelt språk som er med å binde verden sammen, og samarbeidet er en naturlig utvidelse av vår internasjonale fotballfamilie. Ved å spille på lag med verdens barn bidrar og Discovery til å gi barn en sterkere stemme, sier Merete Agerbak-Jensen, som er fungerende generalsekretær i UNICEF Norge.
Les mer: Slik spilles Eliteserien 2017
Litt spesielt at NFF ikke presierer at Brann tok seriesølv, men er ikke overrasket.
Uansett fint og enkelt navn man har valgt for "turneringskampen", som blir vist på Europort Norge - trolig klokka 19, ifølge Carsten Skjelbreid. |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 20.12.2016 00:51 Post subject: |
|
|
Vi har muligheter for en "treble" i 2017 da!!!  _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 20.12.2016 01:03 Post subject: |
|
|
En "treble double" da altså, eller en "tre-double" som vi kan kalle det.. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.12.2016 01:13 Post subject: |
|
|
Seks troféer? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.12.2016 01:27 Post subject: |
|
|
Noah mener serie+cup+mesterfinale=treble
Lasarus prater om the double i 2017= The treble double, eller The Trouble om man vil.
Begge har rett, dere prater bare om to forskjellige ting.
Robbie er ute og sykler som vanlig  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 20.12.2016 04:27 Post subject: |
|
|
Om dette skulle bli en suksess som det trolig ikke blir, burde en Superfinale blitt spilt på Ullevåll. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor denne kampen skal spilles i Bergen?? Hva er begrunnelsen? |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 20.12.2016 09:46 Post subject: |
|
|
Ikke spør meg hvorfor den spilles i Bergen, men enig i at om det skulle blitt hypet på noen måte og gjort mer interessant enn den er i utgangspunktet. Så burde kampen gått på Ullevål og fortrinnsvis på en lørdag/søndag. Blir glissent på Brann stadion den dagen, i alle fall på bortefeltet. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.12.2016 17:05 Post subject: |
|
|
Brann starter serien borte og RBK starter hjemme. Mulig det er så enkelt at det er det som avgjør. Det burde jo vært på Lerkendal når RBK er regjerende dobbeltmestre men mulig de ikke vil overbelaste gressmatta så tidlig. Eventuelt så tror NFF at Brann vil trekke flere folk enn RBK til en slik kamp. Er vel større for Brann (og Brann fansen) å spille enn slik kamp enn for RBK.
Last edited by Vegard2711 on 21.12.2016 03:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.12.2016 21:57 Post subject: |
|
|
Ã…rsaken til midtukekamp er uansett landskampen(e) i forkant.
Vil tro man spiller søndagen før seriestart i 2018. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 20.12.2016 22:16 Post subject: |
|
|
Når Ullevål blir fri for VIF til neste sesong ser jeg for meg at flere slike kamper kan bli mer aktuelle for landslagsarenaen. Ikke minst burde opprykksfinalen spilles som én kamp der framfor på to friidrettsarenaer av ymse forfatning slik som i år. Hadde også gjort seg med en Charity Shield-variant på Ullevål der inntektene går til et veldedig formål og med billettpriser til en ok penge. Mye folk, god stemning og godt budskap.
Men, hva vet nå jeg. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.12.2016 00:55 Post subject: |
|
|
Jeg tror Vegard har rett i resonnementet sitt om hvorfor kampen spilles i Bergen. |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 21.12.2016 02:00 Post subject: |
|
|
Tja, tenker jo at det bor veldig mange Trøndere/Rosenborgere på Østlandet, det samme med bergensere. Litt glissent vil det selvfølgelig bli, men ikke mer glissent enn VIF-Sogndal f.eks.
Synes hele opplegget virker så jalla når kampen spilles i Bergen.
Enig i at det kunne vært en kamp der inntektene gikk til veldedighet. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 21.12.2016 02:41 Post subject: |
|
|
Ser det for meg: Brann vinner selvfølgelig 1-0 i en dørgende kjedelig og nitrist (trenings)kamp som kun en håndfull trøndere og en hel gjeng med bergensere får med seg. Ingen med hjerte i RBK hever et øyenbryn mens bergenserne går av skaftet og tror de er verdensmestere. Hallelulastemningen er tilbake i norges mest naive og fotballdumme by, og dermed blir de vel seriemestere igjen, da, som i 1963.
For en gjeng, og for et amatørmessig opplegg! NFF, ass!  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.12.2016 09:11 Post subject: |
|
|
Det er jo poenget da. At det er artig når bergenserne går av skaftet! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7144 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.12.2016 17:42 Post subject: |
|
|
Med det ambisjonsnivået de har begynt å generere rundt klubben rykker de vel ned igjen i år? |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 22.12.2016 00:19 Post subject: |
|
|
Liker ikke Brann, men må si jeg håper de holder seg i Eliteserien. Er for mange "søppellag" der fra før av. Er jo mye deiligere å slå Brann kontra Sandefjord, Særp, kr.sund eller sogndal.
Spenningen, aggresjonen, jubel og tårer er noe helt annet mot lag som Brann, Molde, ViF og tildels LSK og Viking. For meg er det dette som er fotball!
Dog alltid artig når de ligger å skarrer i nedrykkssumpa. :  |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 23.12.2016 14:15 Post subject: |
|
|
Amen Hulk. Brann er et lag som bør ligge i øvre halvdel av tabellen, og som det er morsomt å slå. Unner dem ikke suksessen før de begynner å ta Europa seriøst tho. Er flaut når norske lag stiller med B-laget sitt og blir banket av svensk nivå 2. Er forresten derfor jeg ikke klarer bli med resten av dere på Molde-hatet. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 23.12.2016 23:55 Post subject: |
|
|
Steg 1 for å satse på Europa er å spille godt nok i hjemlig liga til å komme seg ut i kvalik. Molde har feilet på det punktet to år på rad nå, så vil du ha norske lag langt i Europa får du foreløpig håpe på at de lagene som faktisk er i toppen i Norge gjør noe med det. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 24.12.2016 02:20 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Er forresten derfor jeg ikke klarer bli med resten av dere på Molde-hatet. |
Molde som sist Solskjær var trener valgte å stille med reservelaget i EL-kamp fordi de skulle møte Rosenborg i neste runde? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.12.2016 13:06 Post subject: |
|
|
Jeg forstår poenget til Kris. Men for meg er det faktisk det faktum at jeg ser på Rosenborg, Viking, Vålerenga og Brann som de fire store i norsk fotball. Molde for meg er en liten drittklubb som har ingenting i toppen å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 24.12.2016 15:23 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | kris0stby wrote: | Er forresten derfor jeg ikke klarer bli med resten av dere på Molde-hatet. |
Molde som sist Solskjær var trener valgte å stille med reservelaget i EL-kamp fordi de skulle møte Rosenborg i neste runde? |
Molde som skaffet landet heder og ære i EL i fjor. Noen fuckups er lov. Jeg kan overse en flau kamp fra Solskjær om resten av landet ikke holder APOEL-kampen mot oss.
Enig med siste taler. I en ideell verden er det storbylagene som er lokomotivene, mens lag som Godset kan komme seg på pallen i gode år. Men det er ikke den verden vi lever i.
Tilbake til Brann. De har påstått at denne vinteren skal brukes til offensiv organisering, og jeg håper de klarer å bygge videre på årets solide defensive prestasjoner. Da kan det bli noen spennende kamper. 3 RBK-seire skal det bli, men jo bedre motstanderen spiller jo bedre føles seieren. |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3643 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 24.12.2016 15:33 Post subject: |
|
|
Noah FC wrote: | Vi har muligheter for en "treble" i 2017 da!!!  |
Du glemmer Champions League  |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.12.2016 16:27 Post subject: |
|
|
Mja, Rosenborg vinner neppe Champions League i 2017. |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 04.01.2017 20:01 Post subject: |
|
|
Ã… komme seg til CL i 2017/18 er seier nok. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2017 02:09 Post subject: |
|
|
Det er ikke koblet premiepenger til klubbene ved seier, men et foreløpig ubestemt pengebeløp skal fordeles ut til et lokalt formål via seiersherrene.
– Brann står som arrangør, og beholder inntektene fra kampen. Rosenborg inviteres inn, og får dekket sine utgifter, forteller Knut Kristvang hos rettighetsforhandlerne Fotball Media.
Tidligere forsøk på lignende konsept har ikke endt i noen suksess. Forskjellen nå er følgende:
Mesterfinalen er inne i TV-avtalen med Discovery.
Gir offisiell tittel hos Norges Fotballforbund, på lik linje med serie- og cupmesterskap. Det medfølger en fast pokal og en vandrepokal for seier.
Klubbene er forpliktet til å stille med et toppet lag.
– Turneringen er forankret i avtalene våre, og vi ønsker å bruke ressurser på den. Det er et helt annet grunnlag for at det skal fungere nå enn det var tidligere. Blant annet Supercupen var litt «år for år», uten den prestisjen vi legger i Mesterfinalen, sier Rune Pedersen – seksjonsleder for turneringsadministrasjon og arrangement i NFF.
Les mer: Brann kan tjene rått i Mesterfinale
Om NFF mener alvor, bør de faktisk vurdere om vinnerne av tilsvarende mestermøter før seriestart siste 25 årene skal få tittelen tildelt.
rbk.no oppgir nå 19:00 som tidspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
|